W artykule:
Czy chcesz uruchomić testy podziału A / B na swojej stronie WordPress, aby poprawić konwersje? Testy podzielone pomagają zrozumieć, w jaki sposób niewielkie zmiany w treści i projekcie wpływają na zachowanie użytkowników. W tym artykule pokażemy, jak łatwo wykonać test dzielenia A / B w WordPress za pomocą Google Optimize.
Co To jest Split Testing A / B?
A / B split testing to technika, która pozwala na porównanie dwóch wersji tej samej strony internetowej ze sobą, dzięki czemu można określić, która z nich działa lepiej i daje lepsze wyniki.
Marketerzy używają testów podzielonych A / B dla swoich stron docelowych, aby dowiedzieć się, który z nich zapewnia im więcej konwersji i sprzedaży.
Testy podzielone mogą być używane do testowania dowolnego elementu na stronie, w tym przycisków wezwania do działania, schematów kolorów, zmian układu, tekstu marketingowego, obrazów i innych.
Jak Działa Testowanie Podziału A / B?
Zasadniczo pokazujesz różne odmiany strony swoim odbiorcom. Następnie śledzisz zaangażowanie użytkowników i konwersje, aby dowiedzieć się, która odmiana daje najlepsze wyniki.
Przygotowanie do testów Split A / B
Zanim przejdziemy do przodu, jest kilka rzeczy, których potrzebujesz do tego samouczka.
Po pierwsze, będziesz potrzebował wtyczki MonsterInsights. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
MonsterInsights to najlepsza wtyczka Google Analytics dla WordPress. Będziesz potrzebował przynajmniej swojego planu Pro, aby uzyskać dostęp do dodatku Google Optimize, którego będziemy używać w tym samouczku.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, musisz zarejestrować się i zainstalować Google Analytics w WordPress.
Wreszcie, będziesz potrzebować Google Optimize. Jest to darmowe narzędzie, które pozwala na uruchamianie eksperymentów z testami podzielonymi na swojej stronie. Pokażemy Ci, jak go skonfigurować w następnym kroku.
Gotowy? Zaczynajmy.
Konfiguracja Google Optimize w WordPress
Najpierw musisz odwiedzić witrynę Google Optimize, aby utworzyć konto.
Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, a dotrzesz do Pulpitu nawigacyjnego konta. Google Optimize automatycznie utworzy dla ciebie Konto i kontener.
Następnie musisz połączyć swoje konto Google Optimize z właściwością Google Analytics swojej witryny. Aby to zrobić, kliknij kartę „Link do Google Analytics” z prawej kolumny.
Kliknięcie przycisku spowoduje wyświetlenie wszystkich funkcji Google Analytics dostępnych na twoim koncie Google. Musisz wybrać ten powiązany z Twoją witryną.
Następnie kliknij przycisk łącza, aby kontynuować.
Google Optimize połączy się teraz z Twoją własnością Google Analytics. Umożliwi to Google Optimize udostępnianie danych Google Analytics, które można następnie wyświetlić w raportach.
Teraz nadszedł czas, aby stworzyć swoje pierwsze doświadczenie. Kliknij przycisk „Utwórz doświadczenie”, aby kontynuować.
Zostaniesz poproszony o podanie nazwy swojego doświadczenia i podanie adresu URL strony, na której będzie ono działać.
Zostaniesz również poproszony o wybranie typu dla Twojego doświadczenia. Musisz wybrać test A / B, a następnie kliknąć przycisk „Utwórz”, aby kontynuować.
Optimize utworzy teraz Twoje doświadczenie i zostaniesz przekierowany na stronę doświadczenia. Automatycznie wyświetli oryginalną stronę jako pierwszą odmianę.
Musisz kliknąć przycisk Dodaj odmianę, aby utworzyć nową wersję. Optimize poprosi Cię o podanie nazwy tej odmiany. Dobrą praktyką jest używanie nazwy, która odzwierciedla zmiany, które zamierzasz zastosować w tej odmianie.
Kliknij przycisk Gotowe, aby kontynuować.
Optimize wyświetli teraz nową wersję na stronie doświadczenia. Kliknij łącze „0 zmian” obok nowej odmiany, aby ją edytować.
Google Optimize otworzy teraz stronę, na której chcesz uruchomić test za pomocą potężnego edytora. Jest to proste narzędzie do przeciągania i upuszczania, którego możesz użyć do wprowadzania zmian na stronie.
Możesz po prostu wskazać i kliknąć dowolny element na stronie, aby wprowadzić zmiany. Na potrzeby tego samouczka zmienimy kolor naszego głównego przycisku call to action.
Po wprowadzeniu zmian, które chcesz przetestować, musisz kliknąć przycisk „Gotowe”, aby wyjść z edytora.
Teraz zobaczysz swoją nową odmianę na liście z liczbą zmian, które do niej wprowadziłeś.
Możesz kontynuować edycję lub dodać inny wariant do swojego doświadczenia.
Następnie musisz wybrać cel dla swojego doświadczenia. Tuż pod wariantami pojawi się opcja wyboru celu doświadczenia.
Kliknięcie go otworzy widoki z raportów Google Analytics.
Jeśli korzystasz już z celów i wydarzeń lub śledzenia e-commerce, zobaczysz je tam wymienione.
Po wybraniu celu możesz wprowadzić hipotezę o tym, co testujesz i czego oczekujesz od tego eksperymentu.
Twoje doświadczenie jest prawie gotowe, ale najpierw musisz połączyć Google Optimize z MonsterInsights.
Łączenie Google Optimize z MonsterInsights
MonsterInsights pomaga łatwo połączyć witrynę WordPress z Google Optimize.
Po pierwsze, musisz odwiedzić Insights ” Dodatki strona w obszarze administracyjnym WordPress. Stąd musisz zainstalować i aktywować dodatek „Google Optimize”.
Po aktywacji musisz odwiedzić Insights ” Ustawienia strona i przełącz na kartę śledzenia. Stąd musisz przewinąć w dół i kliknąć kartę Optymalizacja Google.
Teraz musisz podać identyfikator kontenera Google Optimize. Informacje te można znaleźć na koncie Google Optimize, klikając kartę „Konfiguracja kontenera” w prawej kolumnie.
Skopiuj i wklej swój identyfikator kontenera na stronie Google Optimize settings MonsterInsights, a następnie kliknij przycisk „Zapisz zmiany”, aby zapisać ustawienia.
To wszystko, co pomyślnie zainstalowałeś Google Optimize na swojej stronie internetowej i jesteś teraz gotowy do uruchomienia eksperymentów.
Planowanie i Uruchamianie testu podziału A/B
Teraz, gdy wszystko jest w porządku, jesteś gotowy do zaplanowania i uruchomienia testu podziału A / B.
Przejdź do Google Optimize dashboard i otwórz swoje doświadczenie. Stąd możesz po prostu przejść do przodu i kliknąć przycisk „Uruchom eksperyment”, aby ręcznie go uruchomić.
Możesz także kliknąć przycisk „Utwórz harmonogram”, aby skonfigurować harmonogram eksperymentu. Upewnij się, że zapewniasz wystarczająco dużo czasu na eksperyment, aby zebrać wizyty i dane.
Przeglądanie raportów z testów podzielonych A / B w Google Optimize
Google Optimize pokaże teraz użytkownikom różne odmiany Twojej strony i rozpocznie zbieranie danych. Po zebraniu wystarczającej ilości danych możesz wyświetlić wyniki w zakładce raportowanie.
Pokaże, jak każdy wariant wykonywany jest w oparciu o cel eksperymentu (cele Google Analytics, wydarzenie lub wybrane widoki).
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak wykonać test dzielenia A/B w WordPress za pomocą Google Analytics i Google Optimize. Możesz również zobaczyć nasz przewodnik, Jak przekonwertować odwiedzających WooCommerce na klientów.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.