W artykule:
- Co To jest Biznesowy adres e-mail i dlaczego go potrzebujesz?
- Czego potrzebujesz, aby utworzyć Firmowy adres e-mail?
- Video Tutorial
- Metoda 1. Tworzenie firmowego adresu e-mail za darmo
- Metoda 2. Tworzenie firmowego adresu e-mail za pomocą Google Workspace (dawniej G Suite)
- Biznesowy Adres E-Mail Często Zadawane Pytania
Chcesz stworzyć profesjonalny biznesowy adres e-mail za darmo? Firmowy adres e-mail używa nazwy firmy zamiast ogólnego konta Gmail lub yahoo. W tym artykule pokażemy, jak łatwo utworzyć bezpłatny biznesowy adres e-mail w mniej niż 5 minut.
Co To jest Biznesowy adres e-mail i dlaczego go potrzebujesz?
Profesjonalny firmowy adres e-mail zawiera nazwę firmy zamiast ogólnego konta Gmail lub yahoo, na przykład: john@stargardening.com
Większość początkujących korzysta z ogólnych bezpłatnych biznesowych kont e-mail bez nazwy domeny, co nie jest zbyt profesjonalne. Na przykład: john.smith2019@gmail.com lub jsmithfromstargardening@yahoo.com.
Ponieważ każdy może utworzyć te ogólne konta e-mail, klientom i innym firmom trudniej jest zaufać takim adresom e-mail jako legalnym firmowym kontom e-mail.
Poniżej znajdują się 4 najważniejsze powody, dla których potrzebujesz profesjonalnego adresu e-mail dla swojej firmy:
- Niestandardowy biznesowy adres e-mail wygląda bardziej profesjonalnie.
- Jest również krótki i łatwy do zapamiętania.
- Profesjonalny biznesowy adres e-mail pomaga zdobyć zaufanie klienta jako legalnej firmy.
- Wysyłanie wiadomości e-mail z własną nazwą firmy pozwala promować swoją markę za pomocą każdego wysłanego e-maila.
Najlepsze jest to, że możesz uzyskać własny niestandardowy biznesowy adres e-mail za darmo, co oznacza, że nie ma wymówki, aby go nie otrzymać.
Jeśli chcesz, aby Twoi klienci i inne firmy traktowały cię poważnie, musisz natychmiast zacząć korzystać z profesjonalnego biznesowego adresu e-mail.
Czego potrzebujesz, aby utworzyć Firmowy adres e-mail?
Musisz mieć nazwę domeny i stronę internetową, aby utworzyć bezpłatny biznesowy adres e-mail.
Następnie będziesz potrzebował dostawcy usług e-mail do obsługi e-maili biznesowych.
Istnieje kilka różnych rozwiązań, których możesz użyć do stworzenia profesjonalnego biznesowego adresu e-mail.
Pokażemy Ci dwie różne metody i możesz wybrać tę, która najlepiej pasuje do Twoich potrzeb.
Pierwsza metoda jest darmowa i dość łatwa w konfiguracji, podczas gdy druga metoda ma niewielką opłatę, ale oferuje znacznie więcej funkcji.
Video Tutorial
Jeśli wolisz pisemne instrukcje, po prostu czytaj dalej.
Metoda 1. Tworzenie firmowego adresu e-mail za darmo
Ta metoda jest łatwa i dostępna dla prawie każdego, kto ma stronę internetową. Pozwala na utworzenie biznesowego adresu e-mail za darmo.
Tworząc witrynę dla małej firmy, musisz kupić domenę i zarejestrować się na hosting.
To, czego większość początkujących nie wie, to to, że wiele firm hostingowych WordPress oferuje bezpłatne funkcje poczty biznesowej w ramach pakietu.
Zwykle nazwa domeny kosztuje 14.99 rocznie, a hosting witryny zaczyna się od $7.99 miesięcznie. Jeśli chcesz korzystać z płatnej usługi e-mail, możesz dodać kolejne $5 na konto e-mail.
Na szczęście Bluehost, jedna z największych firm hostingowych WordPress na świecie, zgodziła się zaoferować użytkownikom WPBeginner bezpłatną nazwę domeny i 60% zniżki na hosting.
Oznacza to, że możesz rozpocząć swoją stronę biznesową za $2.75 miesięcznie (i zawiera bezpłatny biznesowy adres e-mail).
→ Kliknij tutaj, aby ubiegać się o tę ekskluzywną ofertę Bluehost ←
Oto kompletne instrukcje krok po kroku, aby utworzyć bezpłatny biznesowy adres e-mail z Bluehost.
Punkt 1. Skonfiguruj Adres firmy (nazwę domeny)
Najpierw musisz odwiedzić stronę Bluehost i kliknąć zielony przycisk „Rozpocznij teraz”.
Spowoduje to przejście do strony z cenami, gdzie należy kliknąć przycisk „Wybierz” poniżej planu, którego chcesz użyć.
Plany Basic i Plus są najbardziej popularne wśród małych firm, które dopiero zaczynają.
Po wybraniu planu zostaniesz poproszony o wybranie nazwy domeny. Musisz wprowadzić nazwę firmy i kliknąć przycisk „Dalej”.
Bluehost sprawdzi teraz, czy dostępna jest nazwa domeny pasująca do nazwy Twojej firmy. Jeśli tak nie jest, pokaże Ci kilka alternatywnych sugestii lub możesz poszukać innej nazwy domeny.
Oto kilka szybkich wskazówek dotyczących wyboru idealnej nazwy domeny dla Twojego firmowego adresu e-mail.
- Zawsze wybieraj nazwę domeny. com. Zobacz nasz artykuł na temat różnicy między nazwami domen. com a. net, aby dowiedzieć się więcej.
- Zachowaj nazwę domeny krótką, łatwą do zapamiętania i wymówienia.
- Nie używaj cyfr ani myślników w nazwie domeny
- Spróbuj użyć słów kluczowych i lokalizacji firmy w nazwie domeny, aby uczynić ją wyjątkową. Na przykład, jeśli stargardening.com nie jest dostępny, następnie poszukaj stargardeninghouston.com
Aby uzyskać więcej wskazówek, zapoznaj się z naszym przewodnikiem, w jaki sposób wybrać najlepszą nazwę domeny dla swojej firmy.
Wybór dobrej nazwy domeny ma kluczowe znaczenie dla Twojej firmy, ale nie spędzaj na tym zbyt wiele czasu, bo nigdy nie ominiesz tego kroku.
Po wybraniu nazwy domeny musisz dodać informacje o koncie i sfinalizować informacje o pakiecie, aby zakończyć proces.
Na tym ekranie zobaczysz opcjonalne dodatki, które możesz kupić. Nie zalecamy ich wybierania w tej chwili. Jeśli ich potrzebujesz, zawsze możesz dodać je później ze swojego konta.
Na koniec musisz wprowadzić informacje o płatności, aby zakończyć zakup.
Otrzymasz wiadomość e-mail ze szczegółami, jak zalogować się do Panelu sterowania hostingu. W tym miejscu zarządzasz wszystkim, w tym zarządzaniem witryną, firmowymi kontami e-mail i innymi ustawieniami.
Punkt 2. Tworzenie Bezpłatnego Biznesowego Adresu E-Mail
Na pulpicie nawigacyjnym konta hostingowego musisz kliknąć sekcję „e-mail”, a następnie kliknąć kartę „Dodaj konto e-mail”.
Wprowadź nazwę użytkownika i hasło do swojego konta e-mail, a następnie kliknij przycisk „Utwórz konto”.
Bluehost utworzy teraz konto e-mail, a zobaczysz komunikat o sukcesie.
Punkt 3. Korzystanie Z Firmowego Konta E-Mail
Po utworzeniu bezpłatnego firmowego konta e-mail następnym krokiem jest nauczenie się, jak go używać do wysyłania i odbierania wiadomości e-mail.
W sekcji „E-mail” na koncie hostingowym przejdź do zakładki „Konta e-mail”. Zobaczysz tam swój nowo utworzony adres e-mail.
Możesz kliknąć link „Access webmail”, a Bluehost przeniesie Cię do interfejsu poczty internetowej. Jest to dobra opcja, jeśli nie chcesz używać klienta poczty e-mail na komputerze lub telefonie komórkowym.
Minusem jest to, że będziesz musiał zalogować się na swoje konto hostingowe za każdym razem, gdy chcesz sprawdzić pocztę e-mail. Lepszym sposobem jest kliknięcie connect devices, a następnie kliknięcie linku „Set Up Mail Client”.
Bluehost pokaże Ci informacje potrzebne do korzystania z firmowego adresu e-mail z dowolnym klientem pocztowym lub aplikacją. Możesz użyć tych informacji do skonfigurowania firmowej poczty e-mail w programie inOutlook, Gmail lub dowolnej aplikacji pocztowej na telefon komórkowy lub komputer.
Uwaga: proces tworzenia biznesowej wiadomości e-mail jest prawie taki sam jak w przypadku innych firm hostingowych, które oferują cPanel, takich jak SiteGround, HostGator, DreamHost i InMotion Hosting.
Metoda 2. Tworzenie firmowego adresu e-mail za pomocą Google Workspace (dawniej G Suite)
Google oferuje profesjonalny biznesowy adres e-mail z Google Workspace (dawniej G Suite), który obejmuje Gmail, Dokumenty, Dysk i kalendarz dla firm.
Ta metoda nie jest darmowa, ale umożliwia korzystanie z Gmaila do profesjonalnej wiadomości e-mail z własną nazwą firmy.
Chociaż jest to niewielki koszt, ma wiele zalet:
- Będziesz używać znanego interfejsu i aplikacji Gmaila do wysyłania i odbierania wiadomości e-mail.
- Google ma znacznie lepszą technologię, która zapewnia, że e-maile są dostarczane od razu, i nie kończy się w folderach spamu.
- Twoja firma hostingowa ma współdzielone zasoby serwera. Oznacza to, że nie chcą, abyś wysyłał zbyt wiele e-maili. Z drugiej strony Gmail pozwoli Ci wysłać do 2000 e-maili dziennie.
Używamy G Suite dla naszego biznesowego adresu e-mail tutaj w WPBeginner.
Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się, jak skonfigurować firmowy adres e-mail za pomocą G Suite.
Punkt 1. Zarejestruj konto Google Workspace
Plan startowy Google Workspace kosztuje 6 USD za użytkownika każdego miesiąca. Zapewnia dostęp do Gmaila, Dokumentów, Dysku, kalendarza i konferencji audio/wideo z 30 GB miejsca w chmurze dla każdego użytkownika.
Będziesz także potrzebował nazwy domeny, którą możesz kupić podczas rejestracji. Jeśli masz już nazwę domeny i witrynę, możesz użyć istniejącej domeny w G Suite.
Aby rozpocząć, po prostu odwiedź stronę Google Workspace i kliknij przycisk Rozpocznij.
Na następnym ekranie zostaniesz poproszony o podanie nazwy firmy, liczby pracowników i kraju, w którym się znajdujesz. Możesz wybrać tylko siebie dla 1 konta użytkownika lub wybrać liczbę pracowników.
Uwaga: Zostaniesz obciążony za każde konto użytkownika, więc lepiej zacząć od małego. Zawsze możesz dodać więcej użytkowników w razie potrzeby.
Kliknij przycisk Dalej, aby kontynuować.
W następnym kroku zostaniesz poproszony o podanie swoich osobistych danych kontaktowych, w tym imienia i nazwiska oraz adresu e-mail.
Następnie zostaniesz poproszony o wybranie nazwy domeny. Jeśli masz już nazwę domeny, kliknij „Tak, mam taką, której mogę użyć”.
Jeśli nie masz domeny, kliknij „nie, potrzebuję”, aby zarejestrować nazwę domeny.
Jeśli chcesz zarejestrować nową nazwę domeny, zostaniesz obciążony oddzielnie za rejestrację nowej nazwy domeny. Koszt nazwy domeny będzie wyświetlany na ekranie i zwykle zaczyna się od $14.99.
Jeśli używasz istniejącej nazwy domeny, musisz zweryfikować, czy jesteś właścicielem tej nazwy domeny. Pokażemy Ci, jak to zrobić w dalszej części tego artykułu.
Po wybraniu nazwy domeny zostaniesz poproszony o utworzenie konta użytkownika, wprowadzając Nazwę użytkownika i hasło.
Ta nazwa użytkownika będzie również Twoim pierwszym biznesowym adresem e-mail, więc musisz wybrać nazwę użytkownika, której chcesz użyć jako biznesowego adresu e-mail.
Następnie zobaczysz komunikat o sukcesie i przycisk, aby kontynuować konfigurację.
Punkt 2. Konfigurowanie firmowej poczty e-mail w Google Workspace / G Suite
W tym kroku skonfigurujesz G Suite, dodając użytkowników i łącząc je ze swoją witryną lub nazwą domeny.
Na ekranie konfiguracji zostaniesz poproszony o dodanie większej liczby osób do swojego konta. Jeśli chcesz utworzyć więcej kont dla swoich pracowników lub działów, możesz to zrobić tutaj.
Możesz również po prostu kliknąć „dodałem wszystkie adresy e-mail użytkownika”i kliknąć przycisk Dalej.
Pamiętaj, że zawsze możesz dodać więcej użytkowników do swojego konta i utworzyć ich adresy e-mail później, gdy zajdzie taka potrzeba.
Jeśli korzystasz z G Suite z istniejącą nazwą domeny, zostaniesz poproszony o sprawdzenie, czy posiadasz tę nazwę domeny. Aby to zrobić, zobaczysz fragment kodu HTML, który musisz dodać do swojej witryny.
Istnieją również inne sposoby weryfikacji własności. Możesz przesłać plik HTML do swojej witryny za pomocą klienta FTP lub aplikacji menedżera plików na pulpicie nawigacyjnym konta hostingowego.
Jeśli nie masz strony internetowej, możesz użyć metody rekordu MX, aby zweryfikować własność nazwy domeny. Zobaczysz instrukcje krok po kroku, aby to zrobić po wybraniu tej metody.
Ze względu na ten artykuł Zakładamy, że masz już witrynę WordPress, a my pokażemy Ci, jak dodać fragment kodu HTML weryfikacji w WordPress.
Najpierw przejdź do obszaru administracyjnego swojej witryny WordPress, aby zainstalować i aktywować wtyczkę Wstaw nagłówki i stopkę. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji przejdź do Ustawienia ” Wstaw nagłówki i stopkę wklej kod HTML skopiowany z G Suite w sekcji „Skrypty w nagłówku”.
Nie zapomnij kliknąć przycisku „Zapisz”, aby zapisać swoje ustawienia.
Teraz wróć do ekranu konfiguracji G Suite i kliknij pole wyboru „dodałem meta tag do mojej strony głównej”.
Następnie zostaniesz poproszony o wprowadzenie wpisów rekordów MX dla nazwy domeny. Pokażemy Ci, jak to zrobić w następnym kroku.
Punkt 3. Dodawanie rekordów MX domeny
Uwaga: Ta sekcja jest przeznaczona dla użytkowników z istniejącymi nazwami domen i witrynami. Jeśli zarejestrowałeś nową nazwę domeny za pośrednictwem Google, nie musisz tego czytać.
Nazwy domen mówią serwerom internetowym, gdzie szukać informacji. Ponieważ Twoja nazwa domeny nie jest zarejestrowana w Google, Twoje wiadomości e-mail dotrą do Twojej nazwy domeny, ale nie do serwerów Google.
Musisz skonfigurować odpowiednie rekordy MX w Ustawieniach nazwy domeny, aby serwery Google mogły wysyłać i odbierać wiadomości e-mail dla Twojej firmy.
Aby to zrobić, musisz zalogować się na swoje konto hostingowe lub konto rejestratora domeny.
Stworzyliśmy szczegółowy przewodnik, który opisuje, jak zmienić rekordy MX na swojej stronie internetowej, który obejmuje wszystkich rejestratorów.
W tym samouczku pokażemy, jak dodać rekordy MX w Bluehost, ale podstawowe ustawienia są takie same na wszystkich hostach i rejestratorach domen. Zasadniczo będziesz szukał ustawień DNS pod nazwą domeny.
Zaloguj się do pulpitu hostingowego Bluehost i kliknij „domeny”. Na następnej stronie wybierz nazwę domeny, a następnie kliknij łącze „Zarządzaj” obok Edytora stref DNS opcja.
Bluehost otworzy teraz edytor stref DNS. Musisz wrócić do ekranu konfiguracji G Suite i zaznaczyć pole „otworzyłem panel sterowania mojej nazwy domeny”.
Wyświetli teraz rekordy MX, które musisz wprowadzić. Zobaczysz również link do dokumentacji, która pokazuje, jak dodać te rekordy do kilkudziesięciu dostawców usług hostingowych i domenowych.
Oto jak dodasz te informacje do ustawień DNS Bluehost:
Kliknij przycisk „Dodaj rekord”, aby go zapisać. Następnie powtórz proces, aby dodać wszystkie pięć linii jako rekordy MX.
Po zakończeniu przejdź z powrotem do ustawień G Suite i zaznacz pole wyboru „utworzyłem nowe rekordy MX”.
Zostaniesz poproszony o usunięcie wszelkich istniejących rekordów MX nadal wskazujących na hosting witryny lub rejestratora nazwy domeny.
Aby to zrobić, musisz przełączyć się z powrotem do Edytora stref DNS i przewiń w dół do sekcji rekordy MX. Zobaczysz rekordy MX utworzone wcześniej wraz ze starszym rekordem MX nadal wskazującym na Twoją stronę internetową.
Kliknij przycisk Usuń obok starego rekordu MX, aby go usunąć.
Następnie wróć do ekranu konfiguracji G Suite i zaznacz pole „Usunąłem istniejące rekordy MX”.
Zostaniesz poproszony o zapisanie rekordów MX. Dla niektórych dostawców, po dodaniu rekordów MX są one już zapisane, dla innych może być konieczne ręczne zapisywanie rekordów MX.
Po zapisaniu rekordów MX zaznacz pole „Zapisałem rekordy MX” w konfiguracji G Suite.
Następnie kliknij przycisk „zweryfikuj domenę i skonfiguruj e-mail”, aby wyjść z Kreatora konfiguracji.
Punkt 4. Zarządzanie pocztą e-mail w G Suite
G Suite ułatwia zarządzanie kontem e-mail. Możesz po prostu odwiedzić stronę Gmaila, aby sprawdzić pocztę e-mail lub użyć oficjalnych aplikacji Gmaila w telefonie, aby wysyłać i odbierać wiadomości e-mail.
Musisz się zalogować, używając firmowego adresu e-mail jako nazwy użytkownika.
Aby utworzyć więcej biznesowych adresów e-mail, przejdź do konsoli administracyjnej G Suite. Tutaj możesz dodawać nowych użytkowników, dokonywać płatności i dostosowywać ustawienia konta G Suite.
Biznesowy Adres E-Mail Często Zadawane Pytania
Poniżej znajdują się niektóre z najczęściej zadawanych przez użytkowników pytań dotyczących biznesowych adresów e-mail i sposobu ich używania.
1. Czy mogę utworzyć więcej niestandardowych adresów e-mail dla mojej firmy za darmo?
Jeśli używasz Bluehost, to tak, możesz śmiało tworzyć więcej kont e-mail za darmo (otrzymujesz konta e-mail 5 z kontami basic i unlimited z planami plus i choice plus).
Jeśli korzystasz z G Suite, możesz tworzyć aliasy e-mail, które są osobnymi adresami dla tego samego konta e-mail. Jeśli jednak chcesz dodać inne konto e – mail lub nowego pracownika, zostaniesz obciążony opłatą w zależności od planu.
2. Czy mogę utworzyć bezpłatny biznesowy e-mail bez domeny?
Nie, Nie można utworzyć bezpłatnego firmowego konta e – mail bez domeny e-mail. Możesz utworzyć bezpłatne konto e-mail za pomocą Gmaila lub hotmaila, ale nie będzie ono używać nazwy Twojej firmy, więc nie będzie uważane za firmowy adres e-mail przez klientów i inne firmy.
3. Czy Mogę używać aplikacji e-mail stacjonarnych i mobilnych z moim niestandardowym markowym adresem e-mail?
Tak, możesz używać firmowego adresu e-mail z dowolnymi aplikacjami e-mail na komputery lub urządzenia mobilne. Większość z tych aplikacji może automatycznie dowiedzieć się ustawienia poczty. Możesz również uzyskać te ustawienia z Dokumentacji Bluehost lub G Suite.
4. Czy Mogę w razie potrzeby przełączyć moje bezpłatne firmowe konto e-mail na innego dostawcę?
Tak, możesz przejść do dowolnej innej usługi poczty e-mail, hostingu witryny lub rejestratora domen i zabrać ze sobą firmowy adres e-mail. Oprócz Google Workspace istnieją również inni profesjonalni dostawcy adresów e-mail, tacy jak Microsoft Office 365.
5. Jakie są przykłady biznesowych adresów e-mail, których powinienem użyć?
To zależy od twoich potrzeb biznesowych. Na przykład:
- Możesz utworzyć niestandardową markową wiadomość e-mail dla siebie lub poszczególnych pracowników, takich jak: john@stargardening.com
- Możesz skonfigurować firmowe konto e-mail dla działów takich jak sprzedaż, wsparcie, HR itp. sales@stargardening.com
6. Czy mogę utworzyć bezpłatny biznesowy adres e-mail bez tworzenia strony internetowej?
Możesz. Jednak nadal będziesz musiał zapłacić za hosting witryny, ponieważ otrzymasz usługę e-mail i nazwę domeny za darmo z pakietem hostingowym.
Po zarejestrowaniu się możesz wybrać domenę, a następnie po prostu utworzyć swój adres e-mail.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci dowiedzieć się, jak utworzyć bezpłatny firmowy adres e-mail lub profesjonalny adres firmowy w G Suite. Możesz również zapoznać się z naszym przewodnikiem, w jaki sposób uzyskać bezpłatny numer telefonu biznesowego dla swojej firmy online.
Jeśli chcesz wysyłać masowe wiadomości e-mail do swoich klientów, musisz uzyskać usługę e-mail marketingu. Jeśli masz problemy z dostarczaniem wiadomości e-mail w witrynie, zapoznaj się z naszym przewodnikiem, jak rozwiązać problem z wysyłaniem wiadomości e-mail WordPress.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.