W artykule:
Po utworzeniu strony internetowej pierwszą rzeczą, której potrzebuje każdy właściciel firmy, jest profesjonalny adres e-mail z nazwą firmy.
Profesjonalny adres e-mail pomoże Ci zdobyć zaufanie w kontaktach z innymi firmami i klientami.
G Suite to pakiet produktywności Google, który umożliwia korzystanie z Gmaila z własnym profesjonalnym adresem e-mail. W tym artykule pokażemy, jak skonfigurować profesjonalny niestandardowy adres e-mail z marką Gmail i G Suite.
Co To jest profesjonalny adres e-mail?
Profesjonalny adres e-mail to ten, na którym znajduje się nazwa Twojej firmy. Na przykład, john@myphotostudio.com to profesjonalny adres e-mail.
Konta e-mail w darmowych serwisach e-mail takich jak john.photographer@gmail.com nie są dobre dla biznesu, ponieważ nie wyglądają profesjonalnie. Twoi klienci i inne firmy znajdą profesjonalny adres e-mail bardziej godny zaufania.
Aby uzyskać profesjonalny adres e-mail, potrzebujesz nazwy domeny i strony internetowej. Mamy instrukcje krok po kroku, jak wybrać nazwę domeny i jak szybko zrobić stronę internetową.
Jeśli masz już nazwę domeny i stronę internetową, możesz mieć swój własny profesjonalny adres e-mail.
Dlaczego warto używać G Suite jako profesjonalnego adresu e-mail?
Być może zastanawiasz się, dlaczego warto korzystać z G Suite, gdy większość firm hostingowych WordPress oferuje nieograniczone konta e-mail z własną nazwą domeny?
E-mail jest jednym z najważniejszych narzędzi komunikacji dla właścicieli firm. Jeśli przegapisz ważną wiadomość e-mail, może to zaszkodzić twojej firmie.
Większość hostingowych serwerów poczty e-mail jest zawodna, restrykcyjna, izolowana i mniej bezpieczna. Nawet nie wiesz, czy e-mail, który wysłałeś, został rzeczywiście dostarczony.
W tym miejscu pojawia się G Suite i Gmail.
Gmail jest liderem w branży e-mail z 1,5 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. G Suite to pakiet aplikacji zwiększających produktywność dla właścicieli firm, który obejmuje Gmaila i jest już używany przez ponad 4 miliony firm i 80 milionów studentów / nauczycieli.
G Suite działa z własną nazwą domeny, co pozwala na użycie Gmaila do utworzenia profesjonalnego adresu e-mail z marką.
Oto niektóre z zalet korzystania z G Suite i Gmaila dla profesjonalnego adresu e-mail:
- Profesjonalny biznesowy adres e-mail na własnej domenie.
- Solidne zabezpieczenia Gmaila i filtry antyspamowe.
- 30 GB – podwojenie przestrzeni dyskowej DARMOWEGO konta Gmail.
- Zarządzaj pocztą e-mail nawet w trybie offline za pomocą aplikacji Gmail na urządzeniach mobilnych.
- Działa wszędzie w Internecie, telefonie komórkowym,tablecie, co tylko chcesz.
- Działa świetnie z programem Outlook, a nawet może synchronizować stare konta Outlook.
- Każdy użytkownik może mieć do 30 aliasów e-mail.
- Korzystaj z Kalendarza Google, Google Hangouts do rozmów, rozmów wideo i połączeń głosowych na własny firmowy adres e-mail.
- Brak reklam i profesjonalne wsparcie 24/7, gdy potrzebujesz pomocy.
- Działa bezproblemowo z Twoją witryną WordPress.
- Najważniejsze ze wszystkich, wysoka dostarczalność, brak opóźnień, brak kończenia w folderze spamu.
Teraz, gdy już wiesz, dlaczego korzystanie z G Suite do profesjonalnych wiadomości e-mail jest ważne, przyjrzyjmy się, jak skonfigurować profesjonalny adres e-mail z G Suite.
Nota wydawcy: Korzystamy z G Suite dla wszystkich naszych profesjonalnych adresów e-mail i możemy szczerze powiedzieć, że jest najlepszy.
Konfigurowanie profesjonalnego adresu e-mail w Gmailu (G Suite)
Najpierw musisz zarejestrować konto G Suite.
To kosztuje około $5 / miesiąc dla każdego użytkownika. Jeśli płacisz rocznie, otrzymasz 2 miesiące za darmo ($50 / rok na użytkownika).
G Suite oferuje również bezpłatny 14-dniowy okres próbny, który pozwala przetestować wszystko, zanim zdecydujesz się na jazdę próbną. Zasadniczo wszystkie zaawansowane funkcje, do których jesteś przyzwyczajony, to Gmail, Dysk, Kalendarz itp. (Ale teraz jest to dla Twojej firmy).
Po prostu odwiedź Stronę G Suite i kliknij przycisk Rozpocznij, aby uzyskać plan, którego chcesz użyć.
Następnie musisz wprowadzić nazwę firmy, liczbę pracowników i kraj, w którym się znajdujesz. Możesz wybrać tylko siebie dla 1 konta użytkownika lub wybrać liczbę pracowników.
Kliknij przycisk Dalej, aby kontynuować.
W następnym kroku zostaniesz poproszony o podanie swoich osobistych danych kontaktowych, w tym imienia i nazwiska oraz adresu e-mail.
Następnie zostaniesz poproszony o wybranie nazwy domeny. Jeśli masz już nazwę domeny, kliknij „Tak, mam taką, której mogę użyć”. W przeciwnym razie Kliknij „nie, potrzebuję”, aby zarejestrować nazwę domeny.
Jeśli chcesz zarejestrować nową nazwę domeny, zostaniesz obciążony oddzielnie za rejestrację nowej nazwy domeny (wskazówka: oto jak zarejestrować nazwę domeny za darmo).
Jeśli używasz istniejącej nazwy domeny, musisz zweryfikować własność nazwy domeny. Pokażemy Ci, jak to zrobić w dalszej części tego artykułu.
W następnym kroku zostaniesz poproszony o utworzenie konta użytkownika G Suite, wprowadzając Nazwę użytkownika i hasło.
Ta nazwa użytkownika będzie również Twoim pierwszym profesjonalnym adresem e-mail, więc musisz wybrać nazwę użytkownika, której chcesz użyć jako profesjonalnego adresu e-mail.
Konto G Suite zostało pomyślnie utworzone. Możesz teraz kliknąć przycisk „Przejdź do konfiguracji”
Na ekranie konfiguracji zostaniesz poproszony o dodanie większej liczby osób do swojego konta. Jeśli chcesz utworzyć więcej kont dla swoich pracowników lub działów, możesz to zrobić tutaj.
Możesz również po prostu kliknąć „dodałem wszystkie adresy e-mail użytkownika”i kliknąć przycisk Dalej.
Pamiętaj, że zawsze możesz dodać więcej użytkowników do swojego konta i utworzyć ich adresy e-mail później, gdy zajdzie taka potrzeba.
Jeśli zarejestrowałeś swoją nazwę domeny w innym miejscu, zostaniesz poproszony o zweryfikowanie własności nazwy domeny.
Następnie zobaczysz fragment kodu HTML, który musisz dodać do swojej witryny.
Istnieją również inne sposoby weryfikacji własności witryny. Możesz przesłać plik HTML do swojej witryny za pomocą klienta FTP lub aplikacji menedżera plików na pulpicie nawigacyjnym konta hostingowego.
Jeśli nie masz strony internetowej, możesz również użyć metody rekordu MX. Zobaczysz instrukcje krok po kroku, aby to zrobić po wybraniu tej metody.
Ze względu na ten samouczek Zakładamy, że masz już blog WordPress, a my pokażemy Ci, jak dodać fragment kodu HTML weryfikacji w WordPress.
Przełącz się do obszaru administracyjnego WordPress na nowej karcie przeglądarki, aby zainstalować i aktywować wtyczkę Wstaw nagłówki i stopkę. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji przejdź do Ustawienia ” Wstaw nagłówki i stopkę wklej kod HTML skopiowany z G Suite w sekcji „Skrypty w nagłówku”.
Nie zapomnij kliknąć przycisku „Zapisz”, aby zapisać swoje ustawienia.
Teraz wróć do ekranu konfiguracji G Suite i kliknij pole wyboru „dodałem meta tag do mojej strony głównej”.
Następnie zostaniesz poproszony o wprowadzenie wpisów rekordów MX dla nazwy domeny.
Uwaga: Musisz tylko dodać rekordy MX, jeśli masz istniejącą nazwę domeny i stronę internetową. Użytkownicy, którzy zarejestrowali swoje nazwy domen za pośrednictwem Google, nie muszą dodawać rekordów MX.
Ponieważ Twoja nazwa domeny nie jest zarejestrowana w Google, Twoje wiadomości e-mail dotrą do Twojej nazwy domeny, ale nie do serwerów Google.
Musisz skonfigurować odpowiednie rekordy MX w Ustawieniach nazwy domeny, aby serwery Google mogły wysyłać i odbierać wiadomości e-mail dla Twojej firmy.
Aby to zrobić, musisz zalogować się na swoje konto hostingowe lub konto rejestratorów domen.
Pokażemy Ci, jak dodać rekordy MX w Bluehost, ale podstawowa koncepcja jest taka sama na wszystkich hostach i rejestratorach domen. Zasadniczo będziesz szukał ustawień DNS pod nazwą domeny.
Zaloguj się do pulpitu hostingowego Bluehost i kliknij „domeny”. Na następnej stronie wybierz nazwę domeny, a następnie kliknij łącze „Zarządzaj” obok Edytora stref DNS opcja.
Bluehost otworzy teraz edytor stref DNS. Musisz wrócić do ekranu konfiguracji G Suite i zaznaczyć pole „otworzyłem panel sterowania mojej nazwy domeny”.
Wyświetli teraz rekordy MX, które musisz wprowadzić. Zobaczysz również link do dokumentacji, która pokazuje, jak dodać te rekordy do kilkudziesięciu dostawców usług hostingowych i domenowych.
Oto jak dodasz te informacje do ustawień DNS Bluehost:
Kliknij przycisk „Dodaj rekord”, aby go zapisać. Następnie powtórz proces, aby dodać wszystkie pięć linii jako rekordy MX.
Po zakończeniu przejdź z powrotem do ustawień G Suite i zaznacz pole wyboru „utworzyłem nowe rekordy MX”.
Zostaniesz poproszony o usunięcie wszelkich istniejących rekordów MX nadal wskazujących na hosting witryny lub rejestratora nazwy domeny.
Aby to zrobić, musisz przełączyć się z powrotem do Edytora stref DNS i przewiń w dół do sekcji rekordy MX. Zobaczysz rekordy MX utworzone wcześniej wraz ze starszym rekordem MX nadal wskazującym na Twoją stronę internetową.
Kliknij przycisk Usuń obok starego rekordu MX, aby go usunąć.
Następnie wróć do ekranu konfiguracji G Suite i zaznacz pole „Usunąłem istniejące rekordy MX”.
Zostaniesz poproszony o zapisanie rekordów MX. Dla niektórych dostawców, po dodaniu rekordów MX są one już zapisane, dla innych może być konieczne ręczne zapisywanie rekordów MX.
Po zapisaniu rekordów MX zaznacz pole „Zapisałem rekordy MX” w konfiguracji G Suite.
Następnie kliknij przycisk „zweryfikuj domenę i skonfiguruj e-mail”, aby wyjść z Kreatora konfiguracji.
Korzystanie z profesjonalnej poczty e-mail w G Suite i Gmailu
Twoje konto e-mail działa jak każde inne konto Gmail. Możesz uzyskać do niego dostęp, odwiedzając stronę Gmaila i logując się za pomocą swojego adresu e-mail, np. john@yourdomain.com.
Możesz także zarządzać swoim kontem G Suite, odwiedzając Konsolę administracyjną.
Tutaj możesz dodawać / usuwać nowych użytkowników do nazwy domeny. Każdy z Twoich użytkowników będzie miał 30 GB przestrzeni dyskowej i wszystkie te same funkcje, ale nie będzie miał dostępu do konsoli administratora. Możesz usunąć tych użytkowników w dowolnym momencie.
Rozwiązywanie Problemów Z Konfiguracją Domeny G Suite
Jest prawdopodobne, że Twój host może nie używać Pulpitu nawigacyjnego, jak pokazaliśmy na zrzutach ekranu powyżej.
G Suite zawiera szczegółową dokumentację wielu popularnych dostawców usług hostingowych i rejestracji domen. Odwiedź Stronę rekordy MX (kroki specyficzne dla hostów), a następnie znajdź rejestratora domeny lub hosta internetowego z listy.
Jeśli na liście nie znajdziesz swojego usługodawcy, możesz poprosić go bezpośrednio o pomoc w skonfigurowaniu G Suite dla nazwy domeny.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci skonfigurować profesjonalny adres e-mail w G Suite i Gmailu. Możesz również zobaczyć naszą listę darmowych narzędzi Google 19+, z których powinien korzystać każdy bloger WordPress.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.