To matka wszystkich wygodnych prac, prawda? Załóż bloga, znajdź odbiorców i oglądaj dolary! Jestem pewien, że każdy, kto prowadzi bloga, czasami marzy o rzuceniu pracy dziennej i zostaniu pełnoetatowym blogerem.

Z wyjątkiem blogowania w pełnym wymiarze czasu nie jest tak łatwe, jak się wydaje. Podobnie jak wiele “wymarzonych” miejsc pracy, uważamy, że jest to łatwe, ponieważ ludzie, którzy osiągają sukces, sprawiają, że wygląda to bez wysiłku. Ale w rzeczywistości są jak kaczki-spokojny spokój na powierzchni z tymi małymi nogami wiosłującymi jak szalony pod wodą.

Blogowanie może być ciężką pracą i nie zawsze jest efektowne. Ale jeśli masz temat, o którym uwielbiasz rozmawiać, pisać lub uczyć się – może to być dla ciebie świetna kariera.

W tym pierwszym z serii postów zacznę od zajęcia się jednym z kluczowych czynników sukcesu blogera-znalezieniem swojej niszy. Zidentyfikuję kilka udanych blogów i ich niszę i dam ci kilka wskazówek na temat znalezienia niszy, która działa dla Ciebie i może pomóc ci zarabiać pieniądze.

Ta seria jest dla Ciebie, jeśli:

  • Chcesz przekształcić istniejący blog w przedsięwzięcie zarabiające pieniądze, jako pracę w pełnym wymiarze godzin lub linię boczną;
  • Chcesz założyć bloga, ale jeszcze nie rozpocząłeś;
  • Chcesz używać swojego bloga do wspierania działalności biznesowej lub pozyskiwania funduszy, napędzając ruch i klientów na swój sposób.

Wyobrażam sobie, że jeszcze nie zacząłeś, więc jeśli tak, musisz dostosować moje wskazówki do istniejącego bloga. Po tym wszystkim, jeśli masz zamiar zrobić to działa, może trzeba wrócić i dokonać pewnych korekt.

Po zidentyfikowaniu swojej niszy, podążając za tym postem, pojawią się posty, które pomogą Ci przekształcić swój pomysł w rzeczywistość:

  • Konfigurowanie witryny i konfigurowanie jej jako profesjonalnego bloga
  • Tworzenie treści, które pasują do Twoich zainteresowań i odbiorców
  • Angażowanie odbiorców za pośrednictwem bloga i innych platform
  • Zarabianie na swoim blogu-określenie, które metody są dla ciebie odpowiednie.

Zacznijmy więc od początkowej koncepcji – twojej niszy.

Przeczytaj inne posty z tej serii o zarabianiu pieniędzy na blogu WordPress:

  • Chcesz zarabiać na swoim blogu WordPress? Potrzebujesz niszy
  • Zarabianie na swoim blogu: Konfiguracja i przygotowanie strony
  • Zarabianie Na Swoim Blogu: Tworzenie Odpowiednich Treści
  • Zarabianie Na Swoim Blogu: Angażowanie Odbiorców
  • Zarabianie na swoim blogu: widząc pieniądze Roll w
Tworzenie udanego bloga to nie tylko konfiguracja witryny

Co to jest nisza?

Oxford English Dictionary podaje dwie istotne definicje słowa ” nisza.”Po pierwsze, taki, który jest o Tobie:

“Wygodne lub odpowiednie stanowisko w życiu lub pracy.”

To może być to, co napędza cię do uruchomienia lub opracowania udanego bloga-znalezienie czegoś, co Ci odpowiada, co stanowi wyzwanie i spełnia cię, a co (tak) jest mniej stresujące i nudne niż dziewięć do pięciu.

Druga definicja dotyczy odbiorców:

“Wyspecjalizowany segment rynku dla określonego rodzaju produktu lub usługi.”

Chodzi o twoją publiczność, wiedząc, kim są, na jakim rynku są częścią i czego szukają. Nie bierz tego pod uwagę na własne ryzyko.

Znajdowanie Swojej Niszy

Tak więc identyfikacja niszy dla Twojego bloga oznacza, że musisz zrozumieć dwie rzeczy:

  1. Twój temat-zainteresowania, specjalizacja lub hobby, o którym wiesz dużo, masz jakiś autorytet (może), lubisz pracować i masz wiele pomysłów na przyszłe treści związane z.
  2. Twoi odbiorcy-segment populacji, który dzieli Twoją pasję do tego tematu, współpracuje z nim lub musi się o nim dowiedzieć.

Jeśli skupisz się tylko na sobie, będziesz walczyć o pieniądze. Ale jeśli skupisz się wyłącznie na publiczności, wkrótce zabraknie pomysłów na bloga lub znudzi ci się to, lub oba. Sztuką jest więc znalezienie tematu, na którym masz wiedzę, uwielbianie tworzenia treści i dla którego jest publiczność. Publiczność nie musi być ogromna – jeśli jest to mała, ale niezwykle oddana publiczność, której nie serwuje się gdzie indziej, może to być bonus.

WPMU DEV blog
WPMU DEV blog ma dobrze zdefiniowaną grupę docelową, która obejmuje Ciebie!

Nie musisz być ekspertem w wybranym temacie, co jest w porządku, o ile jesteś szczery. Wielu blogerów udokumentowało swoją podróż, ucząc się na temat, który przemawia do odbiorców szukających autentyczności i możliwości uczenia się wraz z blogerem.

Znajdź temat, który kochasz

Zacznijmy od Ciebie i znalezienia tematu, na którym możesz tworzyć treści. To nie musi być napisane – możesz tworzyć filmy, podcasty lub galerie zdjęć. Blogerzy pracujący w różnych mediach stają się coraz bardziej powszechni (i odnoszą sukcesy). A pisane blogi są tak liczne, że korzystanie z alternatywnego medium pomaga wyróżnić się i zwiększa rankingi w wyszukiwarkach.

Pomyśl o tym, co Cię interesuje: hobby, specjalizacje zawodowe lub coś, o czym dopiero się uczysz. Może to być domowe-są tysiące ludzi blogujących o doświadczeniu zostania rodzicem, na przykład – lub profesjonalistą-Jak mogę poświadczyć ja i inni blogerzy WordPress.

Kluczem jest precyzja. Jeśli więc chcesz blogować o życiu rodzinnym, Znajdź kąt. Jeśli chcesz blogować o projektowaniu stron www, znajdź specjalność. Coś, co Cię interesuje i wiesz, że jest publiczność.

Jeśli nie masz oczywistej pasji, sensowne jest wymyślenie kilku realnych pomysłów, abyś mógł je ograniczyć, gdy zaczniesz myśleć o swojej publiczności. Pomysły te mogą odnosić się do bardzo różnych tematów lub mogą dotyczyć tego samego tematu. Albo mogą być tym samym tematem, ale z myślą o innym czytelnictwie.

Zrozumienie Odbiorców

Masz więc kilka pomysłów lub jeden wielki pomysł, jeśli już założyłeś swój blog. Teraz pomyśl o swojej publiczności.

Bądź realistyczny i uczciwy wobec siebie i Szukaj drugiej (i trzeciej, i czwartej) opinii. Zbadaj, co jeszcze tam jest-blogi, które odnoszą sukcesy i bawią cię. Nie martw się, jeśli są już inne blogi na Twój temat – jeśli możesz podać nowy kąt lub nowy głos, będziesz dawał coś dodatkowego do już ustalonej niszy.

Jeśli twój blog ma tylko niewielką potencjalną publiczność, twój blog raczej nie będzie opłacalny. Jeśli możesz trochę poszerzyć tę publiczność, zwiększysz swoje szanse na zarobienie pieniędzy.

Ale jest bardziej prawdopodobne, że będziesz celował zbyt wysoko. Kuszące jest założenie bloga o wszystkim pod słońcem, dokumentującego wszystkie swoje doświadczenia, pomysły i opinie. Ale jeśli czytelnicy nie wiedzą, o czym tak naprawdę jest Twój blog i co czyni go wyjątkowym, nie wrócą.

Przykłady udanych blogów niszowych

Rzućmy okiem na udane blogi oparte na WordPress i nisze, które wypełniają. To powinno dać ci inspirację na temat tego, co jest możliwe i jak możesz dostosować swoje pasje do odbiorców.

DIY i projekt: młody dom miłość

Young House Love website

Projektowanie wnętrz i blogowanie DIY jest ogromne. Są tysiące ludzi dzielących się swoimi remontami domów, dekorowaniem lub projektami rzemieślniczymi. Jest to branża, która żywi się sobą-blogerzy uczą swoich czytelników, jak projektować i majsterkować, a następnie czytelnicy często sami stają się blogerami, tworząc własne projekty.

Young House Love powstał w 2007 roku, kiedy Sherry i John Petersik zaczęli robić DIY na swoim pierwszym domu. Dziesięć lat (i trzy domy), wydali dwie książki dla majsterkowiczów i kolorowankę, mają udany podcast i linie homewares z detalistami, w tym odcienie światła i Target.

Co to za nisza? Petersikowie mają jedną rzecz, która odróżnia ich od konkurencji, a jest nią John. Podczas gdy większość blogów projektowych jest prowadzona przez kobiety lub kobiety, których partnerzy są gdzieś w tle, ten blog czuje się inny ze względu na męską perspektywę. Jest trochę bardziej uziemiony niż niektóre inne blogi i czuje się jak sprawa rodzinna.

Sztuka kulinarna: gotowanie na Bootstrap

Cooking on a Bootstrap website

Jack Monroe zaczął blogować o jedzeniu, szukając kreatywnych sposobów na gotowanie dobrego jedzenia przy skromnym budżecie. Po pracy i desperacji, aby zjeść coś lepszego niż Weetabix i woda, Jack zaczął badać najtańsze sposoby na dobre jedzenie przy budżecie zaledwie 10 funtów tygodniowo.

Jack został zauważony przez Guardian gazeta i zaprosił do napisania kolumny, a następnie podszedł do wzięcia udziału w reklamie supermarketu. Następnie ukazały się książki i występy w telewizji.

Jack ‘ s wykorzystał możliwości, jakie przyniosło blogowanie, aby stać się kampanią na temat ubóstwa Żywnościowego i kwestii transseksualnych (po ujawnieniu się jako niebinarny w 2015). Wszystkie przepisy kulinarne na blogu Bootstrap zawierają koszty i mogą być wykonane za zaledwie 10p za osobę.

Co to za nisza? Gotowanie przy niewielkim budżecie. Podczas gdy wiele blogów i stron internetowych o żywności twierdzi, że zaspokaja ograniczone budżety, Jack Monroe twierdzi, że wiele z nich nie zbliża się do cateringu dla osób, które chcą dobrze zjeść.

Rodzicielstwo: # LifewithBoys

Hasta Life with Boys website

Rodzicielstwo jest jedną z największych nisz, z prawdopodobnie największą liczbą blogerów (najbardziej nieudanych). Blogi “mamusia” koncentrują się na naturalnym i organicznym rodzicielstwie, wychowywaniu dzieci niepełnosprawnych oraz równoważeniu rodzicielstwa i pracy. Niektórzy traktują siebie poważnie, inni mniej.

# LifewithBoys jest mocno w tym drugim obozie. Śmieje się z doświadczenia wychowywania chłopców i przypomina rodzicom, jak daleko od ideałów rodzicielskich może być ich życie. Robi to z humorem (czasem łagodnym, czasem rapierskim), przypominając nam wszystkim, że nawet blogerki mam są ludźmi.

Prowadzony jest przez dwie mamy, Lyndee Brown i Tiffany O ‘ Connor. Obaj wyraźnie uwielbiają swoich synów, ale są również irytowani i rozwścieczeni przez nich prawie codziennie.

Co to za nisza? Wychowywanie chłopców i świętowanie tego, co prawdziwe, zamiast niemożliwego ideału. Strona jest luzem przeciwko trendowi mówienia rodzicom, co powinni robić lepiej i jest bardzo zabawna.

Web Development: Tom McFarlin

Tom Mcfarlin's blog

Istnieją miliony ludzi, którzy chcą dowiedzieć się o projektowaniu i rozwoju stron internetowych, a w szczególności o projektowaniu i rozwoju WordPress. Ten blog, który czytasz, jest jednym ze źródeł, które je zaspokajają.

Tom McFarlin jest uznanym programistą WordPress, który napisał najlepiej sprzedające się książki, edytuje sekcję WordPress tuts+ i prowadzi udany biznes. Na swoim blogu dzieli się wskazówkami, poradami i kodem oraz opowiada o tym, co dzieje się w świecie WordPress. Zdradza też, jak to jest żonglować tak pracowitą karierą rozwojową z życiem rodzinnym.

Co to za nisza? Tom jest uznanym ekspertem, a wskazówki i przykłady, które dzieli, są nieskazitelne pod względem dokładności i jakości. Dla każdego, kto chce zostać zaawansowanym programistą WordPress, jego blog jest źródłem dostępu.

Polityka: Konserwatywna

Blogowanie polityczne stało się nową formą punditry. Wszystkie główne serwisy informacyjne prowadzą blogi, a Huffington Post zyskał na znaczeniu w dużej mierze dzięki swoim blogerom.

ConservativeHome to prawicowy blog z siedzibą w Wielkiej Brytanii założony w 2005 roku przez Tima Montgomerie, aby reprezentować członków Tory grassroots. Obecnie uważany jest przez media głównego nurtu za wpływowego polityka. Nadal pisze dla witryny, ale nie jest już jej redaktorem naczelnym, po zaoferowaniu pracy z The Times w 2014 roku.

Co to za nisza? ConservativeHome popiera jedną partię polityczną, czytają ją członkowie tej partii, a także posłowie torysi, ministrowie i inni dziennikarze. Nie stara się oferować szerszego zakresu punktów widzenia i służy wyłącznie swojej niszy.

Inne Nisze

Zamierzam wrócić do powyższych przykładów, gdy przechodzimy przez tę serię, identyfikując, co robią te blogi, które sprawiają, że działają. Ale nisze, które obejmują, nie są bynajmniej jedynymi dostępnymi.

Inne popularne nisze to:

  • Moda, Uroda i makijaż.
  • Rozrywka, filmy i gry.
  • Zwierzęta, opieka nad zwierzętami i pokazy zwierząt.
  • Życie z niepełnosprawnością lub przewlekłą lub nieuleczalną chorobą, lub opieka nad kimś, kto to robi.
  • Kreatywność-pisanie, Sztuka, fotografia itp.
  • Gadżety, technologia, samochody, maszyny itp.
  • … i wiele innych!

Znalezienie niszy jest niezbędne dla sukcesu blogowania

Identyfikacja tematu, który kochasz, jest świetna, jeśli chcesz, aby blogowanie było hobby. Ale aby stać się karierą, potrzebujesz niszy.

Identyfikując temat z publicznością i koncentrując się na jednej części publiczności lub jednym punkcie na swoim temacie, zaoferujesz coś wyjątkowego i łatwego do zdefiniowania. To da ci znacznie większą szansę na zdobycie lojalnej publiczności i osiągnięcie sukcesu.

Prowadzisz bloga lub jesteś zainteresowany jego założeniem? Czy zdecydowałeś, jaka będzie twoja nisza? Podziel się swoimi przemyśleniami i pytaniami w komentarzach poniżej!

Tagi:

You May Also Like

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Nowa paginacja forminatora dla quizów (i nie tylko!)

W artykule: Tworzenie nowego quizu z podziałem na stronyEdycja PaginacjiPodgląd quizuEdycja ZbiorczaRęczne…

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…