W artykule:
- Co To jest lista e-mail?
- Dlaczego E-Mail Marketing jest ważny?
- Jak zacząć budować swoją listę e-mail
- Z Jakiej Usługi E-Mail Marketingu Powinieneś Korzystać?
- Zbuduj swoją listę e-mail za pomocą oprogramowania do e-mail marketingu
- Utwórz swoją listę e-mailową w Constant Contact
- Dodaj subskrybentów do swojej listy e-mail za pomocą WPForms
- Rozwijaj swoją listę e-mail szybciej z OptinMonster
- Interakcja z subskrybentami
Czy chcesz utworzyć listę e-mail w WordPress?
E-mail marketing to najlepszy sposób na pozostanie w kontakcie z czytelnikami. I jest o wiele bardziej skuteczny w dotarciu do odbiorców niż same media społecznościowe.
W tym przewodniku e-mail marketingu dla początkujących pokażemy, jak łatwo zbudować listę e-mail w WordPress.
Ponieważ jest to dłuższy artykuł, zebraliśmy spis treści poniżej, aby poruszać się po każdej sekcji.
- Co To jest lista e-mail?
- Dlaczego E-Mail Marketing jest ważny?
- Jak zacząć budować listę e-mail?
- Jakiej usługi użyć do budowania listy e-mailowej?
- Jak dodać formularz Optin za pomocą WPForms?
- Jak dodać formularze Optin za pomocą OptinMonster?
Co To jest lista e-mail?
Lista e-mail to grupa osób, które prosiły o regularne aktualizacje wiadomości e-mail. Zazwyczaj ludzie dostają się do twojej listy e-mailowej, dodając swoje informacje w formularzu rezygnacji w Twojej witrynie.
Budowanie listy e-mail pozwala pozostać w kontakcie z czytelnikami i klientami za pomocą oprogramowania do marketingu e-mail.
A ponieważ e-mail jest niezawodną formą komunikacji, możesz łatwo poinformować swoich czytelników o wszystkim, co nadchodzi, takim jak nowe produkty, sprzedaż lub specjalne ogłoszenia.
Dlaczego E-Mail Marketing jest ważny?
Na naszych stronach e-mail marketing przewyższa marketing w mediach społecznościowych pod względem liczby kliknięć.
Przetestowaliśmy to wielokrotnie, a wynik jest zawsze taki sam: e-maile dają nam 10 razy więcej kliknięć niż wszystkie media społecznościowe razem wzięte.
Ale dlaczego e-mail działa tak dobrze? Odpowiedź jest prosta: e-mail jest prywatny i osobisty.
Jeśli nie jest to wystarczający powód, aby rozpocząć budowanie listy e-mail, oto kilka głównych korzyści.
- Gwarantowany Zasięg Facebook Instagram, Twitter, Facebook, Instagram, Twoje aktualizacje są na pewno przegapić ze względu na samą naturę algorytmów mediów społecznościowych. Jednak ludzie mają tendencję do sprawdzania wiadomości e-mail o wiele dokładniej niż ich sieci społecznościowe.
- Dostęp i własność – Nie jesteś właścicielem treści, które publikujesz w mediach społecznościowych. W każdej chwili Twoje konto może zostać zawieszone i stracisz wszystkich obserwujących. A co jeśli twoja ulubiona platforma społecznościowa przestanie działać? Nie mówimy, że tak, ale twoja lista e-mailowa jest czymś, co posiadasz. Po drugie, nie ograniczasz się do zasad platformy społecznościowej, takich jak długość znaków lub zasady hashtagów. Sam ustalasz granice. Możesz zintegrować biuletyny e-mail w swoim blogu WordPress z większą skutecznością niż osadzanie platform społecznościowych (pokażemy Ci, jak w dalszej części tego przewodnika).
- Lepsze Targetowanie – Najlepszą częścią budowania listy e-mail jest to, że można go używać do kierowania odbiorców lokalnie (dla ludzi w określonych krajach, miastach, Stanach). Jeśli uruchamiasz produkt w wybranych lokalizacjach, najlepszym sposobem dotarcia do subskrybentów w tym obszarze jest poczta e-mail.
- Zwiększ Przychody – Najważniejsze jest to, że jeśli masz zagwarantowany zasięg, lepsze targetowanie i uwagę użytkowników, to na pewno zwiększysz przychody.
Ale czy e-mail nie jest martwy? Nie słyszałeś, że media społecznościowe są tam, gdzie wszyscy są?
To powszechne stwierdzenie, ale jeśli używanie poczty e-mail było naprawdę martwe, dlaczego każda platforma mediów społecznościowych wymaga rejestracji za pomocą adresu e-mail?
E-mail jest najbardziej niezawodną formą komunikacji elektronicznej w ciągu ostatnich dwóch dekad i nie zwalnia. Ponadto budowanie listy e-mailowej jest o wiele łatwiejsze niż budowanie obserwujących na platformach społecznościowych.
Facebook i Instagram ograniczają zasięg Twoich stron do niewielkiego odsetka obserwujących, chyba że chcesz płacić za reklamy. Podobnie tweety pojawiają się tylko przez ograniczony czas w kanale użytkownika.
Z drugiej strony, gdy wysyłasz wiadomość e-mail, dociera ona do wszystkich subskrybentów i pozostaje w ich skrzynce odbiorczej, dopóki nie podejmą działań.
Nie mówimy, że powinieneś porzucić media społecznościowe. Witryny te świetnie nadają się do budowania zaangażowania użytkowników, ale e-mail przyniesie Ci więcej odwiedzających, konwersji i sprzedaży.
Wreszcie, serwis społecznościowy może zniknąć lub stać się mniej popularny (pamiętasz Myspace?). Kiedy znikną, wezmą ze sobą twoich zwolenników.
Z drugiej strony, e-mail istnieje od zarania Internetu. I nadal jest to najpopularniejszy sposób komunikacji w Internecie.
Jak zacząć budować swoją listę e-mail
Pierwszą rzeczą, której potrzebujesz, jest niezawodny dostawca usług e-mail.
Firmy te specjalizują się w dostarczaniu wiadomości e-mail i potrzebujesz ich, aby upewnić się, że twój e-mail dotrze do skrzynki odbiorczej wszystkich subskrybentów (zamiast oznaczania wiadomości e-mail jako spam).
Mimo że możesz używać WordPressa do wysyłania wiadomości e-mail, zdecydowanie zalecamy, aby tego nie robić (zobacz, Dlaczego nigdy nie powinieneś używać WordPressa do wysyłania biuletynów e-mail).
Ci profesjonalni dostawcy usług e-mail wydają dużo pieniędzy i zasobów na infrastrukturę dostarczania wiadomości e-mail, aby upewnić się, że Twoja wiadomość e-mail nie trafi do folderu śmieci subskrybenta.
Wszystkie duże firmy, takie jak Facebook, Apple, eBay i Amazon, korzystają z usług e-mail marketingu innych firm.
Oprócz możliwości dostarczenia, firmy te zapewniają również narzędzia e-mail marketingowe, których potrzebujesz, aby twoje e-maile były bardziej skuteczne.
Z Jakiej Usługi E-Mail Marketingu Powinieneś Korzystać?
Istnieje wielu świetnych dostawców e-mail marketingu.
Jest to bardzo konkurencyjna branża, co oznacza, że firmy zawsze starają się utrzymać niskie koszty, oferując jednocześnie wiele funkcji.
Poniżej znajdują się tylko niektóre z dostawców, z którymi współpracowaliśmy i gorąco polecamy.
Zbuduj swoją listę e-mail za pomocą oprogramowania do e-mail marketingu
Constant Contact jest najlepszym dostawcą usług e-mail marketingu dla wszystkich rozmiarów firm i stron internetowych.
Umożliwia wysyłanie wiadomości e-mail, zarządzanie subskrybentami, śledzenie wiadomości e-mail, przeglądanie analiz, konfigurowanie autoresponderów, tworzenie pięknych szablonów wiadomości e-mail, kierowanie subskrybentów i dzielenie testów kampanii.
To oprogramowanie pozwala przechwytywać adresy e-mail, łatwo współpracuje z WordPress i ma integracje dla wszystkich najlepszych wtyczek i narzędzi WordPress.
Najlepsze jest to, że Constant Contact oferuje dwumiesięczny bezpłatny okres próbny. Daje to wystarczająco dużo czasu na skonfigurowanie listy e-mail i rozpoczęcie przechwytywania adresów e-mail.
Pod koniec procesu Twoja lista sama się opłaci. Zarejestruj się za darmo!
Inne alternatywy to SendinBlue, Drip i ConvertKit. Wszystkie działają dobrze z WordPress i są łatwe w użyciu dla początkujących.
Ze względu na ten przewodnik pokażemy Ci, jak skonfigurować listę e-mailową za pomocą Constant Contact. Jednak Proces jest dość podobny, niezależnie od tego, którą usługę e-mail wybierzesz.
Utwórz swoją listę e-mailową w Constant Contact
Skonfiguruj swoją listę e-mailową. Jest to po prostu lista, na której będziesz przechowywać dane kontaktowe wszystkich użytkowników, którzy zapisali się do newslettera e-mail.
Przejdź do strony stałego kontaktu i kliknij „Zarejestruj się za darmo”, a następnie wypełnij swoje dane.
Po rejestracji musisz kliknąć przycisk „Kontakty” na górze pulpitu stałego kontaktu.
Teraz zobaczysz stronę kontakty. Na tym ekranie kliknij niebieski przycisk „Utwórz listę”.
Na tym etapie nadszedł czas, aby nazwać swoją listę e-mail. Może to być cokolwiek chcesz, ale na tym przykładzie nazwiemy to „moją listą e-mailową”.
Koniec z tworzeniem listy, do której ludzie mogą się zapisać. Następnym krokiem jest dodanie formularza subskrypcji e-mail do witryny WordPress, w której czytelnicy mogą się zarejestrować.
Aby uzyskać więcej informacji na temat konfigurowania listy e-mail, zobacz nasz przewodnik na temat dodawania subskrypcji e-mail do bloga WordPress.
Dodaj subskrybentów do swojej listy e-mail za pomocą WPForms
Podczas gdy Constant Contact jest wyposażony w Kreator formularzy rejestracji e-mail, najszybszym sposobem na rozpoczęcie jest użycie WPForms. Bezproblemowo integruje się ze stałym kontaktem, aby łatwo skonfigurować formularz optin.
Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę WPForms. Jeśli potrzebujesz pomocy, postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem dotyczącym instalacji wtyczki, aby uzyskać szczegółowe instrukcje.
Uwaga: Istnieje również darmowa wersja o nazwie WPForms Lite, która zawiera stałą pomoc techniczną, ale ma ograniczone funkcje.
Po aktywacji udaj się do WPForms ” Dodaj Nowy stronę, a następnie wybierz szablon „formularz subskrypcji newslettera”.
Zobaczysz przykładowy formularz rejestracji do newslettera w interfejsie kreatora formularzy.
Na następnej stronie otrzymasz powiadomienie o połączeniu usługi e-mail marketingu w zakładce marketing. Więcej o tym za chwilę.
Pamiętaj, aby zmienić nazwę formularza, klikając tytuł. W tym przykładzie nazwaliśmy go „Subskrybuj regularne aktualizacje”, ale możesz go nazwać, jak chcesz.
Kliknij pomarańczowy przycisk „Zapisz”. Teraz będziesz chciał skonfigurować wiadomość potwierdzającą. Kliknij „potwierdzenia” po lewej stronie pod „Ogólne”, a my to zaktualizujemy.
Zobaczysz to:
Domyślny komunikat potwierdzenia brzmi ” Dziękujemy za kontakt! Wkrótce się z Tobą skontaktujemy.”ale możesz tu umieścić wszystko, co chcesz. To jest wiadomość, którą czytelnicy zobaczą po subskrypcji biuletynu.
Teraz kliknij kartę marketing po lewej stronie:
Teraz zobaczysz przycisk „stały kontakt”. Kliknij, aby połączyć nową listę e-mail z formularzem, który stworzyliśmy.
Aby przejść do następnego kroku, kliknij przycisk „Dodaj nowe połączenie”, a pojawi się okienko z prośbą o nadanie nazwy połączeniu. Nazwaliśmy go „Mój formularz newslettera”, ale możesz go nazwać, jak chcesz.
Po tym, zobaczysz to:
Kliknij na link „Kliknij tutaj, aby zarejestrować się w Constant Contact”, aby wprowadzić swoje dane kontaktowe. Teraz zobaczysz komunikat z prośbą o zezwolenie WPForms na dostęp do konta. Kliknij przycisk „Zezwól”, aby kontynuować.
Otrzymasz długi kod autoryzacyjny do rejestracji formularza.
Wprowadź swój kod wraz z pseudonimem konta (upewnij się, że jest to coś, co jest znane) w tych polach. Kliknij „Połącz” i gotowe.
Na następnym ekranie możesz wybrać pola, które chcesz przekazać z WPForm do listy stałych kontaktów. Wybraliśmy „e-mail” i „imię i nazwisko”, ale możesz wybrać tyle, ile chcesz.
Upewnij się tylko, że te dwa pola znajdują się w formularzu optin.
Po zakończeniu kliknij duży pomarańczowy przycisk „Zapisz”.
Teraz twój formularz jest skonfigurowany i nadszedł czas, aby umieścić go na naszej stronie WordPress. W tym przykładzie umieścimy go na pasku bocznym.
Przejdź do Wygląd ” Widgety strona, aby dodać widżet WPForms do paska bocznego.
Nadaj swojemu widgetowi tytuł i wybierz Formularz rejestracji do newslettera. Kliknij przycisk „Zapisz”, aby zapisać ustawienia widżetu.
Podczas odwiedzania witryny zobaczysz formularz subskrypcji e-mail na pasku bocznym.
Teraz, za każdym razem, gdy ktoś wprowadzi swoje imię i adres e-mail do formularza, zostanie dodany do twojej listy e-mail.
Rozwijaj swoją listę e-mail szybciej z OptinMonster
Czy wiesz, że ponad 70% odwiedzających Twoją witrynę nigdy więcej jej nie odwiedzi? Internet jest po prostu zbyt duży i istnieje mnóstwo stron internetowych, a konkurencja jest ostra w większości branż.
Masz zaledwie kilka sekund, aby przekonać odwiedzającego stronę do pozostania i rozejrzenia się.
Tu wkracza OptinMonster. Jest to najlepsze oprogramowanie do optymalizacji konwersji na świecie i pozwala łatwo przekonwertować odwiedzających witrynę na subskrybentów i klientów.
Dzięki temu oprogramowaniu optin możesz skonfigurować maty powitalne, wyskakujące okienka typu exit-intent, formularze slide-in, paski pływające i inne style optin, aby uchwycić największą możliwą liczbę subskrybentów wiadomości e-mail.
Stamtąd możesz dostosować swój formularz w stylu i użyć inteligentnych reguł kierowania, aby wyświetlić go w dokładnym czasie i miejscu.
Oto przykład subtelnej i uprzejmej formy slajdu zastosowanej na blogu OptinMonster:
Jedno jest kluczowe: user experience. W WPBeginner z powodzeniem użyliśmy tego wyskakującego okienka lightbox i zauważyliśmy 600% wzrost naszych subskrybentów bez wpływu na wrażenia użytkownika lub widząc jakikolwiek spadek odsłon stron.
OptinMonster jest wyposażony w 14-dniową Gwarancję Zwrotu pieniędzy, więc jeśli go używasz i nie widzisz wzrostu swoich subskrybentów, możesz uzyskać pełny zwrot pieniędzy.
Interakcja z subskrybentami
Po rozpoczęciu tworzenia listy e-mailowej ważne jest, aby nawiązać kontakt z subskrybentami.
Idealnie, będziesz to zwyczaj, aby wysyłać im regularne e-maile, czy to co tydzień lub co miesiąc.
Nie każdy e-mail musi być promocyjny. Możesz wysyłać e-maile z prośbą o opinię, pomocnymi wskazówkami lub informować o nowych utworach.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak zbudować listę e-mail w WordPress. Możesz również polubić naszą listę sprawdzonych i łatwych sposobów na szybsze rozwijanie listy e-mail oraz nasze sprawdzone wskazówki, jak zwiększyć ruch w witrynie.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.