Często jesteśmy pytani przez użytkowników o to, co robić zaraz po założeniu bloga? Po zainstalowaniu WordPressa nadal istnieje kilka rzeczy, które musisz zrobić, aby prawidłowo skonfigurować i uruchomić witrynę. W tym artykule podzielimy się najważniejszymi rzeczami, które natychmiast chcesz zrobić po zainstalowaniu WordPressa.

Checklist of things to do after installing WordPress

1. Dodaj formularz kontaktowy

Wszystkie strony w Internecie potrzebują formularza kontaktowego. Pozwala odwiedzającym szybko skontaktować się z Tobą, wypełniając formularz na twojej stronie.

Domyślnie WordPress nie ma wbudowanego formularza kontaktowego.

Tutaj wkracza WPForms. Jest to najlepsza wtyczka do formularzy kontaktowych WordPress i pozwala łatwo tworzyć piękne formularze kontaktowe dla Twojej witryny.

Mają również bezpłatną wersję WPForms, którą można pobrać z WordPress.org repozytorium wtyczek.

Creating a contact form in WordPress

Zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak utworzyć formularz kontaktowy w WordPress.

2. Zmień tytuł witryny, slogan i strefę czasową

Następnie musisz zmienić tytuł witryny, slogan i ustawienia strefy czasowej. Wystarczy udać się do Ustawienia ” Ogólne strony i zmienić te ustawienia.

Change title, tagline, and timezone settings

3. Konfiguracja WordPress SEO

SEO, skrót od Search Engine Optimization, jest używany przez właścicieli witryn internetowych, aby uzyskać większy ruch z Google i innych wyszukiwarek.

WordPress jest całkiem przyjazny SEO po wyjęciu z pudełka. Możesz jednak zrobić o wiele więcej, aby zoptymalizować SEO i uzyskać większy ruch na swojej stronie.

Najlepszy czas na skonfigurowanie SEO witryny jest zaraz po zainstalowaniu WordPressa.

Zalecamy korzystanie z wtyczki all in One SEO. Jest to najbardziej wszechstronna wtyczka SEO WordPress na rynku i zajmuje się wszystkimi ważnymi ustawieniami SEO po wyjęciu z pudełka.

All in One SEO dashboard in WordPress

Aby uzyskać pełne instrukcje krok po kroku, zobacz nasz najlepszy przewodnik SEO WordPress dla początkujących.

4. Zainstaluj Google Analytics

Jako właściciel witryny musisz zrozumieć swoich odbiorców, czego szukają i jak możesz im pomóc je znaleźć. Te spostrzeżenia pomagają podejmować mądrzejsze decyzje dotyczące rozwoju firmy.

Tutaj potrzebujesz Google Analytics. Pokazuje, ile osób odwiedza Twoją witrynę, skąd pochodzą i co zrobili w Twojej witrynie.

Najprostszym sposobem zainstalowania Google Analytics jest użycie MonsterInsights. Jest to najlepsza wtyczka Google Analytics dla WordPress i pokazuje piękne raporty analityczne bezpośrednio w WordPress.

MonsterInsights reports

Aby uzyskać pełną konfigurację, zobacz nasz przewodnik dla początkujących, jak łatwo zainstalować Google Analytics w WordPress.

5. Zainstaluj Buforowanie

Badania pokazują, że 1-sekundowe opóźnienie w czasie ładowania strony może prowadzić do 7% utraty konwersji, 11% mniejszej liczby wyświetleń strony i 16% spadku zadowolenia klienta.

Strangeloop study

Jako właściciel witryny musisz upewnić się, że Twoja witryna jest szybka i działa dobrze nawet przy dużym ruchu.

Tu pojawia się buforowanie. Pozwala Twojej witrynie szybko serwować użytkownikom buforowane kopie Twoich stron zamiast generować je w locie. Zmniejsza to obciążenie serwera w witrynie i poprawia szybkość ładowania strony.

Istnieje wiele wtyczek do buforowania dostępnych dla WordPress, ale zalecamy korzystanie z wtyczki WP Super Cache. Zobacz nasz przewodnik, Jak zainstalować i skonfigurować wtyczkę WP Super Cache, aby uzyskać szczegółowe instrukcje.

Samo buforowanie może znacznie poprawić szybkość witryny. Istnieje jednak wiele innych rzeczy, które możesz zrobić, aby przyspieszyć. Zobacz nasz kompletny przewodnik, jak poprawić szybkość i wydajność WordPress.

6. Konfiguracja Kopii Zapasowych

Każdego roku miliony dolarów straty są spowodowane przez utratę danych. Tworzenie kopii zapasowych jest jedynym sposobem, aby upewnić się, że można łatwo odzyskać swoją witrynę w przypadku awarii.

Niektóre firmy hostingowe WordPress oferują ograniczone usługi tworzenia kopii zapasowych ze swoimi planami hostingowymi. Jednak te kopie zapasowe nie są gwarantowane i Twoim obowiązkiem jest samodzielne tworzenie kopii zapasowych witryny.

Na szczęście istnieje kilka świetnych wtyczek do tworzenia kopii zapasowych WordPress, których możesz użyć do automatycznego tworzenia kopii zapasowych.

Zalecamy korzystanie z Updraft Plus. Jest to najlepsza wtyczka do tworzenia kopii zapasowych WordPress i pozwala skonfigurować automatyczne harmonogramy tworzenia kopii zapasowych. Możesz także bezpiecznie przechowywać swoje kopie zapasowe w zdalnych usługach przechowywania, takich jak Dysk Google, Amazone S3, Dropbox i inne.

Setting up WordPress backups using UpdraftPlus

Instrukcje krok po kroku znajdziesz w naszym samouczku krok po kroku, jak wykonać kopię zapasową i przywrócić WordPress za pomocą UpdraftPlus

7. Konfiguracja Zabezpieczeń WordPress

WordPress jest dość bezpieczny po wyjęciu z pudełka. Jednak nadal musisz przestrzegać najlepszych praktyk bezpieczeństwa, aby zapewnić bezpieczeństwo swojej witryny.

Niektóre z tych najlepszych praktyk są dość łatwe do wykonania samodzielnie, takie jak używanie silnych haseł, zabezpieczanie obszaru administracyjnego WordPress i instalowanie aktualizacji.

W przypadku innych rzeczy będziesz potrzebować wtyczki. Istnieje kilka świetnych wtyczek bezpieczeństwa WordPress, których możesz użyć.

Zalecamy stosowanie Sucuri. Są liderem w branży zabezpieczeń witryn internetowych, skanowania luk w zabezpieczeniach i ochrony przed złośliwym oprogramowaniem.

Najlepszą częścią korzystania z Sucuri jest to, że oferują najlepszą wtyczkę zapory WordPress. Zapora sieciowa blokuje podejrzany ruch przed dotarciem do twojej witryny.

Sucuri website firewall

Aby uzyskać pełne instrukcje, wykonaj kroki opisane w naszym najlepszym przewodniku dotyczącym bezpieczeństwa WordPress dla początkujących.

8. Skonfiguruj Ochronę Przed Spamem

Komentarze spamowe mogą być dość problematyczne. Większość z nich zawiera linki do złośliwych stron internetowych znanych z dystrybucji złośliwego oprogramowania. Komentarze spamowe mogą mieć wpływ na rankingi wyszukiwania i reputację witryny.

Możesz włączyć moderację komentarzy w WordPress, aby zapobiec pojawieniu się komentarza bez zgody. Jednak wraz ze wzrostem ilości spamu będziesz spędzać dużo czasu na moderowaniu komentarzy.

Aby to naprawić, musisz zainstalować i aktywować wtyczkę Akismet. Jest to wtyczka antyspamowa WordPress i jedna z dwóch wtyczek, które są wstępnie zainstalowane na każdej stronie WordPress.

Akismet

Aby dowiedzieć się więcej, Zobacz nasz przewodnik Jak skonfigurować wtyczkę Akismet anti-spam w WordPress.

9. Usuń Nieużywane Motywy WordPress

Większość użytkowników WordPress zainstaluje i przetestuje kilka motywów, zanim zdecyduje się na taki, który jest opiekunem. Zamiast pozostawiać zainstalowane nieużywane motywy, pamiętaj o ich usunięciu. Powodem tego jest to, że nawet nieaktywne motywy będą wymagały aktualizacji.

Zalecamy pozostawienie zainstalowanego przynajmniej jednego domyślnego motywu. Ten motyw będzie działał jako rezerwa na wypadek, gdyby trzeba było przełączyć motywy podczas rozwiązywania problemów z błędami.

Przejdź do Wygląd ” Tematy stronę i kliknij nieużywany motyw, który chcesz usunąć. Spowoduje to wyświetlenie wyskakującego okienka pokazującego szczegóły tematu. W prawym dolnym rogu wyskakującego okienka zobaczysz link do usunięcia motywu.

Delete unused themes

Powtórz proces, aby usunąć wszystkie nieużywane motywy.

10. Konfiguracja Komentarzy WordPress

Komentarze odgrywają ważną rolę na większości blogów. Są dobrym wskaźnikiem zaangażowania użytkowników i pozwalają budować społeczność wokół swojego bloga.

Po prostu przejdź do Ustawienia ” Dyskusja strona do konfiguracji komentarzy. Tutaj możesz włączyć lub wyłączyć komentarze, skonfigurować powiadomienia o komentarzach i włączyć moderację komentarzy.

Comment settings

11. Usuń Zawartość Domyślną

WordPress zawiera domyślną zawartość, która może być używana jako elementy zastępcze. Obejmuje to wpis na blogu zatytułowany “Hello World”, przykładowy komentarz i przykładową stronę.

Po prostu przejdź do Posty ” Wszystkie Posty strona. Przenieś mysz do postu “Hello World”, a następnie kliknij link “Kosz”.

Delete default post

Następnie przejdź do Strony ” Wszystkie Strony strony, a następnie usuń ” przykładową stronę.

Na koniec odwiedź Komentarze strony, a następnie usuń domyślny komentarz.

Delete default comment

12. Ustaw domyślną kategorię

Posty WordPress muszą być umieszczone w co najmniej jednej kategorii. Domyślnie WordPress używa kategorii “Uncategorized” jako kategorii domyślnej. Jeśli nie zmienisz kategorii podczas pisania postu na blogu, zostanie ona automatycznie zapisana w kategorii domyślnej.

Aby zmienić domyślną kategorię, najpierw musisz odwiedzić Posty ” Kategorie strona do utworzenia nowej kategorii. Zostanie ona użyta jako nowa domyślna Kategoria.

Add new category

Następnie przejdź do Ustawienia ” Pisanie strona. Tutaj zobaczysz opcję kategorii domyślnej, możesz śmiało wybrać nową kategorię utworzoną wcześniej.

Change default category

W końcu możesz przejść do Posty ” Kategorie strony i usunąć kategorię “Uncategorized”.

Aby dowiedzieć się więcej, Zobacz nasz przewodnik, jak zmienić domyślną kategorię Bez kategorii w WordPress.

13. Konfiguracja stron frontowych i blogowych

Domyślnie WordPress wyświetla posty na blogu na stronie głównej. Jeśli jednak tworzysz witrynę dla małej firmy, powinieneś użyć statycznej strony jako strony głównej.

Nawet większość blogów chce używać statycznej strony głównej jako strony głównej. Dzięki temu mogą tworzyć niestandardowe układy dla swojej strony głównej.

Aby skonfigurować te strony, możesz po prostu przejść do Ustawienia ” Czytanie strona i wybierz strony, które chcesz wykorzystać jako stronę główną i stronę bloga.

Select static front page and blog pages

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz artykuł o tym, jak dodać osobną stronę dla postów na blogu w WordPress.

14. Prześlij Swój Gravatar

WordPress używa Gravatar do wyświetlania zdjęć użytkownika w BIOSie autora i w komentarzach WordPress. Gravatar to usługa hostingu obrazów profilowych, która pozwala użytkownikom korzystać z tego samego zdjęcia, co ich zdjęcie profilowe w milionach witryn.

A WordPress website showing author photo

Po prostu przejdź do strony internetowej Gravatar i utwórz konto, korzystając z adresu e-mail użytego w koncie WordPress.

Następnie możesz użyć tego adresu e-mail, aby komentować miliony stron internetowych za pomocą Gravatar, w tym własną witrynę.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz artykuł na temat korzystania z Gravatar w WordPress.

15. Uzupełnij Swój Profil Użytkownika

Następnie chcesz uzupełnić swój profil użytkownika WordPress. Wystarczy udać się do Użytkownicy ” Twój Profil strona do aktualizacji informacji o Profilu.

Update WordPress profile

Domyślnie WordPress będzie używał Twojej nazwy użytkownika obok postów na blogu i komentarzy. Chcesz go zastąpić swoim imieniem i nazwiskiem lub pseudonimem. Zobacz nasz artykuł o tym, jak dodać lub zmienić swoje imię i nazwisko w WordPress.

Chcesz również podać link do swojej strony internetowej. Inne wtyczki mogą również dodawać własne niestandardowe pola do profilu użytkownika, takie jak linki do mediów społecznościowych.

Na koniec wpisz krótką biografię siebie. Zapewniłoby to użytkownikom szybkie wprowadzenie i pomogło im dowiedzieć się więcej o autorze stojącym za artykułami.

16. Prześlij Favicon i ikonę witryny

Favicon lub ikona witryny to mały obrazek, który pojawia się obok tytułu witryny w przeglądarce. Pomaga użytkownikom zidentyfikować witrynę i zwiększa rozpoznawalność marki wśród najczęściej odwiedzających.

Favicons displayed in browser tabs

Najpierw musisz utworzyć obraz o wymiarach dokładnie 512×512 pikseli i zapisać go w formacie png, jpeg lub gif.

Następnie musisz odwiedzić Wygląd ” Dostosuj i kliknij kartę “tożsamość witryny”. W sekcji “Ikona witryny” kliknij przycisk “Wybierz plik”, aby przesłać favicon.

Add favicon and site icon

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz artykuł o tym, jak dodać favicon i ikonę witryny w WordPress, aby uzyskać instrukcje krok po kroku.

17. Zmień Adres E-Mail WordPress

Większość użytkowników dodaje własny adres e-mail podczas instalacji WordPress. Oznacza to, że ich pierwszy profil użytkownika i adres e-mail na stronie są takie same.

Aby to zmienić, możesz przejść do Ustawienia ” Ogólne strony i wprowadź nowy adres e-mail, którego chcesz użyć na stronie.

Change your site email

Upewnij się, że nowy adres e-mail jest aktywny, ponieważ WordPress wyśle wiadomość e-mail z potwierdzeniem na ten adres.

Możesz użyć dowolnego adresu e-mail tutaj. Jednak najlepiej byłoby użyć adresu e-mail, który pokazuje, że adres ten służy do automatycznych wiadomości e-mail wysyłanych z twojej witryny.

Jeśli chcesz korzystać z kont e-mail przy użyciu własnej nazwy domeny, zapoznaj się z naszym przewodnikiem, jak utworzyć bezpłatny biznesowy adres e-mail dla swojej witryny WordPress.

18. Skonfiguruj Swój Motyw WordPress

Następnym krokiem jest skonfigurowanie motywu WordPress. Większość motywów WordPress ma różne funkcje i opcje dostosowywania. Istnieją jednak pewne podstawowe ustawienia, które są takie same we wszystkich motywach WordPress. W rzeczywistości są one powszechne wśród większości stron internetowych na świecie.

Zacznijmy od ustawienia menu nawigacji. Jest to Menu linki, które zwykle pojawia się w sekcji nagłówka. Zawiera linki do różnych obszarów witryny.

Adding navigation menus

Aby uzyskać szczegółowe instrukcje, zobacz nasz przewodnik dla początkujących na temat konfigurowania menu nawigacji w WordPress.

Następnie chcesz dodać widżety do swojego WordPressa. Widżety umożliwiają dodawanie różnych bloków do paska bocznego lub obszarów gotowych do widżetów.

Domyślnie WordPress wyświetli kilka domyślnych widżetów na głównym pasku bocznym. Chcesz je zmienić lub dodać inne widżety. Twój motyw może również zawierać własne niestandardowe widżety dla mediów społecznościowych i innych funkcji, których chcesz użyć.

Aby uzyskać szczegółowe instrukcje, zobacz nasz przewodnik dla początkujących, jak dodawać i używać widżetów w WordPress

Twój motyw może również zawierać wiele innych opcji, takich jak schematy kolorów, opcje układu, style nagłówka i inne. Poznaj te opcje i skonfiguruj je według własnych upodobań.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci nauczyć się rzeczy, które natychmiast chcesz zrobić po zainstalowaniu WordPressa. Możesz również zobaczyć te praktyczne wskazówki, aby przyciągnąć ruch do nowej witryny WordPress.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

14 Najlepsze wtyczki WordPress SEO i narzędzia, których powinieneś używać

W artykule: Rzeczy, które musisz wiedzieć o wtyczkach i narzędziach WordPress SEO1.…

Jak dodać nagłówki bezpieczeństwa HTTP w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Czym są nagłówki bezpieczeństwa HTTP?Dodawanie nagłówków bezpieczeństwa HTTP w WordPress1.…

Czeka nas rozwój sportów motorowych

W artykule: Jaki jest związek między popularyzacją sportów motorowych a poprawą kultury…

Jak sprawdzić ruch w witrynie dla dowolnej witryny (Najlepsze Narzędzia 7)

W artykule: Dlaczego Warto Sprawdzić Ruch W Witrynie?Dlaczego warto sprawdzić ruch na…