Rozpoznawalność marki ma kluczowe znaczenie dla strony internetowej firmy. Dlatego inwestujesz tak dużo czasu, opracowując prostą, ale odważną paletę kolorów, spójne obrazy i dobrze zdefiniowane wiadomości marki. Im bardziej konsekwentnie definiujesz i ustanawiasz tę tożsamość w swojej witrynie,tym bardziej zakorzeniona w umysłach odwiedzających.

Ale wiesz, że odwiedzający, potencjalni klienci i klienci pamiętają cię nie tylko za to, co pojawia się w Twojej witrynie.

Strony mediów społecznościowych muszą być dopasowane do tożsamości marki; branding wideo również. Nie tylko te większe odgałęzienia Twojej marki mają znaczenie. Weźmy na przykład favicon. To taki mały szczegół—taki, który nawet nie występuje on strona internetowa-A jednak istnieje duże prawdopodobieństwo, że odwiedzający zauważą, jeśli jej nie masz lub jeśli ta, którą wybrałeś, nie wygląda dobrze.

To właśnie ta dbałość o szczegóły podczas opracowywania spójnej identyfikacji marki naprawdę pobudzi pomysł, że firma lub osoba stojąca za tą stroną internetową zebrała się razem. Innymi słowy, nie tylko poświęciłeś czas na stworzenie małej ikony, aby utrzymać obecność Twojej marki poza witryną, ale także rozważałeś, jak wpływa ona na UX.

Jeśli jeszcze nie utworzyłeś lub dodałeś favicon do swojej witryny WordPress, musisz to zrobić teraz. Albo jeszcze lepiej, wczoraj.

Dlaczego Twoja witryna WordPress potrzebuje Favicon

Tak wyglądają favicony na pasku adresu i w zakładkach przeglądarki:

Favicons are quickly recognizable in browser tabs.
Favicony są szybko rozpoznawalne na kartach przeglądarki.

Są to również favicony, tym razem w zakładkach:

Favicony pomagają również rozróżniać zakładki.

Oto kolejny przykład faviconów, które można znaleźć w historii przeglądarki internetowej:

Favicons displayed in your browser history.
Favicony wyświetlane w historii przeglądarki.

 

Czy zdajesz sobie sprawę, że favicon Twojej witryny ma tak dużo czasu antenowego?

Jak powiedziałem, chodzi o ustanowienie wyraźnej obecności Twojej marki zarówno na miejscu, jak i poza nim. Oczywiście favicon jest dość mały, więc nie zawsze może zostać zauważony, ale bez względu na to, jak daleko użytkownicy odbiegają od twojej witryny, czy nie chcesz, aby nadal mieli kawałek Twojej marki, który mogą natychmiast rozpoznać?

Oprócz wzmocnienia tożsamości marki, favicony pomagają również odwiedzającym wrócić do ciebie. Jeśli stworzysz przyciągającą wzrok i unikalną ikonę favicon, która pomoże użytkownikom łatwo wybrać ją z tłumu innych faviconów, zapamiętają to.

Jak utworzyć Favicon dla witryny WordPress

Wykonaj te trzy kroki, aby utworzyć wysokiej jakości ikonę favicon i upewnić się, że wyświetla się poprawnie we wszystkich przeglądarkach.

Krok # 1: Zaprojektuj Favicon

W tym momencie powinieneś już mieć logo na swojej stronie internetowej. Zacznij od tego.

Następnie masz kilka różnych opcji projektowania favicon:

  • Możesz użyć dowolnego programu do projektowania, z którym czujesz się najbardziej komfortowo (najlepiej tego, który służy do projektowania logo). Photoshop jest jedną z bardziej popularnych opcji, ale możesz również użyć darmowego narzędzia, takiego jak Canva. Następnie wyodrębnij kawałek logo, który jest wyjątkowy i niezapomniany.
  • Możesz również stworzyć coś zupełnie nowego, jeśli nie masz logo do pracy. To narzędzie Favicon jest dobre do wypróbowania.
  • Na koniec zawsze możesz pobrać darmową ikonę z Internetu, dopóki nie utworzysz oficjalnego logo dla swojej witryny.

Tworząc ikonę favicon, należy postępować zgodnie z wytycznymi W3C dotyczącymi jej rozmiaru. Zasadniczo zalecają zaprojektowanie faviconu jako kwadratu o wymiarach 16×16 lub 32×32 piksele. W przypadku kolorów zalecają 8-lub 24-bit.

Gdy favicon zostanie zaprojektowany i gotowy do uruchomienia, musisz wyeksportować plik jako ICO, PNG lub GIF. Są to trzy najbardziej powszechnie akceptowane formaty favicon. Biorąc to pod uwagę, ICO jest najbardziej wszechstronnym z nich wszystkich, ponieważ przechowuje różne rozmiary i wersje w jednym pliku, dzięki czemu każda przeglądarka może określić, który z tych rozmiarów jest optymalny dla swoich celów. Jeśli nie masz pewności, jak wyeksportować do ICO, użyj tego generatora Faviconów.

Krok # 2: Dodaj Favicon do swojej witryny

Istnieją trzy metody dodawania ikony favicon do witryny WordPress.

Opcja # 1: Kod

Jeśli wolisz kodować ikonę favicon do zaplecza, możesz użyć tej opcji.

  • Zapisz plik favicon jako ” favicon.ico”.
  • Prześlij go do katalogu głównego na swoim serwerze.
  • Zaktualizuj kod HTML w tym elemencie witryny. Oto kod favicon, który będą akceptowane przez wszystkie przeglądarki:< link rel = "ikona skrótu"href="http://yoururlhere.com/favicon.ico" / >
  • Zapisz zmiany.

Opcja # 2: Dostosowywanie Motywu

Ta druga opcja jest dostępna, jeśli pozwala na to dostosowywanie motywów WordPress (co większość robi).

You can update your favicon using the Theme Customizer.
Możesz zaktualizować ikonę favicon za pomocą dostosowywania motywu.
  • Zaloguj się do WordPress.
  • Przejdź w dół do Wygląd Zakładka i wybierz Dostosuj.
  • Znajdź Tożsamość Strony widget.
  • Tam możesz zdefiniować tytuł witryny, slogan i przesłać favicon.
  • Zapisz zmiany.

Opcja # 3: Użyj wtyczki

Wtyczki WordPress pozwalają robić praktycznie wszystko, więc nie powinno być zaskoczeniem, że mogą to zrobić.

Wtyczka WordPress RealFaviconGenerator to mój wybór do łatwego generowania i konfigurowania ikony favicon dla Twojej witryny. Jest oceniany jako 5 gwiazdek w katalogu wtyczek WordPress i ma aktywne instalacje 100,000, więc jest prawie gwarantowany, że działa dla ciebie, tak jak dla mnie.

Krok # 3: Sprawdź Favicon na Front-End

Podobnie jak w przypadku każdej innej pracy wykonywanej w witrynie, powinieneś poświęcić chwilę na sprawdzenie, czy ikonka favicon wygląda dobrze, gdy jest dostępna. Użyj RealFaviconGenerator, aby przetestować go na wszystkich głównych przeglądarkach. Gdy będziesz zadowolony z efektu końcowego, powinieneś być gotowy do pracy. Nie było łatwo?

Wrapping Up

Chcesz mieć pewność, że Twoja marka zostanie natychmiast rozpoznana bez względu na to, gdzie użytkownicy się nią zajmują? Stwórz jasną i unikalną reprezentację symboliczną, którą możesz dodać do WordPress. Pozwól, aby favicon służył jako twój stand-in Bez względu na to, gdzie ludzie wpadają na Twoją stronę lub jej stand-in zakładek w Internecie.

Teraz chcę usłyszeć od ciebie: jaka jest Twoja preferowana metoda dodawania favicon do swojej witryny?

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…