W artykule:
- Co to jest organiczny współczynnik klikalności?
- Jak znaleźć organiczny współczynnik klikalności?
- Poprawa organicznego współczynnika klikalności w WordPressie
- 1. Pisz potężne nagłówki i tytuły SEO
- 2. Użyj Dynamic SEO Titles dla lepszych nagłówków
- 3. Pisz pomocne opisy meta
- 4. Używaj znaczących slug URL
- 5. Dąż do pojawienia się w Rich Snippets lub Answer Box
- 6. Użyj Rich Snippets Schema Markup, aby się wyróżnić
- 7. Popraw lokalne SEO, aby zwiększyć współczynnik klikalności
- 8. Ulepsz starsze artykuły, aby zwiększyć współczynnik klikalności
- 9. Napraw problemy związane z kanibalizacją słów kluczowych
- 10. Popraw czas ładowania strony dla lepszych doświadczeń użytkownika
- 11. Utrzymać użytkowników zaangażowanych na swojej stronie
- 12. Konwertuj użytkowników na subskrybentów i klientów
Czy chcesz poprawić organiczny współczynnik klikalności (CTR) dla swojej witryny WordPress?
Organiczny współczynnik klikalności to średnia liczba kliknięć, które strona otrzymuje, gdy jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Poprawa współczynnika CTR może pomóc poprawić Twoje rankingi SEO i uzyskać więcej ruchu do Twojej witryny z wyszukiwarek.
W tym artykule podzielimy się naszymi sprawdzonymi wskazówkami, jak w prosty sposób poprawić organiczny współczynnik klikalności (CTR) w WordPressie jak totalny profesjonalista SEO.
Oto szybki przegląd tematów, które poruszymy w tym przewodniku.
Co to jest organiczny współczynnik klikalności?
Organic Click Through Rate to procent użytkowników, którzy klikają na element w wynikach wyszukiwania.
Załóżmy, że jeden z Twoich artykułów pojawił się 100 razy w wynikach wyszukiwania dla konkretnego słowa kluczowego. Spośród nich 3 użytkowników kliknęło, aby zobaczyć Twój artykuł, co daje Ci współczynnik klikalności na poziomie 3%.
Algorytmy wyszukiwarek używają organicznego CTR do analizy wydajności Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które mają wyższy współczynnik klikalności, mają tendencję do zajmowania wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Wielu ekspertów SEO odkryło, że poprawa współczynnika CTR jest najszybszym sposobem na poprawę pozycji w rankingu SEO.
Jako właściciel strony internetowej, możesz zobaczyć, które strony na twojej witrynie uzyskują więcej kliknięć, więc możesz powielić te techniki na innych stronach.
Możesz również dowiedzieć się, które strony nie uzyskują żadnych kliknięć, a następnie pracować nad ich ulepszeniem, aby mogły uzyskać wyższy współczynnik klikalności.
Jak znaleźć organiczny współczynnik klikalności?
Najprostszym sposobem, aby dowiedzieć się organiczny współczynnik klikalności jest za pomocą Google Search Console.
Google Search Console jest darmowe narzędzie oferowane przez Google, aby pomóc właścicielom witryn zobaczyć, jak ich strona robi w wynikach wyszukiwania.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to skorzystaj z naszego przewodnika, aby dowiedzieć się, jak dodać swoją witrynę do Google Search Console.
Po tym, możesz zalogować się do swojego pulpitu Google Search Console i przełączyć się na zakładkę Wydajność. Na górze zobaczysz średni współczynnik klikalności Twojej witryny.
Kliknij na średni współczynnik klikalności, aby dodać go jako metrykę do swojego raportu. Obok znajduje się pole średniej pozycji, kliknij na nie, aby je zaznaczyć.
Teraz należy przewinąć w dół do sekcji raportu szczegółowego. W zakładce Zapytania zobaczysz słowa kluczowe, na które pozycjonujesz wraz ze średnią kliknięć, wyświetleń, CTR i pozycji.
Możesz kliknąć na dowolną kolumnę, aby posortować wyniki według pozycji lub CTR.
Podobnie, możesz przełączyć się do zakładki Strony, aby wyświetlić wyniki dla poszczególnych stron w Twojej witrynie zamiast słów kluczowych.
Poprawa organicznego współczynnika klikalności w WordPressie
Teraz, gdy już wiesz, jak wyświetlić średnie wyniki CTR Twojej witryny, następnym krokiem jest poprawa organicznego współczynnika klikalności Twoich postów na blogu WordPress.
Idealnie, chciałbyś zacząć od stron, które już zajmują wyższe pozycje, mają dobre wrażenia z wyszukiwania, ze średnią pozycją 1-10, ale bardzo niski CTR.
Po tym, można stopniowo przejść do nisko wiszące owoce. Są to strony, które plasują się na 2 lub 3 stronie wyników wyszukiwania. Możesz chcieć poprawić ich CTR, abyś mógł uplasować się wyżej i uzyskać więcej ruchu.
To powiedziawszy, spójrzmy na kilka sprawdzonych wskazówek, które można wykorzystać, aby poprawić współczynnik klikalności na całej planszy.
1. Pisz potężne nagłówki i tytuły SEO
Tytuł lub nagłówek Twojego wpisu na blogu jest najbardziej zauważalną rzeczą w wynikach wyszukiwania.
Musi on być odpowiedni, chwytliwy i angażujący, aby przyciągnąć uwagę użytkownika i skłonić go do kliknięcia.
Ale jak dowiedzieć się, który nagłówek pomoże Ci uzyskać lepsze wskaźniki klikalności w wynikach wyszukiwania?
Na szczęście istnieje kilka narzędzi do analizy nagłówków, które przeanalizują Twoje nagłówki i zaproponują poprawki.
Będziemy korzystać z wtyczki MonsterInsights, ponieważ ma ona wbudowany analizator nagłówków. Jest to najlepsza wtyczka Google Analytics dla WordPressa i pomaga zobaczyć, skąd pochodzą odwiedzający i co robią na Twojej stronie.
Po pierwsze, musisz zainstalować i aktywować wtyczkę MonsterInsights. Aby uzyskać więcej szczegółów, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Uwaga: Darmowa wersja MonsterInsights posiada również wbudowany analizator nagłówków.
Następnie będziesz musiał połączyć wtyczkę z kontem Google Analytics. To będzie automatycznie przejść przez to, ale jeśli potrzebujesz pomocy to zobacz nasz poradnik, jak zainstalować Google Analytics w WordPress.
Po skonfigurowaniu go, możesz po prostu edytować dowolny post lub stronę, gdzie chcesz zoptymalizować nagłówek. Na ekranie edycji postu, kliknij na przycisk Headline Analyzer w prawym górnym rogu ekranu.
Spowoduje to otwarcie narzędzia Headline Analyzer z wynikiem i kilkoma praktycznymi wskazówkami, aby poprawić swój post lub tytuł strony. Możesz przełączyć się na zakładkę „Wypróbuj nowy nagłówek” i wypróbować nowe nagłówki bez zapisywania ich.
Alternatywa: Możesz także wypróbować wersję internetową narzędzia analizatora nagłówków MonsterInsights lub narzędzia IsItWP’s Headline Analyzer, z których oba pozwalają na testowanie nagłówków poza obszarem administracyjnym WordPress.
2. Użyj Dynamic SEO Titles dla lepszych nagłówków
Domyślnie WordPress automatycznie używa twojego tytułu strony lub postu jako tagu
Możesz użyć wtyczki All in One SEO, aby automatycznie generować lepsze tytuły SEO dla swoich starszych postów i stron na blogu.
Jest to najlepsza wtyczka WordPress SEO na rynku używana przez ponad 2 miliony właścicieli witryn w celu poprawy rankingów wyszukiwania i współczynników klikalności.
Po pierwsze, musisz zainstalować i aktywować wtyczkę All in One SEO. Dostępna jest również darmowa wersja AIOSEO.
Po aktywacji, wtyczka przeprowadzi Cię przez prowadzony kreator konfiguracji. Możesz postępować zgodnie z instrukcjami, a jeśli potrzebujesz pomocy, zobacz nasz poradnik, jak prawidłowo skonfigurować All in One SEO dla WordPress.
Po zakończeniu, musisz odwiedzić All in One SEO ” Wygląd strony wyszukiwania i przełączyć się do zakładki Typy treści.
Z tego miejsca możesz ustawić dynamiczne tytuły SEO i opisy dla wszystkich swoich postów, stron, produktów lub dowolnych innych typów postów. Ten tytuł będzie używany, gdy post lub strona nie ma własnego tytułu lub opisu SEO.
Możesz także edytować dowolny post lub stronę w swojej witrynie WordPress, aby edytować jej tytuł SEO i opis. Po prostu edytuj post i przewiń w dół do sekcji „Ustawienia AIOSEO” poniżej edytora postów.
Z tego miejsca możesz dodać niestandardowy tytuł SEO dla swojego postu i strony. Zobaczysz podgląd snippetów na żywo, jak będzie wyglądał w wynikach wyszukiwania.
Możesz również użyć dynamicznych tagów, takich jak bieżący miesiąc lub rok w tytułach postów, więc nie musisz ręcznie aktualizować ich co roku.
Nie zapomnij zapisać i zaktualizować swojego postu, gdy skończysz go edytować.
3. Pisz pomocne opisy meta
Większość wyszukiwarek automatycznie generuje część opisową podczas wyświetlania wyników wyszukiwania, więc najbardziej odpowiednia treść pojawia się w snippecie.
Jednakże, w przypadku niektórych wyników, mogą one po prostu pokazać opis dostarczony przez właściciela strony. Dlatego ważne jest, aby dodać opis SEO dla wszystkich swoich postów i stron.
Jeśli używasz All in One SEO dla WordPressa, możesz edytować każdy post i stronę i po prostu dostarczyć własny opis SEO przyjazny dla SEO.
Upewnij się, że Twój opis SEO zawiera Twoje docelowe słowa kluczowe i wyjaśnia, co użytkownicy zobaczą, gdy odwiedzą Twoją witrynę. Pomaga to użytkownikom lepiej zrozumieć Twoje treści i zachęca ich do częstszego klikania.
4. Używaj znaczących slug URL
WordPress używa przyjaznej dla SEO struktury adresów URL. Dzięki temu możesz tworzyć znaczące adresy URL dla swoich treści, takich jak:
https://example.com/best-coffee-shops-in-new-york-city/
Ostatnia część tych adresów URL nazywa się ślimakiem URL, a WordPress automatycznie generuje go w oparciu o Twój post / tytuł strony.
Jednakże, jeśli Twój tytuł postu zawiera liczby, lata lub jest zbyt długi, to może stać się mniej przyjazny dla użytkownika.
Aby temu zaradzić, upewnij się, że ręcznie poprawisz URL slug przed opublikowaniem dowolnego postu lub strony. Możesz to zrobić klikając na ikonę koła zębatego w prawym górnym rogu ekranu edytora treści.
Przełącz się na kartę Post, a następnie rozwiń opcję Permalink. Tutaj możesz zastąpić domyślny URL slug swoim własnym. Upewnij się, że Twój URL slug nie używa żadnych wielkich liter, a słowa są oddzielone myślnikami.
Nie zapomnij zapisać lub zaktualizować swojego postu / strony, aby zachować swoje ustawienia.
5. Dąż do pojawienia się w Rich Snippets lub Answer Box
Co jest lepsze niż pozycja nr 1 w rankingu dla zapytania wyszukiwania?
Ranking jako Pole odpowiedzi lub Bogate wyniki. Answer Box jest próbą odpowiedzi Google na zapytania użytkowników bezpośrednio na stronie wyszukiwania z bardziej szczegółowymi wynikami.
Według badań przeprowadzonych przez Advanced Web Ranking, Answer boxy zapewniają średnio 32,3% CTR.
Nie ma jednak prostej drogi na skróty do uzyskania pozycji bogatego snippetu dla wyszukiwanego hasła. Najczęstszą strategią, która sprawdziła się w przypadku większości stron, jest po prostu poprawa treści.
Aby uzyskać szczegółowe informacje, sprawdź nasz kompletny przewodnik, jak pojawić się w Google Answer box / Rich snippets z prawdziwymi przykładami i praktycznymi wskazówkami.
6. Użyj Rich Snippets Schema Markup, aby się wyróżnić
Rich snippets Schema Markup pozwala na dostarczenie danych strukturalnych wraz z treścią. Dane te zapisywane są w specjalnym formacie zwanym Schema.org.
Wyszukiwarki używają tego znacznika, aby pokazać Twoją treść wraz z dodatkowymi informacjami w wynikach wyszukiwania. To sprawia, że Twoja strona wyróżnia się wśród innych wyników i poprawia CTR.
Najprostszym sposobem na dodanie znacznika schematu rich snippets do Twojej witryny WordPress jest użycie wtyczki All in One SEO. Posiada wbudowane wsparcie dla znaczników schematu, umożliwiając ustawienie go dla każdego typu postu, takiego jak posty, produkty, recenzje i inne.
Możesz także zmienić znacznik typu schema dla poszczególnych postów i stron. Pozwalając Ci używać swoich postów na blogu jako przepisy, recenzje, artykuły, z dodatkowymi danymi strukturalnymi dla wyszukiwarek do wykorzystania.
7. Popraw lokalne SEO, aby zwiększyć współczynnik klikalności
Sprawianie, że Twoje treści pojawiają się dla odpowiednich terminów, ale dla niewłaściwych odbiorców, może spowodować niższy CTR. Lokalne SEO pomoże Ci temu zaradzić, pozwalając na dotarcie do regionalnych odbiorców.
Pozwala to na uzyskanie pozycji w rankingu dla grupy docelowej, co sprawia, że wyniki są bardziej trafne i zwiększa CTR.
Po pierwsze, warto utworzyć konto Google Moja Firma. To pozwala na dodanie wpisu biznesowego, udowodnić, że jesteś właścicielem firmy i zarządzać informacjami biznesowymi za pomocą panelu Google My Business.
Następnie będziesz potrzebował wtyczki All in One SEO for WordPress, która ma dodatek Local SEO. Dodatek ten pozwala na dodanie informacji o lokalnej firmie jako znacznika Schema do witryny.
Możesz podać informacje o swojej firmie i godziny otwarcia, po prostu wychodząc z formularzy, a AIOSEO dodaje znacznik Schema dla wyszukiwarek do wykorzystania w ich wynikach.
8. Ulepsz starsze artykuły, aby zwiększyć współczynnik klikalności
Możesz mieć starsze artykuły na swojej stronie internetowej, które stały się przestarzałe i spadły w rankingu. Wiele blogów WordPress mają kilka artykułów po prostu ranking gdzieś na stronie 2 wyników wyszukiwania.
Można je znaleźć po prostu sortując raport Google Search Console’s Performance według pozycji.
Byłoby to dość łatwe do poprawy tych stron z dodatkowych zaktualizowanych treści. Dokonywanie tej optymalizacji częścią regularnej rutyny przeglądu treści jest szybkim i łatwym sposobem na zwiększenie rankingów wyszukiwania.
9. Napraw problemy związane z kanibalizacją słów kluczowych
Jeśli Twoje słowa kluczowe są w bardzo niszowej kategorii, a Twoja strona ma wiele zasobów na ich temat, to jest prawdopodobne, że niektóre z nich będą kanibalizować innych.
To może stworzyć mylącą sytuację dla wyszukiwarek. Na przykład, mogą one zignorować Twoją najważniejszą stronę dla czegoś, co jest mniej ważne lub nawet mniej istotne.
Możesz być w stanie uplasować dwie strony dla tego samego słowa kluczowego, ale będą one sprawiały sprzeczne wrażenie. Może to również powodować zamieszanie wśród użytkowników.
Zalecamy, aby mieć oko na swoje główne słowa kluczowe i rozważyć połączenie podobnych słów kluczowych w jeden kompleksowy zasób, gdy jest to konieczne. Następnie można skonfigurować przekierowania 301, aby skierować wyszukiwarki do głównego zasobu.
Powiązane: Zobacz nasz przewodnik po najlepszych narzędziach do śledzenia słów kluczowych SEO.
10. Popraw czas ładowania strony dla lepszych doświadczeń użytkownika
Począwszy od 2021 roku, Google będzie walcować aktualizacje algorytmu doświadczenia strony. Te aktualizacje będą koncentrować się na doświadczeniu użytkownika i szybkości witryny.
Szybkość jest już ważnym czynnikiem w SEO. Szybsze ładowanie strony wpływa na rankingi wyszukiwania.
Oto kilka szybkich wskazówek, które możesz zastosować od razu.
Mamy kompletny przewodnik po wydajności i szybkości WordPressa z instrukcjami krok po kroku, aby zoptymalizować swoją witrynę perfo
11. Utrzymać użytkowników zaangażowanych na swojej stronie
Niektóre z Twoich stron mogą już mieć bardzo dobry organiczny CTR, ale bardzo wysoki współczynnik odrzuceń. Oznacza to, że użytkownicy wchodzą na te strony, ale opuszczają je bez odwiedzania innych stron.
Utrzymanie zaangażowania użytkowników pozwala Ci pokazać im inne treści i poprowadzić przez lejek sprzedażowy, aby stali się klientami lub subskrybentami.
Z naszego doświadczenia wynika, że nic nie działa lepiej niż linkowanie wewnętrzne, aby utrzymać zaangażowanie użytkowników. Upewnij się, że Twoje najlepsze artykuły linkują do innych artykułów i dają użytkownikom wiele okazji do kliknięcia.
Możesz również dodać do swojej strony widżety powiązane posty lub popularne posty, aby dodać więcej opcji odkrywania treści dla nowych użytkowników.
Kiedy użytkownicy spędzają więcej czasu na stronie, są bardziej skłonni odwiedzić więcej stron, dołączyć do listy mailingowej i kupić Twoje produkty.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz szczegółowy przewodnik o tym, jak zmniejszyć współczynnik odbić i zwiększyć liczbę odsłon w WordPress.
12. Konwertuj użytkowników na subskrybentów i klientów
Ważne jest, aby pamiętać, że przynosząc ruch do witryny często nie wystarczy, aby rozwijać swój biznes online. Opierając się w dużej mierze na ruchu wyszukiwania sam może uderzyć swoją firmę ciężko, gdy aktualizacja algorytmu.
Ostatecznym celem dla każdej firmy jest skorzystanie z wyższego CTR i przekonwertowanie tych użytkowników na klientów i subskrybentów.
To jest, gdzie trzeba będzie OptinMonster. Mają darmową wtyczkę WordPress, z której możesz korzystać.
Jest to najlepsze na świecie oprogramowanie do optymalizacji konwersji. Z OptinMonster, można łatwo zwiększyć współczynniki konwersji, zrobić więcej sprzedaży i rozwijać swoją listę e-maili.
Pochodzi z pięknie zaprojektowane popupy lightbox, liczniki, paski powiadomień, pops slide-in, spin the wheel popups, i więcej.
Wszystkie te narzędzia pomogą Ci zachęcić klientów do spędzenia więcej czasu na Twojej stronie, zakupu produktów / usług, śledzenia Cię w mediach społecznościowych lub dołączenia do Twojej listy e-mailowej.
Z potężnymi regułami wyświetlania, pozwala na pokazywanie spersonalizowanych kampanii w dokładnie określonym czasie. Na przykład, możesz geo-targetować użytkowników w danym regionie z darmową dostawą lub dać im kupon rabatowy w momencie, gdy zamierzają opuścić Twoją stronę.
Dzięki kilkudziesięciu szablonom, możesz łatwo przekształcić ruch pochodzący z Twojego CTR w sprzedaż i powracających użytkowników.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci poprawić organiczny współczynnik klikalności (CTR) dla Twojej witryny WordPress. Możesz również zobaczyć nasz kompletny przewodnik WordPress SEO, aby uzyskać więcej wskazówek, oraz nasz poradnik, jak dodać powiadomienia push w WordPressie, aby zwiększyć ruch na stronie.
Jeśli podobał Ci się ten artykuł, to proszę zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Twitterze i Facebooku.