Jeśli budujesz strony internetowe dla klientów za pomocą WordPress, chętnie znajdziesz sposób na utrzymanie relacji z nimi i pozostanie w kontakcie.

W końcu klient, który już zatrudnił cię do stworzenia swojej strony internetowej, jest kimś, kto z dużym prawdopodobieństwem zatrudni cię ponownie w przyszłości lub poleci do swoich kontaktów.

Jest na to wiele sposobów. Kwartalny przegląd ich strony jest dobrym sposobem na dodanie wartości do relacji i zidentyfikowanie każdej przyszłej pracy, której potrzebujesz. Jeśli nie posuniesz się tak daleko, kwartalny lub miesięczny e-mail lub telefon dotykający bazy i sprawdzający, czy wszystko jest dobrze z ich witryną, jest dobry. Możesz mieć newsletter lub jeśli regularnie wystawiasz faktury swoim klientom za hosting, jest to inny sposób utrzymywania kontaktu. Prawdopodobnie po wysłaniu faktury dostaję połowę mojej powtórnej działalności!

Dobrym pomysłem jest również kontakt z klientami, który ma na celu pomóc im zarządzać witryną i czerpać z niej jak najwięcej. Możesz zaoferować szkolenia lub coaching, a może Porady online. Możesz dołączyć porady w swoim biuletynie. Możesz też dołączyć samouczki wideo na ekranach administratora WordPress, używając wtyczki, takiej jak nasza wtyczka samouczki wideo.

video tutorials plugin on wpmu dev site

Jednym z najprostszych i prawdopodobnie najbardziej skutecznych sposobów komunikowania się z klientami jest pulpit nawigacyjny WordPress. Kiedy patrzą na te ekrany, myślą o swojej stronie internetowej. Będą w odpowiednim nastroju, aby uzyskać wskazówki, które pomogą im zarządzać swoją witryną, a także mogą myśleć o tym, jak mogą ulepszyć swoją witrynę i dodać do niej więcej funkcji, a może uzyskać drugą witrynę.

Aby w tym pomóc, możesz dodać własne wiadomości i wskazówki do Pulpitu nawigacyjnego. Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest nasza wtyczka Ultimate Branding, ale jeśli chcesz czegoś bardziej szytego na miarę, możesz to sam kodować.

W tym poście pokażę Ci, jak to zrobić. Pokażę Ci, jak dodać widżety, wiadomości i metaboxy do ekranów administracyjnych w witrynach, które tworzysz, aby pomóc klientom w prowadzeniu ich witryny i dać im znać, gdzie przyjść, jeśli potrzebują pomocy.

Czego potrzebujesz

Aby śledzić ten post, musisz:

  • Instalacja deweloperska WordPress (może uruchomić witrynę klienta, którą rozwijasz).
  • Edytor kodu.

Pokażę Ci, jak utworzyć wtyczkę, aby dodawać elementy do ekranów administratora, zamiast dodawać je do motywu. Jest to najlepsza praktyka, ponieważ oznacza to, że możesz łatwo zainstalować tę samą wtyczkę na wielu stronach. Możesz mieć różne wersje wtyczki dla różnych klientów, w takim przypadku upewnij się, że nazwałeś je odpowiednio.

Lepiej jest to zrobić za pomocą wtyczki niż motywu, ponieważ jeśli witryna powinna zmienić swój motyw w przyszłości, Twoje wiadomości administracyjne nadal tam będą.

Tworzenie wtyczki

Zacznij od stworzenia wtyczki w zwykły sposób-oto kod do skonfigurowania mojej wtyczki:

Ładowanie gist 748be30ab38eeb117acf8474cb907642

Jeśli nie masz pewności co do tworzenia wtyczki, zapoznaj się z naszym Przewodnikiem po pisaniu pierwszej wtyczki.

Teraz wtyczka jest skonfigurowana, aktywuj ją za pomocą Wtyczki screen-pamiętaj, że pracujesz nad stroną programistyczną, więc nie możesz jej aktywować w aktywnej witrynie, dopóki jej nie przetestujesz.

Dodawanie widżetu do Pulpitu Nawigacyjnego

Zacznijmy od głównego ekranu pulpitu nawigacyjnego. Kiedy tworzę stronę klienta, zawsze dodaję tutaj wiadomość. Będzie to miało dwa cele:

  • Aby pomóc klientowi poruszać się po witrynie i zrozumieć wszelkie dostosowania, takie jak niestandardowe typy postów, taksonomie itp.
  • Aby dać im znać, gdzie przyjść, jeśli potrzebują pomocy lub więcej pracy wykonanej na stronie.

Aby dodać widżet, użyj wp_add_dashboard_widget() funkcja, która ma trzy parametry:

  • unikalna nazwa Twojego widżetu
  • tytuł widżetu, czyli to, co użytkownicy zobaczą na ekranie pulpitu nawigacyjnego
  • nazwa funkcji wywołania zwrotnego, która zapełni widget-ponownie, aby ten wyjątkowy.

To musi wejść do innej funkcji, którą podłączysz do wp_dashboard_setup hak.

Oto moja funkcja tworzenia widżetu powitalnego na pulpicie nawigacyjnym:

Ładowanie gist 748be30ab38eeb117acf8474cb907642

Jeśli zapiszę, że mój widżet nic nie pokaże, ponieważ musi być wypełniony tą funkcją wywołania zwrotnego. Jest to po prostu treść wewnątrz widżetu, którą kodujesz w HTML. Oto moje:

Ładowanie gist 748be30ab38eeb117acf8474cb907642

Dodałem akapity i listy, aby rozbić tekst i ułatwić jego zrozumienie. Oprócz instrukcji dotyczących niestandardowych typów postów dodanych za pomocą wtyczek, zawarłem przegląd typów postów i ustawień dostarczonych przez WordPress. Myślę, że to ma sens robić to wszystko w tym samym miejscu, aby zaoszczędzić zamieszania. Ale jeśli chcesz ograniczyć widżet do informacji o dostosowaniach, to w porządku.

Oto mój widget:

a dashboard widget with information about the site

W ten sposób dodajesz widżet do Pulpitu nawigacyjnego. Zanim przejdziesz do innych ekranów, warto wiedzieć, jak usunąć widżety z Pulpitu nawigacyjnego. Gdy zaczniesz dodawać nowe, może się okazać, że rzeczy stają się trochę zagracone, i mogą istnieć domyślne widżety, które nie są przydatne dla Twoich klientów. Aby to zrobić, użyj remove_meta_box() funkcja dla każdego widżetu, który chcesz usunąć. Oto, co zrobiłem na mojej stronie, która usuwa kilka widżetów:

Ładowanie gist 748be30ab38eeb117acf8474cb907642

Wypróbuj to z własną witryną, identyfikując te widżety, których nie chcesz, aby Twoi klienci widzieli, lub które nie są dla nich przydatne.

Dodawanie pomocnych Metaboxów do ekranów edycji

Inne miejsce do dodawania treści Pomocy znajduje się bezpośrednio na stronach edycji. Uważam, że pomaga to użytkownikom szybko znaleźć treść pomocy, ponieważ znajduje się ona na ekranie. Jest to szczególnie przydatne w przypadku niestandardowych typów postów.

Możesz dodać metabox do dowolnego ekranu edycji i dodać funkcję zwrotną, aby wypełnić ją HTML. Na jednej z witryn mojego klienta dodałem metabox dla produktów w ich sklepie. Oto kod:

Ładowanie gist 748be30ab38eeb117acf8474cb907642

Po pierwsze, która uruchamia funkcję o nazwie rmcc_add_product_help_text () które hak do add_meta_boxes hak akcji. Wewnątrz znajduje się add_meta_box() funkcja, z pięcioma parametrami:

  • identyfikator metabox
  • tekst wyświetlany na ekranie
  • nazwa funkcji zwrotnej
  • typ postu, na którym pojawi się pole meta
  • położenie metabox

Funkcja zwrotna zawiera następnie kod HTML do wypełnienia metabox.

Utworzy to metabox, który wygląda tak:

help meta box on product screen

Dodawanie Wiadomości Na Pulpicie Nawigacyjnym O Wysokim Priorytecie

Powyższe przykłady dają użytkownikom pomocne informacje. Ale co, jeśli chcesz zwrócić na coś ich uwagę i naprawdę wyróżnić?

Możesz to zrobić za pomocą wiadomości na pulpicie nawigacyjnym.

Jeśli hostujesz witryny swoich klientów, możesz je dodawać w odpowiednim czasie, aby promować swoje produkty lub usługi lub zachęcać użytkowników do skontaktowania się z Tobą. Jest to jeszcze łatwiejsze, jeśli hostujesz witryny klientów za pomocą WordPress Multisite.

Na przykład, gdy masz nowy produkt lub usługę, którą chcesz promować, możesz dodać wiadomość do Pulpitu nawigacyjnego ze szczegółami. Po prostu utwórz jedną wtyczkę, aby to zrobić, a następnie aktywuj ją we wszystkich swoich witrynach.

W Multisite możesz aktywować wtyczkę sieciową, co oznacza, że musisz to zrobić tylko raz.

Zamiast korzystać z funkcji, których użyliśmy powyżej, użyj admin_notices hook, aby dodać swój kod do samej góry Pulpitu nawigacyjnego. Twoja funkcja musi tylko zawierać treść powiadomienia administratora, zawartego w elemencie div z .wiadomość klasy.

Oto moje:

Ładowanie gist 748be30ab38eeb117acf8474cb907642

A tu jest na desce rozdzielczej:

a dashboard message

Dodawanie niestandardowych treści do ekranów administratora pomoże Twoim klientom i zwiększy Twoją firmę

Dostarczanie spersonalizowanych treści pomocy dla klientów pomoże im efektywniej pracować z witryną bez konieczności kontaktowania się z Tobą w razie pytań. A jeśli dodasz również wiadomości promocyjne, możesz użyć pulpitu nawigacyjnego WordPress, aby pozostać w kontakcie z klientami i sprzedawać im swoje usługi.

Spróbuj dodać niektóre z powyższych do witryn swoich klientów i zobacz, jak reagują.

Czy korzystasz z powiadomień na pulpicie nawigacyjnym, aby komunikować się z klientami? Jakie wiadomości są najbardziej przydatne dla Twoich klientów?

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…