W artykule:
Istnieje wiele sposobów na przetestowanie mocnych i słabych stron witryny WordPress. Powinieneś używać jak największej liczby metod testowania, zarówno przed, jak i po uruchomieniu, aby upewnić się, że wrażenia użytkownika są zawsze w dobrej formie.
Wiele metod testowania UX witryny WordPress zostało w jakiś sposób zautomatyzowanych:
- Testy warunków skrajnych za pomocą narzędzia takiego jak Tsung
- Testowanie A / B z dowolną liczbą programów, wtyczek, a czasem nawet motywu
- Testowanie prędkości za pomocą narzędzia online, takiego jak Pingdom
- Testowanie błędów, które możesz zrobić dla wielu witryn
- Testy użyteczności mobilnej
- Podobnie jak inne testy krytyczne, które należy wykonać, aby upewnić się, że witryna jest gotowa do obejrzenia przez świat
Chodzi o to, że oprogramowanie przejrzy aspekty techniczne, które przyczyniają się do dobrze funkcjonującej witryny WordPress. Oczywiście, teoria jest taka, że jeśli dokładnie zoptymalizujesz swoją witrynę i przejrzysz każdy element, aby upewnić się, że działa tak, jak powinien, Twoja witryna powinna być gotowa do działania.
Ale czasami podmiotowość doświadczenia użytkownika nie może być testowana przez maszynę. Czasami musisz wejść tam sam i doświadczyć strony jako użytkownika końcowego. Tak więc, zamiast polegać wyłącznie na bardziej heurystycznym (tj. metodycznym i zmechanizowanym) podejściu do przeglądu UX, zamierzam dzisiaj opowiedzieć o Integracji staromodnego podejścia do twojego procesu.
I to jest metoda poznawcza.
Dlaczego warto korzystać z funkcji poznawczych
Zdaję sobie sprawę, że szybkość otwierania stron internetowych, responsywność projektu i funkcje bezpieczeństwa, które zachęcają odwiedzających do zakupu lub rejestracji, są podstawowymi elementami doświadczenia użytkownika. To powiedziawszy, Twoja witryna WordPress może mieć wszystkie te pola wyłączone, a użytkownicy nadal mogą czuć się zniechęceni do konwersji. Dlatego też proces kontroli jakości powinien obejmować przegląd funkcji poznawczych-zarówno przed, jak i po uruchomieniu.
Usability.gov definiuje solucję poznawczą jako:
„Metoda kontroli do oceny projektu interfejsu użytkownika, ze szczególnym uwzględnieniem tego, jak dobrze interfejs wspiera naukę eksploracyjną, tj. pierwsze użycie bez formalnego szkolenia. Ocena odbywa się poprzez grupę oceniających przejść krok po kroku przez powszechnie używanych zadań.”
Powiedziałbym, że istnieją szczególne okazje, kiedy proces poznawczy powinien mieć miejsce w Twoim procesie:
Po zakończeniu prototypu projektu strony internetowej.
Ty i twoi klienci powinniście przejść przez stronę internetową-zaczynając od strony głównej-w interaktywnym prototypie.
Tuż przed startem.
Ponieważ witryna WordPress znajduje się w lokalnym środowisku testowym, ty i członkowie Twojego zespołu powinniście na zmianę przechadzać się po witrynie, jakbyś był pierwszym użytkownikiem. Najlepiej, jeśli zrobi to członek zespołu, który nie był mocno zaangażowany w kodowanie lub projektowanie.
Kilka tygodni po starcie.
Będziesz chciał dać wyszukiwarkom szansę na indeksowanie witryny przed zrobieniem tego. Będzie to najbardziej wszechstronny rodzaj procesu poznawczego, ponieważ wymaga rozpoczęcia całej drogi od doświadczenia pre-click (tj. w poszukiwaniu), a następnie podążania ścieżką post-click użytkownika.
Gdy istnieje obawa o brak konwersji.
Oczywiście musisz najpierw sprawdzić w Google Analytics, aby upewnić się, że Współczynnik konwersji nie spełnia oczekiwań. Będziesz także potrzebował narzędzia do testowania A / B, które pomoże Ci potwierdzić teorię dotyczącą problematycznego obszaru. Aby jednak zidentyfikować problem, należy użyć kombinacji przeglądu heurystycznego i przeglądu poznawczego.
Podczas oceny przeprojektowania.
Jeśli klient zapyta o przeprojektowanie lub rebranding swojej witryny WordPress, przegląd poznawczy dałby ci dobry pomysł, w jaki sposób możesz naprawić UX.
Kluczową rzeczą do zapamiętania jest to, że przegląd poznawczy Nie dotyczy ładowania strony w czasie, sprawdzania niedziałających linków ani testowania formularzy kontaktowych. Proces ten koncentruje się wyłącznie na odtworzeniu rzeczywistych doświadczeń użytkownika z witryną. Oznacza to uzyskanie ich od pierwszej interakcji z witryną (zwykle z listą SERP lub postem w mediach społecznościowych) aż do konwersji.
Jak przeprowadzić przegląd poznawczy dla witryn WordPress
Niezależnie od tego, kiedy przeprowadzasz przegląd poznawczy, proces będzie w większości taki sam.
1. Określ cel strony
To jest główny cel twojej witryny WordPress. Innymi słowy, co strona „sprzedaje” i gdzie znajduje się element, który pomaga osiągnąć ten cel? W przypadku większości witryn będzie to Formularz kontaktowy lub strona kasy.
Zapisz ten cel, zapisz go i nie wspominaj o nim do końca procesu poznawczego.
2. Określ Motywację Swoich Użytkowników
Następnie zastanów się nad grupą docelową swojej witryny WordPress i co motywuje ich do bycia tam. Innymi słowy, jaki jest ich ból i co według nich strona internetowa zrobi, aby go rozwiązać? Jeśli masz już klientów, którzy znaleźli firmę za pośrednictwem strony internetowej, nie bój się zapytać, co skłoniło ich do kliknięcia i odwiedzenia strony. Możesz dowiedzieć się czegoś nowego o tym, co przyciąga ludzi do marki i strony internetowej.
Osoby prowadzące proces poznawczy będą musiały pamiętać o tej motywacji. Dlatego nie zawsze jest to dobry pomysł dla programisty lub projektanta WordPress, który stworzył stronę internetową, aby to zrobić. W ich umysłach skupią się na tym, w jaki sposób różne elementy przyczyniają się do doświadczenia. Ale w umysłach użytkowników po prostu poruszają się po stronie internetowej w nadziei na znalezienie tego, czego potrzebują.
3. Wykresuj kroki, które podejmą Twoi użytkownicy
Wiedząc, co chcesz, aby Twoja witryna WordPress osiągnęła, oraz do czego służą Twoi użytkownicy, powinieneś teraz być w stanie stworzyć hipotezę. Jednak zamiast pisać Oświadczenie o tym, co Twoim zdaniem zrobią użytkownicy, Utwórz diagram, który wykresuje kroki, które Twoim zdaniem podejmą.
Oto przykład, jak to może wyglądać:
Po zakończeniu procesu poznawczego przez użytkowników testu możesz porównać ich spostrzeżenia z prognozowaną ścieżką, którą według Ciebie obrali. Każde odchylenie da Ci znać, gdzie jest problem.
4. Przeprowadź przegląd poznawczy
Przypisz przewodnik poznawczy osobom, które nie zostały mocno zakorzenione w procesie tworzenia stron internetowych. Mogą być w Twoim zespole, partnerem biznesowym, sąsiadem Cowork space, członkiem rodziny lub prezesem firmy stojącej za Stroną Internetową, który do tej pory nie był zaangażowany w projekt. Po prostu upewnij się, że idą do tego z właściwym nastawieniem: że użytkownika końcowego.
Pamiętaj również, aby nagrać wszystkie sesje przejścia poznawczego. W ten sposób można uzyskać dane wejściowe w czasie rzeczywistym, a także uzyskać nagranie, do którego można się później odwołać podczas wykonywania analizy.
Oto lista wtyczek, których możesz użyć do nagrywania swoich funkcji poznawczych. Członkowie WPMU DEV mogą również sprawdzić Forminator, który jest zawarty w zestawie narzędzi dla programistów.
Jeśli witryna jest aktywna, uruchom ją na stronie wyników wyszukiwania, na której wyświetlana jest Twoja witryna. Zamierzam trzymać się tematu rezerwacji restauracji z góry i użyć tygla jako mojego przykładu:
(Uwaga: Jeśli witryna nie jest jeszcze aktywna, możesz ją uruchomić na stronie głównej lub innej krytycznej stronie docelowej. Jeśli strona jest na żywo, ale chcesz przetestować skuteczność płatnych reklam w Google lub Facebooku, aby zachęcić odwiedzających do konwersji, zacznij od tego.)
Kiedy kliknąłem w link w wyszukiwarce, To właśnie napotkałem:
Zrzut ekranu nie pokazuje, że otrzymałem również prośbę o zatwierdzenie powiadomienia push. Jako użytkownik jestem już trochę zirytowany wyskakującymi okienkami, które pojawiają się natychmiast po przyjeździe. Zobaczyłem w wyszukiwarce, że mogę zarezerwować stolik i to naprawdę wszystko, co chciałem zrobić.
W porządku. Blokuję powiadomienie push i wyskakuje z wyskakującego okienka. Z rozpraszaniem zniknął, jestem teraz do czynienia ze stroną główną, która powinna pozwolić mi zarezerwować stolik.
Jako ktoś, kto często je i zamawia, Zwykle zaglądam do prawego górnego rogu strony internetowej restauracji, aby znaleźć przycisk „Zamów teraz” lub „dokonaj rezerwacji”. Ponieważ jednak nawigacja jest w białym napisie, a na dole jest znacznie jaśniejszy kolor, moje oko przyciąga CTA.
Dobrą rzeczą jest to, że czerwony CTA robi to, co powinien. To przyciąga moje oko w dół do najważniejszej części strony. Istnieją jednak dwa CTA na tej stronie. Nie tylko to, ale siedzą bardzo blisko siebie. I, co gorsza, nie są nawet wyrównane lub odpowiednio zbalansowane ze sobą.
Dla mnie jest to rozproszenie uwagi, choć Nie wiem, czy to dlatego, że łatwo przeszkadza mi zły wybór projektu, czy dlatego, że spowodowało to wahanie się w podjęciu następnego kroku.
Niezależnie od tego, wiem teraz, gdzie się udać, aby dokonać rezerwacji, więc odłożę frustrację na bok i kliknę przycisk „Zarezerwuj stolik”.
Kliknięcie przycisku nie zrobiło tego, czego oczekiwałem, więc było to trochę zaskoczeniem. Zamiast przenieść mnie na stronę rezerwacji, najpierw prosi mnie o wybranie lokalizacji.
Następnie, po otwarciu listy lokalizacji, daje mi długie przewijanie rozwijane muszę użyć, aby znaleźć moją lokalizację. Chociaż jest wystarczająco dobrze zorganizowany, Nie wiem, czy jest to najmądrzejszy wybór do wyboru lokalizacji.
Wybrałem Wilmington, Delaware jako pożądany cel podróży. Ponownie, wynikająca z tego akcja nie jest tym, czego się spodziewałem.
Zamiast przejść do formularza rezerwacji, dostałem wiadomość, że muszę zadzwonić do restauracji. Zdecydowanie denerwuje mnie ten proces. W sumie było:
- 1 Kliknij na Google.
- 2 kliknięcia, aby zamknąć wyskakujące wiadomości.
- 4 kliknięcia, aby przejść do strony rezerwacji.
To siedem całkowita liczba kliknięć, które zrobiłem do tej pory. To chyba dużo pracy, żeby zarezerwować stolik z tyglem.
Na szczęście następny krok prowadzi mnie do strony rezerwacji.
Wygląda na to, że tygiel używa otwartego stołu do zarządzania tym w ich imieniu, co uważam za dobry wybór. Jestem zaznajomiony z platformą i Mam już konto na niej, więc wiem, że zgłoszenie mojej rezerwacji będzie łatwe i zajmie nie więcej niż dwa lub trzy kliknięcia.
Gdyby to był prawdziwy przegląd poznawczy, zarezerwowałbym tę rezerwację i upewnił się, że otrzymałem odpowiednią stronę z potwierdzeniem i e-mailem. Nie chcę jednak zajmować się anulowaniem fałszywej rezerwacji, więc zakładamy, że Open Table wie, jak prawidłowo obsłużyć tę część procesu.
Ale wiesz, jak przeprowadzić tego rodzaju przegląd, prawda? Lub jak zachęcić do tego użytkowników testów? Innymi słowy, chcesz, aby doświadczyli tego tak, jakby to był ich pierwszy raz i jako ktoś na tej samej misji, co twoja grupa docelowa. Przechodząc przez akcje pre-click to post-click, chcesz zebrać ich myśli i obawy dotyczące ścieżki, którą dla nich wyczyściłeś. Albo dlaczego zdecydowali się nie podążać ścieżką, o której myślałeś.
5. Przeprowadź Przegląd funkcji poznawczych na urządzeniach mobilnych
Ponieważ coraz więcej użytkowników uzyskuje dostęp do stron internetowych za pośrednictwem inteligentnych urządzeń, testowanie mobilnego UX jest niezbędne. Tak więc, gdy użytkownicy wykonują swoje solucje poznawcze, poproś niektórych z nich, aby zrobili to na komputerze, a innych na smartfonach lub tabletach. Co więcej, Sprawdź swoje dane Google Analytics na temat technologii wykorzystywanej do uzyskania dostępu do witryny. Użyj stosunku użytkowników komputerów stacjonarnych do mobilnych, aby zdecydować, ile osób powinno wykonać przegląd na każdej platformie.
6. Interpretować wyniki i stosować zmiany
Po zakończeniu solucji poznawczych nadszedł czas, aby dowiedzieć się, o co chodzi.
Jeśli testerzy przeszli przez stronę zgodnie z oczekiwaniami i nie wahali się przed konwersją (a właściwie did Konwertuj), to wspaniale! Nie oznacza to, że nie będzie miejsca na ulepszenia, ale nadal jest to fantastyczny znak, że proces, który zbudowałeś dla swojej firmy WordPress, jest na miejscu.
Jeśli badani mieli problemy, przejrzyj ich opinie i przejrzyj nagrania z ich sesji na ekranie. Być może będziesz musiał zadać sobie następujące pytania:
- Czy było coś w interakcji pre-click (w wyszukiwarce Google, w mediach społecznościowych itp.) to było mylące czy nieatrakcyjne?
- Co się stało w ciągu pierwszych kilku sekund, gdy byli na miejscu? Byli zdezorientowani? Byli pod wrażeniem? Czy byli gotowi przejść od razu do rzeczy?
- Czy Twoi użytkownicy wiedzieli od razu, gdzie szukać, aby ukończyć swój cel, czy też zajęło to kilka prób i trochę przekopania strony?
- Czy nawigacja weszła do gry?
- Czy cele Twoich użytkowników były zgodne z twoimi własnymi celami dla witryny, czy też były rozpraszane przez inne działania, które mogli podjąć?
- Czy udało im się przejść przez akcję tak szybko, jak się spodziewałeś? Co spowodowało odchylenia lub spowolnienia?
W przypadku niektórych stron internetowych może to nie być nawet o podjęcie działań tak wyraźne, jak dokonanie rezerwacji restauracji. Możesz po prostu chcieć, aby ludzie czytali Twoje posty na blogu i subskrybowali przyszłe aktualizacje. Lub spojrzeć na portfolio WordPress i zapytać o stawki. Zadawane pytania i dokonana ocena powinny odzwierciedlać pierwotny cel twojej witryny i to, co pokazały w niej solucje poznawcze.
Po otrzymaniu opinii poświęć trochę czasu na rozwiązanie tych problemów, wdrażając alternatywne rozwiązania lub poprawki za pomocą testów A / B. W ten sposób możesz upewnić się, że zgłaszane problemy nie były spowodowane tylko małym rozmiarem próbki, zanim na stałe wdrożysz zmiany w witrynie.
Dzięki stałym aktualizacjom powinieneś monitorować swoje analizy, aby potwierdzić, że śledzony jest prawidłowy przepływ użytkowników i że konwersje są w górę iw górę!
Wrapping Up
Należy pamiętać, że przegląd poznawczy to tylko jedna część arsenału testowego witryny WordPress. Nadal musisz upewnić się, że wszystkie procesy backendowe i frontendowe działają tak, jak powinny. Przyjmując bardziej holistyczne podejście do testowania i używając zarówno Zmechanizowanego, jak i humanistycznego podejścia do przeglądu, zyskasz silniejsze poczucie całego obrazu tego, co działa, a co nie.
Tagi: