Jeśli lubisz e-booki, możesz uzyskać ich mnóstwo, zapisując się do newsletterów. To dlatego, że oferowanie bezpłatnego pobrania e-booka jako zachęty do zapisania się na listę mailingową jest sprawdzoną strategią (miejmy nadzieję) zwiększenia stawek opt-in na liście mailingowej.

Istnieje duża szansa, że skorzystasz z tej strategii lub pomyślałeś o jej użyciu i chciałbyś zacząć. Jeśli jednak nigdy wcześniej nie korzystałeś z tej techniki, możesz nie być pewien, jak faktycznie dostarczyć tę zachętę do e-booków nowym subskrybentom.

To, co musisz zrobić, to znaleźć prosty sposób na dostarczenie obiecanych towarów, które nie ujawnią pliku odwiedzającym przed subskrypcją, a także unikną strony pobierania ebooków indeksowanej przez wyszukiwarki. Dobra wiadomość jest taka, że masz kilka opcji.

W tym poście przyjrzymy się pięciu sposobom dostarczenia bezpłatnego pliku do pobrania. Wszystkie pięć jest łatwych do wdrożenia, wygodnych dla użytkowników i sprawi, że zachęta do tworzenia list będzie ukryta przed odwiedzającymi witrynę i wyszukiwarkami.

Opcja # 1: Użyj Pamięci Masowej W Chmurze

Welcome email with link to download ebook from Google Drive
Link w tym powitalnym e-mailu łączy się bezpośrednio z ebookiem hostowanym na Dysku Google.

Jest to najprostsze rozwiązanie i odpowiednia opcja dla wielu typów stron internetowych. Wystarczy przesłać darmowy plik do pobrania do ulubionej usługi przechowywania w chmurze – Google Drive, Dropbox, Box, cokolwiek. Następnie Wygeneruj publiczny adres URL do udostępniania plików i umieść ten link w powitalnej wiadomości e-mail na liście mailingowej.

Dla większości z nas takie rozwiązanie jest całkowicie adekwatne. Istnieją jednak powody, dla których możesz nie chcieć korzystać z magazynu w chmurze. Na przykład, może po prostu nie podoba Ci się pomysł korzystania z magazynu w chmurze. Uprawnienia do plików mogą być trudne i tworzyć barierę dla użytkowników, jeśli je pomylisz. Ponadto, hostując plik za pomocą pamięci masowej w chmurze, rezygnujesz z cennej okazji, aby przyciągnąć odwiedzających z powrotem na własną stronę internetową.

Niezależnie od powodów, jeśli Korzystanie z magazynu w chmurze nie jest dla Ciebie, mamy jeszcze Cztery opcje, które możesz rozważyć.

Opcja # 2: Użyj Swojego Dostawcy Listy Mailingowej

In Mailchimp, select the option to link to a file.
Mailchimp pozwoli Ci połączyć się z plikiem hostowanym na ich serwerach.

Inną prostą opcją jest dostarczenie pliku do pobrania za pomocą dostawcy listy mailingowej. Nie wszyscy dostawcy usług list dyskusyjnych pozwolą ci to zrobić, ale jeśli używasz takiego, który będzie, takiego jak MailChimp lub ConvertKit, jest to tak proste, jak przesłanie pliku (z zastrzeżeniem ograniczeń rozmiaru) i osadzenie go jako łącza w wiadomości e-mail z potwierdzeniem rejestracji.

Jeśli dostawca usług poczty e-mail nie oferuje tej funkcji, istnieje duża szansa, że oferuje integrację z dostawcą zewnętrznym, który pozwoli Ci łatwo hostować i dostarczać pliki do pobrania. Będą jednak obowiązywać pewne dodatkowe koszty, jeśli zdecydujesz się skorzystać z dostawcy zewnętrznego (takiego jak hosting poczty e-mail, który nie będzie dla ciebie problemem, jeśli jesteś członkiem WPMU DEV, ponieważ oferujemy bezpłatny hosting poczty e-mail).

Chociaż to rozwiązanie jest łatwe do wdrożenia i wygodne dla subskrybentów, nie spowoduje powrotu subskrybentów do witryny. Jeśli jest to dla Ciebie ważne — i prawdopodobnie powinno być — Czytaj dalej. Reszta opcji, które mamy na myśli, właśnie to zrobi.

Opcja # 3: Użyj strony noindex

Screenshot of a webpage where an ebook can be downloaded
Nie używaj tej metody do naprawdę wartościowych treści, ponieważ każdy, kto wie, jak wyglądać, może ją łatwo znaleźć.

Jednym z głównych powodów, dla których marketerzy korzystają z list mailingowych, jest zwiększenie powtarzalnego ruchu na stronie internetowej. Więc dlaczego nie skorzystać z darmowego do pobrania, aby to zrobić? Oto jak:

  • Utwórz stronę do hostowania pliku do pobrania.
  • Prześlij plik do pobrania i umieść link do pliku na stronie, którą właśnie utworzyłeś.
  • W wiadomości powitalnej newslettera Udostępnij link do strony.

Pozwoli to nowym subskrybentom łatwo pobrać motywację, a także przywrócić ją na swoją stronę, gdzie możesz zarobić dodatkowe wrażenia z reklam i zaprezentować im najlepsze treści, aby utrzymać je na dłużej.

Przy stosowaniu tej metody należy wziąć pod uwagę kilka praktycznych uwag. Będziesz chciał uważać, aby nie ułatwić znalezienia strony, na której można pobrać bezpłatnie, lub odwiedzający po prostu ją pobierają bez zapisywania się na listę mailingową. W tym celu wykonaj następujące kroki:

  • Nie Linkuj do strony z gdziekolwiek inny niż powitalny e-mail z biuletynem.
  • Użyj wtyczki takiej jak Smartcrawl, aby dodać noindex roboty meta przypisują stronę i usuwają ją z mapy witryny, aby Wyszukiwarki zignorowały ją, jeśli ją znajdą.
  • Obserwuj analitykę. Jeśli strona zyskuje znacznie więcej odwiedzających niż liczba nowych subskrybentów listy mailingowej, adres URL strony prawdopodobnie został gdzieś udostępniony. Zmień adres URL i użyj wtyczki przekierowania, aby przekierować stary adres URL do strony głównej witryny lub odpowiedniej strony docelowej.
Select the noindex option for the meta robots tag.
Dodaj tag noindex meta robots za pomocą Smartcrawl, a strona zostanie usunięta z mapy strony.

Oczywiste niebezpieczeństwo tej metody polega na tym, że adres URL strony można łatwo udostępniać w mediach społecznościowych. Jeśli oglądasz dane analityczne swojej witryny, zauważysz to dość szybko i będziesz mógł zmienić adres URL, ale nadal jest to problem, z którym musisz sobie poradzić.

Jest to rozsądne rozwiązanie dla większości z nas, ale co, jeśli darmowy plik do pobrania, który dostarczasz, jest cenny; zbyt cenny, aby pozostawić go całkowicie bez ochrony? W takim razie możesz chcieć czegoś bardziej bezpiecznego.

Opcja # 4: Użyj strony chronionej hasłem

Screenshot of a password protected webpage
Konfiguracja strony chronionej hasłem w WordPress jest prosta.

Jeśli chcesz zachować trochę bezpieczniejszy plik do pobrania. Łatwym rozwiązaniem jest ochrona hasłem strony i dostarczenie linku do strony i hasła na liście mailingowej powitalny e-mail. W ten sposób plik jest stosunkowo bezpieczny i zyskujesz korzyści z powrotu subskrybentów do twojej witryny, aby pobrać plik do pobrania.

Aby Twoja strona została udostępniona publicznie, odwiedzający musiałby udostępnić link oraz hasło. To sprawia, że pobieranie jest bezpieczniejsze, ale kosztem dodania dodatkowego kroku, z którym nowi subskrybenci będą musieli sobie poradzić, aby dostać się do obiecanych towarów. Ta metoda jest również łatwa do ponownego zabezpieczenia, jeśli ktoś udostępni hasło i link: po prostu zmień hasło, nie ma potrzeby zmiany adresu URL.

Opcja # 5: Użyj kodu kuponu

Screenshot showing the coupon code applied.
Użyj kuponów jako zachęty, aby uzyskać więcej subskrybentów newslettera.

Możesz użyć produktu do pobrania na swojej stronie internetowej jako zachęty do biuletynu. Po prostu zaoferuj swoim klientom kod kuponu jako zachętę do zapisania się do newslettera. Następnie dostarcz kod kuponu na swoją listę mailingową powitalny e-mail i link do produktu, którego dotyczy rabat.

Jest to elastyczna opcja, ponieważ możesz po prostu zaoferować kupon na stały procent od dowolnej sprzedaży lub ograniczyć kupon do określonych produktów lub kategorii produktów, jeśli wolisz. Oferując kupon na procentowy rabat, możesz zwiększyć liczbę zapisów do newslettera, jednocześnie zwiększając sprzedaż.

Jeśli nigdy nie korzystałeś z kodów kuponów, są łatwe w konfiguracji. Jeśli prowadzisz sklep eCommerce WordPress za pomocą wtyczki takiej jak WooCommerce, możesz je skonfigurować w trzech krokach:

  1. Zaloguj się do obszaru administracyjnego WordPress.
  2. Przejdź do WooCommerce > Kupony.
  3. Utwórz nowy kod kuponu.

To jest to! Teraz po prostu dostarcz utworzony kod kuponu nowym subskrybentom i połącz ich z powrotem do swojego sklepu.

Wrapping Up

Darmowa zachęta do pobrania to wypróbowana i prawdziwa strategia zwiększania rejestracji do newslettera. Jak widać, naprawdę nie jest trudno zaprojektować metodę dostawy, która zapewnia bezpieczeństwo Twojej zachęty, jednocześnie zachowując prostotę dla subskrybentów. Najważniejsze jest, aby rozważyć swoje cele przed rozliczeniem się z metodą dostawy.

Jeśli twoim celem jest prostota, korzystanie z magazynu w chmurze lub dostawcy listy mailingowej do dostarczenia pliku jest najlepszym rozwiązaniem. Jeśli chcesz odzyskać subskrybentów na własnej stronie internetowej, a noindex lub zabezpieczona hasłem strona może być używana do zaoferowania do pobrania.

Na koniec rozważ stworzenie kodu kuponu na produkty do pobrania i przywróć potencjalnych klientów do swojej witryny.

W jaki sposób dostarczać bezpłatne zachęty do tworzenia list do pobrania? Podziel się z nami swoimi strategiami w komentarzach poniżej!

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd „nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zainstalować WordPress lokalnie na komputerze Mac za pomocą MAMP

W artykule: Jak zainstalować MAMP na komputerze MacInstalacja WordPress na komputerze MacWypróbowanie…