Był to Sylwester w porcie Saint-François na Karaibach. Było gorąco, a miasto tętniło przygotowaniami do wieczornych uroczystości. Pracowałem nad ukończeniem strony WordPress dla klienta.

To nie jest dobry sposób na spędzanie godzin czasu przed zegarami w Nowym Roku.

Cofnijmy się.

Jak znalazłem się w tej sytuacji i dlaczego nie chłodziłem się w barze na plaży, popijając Poncz Ti’ czekając, aż Szampan ostygnie?

Prawda jest taka, że nie wprowadziłem systemów zarządzania projektami, które zapobiegłyby tej sytuacji.

Pracuję w Planio, narzędziu do zarządzania projektami i rozmawiałem z wieloma programistami WordPress o tym, jak zarządzają projektami klientów za pomocą tego narzędzia.

Opierając się na tym, czego się od nich nauczyłem, popełniłem kilka krytycznych błędów, które postawiły mnie w tej nie do pozazdroszczenia sytuacji.

Policzmy przez nie.

Błąd # 1: niechcący zgadzając się na zwiększenie zakresu

Pierwotnie projekt ten był prostym blogiem.

Nic wielkiego. Byłem nowicjuszem WordPressa, ale byłem pewien, że ten projekt nie będzie problemem.

Następnie, kilka tygodni później klient od niechcenia zasugerował, że blog powinien być w dwóch różnych językach.

Trochę poszperałem. Znalazłem kilka wtyczek, które wydawały się wykonywać tę pracę zręcznie. Więc odpisałem mu entuzjastycznie, mówiąc, że to nie będzie problem.

Podczas pierwszego przeglądu projektu zasugerował, abyśmy rozważyli mapę myśli dla strony głównej jako formę nawigacji po stronie.

Mapy myśli do nawigacji witryny był wtedy okropnym pomysłem. To nadal okropny pomysł.

Ale zawsze chętny, aby moje zęby w coś nowego, dodałem zadanie zastanawiania się, jak zbudować mapę myśli za pomocą CSS i javascript do mojej rosnącej listy zadań.

Scope creep uderzył mnie z zemstą.

A ponieważ zgodziłem się na te zmiany w e-mailach i rozmowach, nie miałem udokumentowanej listy zmian w projekcie. Nie mogłem pokazać, ile czasu te zmiany zostały dodane do projektu. I nie byłem w stanie wykazać wzrostu ich kosztów.

Miałem tylko więcej pracy w tym samym terminie.

Błąd # 2: dopuszczanie opóźnień po stronie klienta

Pamiętasz, jak zgodziłem się dodać inny język do strony?

Okazało się, że Klient nie był dobry w tłumaczeniach.

I nie byłem w stanie tego zrobić.

Ale miał przyjaciela, który był naprawdę świetny w języku francuskim, więc została zatrudniona jako tłumacz dla kopii strony internetowej.

A teraz musiałem upewnić się, że klient skończył kopię strony z wyprzedzeniem, więc mogłem dostarczyć ją do tłumacza, aby dać wystarczająco dużo czasu na tłumaczenie wraz ze zwykłym tam i z powrotem.

Właśnie skończyłem studia na kierownika projektu. I nie byłem w tym zbyt dobry.

Klient czuł, że potrzebuje tylko kilku dni, aby uzyskać idealną kopię, ponieważ przesuwaliśmy się w kierunku Świąt Bożego Narodzenia.

Od tego czasu dowiedziałem się, że wspaniale jest pokazać klientom wykres Gantta z zależnościami.

Albo dostarczą swoją część Umowy w określonym terminie, albo masz prawo przesunąć termin do przodu o dowolną ilość czasu, jaki zajmie im ustalenie kopii.

Niestety, nawet nie wiedziałem, jak wtedy wyglądał wykres Gantta.

Błąd # 3: upewnienie się, że wszystko jest idealne, osobiście

Znasz meta opisy każdej strony, która pojawia się w SERPach?

Jestem typem faceta, który chce się upewnić, że każdy z nich jest idealnie zoptymalizowany pod kątem klikalności.

Problem polegał na tym, że spędzałem cały czas na zadaniach o niskiej dźwigni finansowej, takich jak optymalizacja SEO na stronie.

Pracowałbym na cały etat nad moim obecnym projektem. Kiedy nadszedł czas, aby oddać mój projekt, mój rurociąg przyszłych projektów był suchy jako kolektor wody deszczowej na Saharze!

W pewnym momencie musisz zacząć koncentrować się na niewielkiej liczbie zadań, które przeniosą twoją firmę na wyższy poziom.

Znalezienie klientów chętnych do płacenia wielokrotności $ 500, na przykład, lub wprowadzenie systemu ustalającego w celu zabezpieczenia powtarzających się przychodów.

Nie jest łatwo zbudować umiejętności i relacje, które prowadzą do tych możliwości, ale będziesz mniej skłonny do tego, jeśli nie zlecisz lub nie oddelegujesz mniej ważnej pracy. I zdecydowanie chwyć SmartCrawl, aby optymalizacja SEO była jeszcze szybsza.

Błąd # 4: naliczanie stałej ceny bez twardych danych

Najgorszą częścią mojego sylwestrowego maratonu było to, że nawet nie zarabiałem na projekcie.

Moja cena była wszędzie, ponieważ nie miałem systemu do śledzenia projektu i godzin, które nad nim spędziłem.

Co prawda, naliczanie opłat w oparciu o godziny nie jest najlepszym podejściem do wyceny usług, ponieważ ceny powinny opierać się na wartości dla klienta, a nie na ilości czasu, jaki ci zajęło.

Jednak śledzenie czasu na różnych elementów pracy w projekcie daje wgląd w to, które elementy trwają najdłużej. Możesz zidentyfikować części, które możesz zlecić, zautomatyzować lub usprawnić.

Zbuduj System dla swojej firmy konsultingowej WordPress

Podstawowym problemem, z którym miałem do czynienia, było to, że zachowuję się jak freelancer, a nie właściciel firmy.

Nie miałem dopracowanych procesów zarządzania klientami, Outsourcingu i zarządzania projektami.

Z pewnością potrzeba czasu, aby pomyśleć o swojej firmie i zbudować dla niej procesy.

Jednocześnie skorzystasz z przejścia od freelancera do firmy, która może skalować się poza 24 godziny w ciągu dnia.

I chociaż w końcu skończyłem projekt WordPress przed Nowym Rokiem w Gwadelupie, mogłem uniknąć stresu z tymi systemami.

Jakie są Twoje największe błędy w budowaniu stron dla klientów, przyjaciół i rodziny? Podziel się swoimi opowieściami o nieszczęściu w komentarzach poniżej.

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…