W artykule:
Etykieta Online to wielka sprawa. Jest to coś, co dotyczy wszystkich branż, ale ponieważ blogerzy i Programiści WordPress zarabiają na życie w Internecie, jest to coś, co oni naprawdę. trzeba zwracać uwagę. W końcu to, jak zachowujesz się na forach publicznych, może bezpośrednio wpłynąć na Twoją reputację i zdolność do pozyskiwania nowych klientów.
Dlatego chciałem poświęcić trochę czasu, aby porozmawiać o tym, jak właściwie reprezentować siebie w Internecie w ogóle, oczywiście, ale ze szczególnym naciskiem na to, o czym musisz pamiętać jako programista WordPress i/lub użytkownik.
Angażowanie się w komentarze na blogu
Jednym z najlepszych miejsc do komunikowania się z innymi ludźmi jest Twoja strona, w sekcji komentarzy do bloga. Jest to nie tylko świetny sposób na zaprezentowanie nieco więcej swojej osobowości, ale także doskonały do pokazania, że jesteś otwarty na opinie i naprawdę chcesz usłyszeć, co czytelnicy mają do powiedzenia.
Jest kilka rzeczy, o których musisz pamiętać, które odnoszą się do ludzi, którzy chcą zbudować reputację w społeczności WordPress:
- Upewnij się, że znasz się na rzeczy. Uczestnicząc w społeczności WordPress, istnieje założenie, że wiesz, o czym mówisz. Dlatego tak ważne jest, aby dokładnie reprezentować siebie i swój poziom wiedzy. A kiedy mówisz, że jesteś otwarty na opinie, znaczy to. Bo jeśli popełnisz błąd, ludzie będą Cię na to wołać. To się stanie.
- Jeśli zadajesz pytania, oczekujesz odpowiedzi. Zwykle kończę moje posty na blogu pytaniem, aby zachęcić do dyskusji w sekcji komentarzy. Robię to wiedząc, że istnieje możliwość, że otrzymam negatywne komentarze lub krytykę. Kiedy stawiasz się tam online, to tylko nazwa gry, więc musisz być na to przygotowany.
- Bądź łaskawy, gdy otrzymujesz krytykę. Ponownie, to musi się zdarzyć w pewnym momencie, więc upewnij się, że akceptujesz to pozytywnie. Rzucanie się na ludzi, którzy Cię krytykują, nie pozwoli Ci zdobyć przyjaciół w tym biznesie — ani w żadnym biznesie, naprawdę.
- Odpowiadaj wszystkim. Oczywiście, nie mówię o trollach i ludziach, którzy próbują rażąco podnieść twój gniew. Raczej powinieneś odpowiadać na komentarze pozostawione przez każdego, kto jest szczery-nawet jeśli mówi coś negatywnego na temat tego, co napisałeś. Jest to podwójnie ważne, jeśli czytelnik wskaże błąd. Tematy związane z rozwojem WordPress są dość techniczne. Błędy mogą powodować poważne problemy, więc bądź otwarty na informacje zwrotne i przyznaj się do błędu, gdy zajdzie taka potrzeba.
- Szukaj podstępnego spamu. Rosnącym problemem na blogach w ogóle jest spam generowany przez boty. Istnieje wiele wtyczek do walki ze spamem generowanym przez boty, takich jak Akismet i Jetpack. Ale znacznie trudniej jest automatycznie filtrować spam generowany przez użytkowników. Zwróć szczególną uwagę na to, co ludzie mówią i pamiętaj, aby zatwierdzać tylko te komentarze, które wydają się być w 100% uzasadnione.
Angażowanie się w Media społecznościowe
Niezależnie od tego, czy pracujesz jako programista WordPress, czy po prostu korzystasz z CMS dla swojej witryny, ważne jest, aby być aktywnym w mediach społecznościowych. Dlaczego? Ponieważ jest to jeden z głównych sposobów na przyciągnięcie ruchu do twojej witryny. Ale jest kilka „zasad”, których musisz przestrzegać w zakresie postępowania:
- Wybierz narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi. Chociaż nie jest to bezpośrednio związane z zachowaniem, wybranie dobrego narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi znacznie ułatwi Ci sprawdzenie, kiedy ludzie angażują się z tobą, abyś mógł szybciej zareagować. Zasadniczo utrzymuje twoje konta społecznościowe, dzięki czemu możesz spędzać więcej czasu na rozmowach z ludźmi, a mniej czasu na sprawdzaniu, gdzie odbywają się dyskusje na Twój temat.
- Skontaktuj się z ekspertami. Istnieje wielu guru WordPress w mediach społecznościowych, a jeśli chcesz rozszerzyć swój zasięg, musisz bezpośrednio z nimi współpracować. Oczywiście nie chcesz być niegrzeczny lub rażąco promocyjny. Zamiast tego postępuj zgodnie z tym, co mówią ci eksperci i weź udział w dyskusji. Bądź człowiekiem, a to doprowadzi Cię daleko.
- Udostępniaj treści innych osób. Jest to technika marketingu w mediach społecznościowych o nazwie content curation i jest to naprawdę ważne zarówno dla ustanowienia siebie jako eksperta w swojej dziedzinie, jak i przyciągnięcia uwagi innych ekspertów i osób zainteresowanych WordPress.
- Unikaj roztopów publicznych. Dotyczy to każdej branży – chyba że zajmujesz się rozrywką – ale dobrym pomysłem jest utrzymywanie kont w mediach społecznościowych wolnych od publicznych awarii. Nie tylko przekazuje nieprofesjonalny wygląd, może to zaszkodzić twojej reputacji w dłuższej perspektywie, zwłaszcza jeśli twój meltdown dotyczy poprzedniego klienta lub niektórych takich. Jeśli nie chcesz, aby Lista obecnych klientów wiedziała o czymś, trzymaj to z dala od mediów społecznościowych. Koniec historii.
Etykieta Społeczności WordPress
Podczas gdy wszystko, co do tej pory omówiłem, odnosi się bezpośrednio do społeczności WordPress, istnieje właściwie dedykowana przestrzeń dla użytkowników i programistów WordPress WordPress.org Fora. Wiele innych witryn ma fora wsparcia, na których ludzie mogą pytać i odpowiadać na pytania związane z WordPressem, wiem, ale myślę, że w tym przypadku dobrym pomysłem jest przejście do źródła.
Ponieważ tak wiele osób często odwiedza fora każdego dnia, szanse są dobre, że ktoś wcześniej zadał podobne pytanie, jeśli masz problem. A jeśli po prostu chcesz pomóc, cóż, jest mnóstwo nowicjuszy WordPress szukających Twoich spostrzeżeń! Kilka wskazówek, jak się tam zaangażować:
- Bądź autorytatywny. To jedna rzecz, aby odpowiedzieć na czyjeś pytanie, ale ponieważ każdy może się zarejestrować i opublikować, ważne jest, aby upewnić się, że Twoje uwagi się wyróżniają. Nie napawaj się ani nie władaj nad nikim swoją wiedzą. Trochę pokory jest doceniane. Po prostu wskaż swoje doświadczenie w sposób kontekstowy. Spowoduje to, że Twoje posty będą traktowane bardziej poważnie.
- Przyznaj się, gdy się pomyliłeś. Popełnić błąd? Nie ma sprawy. Przeproś, spróbuj rozwiązać problem i idź dalej.
- Bądź wdzięczny. Jeśli jesteś na czymś zakłopotany, a miła osoba oferuje pomoc, podziękuj im za poświęcenie czasu na odpowiedź na twoje pytanie. Każdy lubi gracza zespołowego, a jeśli chcesz zbudować solidną reputację w branży, bycie konsekwentnie wdzięcznym i troskliwym może zaprowadzić cię daleko.
Ludzie związani z WordPressem to pasjonaci. Traktują to poważnie. Musisz więc o tym pamiętać, kontaktując się z innymi entuzjastami i programistami. Emocje mogą być wysokie, gdy ludzie mają do czynienia z czymś, o co tak bardzo dbają. W końcu ludzie zarabiają na WordPressie. Mimo to, jeśli otrzymujesz krytykę i czujesz potrzebę uwikłania się w kłótnię, oprzyj się! To nie zrobi nic, aby wzmocnić twoją reputację i może cię zranić, jeśli nie będziesz ostrożny.
Wszystko to powiedziawszy, społeczność WordPress jest w dużej mierze przyjaznym miejscem. Eksperci i nowicjusze gromadzą się wokół tej platformy, którą kochają. Ludzie sobie pomagają. A ponieważ platforma jest open-source, członkowie społeczności mają realną szansę pomóc w kształtowaniu platformy w jej przyszłych wcieleniach. Co – moim zdaniem-jest całkiem fajne.
Czy masz jakieś specjalne zasady, których chcesz przestrzegać, angażując się w społeczność WordPress? Czy te zasady różnią się dla Ciebie podczas rozmowy na dedykowanych forach, w komentarzach na blogu lub w mediach społecznościowych? Chciałbym usłyszeć, co myślisz!