Jednym z wyzwań związanych z odwiedzaniem witryny WordPress jest zapewnienie, że Twoje treści mogą być indeksowane przez pająki wyszukiwarek. Jeszcze większym wyzwaniem jest upewnienie się, że wyszukiwarki mogą zrozumieć znaczenie tej treści w kontekście.

Co mam na myśli przez ” znaczenie treści w kontekście?”Wyobraź sobie, że masz adres firmy na stronie internetowej. Jeśli pająk Wyszukiwarki miałby przeszukiwać tę treść, na podstawie jej formatu może być w stanie określić, że jest to adres, ale prawdopodobnie nie wiedziałby, czego to jest adres. To, co chcielibyśmy zrobić, to bezpośrednio wskazać wyszukiwarkom, że jest to adres tej konkretnej firmy.

Tu pojawiają się Schematy.

Co to są Schematy?

Schematy są sposobem na jawne informowanie wyszukiwarek i innych aplikacji o podmiotach, relacjach między podmiotami i działaniach. Ta terminologia może brzmieć trochę dziwnie, więc wyjaśnię, czym są byty, ich relacje i działania: byty są zasadniczo ludźmi, miejscami lub rzeczami. Związek między dwoma podmiotami może być biznesem i lokalizacją tego biznesu. Przykładem działania może być osoba (podmiot) szukająca czegoś (działania).

Schematy, które będę obejmować w tym przewodniku są te z Schema.org, który jest wspólnym, napędzanym przez społeczność projektem, który ma na celu promowanie schematów dla ustrukturyzowanych danych w Internecie, na stronach internetowych i w wiadomościach e-mail. Więcej informacji o projekcie można znaleźć na oficjalnej stronie Schema.org strony internetowej lub repozytorium GitHub.

Dlaczego Schematy są ważne?

Jak wspomniano, Schematy pozwalają wyszukiwarkom i innym aplikacjom lepiej zrozumieć podmioty, relacje i działania. Schema.org jest sponsorowany przez wiodące światowe wyszukiwarki, Google, Microsoft, Yahoo i Yandex. Jeśli jesteś w branży wyszukiwania lub prowadzisz stronę internetową i jesteś zainteresowany poprawą wydajności wyszukiwania organicznego, schemat powinien wzbudzać Twoje zainteresowanie.

Jak Schematy pomóc z SEO?

Obecnie Schematy faktycznie nie zwiększyć swoje Organiczne rankingi wyszukiwania, więc możesz się zastanawiać ” o co chodzi?”Cóż, czy kiedykolwiek widziałeś oceny opinii, przepisy lub wydarzenia w SERPach Google (strony wyników wyszukiwania), które nie są tylko normalnymi listami wyszukiwania, ale zawierają również dodatkowe informacje? Są one znane jako urywki bogate i są dzięki znaczników schematu.

An example of a rich snippet with ratings information.
Przykład rozbudowanego fragmentu z informacjami o ocenach.

Według Google przeprowadzone przez nich eksperymenty pokazują, że fragmenty bogate faktycznie zwiększają współczynnik klikalności. Oznacza to, że pozostając na tych samych pozycjach w SERPach Google, nadal możesz zwiększyć ruch na swojej stronie. Schemat nie może bezpośrednio popraw swoje rankingi wyszukiwania, ale nadal może to być korzystne dla Twojego SEO.

Google dostarczyło kilka wskazówek, aby zapewnić prawidłowe wdrożenie schematu:

  • Schemat powinien być zawarty na oficjalnej stronie internetowej
  • Należy stosować najbardziej specyficzne i mające zastosowanie nazwy typów i właściwości
  • Formaty JSON-LD, RDFa lub mikrodane mogą być używane do schematu
  • Wszystkie istotne strony powinny być oznaczone, w tym strony równoważne, takie jak wersje AMP HTML, a także strony kanoniczne
  • Strony ze schematem nie mogą blokować Googlebota za pomocą robotów.txt

Należy zauważyć, że podczas gdy Google powiedział, że schemat nie obecnie wpływ rankingów, starszy Googler John Mueller stwierdził podczas Google Hangout, że ” z czasem myślę, że (strukturyzowane znaczniki) jest coś, co może również wejść do rankingów.”

Osobiście uważam, że wyprzedzanie krzywej i zapewnienie, że wyszukiwarki mogą zrozumieć kontekst Twoich treści, będzie korzystne, nawet zanim to nastąpi publicznie ogłosił, że schemat jest używany w algorytmach rankingowych wyszukiwania.

Jakie są rodzaje schematów?

Istnieje wiele różnych schematów dostępnych; więcej niż możemy praktycznie obejmować w tym artykule. Pełną listę można zobaczyć na Schema.org proszę. Dla osób bezpośrednio związanych z wynikami wyszukiwania, można wyświetlić schematy, które Google publicznie stwierdza, że wsparcie tutaj i niektóre schematy, które obsługują wraz z przykładami. Wspierane przez Google Schematy będą te, na których skupię się w tym poście, ale nie krępuj się dodawać żadnych, które są istotne dla Twojej witryny, ponieważ wyszukiwarki i inne aplikacje mogą dodać wsparcie dla większej liczby typów w przyszłości.

Ustrukturyzowane dane są dostępne od lokalnych firm, wydarzeń i produktów, a także wielu innych rodzajów podmiotów i działań, w tym dzieł kreatywnych, takich jak muzyka, przepisy kulinarne i filmy. Bez względu na temat witryny, jest prawdopodobne, że istnieją co najmniej kilka schematów, które są istotne dla treści.

Jak można wyświetlić i przetestować swój schemat?

Google zapewnia narzędzie do testowania danych strukturalnych, które jest doskonałe do testowania implementacji schematu. Możesz uruchomić test, podając adres URL strony internetowej lub wklejając kod. Narzędzie nie tylko wyświetla dane ustrukturyzowane, które udało mu się wyodrębnić, ale także z łatwością zgłasza wszelkie błędy. Możesz łatwo zaktualizować kod na żywo w narzędziu, aby zobaczyć, jak wpływa to na dane i błędy.

Update your code live.
Zaktualizuj kod na żywo.

Google Search Console zgłasza również wszelkie znalezione ustrukturyzowane dane, a także wszelkie błędy. Jest to przydatne, jeśli masz dużą witrynę, która jest niepraktyczna, aby sprawdzić każdą stronę. W witrynie może pracować Wiele osób, a Search Console powiadomi Cię o wszelkich problemach z ustrukturyzowanymi danymi, które mogły być przypadkowo spowodowane przez inne osoby z twojego zespołu.

Jaki Schemat Obsługuje Już WordPress?

Jeśli przejrzysz któryś z oficjalnych motywów WordPress, możesz zauważyć klasę HTML hentry. W rzeczywistości jest to mikroformat hatu, który służy do oznaczania datowanych lub epizodycznych treści internetowych, takich jak posty na blogu. Możesz to zobaczyć w akcji, patrząc na kod źródłowy wielu motywów WordPress, takich jak oficjalny motyw Twenty Sixteen. Zauważysz, że każdy element artykułu na blogu ma klasę HTML hentry, a także klasy odpowiadające innym właściwościom hentry.

Przyjrzyjmy się temu schematowi mikroformatu w pracy w temacie Twenty Sixteen za pomocą narzędzia do testowania danych strukturalnych Google.

Microformat schema in the Twenty Sixteen theme.
Schemat mikroformatu w temacie Twenty Sixteen.

Widzimy, że Google rozpoznaje format hatu, a także hentry i jego różne właściwości. Nie będziemy dziś skupiać się na Henrym, ale warto wiedzieć, że tam jest i co robi, a także Jak wykryć ewentualne błędy.

Jaki Schemat Możemy Obsługiwać Za Pomocą Wtyczek?

Zanim przejdziemy do tworzenia niestandardowego schematu dla witryny WordPress, istnieje wiele wtyczek, które będą realizować niektóre z dostępnych schematów bez konieczności dotykania kodu.

SmartCrawl

Najlepszą rekomendacją, jaką mamy, jest nasz własny SmartCrawl.

SmartCrawl image
SmartCrawl może pomóc w znacznikach schematu w zaledwie kilku kliknięciach!

SmartCrawl ma narzędzia schematu, które pomogą Ci poprawić swój schemat niemal natychmiast. Poza tym ma lokalne typy schematów biznesowych z określonymi podtypami. Ma nawet specyficzny schemat dla WooCommerce.

Dzięki kreatorowi schematów możesz dostosować typ schematu, który odpowiada wymaganiom Twojej firmy w jednym miejscu.

Najlepsza część? SmartCrawl jest całkowicie darmowy. Dzięki 5 gwiazdkom i ponad 200 tysiącom aktywnych instalacji ma ugruntowaną reputację.

Spróbuj dzisiaj.

Wszystko W Jednym Schema.org Rich Snippets

Darmowe Wszystko W Jednym Schema.org Wtyczka Rich Snippets pozwala na zaimplementowanie następującego schematu na stronie internetowej:

  • Przegląd
  • Wydarzenie
  • Ludzie
  • Produkt
  • Przepis
  • Aplikacja Oprogramowania
  • Wideo
  • Artykuły

Ta wtyczka jest bardzo przydatna, jeśli potrzebujesz prostej implementacji schematu; jednak możesz mieć tylko jeden typ schematu na stronę. Ponadto wtyczka nie obsługuje obecnie lokalnego schematu biznesowego, co jest ważne dla wielu stron internetowych.

Obecnie istnieją tylko Pod 300 setki wyników dla „schematu” podczas wyszukiwania w katalogu wtyczek WordPress. Jeśli nie chcesz grzebać w kodzie, powinieneś zajrzeć tam, aby zobaczyć, czy któryś z nich zaspokoi Twoje potrzeby.

Jak możesz dodać niestandardowy schemat do witryn WordPress i / lub postów?

Co zrobić, jeśli chcemy dodać więcej niestandardowych implementacji schematu do naszej witryny WordPress i wtyczki nie wykonują zadania? Powiedzmy, że chcesz więcej niż jednego typu schematu na stronę / post, na przykład możesz chcieć mieć schemat dla Wydarzenia, a także osobę prowadzącą wydarzenie, a może masz wiele recenzji na jednej stronie? Powyższe wtyczki nie pomogłyby w tym.

Co będziemy musieli zrobić, to stworzyć niestandardową implementację schematu. W tym artykule przyjrzymy się dwóm sposobom implementacji schematu; używając mikrodanych lub używając JSON-LD.

Co to są mikrodane?

Mikrodane to specyfikacja dla danych nadających się do odczytu maszynowego, które mają być osadzone w istniejącej zawartości dokumentów HTML. Poniżej znajduje się przykład jak dodanie mikrodanych zmieniłoby jakiś kod HTML.

Oryginalny HTML:

Ładowanie gist 4b77933c27091153b246d999cd0b647d

HTML ze schematem mikrodanych:

Ładowanie gist c135366fbb7210ab5ade78947d836418

Jak widać, istnieją teraz dodatkowe atrybuty,a także szereg dodatkowych elementów zakresu.

Co to jest JSON-LD?

JSON-LD jest połączonym formatem danych wykorzystującym JSON, który służy do tworzenia danych czytelnych maszynowo, podobnych do mikrodanych. JSON-LD jest faktycznie zalecany format Google dla schematu i tak jest to metoda, którą polecam, zarówno ze względu na Google, jak i jak uważam, że jest najłatwiejszy do wdrożenia.

Przejrzyjmy jeszcze raz przykład mikrodanych i zobaczmy, jak to zostanie przekształcone w JSON-LD. Oryginalny HTML to:

Ładowanie gist 4b77933c27091153b246d999cd0b647d

Odpowiednikiem schematu JSON-LD jest:

Ładowanie gist 26a7b32ebd90182c83f07f2f92636147

Moim zdaniem JSON-LD jest znacznie łatwiejszy do odczytania, a także do debugowania. Nie trzeba go również przeplatać z widocznym przez użytkownika tekstem strony, co może ułatwić wyrażenie Twoich danych. Należy pamiętać, że Google obsługuje używanie JSON-LD dla wszystkich typów danych. Dokumentacja stwierdza, że Google nie obsługuje JSON-LD dla schematu breadcrumb; jednak John Mueller Google potwierdził, że to obsługuje, ale dokumentacja została jeszcze zaktualizowana.

Implementacja Schematu Mikrodanych

Aby zaimplementować schemat za pomocą mikrodanych, zasadniczo będziesz pobierał istniejący HTML i dodawał różne atrybuty i ewentualnie elementy. Będziesz musiał edytować swój motyw dla następujących przykładów. Jeśli używasz motywu stworzonego przez kogoś innego, upewnij się, że utworzyłeś motyw potomny, w przeciwnym razie twoje zmiany mogą zostać nadpisane, jeśli autor zaktualizuje swój motyw.

Skorzystam z przykładu lokalnego schematu biznesowego i zakładam, że masz dane kontaktowe swojej firmy w stopce. Prawdopodobnie dodasz dane swojej firmy bezpośrednio do stopki.plik php lub dodałeś je za pomocą widżetu tekstowego w obszarze widżetu w stopce.

Jeśli bezpośrednio dodałeś dane swojej firmy do stopki.php, otwórz ten plik. Poniżej znajduje się HTML dla szczegółów biznesowych:

Ładowanie gist 8b0ef3fc7389f22a480f3bbe0b992dc6

Musimy oznaczyć to mikrodanymi dla lokalnego schematu biznesowego. Najpierw musimy dodać element div zawijający nasze dane biznesowe atrybutem HTML itemscope, który jest używany do definiowania naszego elementu / encji. Dodajemy do tego atrybut itemtype z wartością określającą nasz pożądany schemat, który w tym przypadku jest 'http://schema.org/LocalBusiness’. następnie dodajemy różne elementy span z atrybutami itemprop z wartościami określającymi żądaną właściwość item, np. 'streetAddress’. Będziesz również musiał dodać kolejny atrybut itemscope i atrybut itemtype o wartości 'http://schema.org/PostalAddress” do elementu adresu, aby określić, że ta część danych firmy jest adresem pocztowym.

Ładowanie gist d5e6b53957ccf224be30d1cbfd7079f6

Zapisz swój stopka.php plik, a następnie ponownie załadować stronę internetową.Jeśli sprawdzisz kod źródłowy, zobaczysz, że Twoje dane biznesowe mają teraz mikrodane. Możesz przetestować swój adres URL w narzędziu do testowania danych strukturalnych Google, aby potwierdzić, że działa. Powinieneś tam zobaczyć jednostkę organizacyjną z nazwą, opisem, adresem i numerem telefonu.

Jeśli sprawdzisz kod źródłowy, zobaczysz, że Twoje dane biznesowe mają teraz mikrodane. Możesz przetestować swój adres URL w narzędziu do testowania danych strukturalnych Google, aby potwierdzić, że działa. Powinieneś tam zobaczyć jednostkę organizacyjną z nazwą, opisem, adresem i numerem telefonu.

Jeśli dodałeś szczegóły swojej firmy za pomocą widżetu tekstowego w obszarze widżetu stopki, po prostu musisz umieścić powyższy kod HTML i mikrodane w widżecie tekstowym, zastępując to, co wcześniej miałeś.

Updating contact information.
Aktualizacja danych kontaktowych.

Implementacja schematu za pomocą JSON-LD

Używanie JSON-LD jest moją preferowaną metodą wdrażania schematu, a także zalecaną metodą Google. Wolę to niż używanie mikrodanych, ponieważ bardzo proste jest dodawanie lub usuwanie schematu za pomocą jednego niestandardowego pola i JSON-LD, w porównaniu z oznaczaniem plików szablonów za pomocą atrybutów mikrodanych.

Teraz użyję tego samego lokalnego schematu biznesowego, co w przykładzie mikrodanych, aby pokazać, w jaki sposób zostanie to zaimplementowane za pomocą JSON-LD. Aby rozpocząć, w panelu administracyjnym WordPress, przejdź do dowolnego postu lub strony, do której chcesz dodać schemat. Upewnij się, że pola niestandardowe są zaznaczone w opcjach ekranu u góry.

Editing the page screen options.
Edycja opcji ekranu strony.

Przewiń w dół do miejsca, gdzie możesz zobaczyć pola niestandardowe i dodaj nowe niestandardowe pole z wartością nazwy 'schema’ i następującym fragmentem kodu jako wartością:

Ładowanie gist e519c4085f83901e72a8686e57a8b1eb
Editing custom fields.
Edycja pól niestandardowych.

Kliknij Dodaj Niestandardowe Pole i przewiń do góry strony, a następnie kliknij Aktualizacja.

Teraz otwórz nagłówek.plik php. Tutaj będziemy używać get_post_meta() funkcja, aby uzyskać wartość naszego niestandardowego pola i użyć go w naszym motywie. Wklej poniższy fragment kodu tuż przed zamknięciem < / head> tag w nagłówku.plik php:

Ładowanie gist 31d27180d3b4aa6b0b7e71fdd03452ac

To, co tutaj robimy, to przypisywanie zwróconej wartości get_post_meta() do zmiennej $schemat. Funkcja get_post_meta() pobiera trzy argumenty, którymi jest identyfikator strony lub posta (tutaj używamy get_the_ID() aby zwrócić bieżący identyfikator), nazwę niestandardowego pola, które utworzyliśmy w panelu administracyjnym WordPress, oraz wartość logiczną tego, czy zwracana wartość powinna być pojedynczym elementem, czy tablicą. Następnie sprawdzamy, czy istnieje jakiś schemat, a jeśli tak, echo to do głowicy dokumentu.

Jeśli zapiszesz nagłówek.php, a następnie przeładuj swoją stronę internetową, powinieneś teraz zobaczyć swój JSON-LD ze schematem tuż przed zamknięciem < / head> tag. Jeśli przetestujesz to za pomocą narzędzia do testowania danych strukturalnych Google, powinieneś zobaczyć lokalną jednostkę biznesową i żadnych błędów.

Podobnie jak w przypadku przykładu mikrodanych, jeśli zaznaczane informacje znajdują się w widżecie, możesz również umieścić fragment kodu JSON-LD w tym samym widżecie tekstowym.

Spójrzmy na inny przykład schematu.

Implementacja schematu wideo przy użyciu JSON-LD

Schemat wideo może pomóc uzyskać Filmy indeksowane i zawarte w wynikach wyszukiwania. Dodawanie schematu wideo jest dokładnie tym samym procesem, co przykład lokalnego schematu biznesowego.

An example of a video rich snippet.
Przykład fragmentu wideo.

Wróć do panelu administracyjnego WordPress i przejdź do edycji strony z filmem, dla którego chcesz dodać schemat. Tak jak w poprzednim przykładzie, przewiń w dół do pól niestandardowych i dodaj jeden z nazwą „schematu” i wartością, która zawiera następujący fragment kodu:

Ładowanie gist b5f320264b10a400c7f3b66f8c1da1cd

Kliknij Aktualizacja w polu niestandardowym, a następnie kliknij Aktualizacja dla samego postu. Jeśli teraz sprawdzimy tę stronę za pomocą narzędzia do testowania danych strukturalnych Google, zobaczymy, że istnieje teraz encja wideo, która zawiera właściwości w naszym JSON-LD powyżej.

Przejrzę jeszcze jeden popularny przykład schematu, aby było jasne, co można osiągnąć za pomocą tej metody.

Implementacja schematu produktu przy użyciu JSON-LD

Jeśli reklamujesz produkty na swojej stronie internetowej, zaleca się dodanie schematu produktu do swoich stron. Google może zawierać informacje ze schematu produktu w wynikach wyszukiwania, co pomaga zwiększyć liczbę kliknięć w wyszukiwanej ofercie.

An example of a product rich snippet.
Przykład fragmentu bogatego w produkty.

Proces ten jest dokładnie taki sam jak lokalny biznes i schemat wideo. Przejdź do panelu administracyjnego WordPress i przejdź do strony zawierającej Twoje produkty. Poniżej znajduje się przykład fragmentu kodu schematu produktu. Będziesz musiał dodać to do niestandardowego pola o nazwie 'schema’ i wartości zawierającej ten fragment. Oczywiście będziesz musiał go edytować, aby zawierał prawidłowe informacje o produkcie.

Ładowanie gist d8b3422667ab61ff1d928de2e5b2a87e

Jest to nieco bardziej złożone niż poprzednie przykłady, ponieważ istnieje wiele właściwości z ustawionymi typami węzłów, tj. „rzecz”, „Agregatowanie”, „oferta” i „Organizacja”; jednak nadal łatwo jest zobaczyć, jak każda z właściwości odnosi się do siebie.

Po dodaniu / zaktualizowaniu niestandardowego pola zaktualizuj stronę i sprawdź, czy schemat działa poprawnie za pomocą narzędzia do testowania danych strukturalnych Google.

Implementacja wielu podmiotów na jednej stronie lub poście

Nasze niestandardowe implementacje do tej pory zajmowały się schematem tylko dla pojedynczych jednostek na stronę lub post. Korzystanie z JSON-LD i pól niestandardowych jest bardzo łatwe. Po prostu dodajemy inny znacznik skryptu z JSON-LD do tej samej wartości pola. Fragment dwóch filmów na tej samej stronie byłby tak:

Ładowanie gist bc79a15396af5c3c24bd5ad7577ec868

Jeśli przetestujemy stronę za pomocą tego JSON-LD za pomocą narzędzia do testowania danych strukturalnych Google, zobaczymy, że podniósł dwa podmioty wideo.

An example of multiple video objects.
Przykład wielu obiektów wideo.

Google zaleca, aby gdy istnieje wiele podmiotów i typów podmiotów, wszystkie z nich są oznaczone, aby mogły lepiej zrozumieć i zindeksować zawartość. Warto zauważyć, że jeśli masz stronę kategorii z wieloma jednostkami, na przykład stronę kategorii e-commerce z wieloma produktami, wszystkie produkty muszą być oznaczone. Schemat tylko dla jednego z produktów jest wbrew ich wytycznych.

Wrapping Up

Proszę bardzo. Schemat to świetny sposób, aby pomóc wyszukiwarkom i innym aplikacjom zrozumieć i wykorzystać Twoje treści. Mam nadzieję, że te kroki były łatwe do naśladowania i wkrótce pojawią się bogate fragmenty w SERPach.

Używałeś wcześniej schematu? Podziel się swoimi przykładami w komentarzach poniżej!

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd „nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zainstalować WordPress lokalnie na komputerze Mac za pomocą MAMP

W artykule: Jak zainstalować MAMP na komputerze MacInstalacja WordPress na komputerze MacWypróbowanie…