W artykule:
Społeczność WordPress jest pełna fantastycznych ludzi robiących fantastyczne rzeczy – wśród nich blogerów, wolontariuszy i przedsiębiorców. Niedawno miałem okazję porozmawiać z jednym z tych nieustraszonych przedsiębiorców WordPress: Davidem Rashty, założycielem CreativeMinds.
Założona w 2008, CreativeMinds oferuje wtyczki WordPress, rozszerzenia Magento i Niestandardowy rozwój dla obu platform. Rashty ma ponad 20-letnie doświadczenie w pracy na stanowiskach kierowniczych w kilku startupach i trafił do społeczności WordPress w typowy sposób: blogowanie. Startup, dla którego pracował, wybrał WordPress jako wybraną platformę blogową, a kiedy zewnętrzne wtyczki, z których korzystali, nie były gotowe do tabaki, skończyło się na kodowaniu własnych.
W tym poście podzielę się najważniejszymi punktami mojego wywiadu z Rashty (który lekko edytowałem dla długości i jasności), w tym jego zalecanymi aplikacjami i krytycznymi przemyśleniami na temat obecnego systemu wtyczek WordPress.
1. Na czym polega kreatywność umysłów
CreativeMinds to firma stojąca za wtyczkami, takimi jak cm Tooltip Glossary I cm Ad Changer. Możesz nie wiedzieć, jak zaczęła się Firma – i ile pracy wkłada się w te produkty. Oto, co powiedział Rashty:
Nasza działalność WordPress rozpoczęła się jako projekt poboczny podczas pracy nad innym przedsięwzięciem i powoli wyrosła na główną. Koncentrujemy się na tworzeniu unikalnych i silnych produktów opartych na WordPressie, w których wierzymy, że rozwiązania albo nie istnieją, albo nie są takie, jakie chcielibyśmy mieć.
Inwestujemy dużą ilość czasu w każdy produkt, starając się nadać pewną wartość dodaną w funkcjonalności, dzięki czemu UI i UX są proste i intuicyjne oraz wykonujemy wiele testów przed wydaniem. Zawsze jesteśmy pierwszymi klientami naszych produktów, co daje nam możliwość zrozumienia, czego brakuje. Po wydaniu otrzymujemy wiele pomysłów i opinii od naszych użytkowników.
2. Jak Działa Ich Zespół
Pomyślałem, że ten kawałek był świetny, ponieważ naprawdę ilustruje biznes online w naszej erze globalizacji. Rashty wyjaśnił, że zespół CreativeMinds jest rozproszony na trzech kontynentach:
Nasz zespół rozrósł się w ciągu ostatniego roku i obecnie składa się z 15 osób (nie wszyscy pracują w pełnym wymiarze godzin). Jesteśmy podzieleni na kilka zespołów: produkt, marketing, Projektowanie, Obsługa klienta i projektowanie instrukcji.
Jesteśmy rozproszeni po trzech kontynentach. Nasi programiści są w Europie, podczas gdy marketing jest w Izraelu i USA. Po części jesteśmy wirtualni, a po części nie. Mamy biuro w Europie i biuro w Izraelu, ale niektórzy członkowie naszego zespołu pracują z domu.
3. Jakie programy i aplikacje poleca
Zarządzanie międzynarodowym zespołem—i radzenie sobie z normalnymi stresami, napięciami i potrzebami biznesowymi-może być wyzwaniem. Aby wszyscy byli na tej samej stronie, Rashty i jego zespół korzystają z aplikacji do zarządzania projektami Asana.
Oto lista kilku innych programów i aplikacji, które rashty powiedział mi, że poleca:
- Pomoc Scout dla obsługi klienta
- Moz do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (oprócz Google Analytics)
- Crazy Egg, aby zobaczyć, co robią klienci na stronie CreativeMinds
- Monitis do śledzenia wydajności i niezawodności serwera
- Google Docs pomaga w planowaniu i zarządzaniu
4. Jak Generuje Pomysły Wtyczki WordPress
Wymyślanie pomysłów na wtyczkę może być najtrudniejszą częścią rozwoju. Rashty wyjaśnił swój proces:
Pomysły pochodzą od klientów, z którymi współpracujemy oraz od naszych własnych pragnień i marzeń. Nie wszystkie z nich okazują się bardzo udane. Opracowaliśmy kilka produktów, które wyrzuciliśmy do śmieci lub ponownie wykorzystaliśmy w inny sposób. Zawsze zaczynamy od jakiegoś podstawowego MVP (Minimum Viable Product), który wyrzucamy, aby zobaczyć opinie, a następnie zaczynamy rozwijać produkt. Obecnie pracujemy nad sześcioma nowymi produktami. Powiedziałbym, że połowę naszych pomysłów na produkty otrzymujemy od naszych klientów, a połowę wewnętrznie.
5. Co sądzi o modelu darmowej wtyczki
Jedna z najbardziej intrygujących części mojej dyskusji z Rashty dotyczyła jego poglądów na temat sposobu, w jaki wtyczki WordPress są obecnie prezentowane i rozważane. Jest bardzo krytyczny wobec modelu darmowych wtyczek:
Sprawianie, że użytkownicy doceniają fakt, że produkty WordPress wymagają ogromnej ilości czasu i wysiłku, aby się rozwijać, a nawet więcej wspierać, jest wyzwaniem. Niektórzy użytkownicy nadal uważają, że wszystkie produkty WordPress powinny być bezpłatne. Myślę, że ten darmowy model nie działa: z 30 000 wtyczek na WordPress.org, 95% nie są dobrze utrzymane lub napisane zgodnie ze standardami WordPress, co powoduje konflikty i problemy po zainstalowaniu.
W jego idealnym świecie wtyczki premium odegrałyby większą rolę i zyskałyby większe miejsce w centrum uwagi społeczności:
Myślę, że WordPress / Automattic powinien zmienić sposób, w jaki działa i współdziała z twórcami wtyczek i ich wspierać. Jesteśmy częścią tego, co sprawia, że WordPress takie wspaniałe środowisko i jesteśmy częścią ekosystemu WordPress … próbuję powiedzieć: pomóż nam i wesprzyj nasze wysiłki .
Na przykład Magento by AOL zapewnia bezpłatny katalog, w którym każdy programista może wystawić swoje rozszerzenia – niezależnie od tego, czy są one bezpłatne, czy premium – a także otrzymywać opinie i wsparcie klientów. To nie jest możliwe z WordPress … jeśli nie ma realnego modelu, który WordPress będzie stać i naciskać, to nie zobaczymy zbyt wielu świetnych wtyczek.
Przesłuchałem go w sprawie jego stanowiska, a on odpowiedział dalej:
Innym aspektem tego problemu jest to, że wiele istniejących wtyczek nie są napisane zgodnie z powszechnie akceptowalnymi standardami i nie są dobrze obsługiwane. Wspierając naszych klientów musimy radzić sobie z tymi wtyczkami. Zwykle wyjaśniamy, dlaczego Inna wtyczka, którą zainstalowali, powoduje problemy, ponieważ nie jest poprawnie napisana. W wielu przypadkach pokazują również błędy JS/PHP.
Chodzi mi o to, że aby mieć dobre wtyczki, musi istnieć zrównoważony model, za którym stanie WordPress, a nawet popchnie, który umożliwi programistom wtyczek rozwijanie i wspieranie ich produktów.
6. Jego Ulubione Wtyczki WordPress
To nie znaczy, że Rashty jest w dół na każdej wtyczki, która istnieje. Daleko mi do tego. Poprosiłem go, aby wymienić tylko kilka jego ulubionych wtyczek od społeczności:
Uwielbiam Relevanssi i jestem również w kontakcie z deweloperem od czasu do czasu. Robi świetną robotę i ma wspaniały produkt. Bardzo lubimy również wizualny Kreator formularzy, który jest mniej znany niż alternatywy.
Poprosiłem go również o podkreślenie kilku wtyczek CreativeMinds, które uważa za jedne z najlepszych:
Myślę, że oprócz słowniczka Tooltip, mamy świetny nowy produkt, który właśnie wydaliśmy o nazwie OnBoarding Plugin, który jest świetnym narzędziem do poradnictwa i doświadczenia użytkownika, z którego jesteśmy bardzo dumni.
7. Aktualne projekty firmy
Rashty był na tyle miły, że dał nam wgląd w nadchodzące oferty od CreativeMinds:
Mamy kilka wtyczek: nowe wtyczki do Raportów WordPress, które będą platformą do generowania raportów dla różnych potrzeb i przypadków użycia. Wtyczka do zarządzania kursem wideo, która pomoże organizacji śledzić i kontrolować lekcje wideo, Ujednolicony katalog produktów do łączenia kilku katalogów e-commerce, takich jak EDD i WooCommerce, oraz kilka nowych produktów, które są jeszcze na etapie planowania.
8. Nadzieje na przyszłość firmy
Mając za sobą lata pracy, poprosiłem Rashty ’ ego, by patrzył w przyszłość. Wyjaśnił, jak przewiduje rozwój rynku WordPress w nadchodzących latach i jaką rolę może odegrać w tym CreativeMinds:
Myślę, że rynek WordPress wciąż się rozwija, a marki wciąż się budują. Chcielibyśmy zobaczyć CM jako docenianą markę dla świetnych produktów WordPress, tak samo jak patrzymy na EDD / WooCommerce / Yoast / ElegantThemes i inne dobre marki …
Wierzę, że rynek, na którym jesteśmy, będzie się rozwijał. Więcej organizacji i firm korzysta z WP jako rozwiązania treści i e-commerce i potrzebują wysokiej jakości, niezawodnych narzędzi do kierowania ich treścią i witrynami. Potrzeby takich narzędzi po prostu będą rosnąć, więc myślę, że mamy duży wybór świetnych narzędzi WordPress, gdzie dążymy.
Wniosek
David Rashty odniósł wiele sukcesów na rynku wtyczek WordPress i zawsze jest interesujące usłyszeć perspektywę programisty.
Daj nam znać, co myślisz o tym, co powiedział: Czy korzystasz z jego polecanych programów? Ma rację co do modelu darmowej wtyczki? Zamieść w komentarzach poniżej!