W artykule:
Szukasz łatwego sposobu na śledzenie odwiedzających Twoją witrynę w WordPress? Śledzenie liczby odwiedzających witrynę w Twojej witrynie może pomóc ci uzyskać wgląd w rozwój Twojej firmy.
Możesz lepiej zrozumieć swoich odbiorców, sprawdzić, które posty lubią, skąd pochodzą i jak korzystają z twojej witryny.
W tym artykule pokażemy, jak łatwo śledzić odwiedzających witrynę w witrynie WordPress (krok po kroku).
Dlaczego musisz śledzić odwiedzających Twoją witrynę
Śledzenie ruchu w witrynie jest jednym z najważniejszych wskaźników wydajności witryny. Więcej odwiedzających oznacza więcej możliwości przekształcania ich w subskrybentów i klientów.
Odblokowuje również obiecujące spostrzeżenia, które mogłeś przegapić.
Na przykład możesz dowiedzieć się, z jakiego kraju lub miasta pochodzą Twoi goście. Może to pomóc w dostarczaniu spersonalizowanych treści lub dowiedzieć się, w jakich językach należy przetłumaczyć witrynę.
Możesz zobaczyć, który post na blogu zyskuje duży ruch, a następnie spróbować wymyślić podobne tematy, aby pomóc użytkownikom.
Kolejną zaletą śledzenia odwiedzających witrynę jest to, że możesz odkryć, z którego źródła korzystali, aby znaleźć Twoją witrynę.
Na przykład, czy użytkownicy wykonali wyszukiwanie w Google, a następnie wylądowali na twojej stronie internetowej, a może znaleźli link o Twojej marce na innej stronie lub platformie.
W ten sposób możesz skupić swoje działania marketingowe i inwestycje na działających kanałach. To powiedziawszy, przyjrzyjmy się, jak skonfigurować śledzenie odwiedzających witrynę w Google Analytics.
Konfigurowanie Google Analytics w celu śledzenia odwiedzających witrynę
Google Analytics jest najpotężniejszym oprogramowaniem do śledzenia odwiedzających witrynę na rynku. Pozwala zobaczyć, ilu odwiedzających dostajesz i co robią podczas odwiedzania Twojej witryny.
Najpierw musisz zarejestrować konto Google Analytics. Możesz użyć dowolnego konta Google lub Gmail, aby się zarejestrować.
Następnie zostaniesz poproszony o podanie nazwy konta.
Następnie Google Analytics poprosi o wybranie platformy. Musisz wybrać stronę tutaj.
Następnie musisz podać nazwę witryny, adres URL, kraj i strefę czasową.
Następnie kliknij przycisk Utwórz, aby kontynuować.
Na koniec otrzymasz kod śledzenia Google Analytics, który możesz skopiować i wkleić do swojej witryny.
Istnieje kilka różnych sposobów instalacji Google Analytics w witrynie WordPress.
Jednak najprostszym sposobem jest przez MonsterInsights. Jest to najlepsza wtyczka Google Analytics dla WordPress. Możesz go użyć do połączenia Google Analytics ze swoją witryną bez potrzeby edytowania kodu.
Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę MonsterInsights. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Uwaga: darmowa wersja wtyczki MonsterInsights to świetne miejsce na początek dla początkujących.
Po aktywacji zostaniesz przeniesiony do ekranu powitalnego, a także zobaczysz nowy element menu o nazwie „Insights” w obszarze administracyjnym.
Na ekranie powitalnym kliknij przycisk ” Uruchom Kreatora!’.
Następnie musisz wybrać kategorię, która najlepiej opisuje Twoją witrynę. Możesz wybrać witrynę biznesową, wydawcę (bloga) lub e-commerce. Po wybraniu kategorii kliknij przycisk „Zapisz i kontynuuj”.
MonsterInsights poprosi Cię o wprowadzenie klucza licencyjnego. Klucz znajdziesz w obszarze Konta MonsterInsights w zakładce Pliki do pobrania. Skopiuj klucz i wklej go w kreatorze. MonsterInsights zweryfikuje klucz.
Następnie będziesz musiał połączyć swoje konto Google Analytics. Aby to zrobić, kliknij przycisk „Connect MonsterInsights”.
Teraz wybierz konto Google lub zaloguj się na konto, którego używałeś podczas rejestracji w Google Analytics.
Na następnym ekranie zostaniesz poproszony o udzielenie MonsterInsights dostępu do Twojego konta Google. Kliknij przycisk „Zezwól” na dole, aby kontynuować.
Teraz wybierz witrynę, którą chcesz śledzić z rozwijanego menu. Gdy to zrobisz, kliknij przycisk „Zakończ połączenie”, aby kontynuować.
MonsterInsights połączy Twoją witrynę z Google Analytics. Aby zakończyć proces konfiguracji, wtyczka poprosi Cię o wybranie zalecanych ustawień.
Możesz określić formaty plików, które chcesz śledzić, skonfigurować śledzenie linków partnerskich, sprawdzić, kto może zobaczyć raporty i włączyć opcje otrzymywania automatycznych aktualizacji. Po skonfigurowaniu ustawień kliknij przycisk „Zapisz i kontynuuj”.
Na następnym ekranie zostaniesz poproszony o zainstalowanie niektórych dodatków. Możesz teraz pominąć ten krok i kliknąć przycisk „Zapisz i kontynuuj”.
W ostatnim kroku Kreator powie Ci, że możesz korzystać z MonsterInsights. Kliknij „Zakończ konfigurację i zakończ Kreator”.
Jesteś teraz gotowy do korzystania z MonsterInsights i przeglądania raportów o ruchu w witrynie na pulpicie nawigacyjnym WordPress.
Przeglądanie raportów odwiedzających witrynę w WordPress
Aby wyświetlić odwiedzających witrynę, możesz użyć różnych raportów MonsterInsights. Pomagają zaoszczędzić czas, ponieważ nie musisz poruszać się po Google Analytics i szukać danych, które mają znaczenie dla Twojej firmy.
Uwaga: Raporty na pulpicie nawigacyjnym będą się różnić w zależności od używanego planu MonsterInsights.
Spójrzmy na każdy raport i jak można go wykorzystać do śledzenia odwiedzających witrynę.
Raport Ogólny
Aby rozpocząć, przejdź do Insights ” Raporty strona z obszaru administracyjnego WordPress. Tutaj pierwszym raportem, który zobaczysz, będzie raport przeglądowy.
Możesz wybrać zakres dat, a następnie zobaczyć całkowitą liczbę sesji i przeglądów stron dla swojej witryny wraz ze średnim czasem trwania sesji i współczynnikiem odrzuceń.
Raport pokazuje również, z którego urządzenia odwiedzający odwiedzają Twoją witrynę. Może to pomóc zoptymalizować witrynę pod kątem różnych urządzeń i upewnić się, że masz responsywny motyw WordPress.
Daje również podział nowych i powracających gości.
Jeśli przewiń w dół, zobaczysz więcej raportów, które pomogą Ci zobaczyć, skąd pochodzą Twoi goście.
Raport Top Countries pokazuje region, z którego pochodzi większość ruchu. Możesz użyć tych danych do opracowania różnych strategii opartych na geolokalizacji.
Następnie znajduje się raport Top Referrals, który pokazuje witryny, które wysyłają ruch do twojej witryny. Korzystając z tych informacji, możesz tworzyć partnerstwa, znaleźć możliwości postów gości lub znaleźć podobne strony internetowe do promowania swoich postów i produktów.
Ostatni raport, który możesz wyświetlić w sekcji Przegląd, to najlepsze posty / strony. Są to strony docelowe i posty na blogu, które przyciągają najwięcej odwiedzających.
Raport Wydawców
Następnie możesz kliknąć opcję wydawcy z górnego menu i uzyskać więcej informacji na temat odwiedzających.
Raport pokazuje więcej statystyk na temat popularnych stron docelowych wraz z liczbą odwiedzin, średnim czasem trwania i współczynnikiem odrzuceń.
Możesz użyć tych informacji, aby wymyślić więcej tematów i zwiększyć ruch w sieci.
Informuje również, które linki wychodzące i linki partnerskie otrzymują najwięcej kliknięć. Jeśli oferujesz zawartość do pobrania, Możesz również śledzić, który typ pliku pobiera Najwięcej pobrań.
Innym ważnym raportem, który można wyświetlić w celu śledzenia odwiedzających witrynę, jest przeglądanie danych demograficznych. MonsterInsights pokazuje wiek i płeć odwiedzających.
Z tymi informacjami można zrobić wiele rzeczy. Na przykład może pomóc w ustawieniu odpowiednich odbiorców do retargetowania reklam na Facebooku. Innym sposobem wykorzystania danych jest tworzenie treści dla określonych grup wiekowych i płci.
Search Console Report
MonstrInsights może pomóc ci dowiedzieć się, które hasła wyszukiwania ludzie wpisują w Google, aby znaleźć Twoją witrynę za pomocą raportu Search Console.
Raport wyświetla dane o 50 najważniejszych wyszukiwanych słowach Google wraz z ich liczbą kliknięć, wyświetleń, CTR (click-through-rate) i średnią pozycją.
Możesz zwiększyć ruch w witrynie, optymalizując swoją witrynę pod kątem podobnych słów kluczowych i poprawiając rankingi wyszukiwanych haseł, które nie znajdują się w najlepszych wynikach wyszukiwania 10 W Google.
Sprawdź nasz przewodnik, Jak dodać witrynę WordPress do Google Search Console.
Raport Ecommerce
Jeśli masz sklep internetowy (eCommerce), MonsterInsights może pomóc ci śledzić jego wydajność. Ulepszony raport eCommerce daje przegląd współczynnika konwersji, liczby transakcji, przychodów i średniej wartości zamówienia w sklepie internetowym.
Pokazuje nawet najbardziej popularne produkty, które generują dużą sprzedaż. Aby jednak śledzić odwiedzających witrynę, możesz przewinąć do raportu Top Źródła konwersji.
Są to witryny polecające, które wysyłają wysoce konwertujący ruch do twojej witryny. Możesz zainwestować w promowanie swojego sklepu i produktów na takich stronach internetowych, aby zwiększyć ruch i sprzedaż.
Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszym przewodnikiem dotyczącym śledzenia konwersji WordPress.
Raport Wymiarów
MonsterInsights umożliwia śledzenie dodatkowych informacji o odwiedzających za pomocą niestandardowych wymiarów. Raporty te nie są domyślnie dostępne w Google Analytics i umożliwiają śledzenie niestandardowych interakcji w witrynie.
Na przykład możesz skonfigurować śledzenie popularnych kategorii, tagów, typów postów, autorów, słów kluczowych ostrości i innych. Pomaga zobaczyć, co odwiedzający lubią na swojej stronie.
Raport W Czasie Rzeczywistym
Ostatni raport, który możesz wyświetlić w WordPress w celu śledzenia odwiedzających Twoją witrynę, to raport w czasie rzeczywistym.
Pokazuje, ile osób jest obecnie aktywnych w Twojej witrynie i pokazuje liczbę ruchu w czasie rzeczywistym.
Ponadto możesz również wyświetlić lokalizację geograficzną, najlepsze strony i najlepsze źródła ruchu odsyłającego, które napędzają odwiedzających witrynę w danym momencie, korzystając z raportu w czasie rzeczywistym.
Korzystając z tych raportów, możesz łatwo śledzić odwiedzających witrynę i tworzyć strategie rozwoju firmy.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak śledzić odwiedzających Twoją witrynę w witrynie WordPress. Możesz również zapoznać się z naszym kompletnym przewodnikiem SEO WordPress i wskazówkami, aby uzyskać większy ruch na swojej stronie.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.