Łatwe śledzenie kliknięć linków i przycisków w WordPress

Czy chcesz śledzić kliknięcia linków i kliknięć przycisków w WordPress?

Śledzenie linków i kliknięć przycisków pomaga odkryć, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną. Możesz wykorzystać te informacje, aby ulepszyć swoją witrynę i odpowiednio zaplanować strategię.

W tym przewodniku pokażemy, jak łatwo śledzić kliknięcia linków i kliknięcia przycisków w WordPress.

Easily track link and button clicks in WordPress

Dlaczego powinieneś śledzić kliknięcia linku i przycisków w WordPress?

Linki i przyciski to dwa najczęstsze sposoby interakcji użytkowników z dowolną witryną w Internecie. Są to również elementy, które prowadzą odwiedzających witrynę do dokonywania zakupów, rejestracji i konwersji na klienta.

Śledzenie interakcji użytkowników z różnymi elementami witryny pomaga dowiedzieć się, co działa w witrynie. Co ważniejsze, pomaga dowiedzieć się, co nie działa i wymaga poprawy.

Na przykład, jeśli użytkownicy nie klikają przycisku Dodaj do koszyka w sklepie internetowym, możesz sprawdzić, co ich przed tym powstrzymuje.

Innym świetnym przykładem są Twoje linki partnerskie. Możesz śledzić, które linki użytkownicy klikają częściej niż inni.

Te spostrzeżenia mogą pomóc w podejmowaniu decyzji opartych na danych dla sukcesu Twojej firmy.

Powiedziawszy to, przyjrzyjmy się, w jaki sposób możesz łatwo śledzić linki i kliknięcia przycisków w WordPress.

Video Tutorial

Subskrybuj WPBeginner

Jeśli nie podoba Ci się film lub potrzebujesz więcej instrukcji, Kontynuuj czytanie.

Podzieliliśmy ten przewodnik na następujące sekcje, dzięki czemu można łatwo śledzić.

  • Śledzenie linków i kliknięć przycisków w WordPress za pomocą MonsterInsights
  • Śledzenie linków partnerskich w WordPress
  • Śledzenie linków wychodzących w WordPress
  • Śledzenie Ecommerce w WordPress
  • Śledzenie pobierania plików w WordPress
  • Śledzenie konwersji formularza w WordPress
  • Śledzenie dowolnych niestandardowych linków w WordPress

Śledzenie linków i kliknięć przycisków w WordPress za pomocą MonsterInsights

Najlepszym narzędziem do zbierania danych marketingowych na twojej stronie jest Google Analytics. Jednak pomimo najlepszych starań Google wielu początkujących, a nawet doświadczonych marketerów uważa to za nieco zastraszające.

Tu pojawia się MonsterInsights. Jest to najlepsza wtyczka Google Analytics dla WordPress, która pozwala prawidłowo skonfigurować Google Analytics i jak najlepiej z niego korzystać.

MonsterInsights wykracza poza dodawanie skryptu śledzenia w stopce. Dodaje automatycznie dodaje odpowiednie śledzenie zdarzeń do wszystkich linków, przycisków, obszarów koszyka i innych. Co najważniejsze, pokazuje również czytelne dla człowieka raporty bezpośrednio na pulpicie WordPress.

Uwaga: Nasi programiści stworzyli MonsterInsights dla zespołu WPBeginner content. Wydaliśmy go jako wtyczkę, aby pomóc innym właścicielom małych firm. Obecnie ponad 2 miliony stron internetowych korzysta z wtyczki do podejmowania decyzji opartych na danych.

MonsterInsights ma darmową wersję, ale będziesz potrzebował przynajmniej PRO zaplanuj pełne wykorzystanie wszystkich zaawansowanych funkcji śledzenia, które oferuje.

Konfiguracja MonsterInsights jest bardzo prosta.

Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę MonsterInsights. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.

Po aktywacji przejdź do Insights ” Ustawienia strona, aby wprowadzić klucz licencyjny. Możesz znaleźć te informacje w swoim koncie na stronie MonsterInsights.

MonsterInsights license key

Po zweryfikowaniu klucza licencyjnego należy przewinąć trochę w dół na stronie ustawień, a następnie kliknąć przycisk „Uruchom Kreatora konfiguracji”.

Launch setup wizard

MonsterInsights uruchomi Kreator konfiguracji, który połączy Twoją witrynę z Google Analytics.

Jeśli potrzebujesz szczegółowych instrukcji, zobacz nasz samouczek, Jak zainstalować Google Analytics w WordPress, który przeprowadzi Cię przez całą konfigurację.

Kreator konfiguracji MonsterInsights automatycznie ustawia wszystkie odpowiednie ustawienia w zależności od typu witryny. To naprawdę jest łatwe.

Po skonfigurowaniu MonsterInsights możesz wznowić ten samouczek.

Teraz, gdy wszystko jest już gotowe, zacznijmy konfigurować śledzenie kliknięć.

Wielu wydawców internetowych korzysta z marketingu afiliacyjnego, aby zarabiać pieniądze w Internecie.

Jako marketer partnerski musisz dowiedzieć się, jak robią to twoje linki partnerskie. Oczywiście możesz śledzić zarobki partnera z zasobów stron trzecich, ale to nie daje dokładnego obrazu tego, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z linkami partnerskimi.

Większość marketerów partnerskich używa wtyczki do maskowania linków, takiej jak ThirstyAffiliates. Pozwala to na tworzenie krótszych linków partnerskich i zarządzanie wszystkimi linkami wewnątrz WordPress. Na przykład, https://www.example.com/refer/awesomeproduct/

MonsterInsights ułatwia skonfigurowanie śledzenia linków partnerskich w WordPress.

Po prostu przejdź do Insights ” Ustawienia i przejdź do zakładki „Wydawca”. Stąd możesz dodać prefiks łącza partnerskiego, aby rozpocząć śledzenie.

Tracking affiliate links in WordPress

Nie zapomnij kliknąć przycisku Zapisz zmiany, aby zapisać swoje ustawienia.

W ciągu kilku godzin będziesz mógł zobaczyć skuteczność swojego linku partnerskiego w raportach wydawcy znajdujących się pod Insights ” Raporty menu w WordPress.

View top affiliate links

Linki wychodzące to linki prowadzące do zewnętrznych stron internetowych. Mogą to być również nieodkryte linki partnerskie, linki do witryn partnerskich lub innych witryn należących do ciebie.

MonsterInsights automatycznie śledzi wszystkie Kliknięcia tych linków wychodzących. Możesz je zobaczyć odwiedzając Insights ” Raporty strona pod raport wydawców.

Outbound links report

Pro tip: Jeśli widzisz, że wysyłasz wiele kliknięć do zewnętrznej strony internetowej, skontaktuj się z nimi, aby wypracować strategiczne partnerstwo. Może to być sponsoring, cross-promocja, partnerstwo partnerskie itp.

Śledzenie Ecommerce w WordPress

Jeśli prowadzisz firmę eCommerce za pomocą WooCommerce lub Easy Digital Downloads, MonsterInsights oferuje zaawansowane funkcje śledzenia eCommerce.

Włączmy śledzenie e-commerce w Twojej witrynie.

Najpierw musisz odwiedzić pulpit nawigacyjny Google Analytics. Stamtąd musisz przejść do widoku administratora.

Google analytics admin

Następnie musisz kliknąć opcję Ustawienia eCommerce.

eCommerce settings

Następnie zobaczysz opcje włączenia śledzenia e-commerce i ulepszonego śledzenia e-commerce w Google Analytics.

enable eCommerce in Google Analytics

Teraz, gdy włączyłeś eCommerce w Google Analytics, włączmy dodatek monsterinsights eCommerce.

Najpierw musisz iść do Insights ” Dodatki strona. Stąd musisz zainstalować i aktywować dodatek „Ecommerce”.

Ecommerce addon

Następnie musisz udać się do Insights ” Ustawienia strona i przełącz na kartę eCommerce. W tym miejscu możesz włączyć ulepszone śledzenie e-commerce. MonsterInsights automatycznie wykryje Twoje oprogramowanie e-commerce i włączy je za Ciebie.

Turning on eCommerce tracking in MonsterInsights

To wszystko, co udało Ci się włączyć śledzenie e-commerce w swojej witrynie.

eCommerce reporting

Na górze zobaczysz przegląd konwersji e-commerce. Poniżej znajdziesz najlepsze źródła polecania oraz dokładne konwersje i przychody dla każdego źródła.

Te informacje pomogą Ci dowiedzieć się, które Źródła polecania zmaksymalizować, a które z nich nie radzą sobie tak dobrze.

MonsterInsights wysyła również wiele przydatnych danych do Google, które można zobaczyć pod Konwersje ” Ecommerce sekcji.

Ecommerce reports in Google Analytics

Śledzenie pobierania plików w WordPress

Jeśli masz witrynę członkowską, która sprzedaje cyfrowe pliki do pobrania lub oferuje treści do pobrania w swojej witrynie, przyciski śledzenia pobierania plików pomogą Ci znaleźć sposób interakcji użytkowników z tymi plikami.

MonsterInsights automatycznie śledzi pobierane pliki dla popularnych typów plików, takich jak dokumenty, Arkusze kalkulacyjne, prezentacje, pliki PDF i pliki zip.

Możesz także dodać inne typy plików, które chcesz śledzić. Po prostu przejdź do Insights ” Ustawienia strony, a następnie przejść do zakładki „Zaręczyny”. Stąd przewiń w dół do pobierania plików, aby dodać rozszerzenie typu pliku, które chcesz śledzić.

File downloads to track

Możesz wyświetlić statystyki pobierania plików, odwiedzając Insights ” Raporty i przejście do zakładki „Wydawca”.

File download clicks

Śledzenie konwersji formularza w WordPress

Formularze odgrywają ważną rolę w sukcesie każdej strony internetowej. Korzystasz z formularzy do newslettera e-mail, koszyka zakupów, formularzy zakupów i zamówień oraz wszystkich formularzy kontaktowych.

Ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z formularzami, które formularze uzyskują więcej konwersji, a które formularze nie zwracają wystarczającej uwagi.

Zacznijmy śledzić formularze w WordPress za pomocą MonsterInsights.

Najpierw musisz udać się do Ustawienia ” Dodatki strona. Stąd zainstaluj i aktywuj dodatek formularze.

forms addon

Po włączeniu MonsterInsights automatycznie wykryje formularze w Twojej witrynie i zacznie zbierać dane interakcji. Działa bezproblemowo ze wszystkimi popularnymi wtyczkami formularzy WordPress, takimi jak WPForms, Formidable Forms, Gravity Forms itp.

Aby wyświetlić raporty z formularzy, musisz przejść do Insights ” Raporty strony i przejść do zakładki „formularze”.

Forms report

Do tej pory nauczyliśmy się, jak automatycznie śledzić linki i kliknięcia przycisków w Twojej witrynie. Co zrobić, jeśli chcesz śledzić konkretny link w swojej witrynie WordPress i tworzyć dla niego niestandardowe raporty?

Na szczęście MonsterInsights również to ułatwia. Nazywa się to funkcją przypisywania linków niestandardowych,a oto, jak możesz dodać to dla dowolnego linku na swojej stronie.

Wystarczy przełączyć się do widoku HTML w edytorze bloków i dodać łącze w następującym formacie:

<a href="https://www.example.com" data-vars-ga-category= "Call to action clicks" Data-Vars-ga-action="CTA link click" data-vars-ga-label="Strona główna CTA clicks">mój własny link< / a> 

Ten link zawiera trzy nowe atrybuty linku:

  • data-vars-ga-category: Ustawia kategorię dla Twojego linku
  • data-vars-ga-action: opisuje akcję wykonywaną przez ten link
  • data-vars-ga-label: Etykieta łącza, która pomaga go zidentyfikować

Niestandardowy raport śledzenia łączy można znaleźć na pulpicie nawigacyjnym Google Analytics Zachowanie ” Wydarzenia sekcji.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak śledzić kliknięcia linków i kliknięcia przycisków w WordPress. Możesz również zobaczyć nasz kompletny przewodnik na temat danych marketingowych witryny, które musisz śledzić na wszystkich swoich stronach internetowych, a także nasz kompleksowy przewodnik, jak zwiększyć ruch na blogu.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd „nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zainstalować WordPress lokalnie na komputerze Mac za pomocą MAMP

W artykule: Jak zainstalować MAMP na komputerze MacInstalacja WordPress na komputerze MacWypróbowanie…