Zespół wsparcia w WPMU DEV niedawno otrzymał pytanie od dewelopera zastanawiającego się, jak prawidłowo odłączyć klienta od swojej usługi. W przypadku prostych zadań związanych z tworzeniem stron internetowych prawdopodobnie nie jest to zbyt duża sprawa. Przekazujesz wszystkie treści i obrazy, zapewniasz im pełny dostęp do WordPressa, szkolisz ich na nim, a następnie życzysz im szczęścia.

Z drugiej strony większe strony internetowe, które zawierają zaawansowane funkcje, nie są tak łatwe do przekazania klientowi, gdy przychodzi czas na odłączenie (lub całkowite zwolnienie) ich z usług.

Oto pytanie wysłane w:

“Jak” usunąć ” klientów, gdy odchodzą? Czy powinienem usunąć wszystkie wtyczki WPMU DEV, które mam w ramach mojej licencji WPMU DEV? Z jednej strony nienawidzę, aby ich strona była mniej bezpieczna itp. ale to moje prawo jazdy i nie chcę, żeby ktoś inny robił zmiany, a potem obwiniał mnie.”

Jest to ważne pytanie i być może nie jedno wielu programistów rozważa przed rozpoczęciem nowych projektów.

Oczywiście chcesz jak najlepiej dla swoich klientów, dlatego używasz wtyczek WPMU DEV, aby napędzać funkcje zwiększające wydajność i generujące konwersję w witrynach WordPress. Jak radzisz sobie z tą zagadką? Inwestujesz w wysokiej jakości wtyczki premium nie bez powodu, ale to nie uprawnia klientów do korzystania z nich bezterminowo (lub za darmo!) jeśli utknąłeś z kosztami, a oni zbierają wszystkie korzyści, prawda?

Tak, chciałbym dokładniej zbadać następujące pytanie dzisiaj: “czy ty lub twój Klient powinien być odpowiedzialny za zakup wtyczek I tematów używanych na ich stronie?”

Przekonywanie klientów do korzystania z wtyczek Premium WordPress

Praca, którą wykonujesz, nigdy nie jest łatwa do opisania klientom i często jest to walka o to, co chcesz spróbuj żeby im to wyjaśnić. Jednak bez wglądu w to, co się z tym wiąże, trudno jest uzasadnić, dlaczego pobierasz to, co pobierasz–nawet jeśli jest to coś tak pozornie wyciętego jak wtyczki premium.

W idealnym świecie będziesz mógł odbyć z nimi tę rozmowę podczas fazy propozycji i umowy projektu, zanim rozpocznie się jakakolwiek praca. To może pójść trochę tak:

“Będziesz chciał mieć funkcję a na swojej stronie. Istnieje wiele opcji do rozważenia:

  1. Użyj darmowej wtyczki, która da ci ograniczoną kontrolę nad tym, jak ta funkcja działa lub wygląda.
  2. Użyj wtyczki premium za $ XX rocznie, która zapewni Ci całkowitą kontrolę nad funkcją lub funkcjonalnością.
  3. Pozwól mi zakodować tę samą funkcję lub funkcjonalność w Twojej witrynie, co zajmie XX dodatkowe godziny, XX dodatkowe dolary i uniemożliwi Ci samodzielne dostosowanie w przyszłości.
  4. Na razie pomiń tę funkcję.”

Kiedy masz tę dyskusję, ważne jest, aby podkreślić, dlaczego twoi klienci potrzebują w ogóle wysokiej jakości wtyczki premium:

  • Pełny dostęp do funkcjonalności i funkcji
  • Łatwiejsza kontrola
  • Niezawodność
  • Bezpieczeństwo
  • Wsparcie dla programistów
  • Przewaga konkurencyjna

Jeśli planujesz użyć kolekcji wtyczek, które zapewniają solidne rozwiązanie poprawiające witrynę, powinieneś również wyjaśnić, w jaki sposób członkostwo jest nie tylko opłacalne, ale także prowadzi do większej elastyczności w tym, co mogą zrobić ze swoją witryną teraz iw przyszłości.

Twoim celem jest ostatecznie przekonanie klientów, że jeśli chcą najlepszej strony internetowej, muszą korzystać z wtyczek premium WordPress. Ale teraz musisz poruszyć temat kosztów, który nigdy nie jest zabawną rozmową.

Czy Ty lub twój Klient powinniście zakupić licencje na wtyczki Premium?

Wiesz, jak działają płatne wtyczki i motywy. Jeśli chcesz odblokować te funkcje premium, musisz zapłacić za ich licencję. Oznacza to, że nie jest to jednorazowy koszt z góry, który możesz natychmiast przenieść na fakturę klienta.

Ale jak wyjaśnić to klientom lub uzasadnić dodatkowe koszty? Dla nich tworzenie i projektowanie stron internetowych to kompletna tajemnica. Wiele z nich prawdopodobnie zakłada, że gdzieś trafisz przycisk, a projekt wpada na miejsce, formularze kontaktowe działają idealnie, a animowane pop-upy przylatują bez żadnego wysiłku. Lub uznają, że jest dużo pracy (dlatego płacą ci za to), więc zakładają, że koszt wtyczek lub motywów jest częścią tego, co oferujesz.

Posiadanie licencji na WordPress to jednak coś więcej. Rozważ następujące plusy i minusy dla Ciebie (programisty) licencjonowanie wtyczek używanych na stronach internetowych Twoich klientów:

Plusy

  • Klienci będą szczęśliwsi, ponieważ uwolnisz ich od presji związanej z badaniami i zakupami coś innego dla ich strony internetowej.
  • Niektóre firmy mają zbyt dużo biurokracji, aby przejść przez lub możesz po prostu napotkać klienta, który będzie przeciągać Nogi na dodatkowe koszty. Pozwoli to na szybsze rozpoczęcie pracy, ponieważ nie będziesz musiał czekać na klientów, aby kupić wtyczki.
  • Twoje własne doświadczenie w budowaniu stron zostanie znacznie ulepszone, ponieważ pracujesz z topowymi i dobrze obsługiwanymi wtyczkami, a nie darmowymi, które mogą nie do końca wykonać zadanie.
  • Zbudujesz lepiej wyglądające, szybsze i skuteczniejsze strony internetowe, które możesz dodać do swojego portfolio.
  • Kończy się to tańszym zakupem wtyczek z wieloma lub nieograniczonymi licencjami, zwłaszcza gdy otrzymasz te niesamowite pakiety członkostwa. Nadal możesz jednak pobierać od klientów pełną cenę za standardową indywidualną wtyczkę i zarabiać.
  • Nie będziesz musiał się martwić o wygaśnięcie aktualizacji wtyczek lub odnowienia licencji przez klientów, tylko po to, aby ta funkcja ostatecznie “złamała” swoją witrynę lub zagroziła jej bezpieczeństwu.
  • Posiadanie licencji daje również powód do pozostania w kontakcie z klientem. Może otworzyć Cię na nowe możliwości sprzedaży lub możliwości generowania powtarzających się przychodów, których wcześniej nie rozważałeś.

Wady

  • Koszt leży na twoich barkach, chyba że pamiętałeś, aby uwzględnić koszt licencji wtyczek w umowie Twojego klienta.
  • O ile nie zostanie to wyraźnie wyjaśnione z góry, a także pod koniec projektu, możesz napotkać klientów, którzy oczekują, że będziesz utrzymywać i wspierać te wtyczki za darmo w przyszłości.
  • Nie każda relacja z klientem trwa długo, co oznacza, że w końcu będziesz musiał przekazać licencje. Będzie to wymagało od ciebie trochę trzymania za rękę (za co możesz nie otrzymać zapłaty), ponieważ pomożesz im zdobyć własną licencję i dokonać zmiany na swojej stronie.
  • Załóżmy, że kupujesz pojedynczą wtyczkę premium dla klienta i tracisz z nią kontakt. Zapomnisz go zaktualizować lub zdecydujesz się nie odnawiać licencji, ponieważ, cóż, to nie jest twoja wtyczka. Może to spowodować napięcie z byłym klientem, w którym mogło ich nie być, i wiesz, jak szybko złe recenzje mogą się rozprzestrzeniać.
  • Z punktu widzenia klientów, jest kwestia wsparcia. Posiadacz licencji jest jedynym uprawnionym do wsparcia deweloperów. Jeśli wystąpi problem, twoi dawni klienci nie będą mogli samodzielnie szukać wsparcia; będziesz musiał zarządzać tymi zgłoszeniami dla nich.

Jak widać, posiadanie licencji na wtyczki dla witryn WordPress klientów jest dobre i złe. Idealną sytuacją jest jednak, aby klienci zawsze kupowali własne licencje przed zamknięciem projektu. Posiadają własną domenę i hosting. Mogą nawet przyjść do Ciebie z zakupionym motywem premium. Nie ma absolutnie żadnego powodu, dla którego nie powinni kupować własnych wtyczek.

Pamiętaj tylko, żeby być jasnym z góry.

Oczywiście twoim celem w prowadzeniu firmy WordPress jest utrzymywanie klientów przez długi czas. To ból konieczności ciągłego znajdowania nowych klientów, gdy próbujesz rozwijać strony internetowe i prowadzić firmę. Tak więc, im więcej możesz zrobić, aby pracować nad utrzymaniem klientów w dłuższej perspektywie, tym mniej to pytanie będzie musiało uwzględniać, ponieważ wysyłanie klientom rocznych faktur za odnowienie licencji nie będzie wielką sprawą.

Wrapping Up

Jeśli przychodzi czas, aby zamknąć projekt i okaże się, że twój Klient nie kupił jeszcze własnych licencji na wtyczki, powtórz warunki umowy: “kupiłeś” wtyczki podczas tworzenia, aby zakończyć projekt. Muszą teraz dostać własną licencję. Jeśli uda im się zabezpieczyć licencję w ciągu 30 dni, pomożesz im dokonać zmiany. Jeśli nie, usuniesz licencjonowane wtyczki z witryny i będą musiały zacząć od nowa. Tu nie chodzi o rezygnację z odpowiedzialności; tu chodzi o działanie w najlepszym interesie wszystkich.

Dla tych z Was, którzy używają wtyczek WPMU DEV, istnieje prosty sposób na poradzenie sobie z tym. Wystarczy wysłać im link, aby utworzyć własne konto i zachęcić ich do rejestracji. WPMU dev support może następnie współpracować z nimi, aby “zwolnić” ich domenę z twojego konta i przenieść ją na swoje konto. To takie proste.

Do ciebie: jakie inne kroki zazwyczaj uwzględniasz w procesie unboardingu z klientami?

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…