W artykule:
Czy chcesz używać Geotargetingu w WordPress, aby poprawić wrażenia klientów?
Geotargeting umożliwia właścicielom witryn wyświetlanie użytkownikom spersonalizowanych treści w oparciu o ich lokalizację geograficzną. Pomaga poprawić wrażenia użytkownika i współczynniki konwersji dla firm.
W tym ostatecznym przewodniku pokażemy, jak używać Geotargetingu w WordPress, aby zwiększyć sprzedaż i zadowolenie klientów.
Dlaczego warto używać Geotargetingu w WordPress?
Geotargetowanie lub kierowanie geograficzne to technika marketingowa, która pozwala firmom oferować niestandardowe doświadczenia użytkowników w oparciu o lokalizację geograficzną klienta.
Możesz użyć geotargetingu, aby Twoje treści, produkty i strona internetowa były bardziej odpowiednie dla klienta. Badania pokazują, że pomaga budować zainteresowanie użytkowników, zwiększa zaangażowanie, powoduje wyższe konwersje i generuje większą sprzedaż.
Badanie Google wykazało, że 61% właścicieli smartfonów woli kupować z witryn, które dostosowują informacje do ich lokalizacji.
Na przykład, strona internetowa nieruchomości może używać geotargetingu do wyświetlania określonych ofert nieruchomości w regionie użytkownika. Podobnie sklep internetowy może zaoferować klientom bezpłatną wysyłkę, wykrywając najpierw ich geolokalizację.
Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się najprostszym sposobom skutecznego korzystania z geotargetingu w WordPress. Oto krótki przegląd tego, co omówimy w tym przewodniku.
- Śledzenie lokalizacji geograficznych użytkowników w WordPress
- Korzystanie z Geotargetingu w WordPress i WooCommerce z OptinMonster
- Korzystanie z danych geolokalizacyjnych w formularzach WordPress
- Korzystanie z Geotargetingu w WooCommerce
Śledzenie lokalizacji geograficznych użytkowników w WordPress
Zanim dowiesz się, jak kierować reklamy do użytkowników w różnych lokalizacjach geograficznych, musisz zebrać dane o tym, skąd pochodzą Twoi użytkownicy.
Najprostszym sposobem śledzenia lokalizacji geograficznych użytkownika jest użycie MonsterInsights. Jest to najlepsza wtyczka Google Analytics dla WordPress i pozwala łatwo śledzić odwiedzających witrynę.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zainstalować i aktywować wtyczkę MonsterInsights. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji wtyczka automatycznie poprowadzi cię do połączenia witryny WordPress z kontem Google Analytics. Jeśli potrzebujesz pomocy, zapoznaj się z naszym przewodnikiem krok po kroku, jak zainstalować Google Analytics w WordPress.
Następnie możesz przeglądać raporty o ruchu w witrynie, odwiedzając Insights ” Raporty strona.
Pokaże Ci sekcję 10 najlepszych krajów, a więcej danych możesz zobaczyć, klikając przycisk “Pokaż raport krajów”. Spowoduje to przejście do Witryny Google Analytics, gdzie zobaczysz pełną listę krajów.
Możesz kliknąć każdy kraj, aby zobaczyć, w jaki sposób użytkownicy z tego kraju korzystali z twojej witryny, ile stron obejrzeli, ile czasu spędzili, czy przekonwertowali i nie tylko.
Następnie możesz dostosować swoje strategie do regionów, które nie radzą sobie zbyt dobrze, i znaleźć więcej sposobów na zwiększenie przychodów z lokalizacji, które radzą sobie dobrze.
Korzystanie z Geotargetingu w WordPress i WooCommerce z OptinMonster
Najczęstszym zastosowaniem geotargetingu jest wyświetlanie użytkownikom spersonalizowanych treści na podstawie ich lokalizacji.
Tu wkracza OptinMonster.
Jest to najlepsze oprogramowanie do optymalizacji konwersji na świecie, ponieważ pomaga konwertować odwiedzających witrynę na klientów i subskrybentów.
Jest również wyposażony w niezwykle wydajne reguły wyświetlania, w tym kierowanie geograficzne, aby wyświetlać ukierunkowane wiadomości na twojej stronie.
Najpierw musisz zarejestrować konto OptinMonster.
Uwaga: Będziesz potrzebował przynajmniej ich planu rozwoju, aby uzyskać dostęp do funkcji Goetargetingu.
Po zarejestrowaniu się Przejdź na swoją stronę WordPress, aby zainstalować i aktywować wtyczkę OptinMonster. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Ta wtyczka działa jako łącznik między witryną WordPress a kontem OptinMonster.
Po aktywacji musisz odwiedzić OptinMonster ” Ustawienia stronę i kliknij przycisk “Połącz istniejące konto”.
Spowoduje to wyświetlenie okienka, w którym możesz zalogować się i połączyć swoją witrynę WordPress z kontem OptinMonster.
Teraz, gdy Twoja witryna WordPress jest połączona, jesteś gotowy do stworzenia pierwszej kampanii geotargetowanej. Przejdź do OptinMonster ” Kampanie stronę i kliknij przycisk “Dodaj nowy”.
Najpierw musisz wybrać typ kampanii. OptinMonster obsługuje wyskakujące okienka lightbox, paski pływające, opcje wbudowane, kampanie pełnoekranowe, wsuwane i gamifikowane.
Ze względu na ten samouczek wybierzemy kampanię wyskakującą lightbox. Poniżej możesz wybrać szablon kampanii, klikając na niego.
Następnie musisz wprowadzić nazwę swojej kampanii. Możesz tu wpisać dowolną nazwę, a następnie kliknąć przycisk “Rozpocznij budowę”.
Spowoduje to uruchomienie interfejsu konstruktora kampanii OptinMonster z podglądem kampanii na żywo w prawym panelu.
Możesz po prostu wskazać i kliknąć dowolny element w podglądzie, aby go edytować, przenieść lub usunąć. Możesz również dodawać nowe elementy z lewej kolumny.
Dodajmy do tej kampanii spersonalizowane wiadomości z kierunkami geotargetowymi. W tym celu użyjemy funkcji OptinMonster o nazwie Smart Tag.
Po prostu kliknij obszar tekstowy lub Dodaj nowy blok tekstu, a następnie na pasku narzędzi tekstowych kliknij przycisk inteligentny znacznik.
Pokaże Ci listę inteligentnych dynamicznych tekstów, które możesz dodać do swoich treści.
Dodamy inteligentny tag {{city}} do naszej kampanii. Ten znacznik automatycznie wykryje miasto użytkownika i wyświetli je w treści kampanii.
Po zakończeniu edycji kampanii możesz przejść do zakładki “reguły wyświetlania”. Tutaj można skonfigurować, kiedy ma być wyświetlana kampania.
Następnie musisz utworzyć nowy zestaw reguł i użyć fizycznej lokalizacji jako warunku do sprawdzenia.
Następnie zostaniesz poproszony o wybranie kryteriów, które chcesz dopasować. Na przykład chcemy pokazać tę kampanię, jeśli lokalizacja odwiedzających znajduje się na Florydzie.
Kliknij przycisk zweryfikuj, aby upewnić się, że Twój warunek jest poprawnie skonfigurowany. Następnie kliknij przycisk Następny krok, aby kontynuować.
Następnie zostaniesz zapytany, który Widok kampanii chcesz pokazać i czy chcesz używać efektów specjalnych.
Kliknij przycisk Następny krok, aby kontynuować i zapisać zestaw reguł.
Teraz, gdy wszystko jest już skonfigurowane, możesz przejść do zakładki Publikuj, aby rozpocząć kampanię. Po prostu przełącz się na “Status publikowania” z wersji roboczej, aby opublikować, klikając go.
Nie zapomnij kliknąć przycisku Zapisz zmiany, aby zapisać ustawienia kampanii, a następnie kliknąć przycisk zamknij, aby zamknąć kreatora.
Następnie zostaniesz przekierowany z powrotem do witryny WordPress, gdzie możesz skonfigurować miejsce i czas wyświetlania kampanii.
Po prostu ustaw status z oczekujące na opublikowanie i kliknij przycisk “Zapisz zmiany”, aby uruchomić kampanię.
Możesz teraz odwiedzić swoją witrynę WordPress w trybie incognito, aby wyświetlić kampanię. Aby wyświetlić kampanię, musisz znajdować się w lokalizacji, którą kierujesz.
Uwaga: Jeśli nie znajdujesz się w tym regionie, możesz sprawdzić usługę VPN, która ma serwery zlokalizowane w tym regionie. Pozwoli to na naśladowanie lokalizacji, którą chcesz kierować za pomocą kampanii geotargetingowych.
Inne pomysły na kampanię Geotargetingową dla WordPress z wykorzystaniem OptinMonster
Pasek nagłówka zapowiadający darmową wysyłkę z odliczaniem czasu do uruchomienia efektu FOMO.
Wysuwana wiadomość skierowana do lokalnych użytkowników, aby poprosić o oddzwonienie od zespołu sprzedaży.
Oto przykład kampanii inline, aby pomóc użytkownikom odkryć treści istotne dla ich lokalizacji.
Korzystanie z danych geolokalizacyjnych w formularzach WordPress
Formularze pomagają w generowaniu potencjalnych klientów, nawiązywaniu kontaktów z klientami i odwiedzającymi witrynę oraz rozwijaniu firmy. Korzystając z danych geolokalizacyjnych, możesz dowiedzieć się więcej o swoich klientach i zaoferować im bardziej lokalne treści.
Do tego potrzebujesz WPForms. Jest to najlepsza wtyczka do tworzenia formularzy WordPress na rynku i pozwala tworzyć dowolny formularz, którego potrzebujesz.
Jest również wyposażony w dodatek do geolokalizacji, który pomaga zbierać informacje geolokalizacyjne użytkowników za pomocą formularzy.
Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę WPForms. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji musisz odwiedzić WPForms ” Ustawienia strona, aby wprowadzić klucz licencyjny. Możesz znaleźć te informacje w swoim koncie na stronie WPForms.
Następnie musisz odwiedzić WPForms ” Dodatki strona. Stąd musisz kliknąć przycisk “Zainstaluj dodatek” obok dodatku do geolokalizacji.
WPForms pobierze, zainstaluje i aktywuje dodatek dla Ciebie.
Możesz teraz śmiało utworzyć swój pierwszy formularz, odwiedzając WPForms ” Dodaj Nowy strona. Rozpoczniesz od wprowadzenia nazwy formularza i wybrania szablonu.
Szablon jest punktem wyjścia, za pomocą którego można szybko tworzyć formularze. Możesz też zacząć od pustego formularza, jeśli chcesz.
Kliknięcie szablonu uruchomi interfejs kreatora formularzy. Po prawej stronie zobaczysz wstępnie załadowane pola formularza na podstawie wybranego szablonu. Możesz dodać nowe pola z kolumny po lewej stronie.
Możesz także po prostu kliknąć dowolne pole, aby je edytować, przeciągnąć i upuścić, aby je przenieść lub usunąć dowolne pole formularza.
Po zakończeniu nie zapomnij kliknąć przycisku Zapisz, aby opublikować formularz.
Twój formularz jest już gotowy. W celu gromadzenia danych geolokalizacyjnych należy dodać formularz do swojej strony internetowej.
WPForms ułatwia dodawanie formularzy w dowolnym miejscu na swojej stronie. Po prostu Edytuj post lub stronę, na której chcesz dodać formularz i kliknij przycisk ( + ) Dodaj nowy blok.
Znajdź blok WPForms i dodaj go do swojego posta.
W Ustawieniach bloku wybierz utworzony wcześniej formularz. WPForms załaduje podgląd na żywo formularza w edytorze treści. Możesz teraz zapisać swój post lub stronę i wyświetlić formularz w akcji.
Przeglądanie danych geolokalizacyjnych dla wpisów w formularzu
Po dodaniu formularza do witryny poczekaj, aż zbierze on kilka wpisów formularza lub dodaj kilka wpisów testowych samodzielnie.
Po tym, można przejść do WPForms ” Wpisy strony i kliknij na nazwę formularza, aby wyświetlić wpisy. Na stronie wpisy kliknij link Widok obok dowolnego wpisu, aby wyświetlić szczegóły.
Na stronie szczegóły wpisu zobaczysz pole z zaznaczoną na mapie lokalizacją geograficzną użytkownika.
Korzystanie z danych geolokalizacyjnych dla formularzy WordPress
Dane geolokalizacyjne można wykorzystać do rozwoju firmy. Możesz dowiedzieć się, Które regiony wykazują większe zainteresowanie Twoimi produktami, usługami lub witryną.
Możesz dopasować te dane do raportów Google Analytics, aby zobaczyć, które regiony nie radzą sobie dobrze. Jeśli Twoja firma obsługuje globalną publiczność, możesz rozważyć oferowanie formularzy w lokalnych językach.
Korzystanie z Geotargetingu w WooCommerce
WooCommerce to największa platforma e-commerce na świecie, która działa na platformie WordPress. Jest wyposażony we wbudowaną funkcję geolokalizacji, która pozwala wykryć lokalizację użytkownika i wykorzystać ją do wyświetlania podatków i informacji o wysyłce.
W tej sekcji Zakładamy, że masz już skonfigurowany sklep internetowy. Jeśli nie, postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem, jak utworzyć sklep internetowy, aby uzyskać instrukcje krok po kroku.
Następnie musisz odwiedzić WooCommerce ” Ustawienia strona i przewiń w dół do sekcji “Opcje Ogólne”.
Tutaj możesz wybrać kraje lub regiony, do których sprzedajesz lub wysyłasz. Możesz także zmodyfikować opcję “domyślna lokalizacja klienta”.
Domyślnie WooCommerce zakłada lokalizację klienta na “brak lokalizacji”. Możesz to zmienić, aby użyć adresu sklepu lub użyć Geolocate, aby znaleźć Kraj klienta.
Uwaga: Funkcja Geolocate będzie tylko wyszukiwać kraj Użytkownika za pomocą adresu IP, a WooCommerce używa integracji innej firmy, aby pobrać te informacje.
Możesz również użyć Geolocate z obsługą pamięci podręcznej strony. Minusem wyboru tego jest to, że adresy URL produktów będą wyświetlać ciąg v=XXXX.
Nie zapomnij kliknąć przycisku “Zapisz zmiany”, aby zapisać swoje ustawienia.
Następnie musisz przejść do zakładki integracje, a zobaczysz opcję, w której zostaniesz poproszony o podanie klucza API MaxMind.
Ta usługa innej firmy wyszukuje informacje geolokalizacyjne dla Twojego sklepu WooCommerce.
Teraz musisz założyć bezpłatne konto MaxMind. Po zakończeniu rejestracji zaloguj się do Pulpitu nawigacyjnego konta.
Stąd musisz kliknąć na Usługi ” Zarządzanie Kluczami Licencyjnymi menu. Na następnej stronie kliknij przycisk Generuj nowy klucz licencyjny.
Następnie po prostu skopiuj wygenerowany klucz API i wklej go do ustawień WooCommerce.
Nie zapomnij kliknąć przycisku “Zapisz zmiany”, aby zapisać swoje ustawienia.
WooCommerce zacznie teraz używać danych geolokalizacyjnych do obliczania podatków i kosztów wysyłki. Nadal jednak musisz skonfigurować strefy wysyłki, koszty wysyłki i podatki.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak używać Geotargetingu w WordPress zwiększyć sprzedaż i poprawić wrażenia użytkownika. Możesz również zapoznać się z naszymi sprawdzonymi wskazówkami, aby zwiększyć ruch w witrynie, a także z naszym porównaniem najlepszych usług telefonicznych dla małych firm.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.