Wraz z rosnącym z roku na rok zaufaniem do urządzeń mobilnych i inteligentnych, eksperci od kodowania będą potrzebować nowych aplikacji cyfrowych. W rzeczywistości szacunki mówią, że liczba programistów internetowych wzrośnie o 13% od teraz do 2026.

Co będzie z tą dodatkową konkurencją zalewającą rynek pracy?

Cóż, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to doskonalić i doskonalić swoje umiejętności. To priorytet numer jeden. Ale marketing również odegra w tym dużą rolę. Jeśli nie jesteś tam teraz, stawiając swoją najlepszą twarz do przodu, pokazując potencjalnym klientom, co jesteś w stanie zrobić, to już stawiasz się w niekorzystnej sytuacji.

Krok numer dwa po wyprasowaniu swoich umiejętności programistycznych WordPress? Stwórz portfolio dla swojej firmy WordPress. I zrób to tak dobrze, że ledwo musisz zadzwonić, wysłać e-mail lub opublikować autopromocyjny tweet, aby przekonać kogoś, jak dobry jesteś naprawdę. Twoje portfolio przemówi samo za siebie i da znać innym, że jesteś wart więcej niż otaczająca Cię konkurencja.

Szybka uwaga na temat tworzenia Portfolio WordPress

Żyjemy w czasach, w których wszyscy jesteśmy w stanie korzystać z Internetu jako swego rodzaju sprawdzania przeszłości–dla potencjalnych pracodawców, dat, a nawet adopcyjnych szczeniąt. Lepiej więc uwierz, że klienci patrzą na Twoją poprzednią pracę, aby sprawdzić, czy masz to, czego potrzeba, aby stworzyć witrynę WordPress, na którą ich firma zasługuje.

Oczywiście tworzenie portfolio nie jest tak proste, jak wrzucenie wtyczki galerii na Twoją witrynę lub utworzenie listy linków do witryn klientów, które opracowałeś. Mogą one działać jako rozwiązanie tymczasowe, ale musisz poświęcić trochę czasu, aby stworzyć dobrze wyważone i imponujące portfolio, które jest naprawdę reprezentatywne dla twojej pracy WordPress.

Twoje portfolio powinno być w stanie samodzielnie i mówić o:

  • Ty: twój osobisty styl, profesjonalizm i dbałość o szczegóły
  • Twoja nisza: w jakiej branży, rodzaju projektu strony internetowej, urządzeniu lub regionie geograficznym się specjalizujesz, między innymi
  • Twój proces: chodzi tu tak samo o pokazanie gotowego produktu, jak o opowiedzenie historii dla każdego projektu i ujawnienie szczegółów na temat tego, co dzieje się za kulisami

To Twoja szansa na stworzenie naprawdę osobistego spojrzenia na to, co robisz, podejmowane decyzje i wyniki dla Twoich klientów. Podczas gdy strona taka jak Dribbble jest dobra do pokazywania próbek i możesz używać mediów społecznościowych do udostępniania fragmentów swoich projektów internetowych, wymagają one od ludzi odkrywania twojej pracy poza Twoją marką.

Jeśli naprawdę chcesz zdobyć nowy biznes, musisz zaimponować im swoim portfolio.

Wskazówki dotyczące tworzenia Portfolio dla Twojej firmy WordPress

Jeśli jesteś programistą WordPress (lub projektantem), oczywiście musisz mieć własną stronę internetową, która działa na CMS. Twoja strona internetowa powinna być wtedy dość lekka na tekst:

  • Krótkie wprowadzenie do tego, kim jesteś na stronie głównej
  • Akapit lub dwa na stronie O nas
  • Strona kontaktowa ze szczegółowymi informacjami o tym, jak się z Tobą skontaktować, w tym linki do mediów społecznościowych, formularz kontaktowy itp.

Jednak poza podstawami powinieneś mieć w pełni ukształtowane portfolio, które naprawdę pokazuje, co możesz zrobić. Poniższe wskazówki poprowadzą Cię przez proces tworzenia dedykowanej przestrzeni na portfolio na twojej stronie.

1. Znajdź motyw Portfolio

Na początek znajdź motyw, który pasuje do strony portfolio. Istnieje dobry wybór wysokiej jakości motywów portfolio, więc znajdź taki, który daje dobre miejsce na początek pod względem typu portfela, opcji układu i wbudowanych funkcji, takich jak animacja, lightboxy i uproszczona nawigacja.

2. Użyj Wtyczek Optymalizacyjnych

Ponieważ Twoje portfolio będzie składać się z obrazów, być może wideo, a może nawet animacji (do czego mogą cię zainspirować poniższe przykłady), wtyczki optymalizacyjne są koniecznością.

WP Smush Pro może zająć się kompresowaniem obrazów, podczas gdy Hummingbird zajmie się buforowaniem, minifikacją i innymi zadaniami optymalizacji prędkości.

3. Dodaj swoje zdjęcie

Nie wstydź się! W ramach całego procesu budowania zaufania powinieneś oczekiwać, że klienci chcą zobaczyć, jak wyglądasz. Będą również chcieli dowiedzieć się więcej o Tobie i dlaczego masz Kwalifikacje do projektowania ich witryny.

Marina Aisa zajęła się tym punktem w naprawdę fajny sposób:

Create a Portfolio - Marina Aisa
Portfolio Marina Aisa.

Jej zdjęcie jest tam, na górze. Jednak zamiast pisać akapit lub dwa o tym, kim jest, zawiera zabawną animację, która wyjaśnia, co robi. Przyciąga uwagę i jest zwięzły.

4. Uzyskaj Pozwolenie Klienta

O ile nie masz czegoś konkretnego wbudowanego w umowę z klientem, co daje wyraźną zgodę na używanie obrazów lub kodu ze stron klientów we własnych, będziesz chciał skontaktować się z każdym z właścicieli witryn przed opublikowaniem czegokolwiek w swoim portfolio. Chociaż mogą być zachwyceni linkiem zwrotnym, może im się nie spodobać pomysł, że ludzie widzą, jak źle wykonana była ich witryna.

5. Użyj Odpowiednich Próbek

Twoje portfolio nie musi zawierać próbek z każdej zbudowanej witryny (chyba że dopiero zaczynasz i masz tylko kilka za pasem). Tu chodzi o jakość ponad Ilość. Potencjalni klienci chcą zobaczyć dokładną reprezentację tego, co możesz zrobić.

Tak więc, jeśli nie znalazłeś jeszcze swojej niszy, nie krępuj się, aby uwzględnić szeroki zakres pracy, który pokazuje wiele twoich talentów. Jeśli wyrzeźbiłeś sobie wyraźną niszę, używaj tylko tych wyspecjalizowanych przykładów. Zapewni to przyciągnięcie odpowiedniego typu klienta.

6. Dress to Impress

Nie bój się popisywać. Zachęcam cię, byś nie był skromny, jeśli chodzi o Twoje portfolio. Oznacza to, że nigdy niczego nie używaj:

  • Niska rozdzielczość
  • Nieaktualne (tj. ponad rok)
  • Broken (jeśli link nie jest już aktywny, to nie ma go)
  • Klient nie był w 110% zachwycony
  • Nie byłeś w 110% zachwycony
Create a Portfolio - Tim Roussilhe
Portfolio Tima Roussilhe.

Tim Roussilhe nazywa siebie “kreatywnym programistą” i można zobaczyć, dlaczego w próbkach na jego stronie. Nic tutaj nie wygląda na stare lub nie ma kontaktu z tym, co wiemy o skutecznym i nowoczesnym designie.

7. Podaj Kontekst

Chociaż większość twoich klientów nie zrozumie Twojego procesu badania, szkieletowania, inscenizacji i tak dalej, docenią dodatkową przejrzystość dotyczącą tego, co zrobiłeś, aby przenieść projekt z punktu A do punktu B. opowiadając historię każdej próbki, pamiętaj, aby dołączyć małe szczegóły dotyczące procesu wraz ze zdjęciami lub filmami, które uchwycą każdy krok, aby mogli to zobaczyć.

Create a Portfolio - Neil Carpenter
Portfolio Neila Carpentera.

Jeśli szukasz inspiracji, sprawdź, jak Neil Carpenter poradził sobie z tym w swoim portfolio.

8. Dodaj CTA

Wezwanie do działania nie jest konieczne, ale naprawdę jest to coś, co powinieneś rozważyć dodanie do dolnej części portfolio I strony każdej próbki. W końcu nie popisujesz się swoją pracą tylko po to, żeby ludzie mogli powiedzieć: “Wow!”Chcesz, aby byli tak pod wrażeniem twojej pracy, że bardzo chcą się z Tobą skontaktować i zacząć z tobą pracować teraz.

9. Tworzenie Case Studies

Bardziej solidne studia przypadków są również świetnym sposobem na pokazanie kontekstu. Główną różnicą jest to, że kontekst może być tak prosty, jak ” klient X potrzebował responsywnej strony internetowej i uproszczonej struktury menu. Oto, co zrobiliśmy.”Studia przypadków przeprowadzą cię przez absolutnie każdą część procesu i często edukują czytelników na temat czegoś, o czym wcześniej mogli nie być świadomi.

Gdy już pracujesz dla wystarczającej liczby klientów, zgromadzisz wystarczająco duże portfolio i poświęcisz czas na realizację zadań związanych z budowaniem biznesu, możesz zacząć tworzyć studia przypadków dla swojego portfolio, tak jak zrobili to następujący projektanci:

Ian Lunn:

Create a Portfolio - Ian Lunn
Portfolio Iana Lunna.

Adham Dannaway:

Create a Portfolio - Adham Dannaway
Portfolio Adhama Dannawaya.

Haraldur Thorleifsson:

Create a Portfolio - Haraldur Thorleifsson
Portfolio Haraldura Thorleifssona.

10. Dodaj Referencje

Kiedy docierasz do klientów, aby poprosić o pozwolenie na korzystanie z ich strony internetowej w swoim portfolio, nie zapomnij poprosić o referencje w tym czasie. Jak każdy inny rodzaj treści generowanych przez użytkowników, zapewni to potencjalnym klientom twarz i imię, z którymi będą się odnosić, a także poczucie, jak będzie z tobą pracować.

Weźmy na przykład próbki portfolio używane przez Seb Kay.

Create a Portfolio - Seb Kay
Portfolio Seb Kay.

Większość przykładowych i case study stron zawiera silną osobistą wycenę od klienta.

11. Użyj Innych Znaków Zaufania

Mówiąc o znakach zaufania, nie zapomnij o dodaniu innych typów do swojego portfela (o ile nie zakłócają one działania).

Create a Portfolio - Jeremy Thomas
Portfolio Jeremy ‘ ego Thomasa.

Możesz zrobić to, co robi Jeremy Thomas i wezwać znanych klientów, których Stowarzyszenie natychmiast uczyni cię bardziej atrakcyjnym do pracy. Możesz też dołączyć inne istotne znaki zaufania, takie jak tworzenie stron internetowych lub certyfikaty Google, aby zwiększyć wiarygodność swojej pracy.

12. Bądź Zorganizowany

Jeśli dopiero zaczynasz, zachęcam cię do znalezienia prostego i dobrze zorganizowanego układu i konsekwentnego stosowania go, tak jak robi to Emily Ridge z jej:

Create a Portfolio - Emily Ridge
Portfolio Emily Ridge.

Wraz z rozwojem firmy i gromadzeniem coraz większej liczby próbek do swojego portfolio może okazać się, że warto uwzględnić więcej niż tylko małą garść. Będzie to szczególnie miało miejsce, jeśli zdecydujesz się przekształcić swoją niezależną firmę w w pełni rozwiniętą agencję WordPress. Agencje mogą obsługiwać wiele nisz, więc twoje portfele w tym przypadku powinny to odzwierciedlać.

Jest kilka sposobów, aby sobie z tym poradzić:

  • Utwórz podmenu dla swojego portfolio, aby łatwiej było poruszać się po różnych stronach poświęconych każdej specjalności.
  • Użyj systemu kategorii i tagów, aby użytkownicy mogli przefiltrować do odpowiednich próbek.
  • Dodaj wyraźne etykiety do każdego elementu w portfolio, aby ułatwić skanowanie.
  • Dołącz pasek wyszukiwania u góry strony portfolio.

13. Aktualizuj Często

Wiem, że dodawanie i przeglądanie portfolio wymaga czasu, zwłaszcza jeśli piszesz krótką “historię” dla każdego z nich. Jednak aktualizowanie portfela zapewnia, że potencjalni klienci mogą zobaczyć Cię na obecnym i najlepszym poziomie umiejętności (ponieważ nigdy nie powinieneś przestać uczyć się jako programista WordPress).

Create a Portfolio - Simon Evans
Portfolio Simona Evansa.

Simon Evans rzeczywiście mówi o tej rzeczy w swoim własnym portfolio, co jest miłym dodatkiem, ponieważ nie chodzi tylko o to, jak świetnie wygląda strona, ale o to, jak nauczył się z doświadczenia.

14. Dołącz Inne Prace

Nawet jeśli spędzasz osiem godzin dziennie na budowaniu witryn WordPress, prawdopodobnie masz inne projekty, nad którymi pracujesz, które potencjalni klienci mogą uznać za interesujące. Może projektujesz ikony lub czcionki? Być może interesujesz się tworzeniem bibliotek JavaScript? A może po prostu lubisz robić zdjęcia w wolnym czasie? Niezależnie od innych kreatywnych zajęć, które lubisz–i które możesz wykorzystać, aby jeszcze bardziej zaimponować swoim klientom-nie bój się uwzględnić ich na swojej stronie.

Create a Portfolio - Matt Farley
Portfolio Matta Farleya.

Matt Farley jest projektantem UX/UI, który również zajmuje się open source, mentorem projektantów i pracuje nad innymi osobistymi projektami.

Wrapping Up

Niezależnie od tego, czy Twoja firma WordPress jest zupełnie nowa i szukasz sposobu na wykazanie, że rzeczywiście wiesz, co robisz, czy prowadzisz agencję WordPress, która chce wykazać się konsekwencją, jakością i sukcesem, portfolio jest koniecznością. A gdy zrobi się to poprawnie, powinno mówić całkowicie za siebie, pozwalając potencjalnym klientom wiedzieć, że Twoja marka jest marką, której mogą zaufać i usługą, na której mogą polegać, aby zapewnić najlepsze wyniki.

Co uważasz za największą walkę w budowaniu i utrzymywaniu własnej strony internetowej WordPress?

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…