W artykule:
- Dlaczego musisz śledzić dane marketingowe w WordPress?
- 1. Google Analytics
- 2. Śledź Linki Wychodzące Za Pomocą Google Analytics
- 3. Ulepszone śledzenie e-commerce z Google Analytics
- 4. Śledź dane o zaangażowaniu użytkowników za pomocą Google Analytics
- 5. Śledź linki kampanii za pomocą kodów UTM
- 6. Śledź i ulepszaj kampanie Retargetingowe na Facebooku
- 7. Śledzenie Kampanii Google AdWords
- 8. Monitoruj swoją witrynę za pomocą Google Search Console
- 9. Śledź Rankingi Słów Kluczowych
- 10. Śledzenie wzrostu i wydajności listy e-mail
Po uruchomieniu strony internetowej większość właścicieli małych firm polega na najlepszych domysłach, aby podejmować ważne decyzje marketingowe. Nie tylko zwiększa to ryzyko, ale także znacznie spowalnia wzrost. W tym przewodniku udostępnimy Najlepsze dane marketingowe witryny, które musisz śledzić w każdej witrynie WordPress, abyś mógł podejmować decyzje dotyczące napędu danych, aby rozwijać swoją firmę.
Dlaczego musisz śledzić dane marketingowe w WordPress?
Wierzymy, że łatwo jest podwoić ruch i sprzedaż, gdy dokładnie wiesz, jak ludzie znajdują i korzystają z twojej witryny.
Większość właścicieli firm nie zdaje sobie sprawy, jak łatwo jest śledzić ważne wskaźniki marketingowe w witrynie WordPress.
Na przykład za pomocą kilku kliknięć możesz dowiedzieć się, kim są Twoi odwiedzający, skąd pochodzą i co robią w Twojej witrynie. Możesz dowiedzieć się, które z Twoich artykułów otrzymują więcej odwiedzin, a które strony w Twojej witrynie nie otrzymują żadnych wyświetleń.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz zobaczyć, jaki jest Współczynnik konwersji Twojej witryny, która strona napędza największą sprzedaż, jakie są Twoje najlepsze źródła polecania itp.
Możesz wykorzystać wszystkie te dane marketingowe do podejmowania świadomych decyzji biznesowych i rozwijania swojej firmy z pewnością.
Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się najlepszym statystykom marketingowym w witrynie, które musisz śledzić w każdej witrynie WordPress (i jak to łatwo zrobić).
1. Google Analytics
Google Analytics jest najpopularniejszym oprogramowaniem do analizy witryn na świecie. Jest kochany przez firmy, blogerów i marketerów, ponieważ zapewnia skarbnicę informacji.
Możesz na przykład użyć Google Analytics, aby dowiedzieć się:
- Liczba odwiedzin i odsłon strony na twojej stronie
- Kto odwiedza Twoją witrynę (lokalizacja odwiedzającego, przeglądarka, system operacyjny, ekran i inne)
- Jak znaleźli Twoją stronę
- Jak użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną
- i wiele więcej
Google Analytics jest niezbędnym narzędziem w naszej firmie. Zalecamy korzystanie z Google Analytics na wszystkich witrynach WordPress od pierwszego dnia. Zobacz nasz samouczek krok po kroku, jak zainstalować Google Analytics w WordPress.
2. Śledź Linki Wychodzące Za Pomocą Google Analytics
Każdy link, który zabiera użytkowników z twojej witryny, nazywa się linkiem wychodzącym. Jeśli korzystasz z marketingu afiliacyjnego, aby zarabiać na swojej stronie, te linki wychodzące są również znane jako linki partnerskie.
Śledzenie tych linków wychodzących pomaga sprawdzić, ile ruchu wysyłasz do innych witryn i możesz wykorzystać te dane do budowania silniejszych relacji partnerskich z tymi witrynami.
Jako bloger / partner możesz zobaczyć, które linki partnerskie są częściej klikane przez odwiedzających. Te informacje mogą pomóc Ci stworzyć odpowiednią strategię marketingu afiliacyjnego i zwiększyć zarobki za polecenie.
Najprostszym sposobem śledzenia linków partnerskich w WordPress jest użycie MonsterInsights. Jest to najlepsza wtyczka Google Analytics dla WordPress i pozwala łatwo śledzić linki wychodzące.
Otrzymujesz również łatwe do zrozumienia raporty wewnątrz pulpitu WordPress, w tym jeden pokazujący najlepsze linki partnerskie. Szczegółowe instrukcje znajdują się w naszym przewodniku, jak śledzić linki wychodzące w WordPress.
3. Ulepszone śledzenie e-commerce z Google Analytics
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, musisz włączyć ulepszone śledzenie e-commerce w Google Analytics. Pozwoli to na śledzenie następujących informacji o klientach w sklepie internetowym.
- Zachowania zakupowe Twoich klientów
- Zachowanie kasy i śledzenie informacji o porzuconym koszyku
- Lista produktów wydajność
- Wyniki sprzedaży
Konfigurowanie ulepszonego śledzenia e-commerce w sklepie WordPress może być trudne. Stworzyliśmy MonsterInsights, aby ci to ułatwić (dosłownie zajmuje 1 kliknięcie).
Działa bezproblemowo zarówno z WooCommerce, jak i Easy Digital Downloads (oba są wymienione w naszych najlepszych wtyczkach eCommerce dla WordPress).
Aby uzyskać szczegółowe informacje, zobacz nasz przewodnik, jak włączyć śledzenie klientów w WooCommerce za pomocą Google Analytics.
4. Śledź dane o zaangażowaniu użytkowników za pomocą Google Analytics
Zaangażowanie użytkowników pokazuje, co robią użytkownicy, gdy pojawiają się na twojej stronie. Pomaga zidentyfikować wzorce wysoce zaangażowanych zachowań użytkowników, co prowadzi do większej liczby konwersji i sprzedaży.
Na przykład możesz się dowiedzieć, że użytkownicy odwiedzający określoną stronę są 10 razy bardziej skłonni do dokonania zakupu. Następnie możesz użyć tych informacji, aby wysłać więcej użytkowników na tę stronę lub odtworzyć podobne wrażenia na innych stronach witryny.
Zasadniczo będziesz śledzić dane o tym, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną. Na przykład:
- Śledzenie najpopularniejszych treści
- Śledzenie przesyłania formularzy
- Śledzenie Ecommerce
- Śledzenie reklam, aby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z reklamami w Twojej witrynie
- Monitorowanie współczynnika odrzuceń
- Czas, jaki użytkownicy spędzają na twojej stronie
- Liczba odsłon na sesję
Aby uzyskać szczegółowe instrukcje, postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem krok po kroku, jak śledzić zaangażowanie użytkowników w WordPress.
5. Śledź linki kampanii za pomocą kodów UTM
Google Analytics jest naprawdę dobry w śledzeniu, skąd pochodzi ruch w witrynie. Może nawet kategoryzować ruch na podstawie jego źródła (organiczne, społecznościowe, polecające i inne).
Ale gdy prowadzisz płatne kampanie reklamowe, kampanie e-mail marketingowe lub promocje w mediach społecznościowych, potrzebujesz szczegółowego śledzenia kampanii.
Tu pojawia się śledzenie UTM.
Śledzenie poziomu kampanii pozwala dokładnie sprawdzić, które wiadomości e-mail, reklamy lub konkretne łącze wezwania do działania pomogły uzyskać największy ruch lub sprzedaż.
Aby ułatwić Ci generowanie linków UTM, MonsterInsights jest wyposażony w darmowy kreator adresów URL kampanii, dzięki czemu możesz uzyskać bardziej szczegółowe raporty:
Tagi te zawierają natywne parametry analityczne, które są śledzone przez Google Analytics i są uwzględniane w raportach.
Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z tym przewodnikiem na temat tworzenia adresów URL kampanii w MonsterInsights.
6. Śledź i ulepszaj kampanie Retargetingowe na Facebooku
Czy wiesz, że Facebook umożliwia wyświetlanie reklam kierowanych do osób, które odwiedziły Twoją witrynę w przeszłości? Tak, to się nazywa retargeting.
Możesz zainstalować piksel Facebooka i wyświetlać ukierunkowane reklamy każdemu, kto odwiedził Twoją witrynę w ciągu ostatnich 180 dni.
Ale to działa tylko wtedy, gdy masz zainstalowany piksel Facebooka. Na przykład, jeśli zainstalujesz Facebook retargeting pixel dzisiaj, będziesz mógł wyświetlać swoje reklamy tylko osobom, które odwiedziły dzisiaj i dalej.
Nawet jeśli nie prowadzisz kampanii reklamowej na Facebooku, zalecamy zainstalowanie piksela retargetingu, aby mieć wbudowaną publiczność, gdy będziesz gotowy do rozpoczęcia.
Szczegółowe instrukcje znajdziesz w naszym przewodniku dotyczącym instalacji piksela remarketingu/retargetingu Facebooka w systemie WordPress.
Facebook Insights umożliwia wyświetlanie wyników reklam po rozpoczęciu kampanii reklamowych na Facebooku. Możesz także dodać ulepszone śledzenie reklam na Facebooku w Google Analytics.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz ten przewodnik dotyczący ulepszania kierowania reklam na Facebooku za pomocą Google Analytics.
7. Śledzenie Kampanii Google AdWords
Jeśli prowadzisz kampanie PPC za pomocą Google AdWords,możesz łatwo zobaczyć, jak działają Twoje reklamy w panelu AdWords. Jednak raporty te informują tylko o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoimi reklamami, a nie o tym, co robią później.
W tym celu po raz kolejny będziesz potrzebować Google Analytics, który ma wbudowaną integrację z Twoim kontem AdWords. Ta integracja umożliwia łatwe śledzenie konwersji płatnego ruchu.
Aby uzyskać instrukcje krok po kroku, zobacz ten kompletny przewodnik dotyczący korzystania z Google Analytics do śledzenia konwersji AdWords.
8. Monitoruj swoją witrynę za pomocą Google Search Console
Google Search Console to zestaw bezpłatnych narzędzi oferowanych przez Google, aby dać wydawcom spojrzenie na to, jak ich strona jest postrzegana przez wyszukiwarkę.
Zapewnia niezwykle przydatne informacje, takie jak ranking stron dla różnych słów kluczowych (więcej na ten temat później), ogólną wydajność witryny w wyszukiwarce i wszelkie błędy Google crawler Znalezione w Twojej witrynie.
Aby uzyskać szczegółowe instrukcje, zobacz nasz przewodnik dotyczący dodawania witryny WordPress do Google Search Console.
9. Śledź Rankingi Słów Kluczowych
Słowa kluczowe to frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć to, czego szukają. Aby uzyskać większy ruch z wyszukiwarek, musisz dokładnie wiedzieć, które słowa kluczowe przynoszą Ci największy ruch na swojej stronie, abyś mógł skupić się na tym, co działa.
Mamy kompletny przewodnik SEO WordPress, którego możesz użyć, aby dowiedzieć się, jak zoptymalizować treści pod kątem określonych słów kluczowych.
Zwykle początkujący polegają na ręcznym wprowadzaniu słów kluczowych w wyszukiwarce Google, aby sprawdzić, czy ich strona jest w rankingu. Jest to wysoce nieefektywne, ponieważ przegapisz tysiące słów kluczowych, w których Twoja witryna może być łatwo sklasyfikowana.
Google Search Console to darmowe narzędzie, które zapewnia cenne dane słów kluczowych ze średnią pozycją. Możesz sprawdzić, które słowa kluczowe są wysoko w rankingu, wyświetlenia wyszukiwania i liczbę średnich kliknięć.
Jednak pozwala tylko zobaczyć dane słów kluczowych własnej witryny. Jeśli chcesz zbadać swoich konkurentów, będziesz potrzebował SEMRush. To niezwykle potężne narzędzie SEO pozwala przeglądać dogłębne dane słów kluczowych dla dowolnej witryny.
Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, zapoznaj się z naszym przewodnikiem dotyczącym śledzenia rankingów słów kluczowych dla Twojej witryny WordPress.
10. Śledzenie wzrostu i wydajności listy e-mail
Najpopularniejsze usługi e-mail marketingu zawierają statystyki i informacje, które możesz śledzić. Raporty te dostarczają przydatnych danych, takich jak szybkość otwierania, szybkość klikania, szybkość anulowania subskrypcji i wiele innych.
Możesz również zobaczyć ruch pochodzący z kampanii e-mail do twojej witryny w raportach Google Analytics w sekcji Akwizycja ” Kampanie. Stąd możesz zobaczyć, jak dobrze konwertuje ruch biuletynu e-mail i co możesz zrobić, aby poprawić.
Śledzenie danych e-mail marketingowych pomaga rozwijać listę e-mail. Możesz tworzyć nowe formularze e-mail, zmieniać miejsca docelowe formularzy i używać wyskakujących okienek, aby zwiększyć liczbę subskrybentów.
Chociaż istnieją zdecydowanie inne wskaźniki marketingowe, które możesz śledzić, uważamy, że są to najlepsze dane marketingowe, które każdy właściciel firmy musi śledzić w swojej witrynie WordPress.
Możesz zobaczyć wiele wzmianek o MonsterInsights i zastanawiać się, czy jest to artykuł sponsorowany. Nie jest.
MonsterInsights to nasza siostrzana firma. Zbudowaliśmy to narzędzie dla naszej własnej firmy, abyśmy mogli podejmować decyzje oparte na danych.
Celem MonsterInsights jest ułatwienie analizy, pokazując statystyki, które mają znaczenie. Stała się najpopularniejszą wtyczką Google Analytics dla WordPress. Ponad 2 miliony stron internetowych korzysta z MonsterInsights, w tym takich firm jak Microsoft, Bloomberg, Yelp, FedEx i oczywiście WPBeginner.
Jeśli chcesz rozwijać swoją firmę z pewnością siebie, zacznij z MonsterInsights już dziś.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci śledzić właściwe dane marketingowe na wszystkich witrynach WordPress. Możesz również zobaczyć nasz przewodnik bezpieczeństwa krok po kroku WordPress, aby zapewnić bezpieczeństwo swojej stronie.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.