W artykule:
Chociaż wielu z nas poświęca wiele godzin na tworzenie, aktualizowanie i promowanie swoich stron internetowych, zwykle nie poświęcamy tyle czasu i energii na zrozumienie analizy użytkowników.
Wielu podaje powód, dla którego analityka jest nudna, ale myślę, że ludzie są odkładani, ponieważ spędzanie czasu na analizowaniu sposobu, w jaki Twoi odbiorcy korzystają z twojej witryny, nie przynosi natychmiastowych rezultatów.
Jednak rozumiejąc, w jaki sposób ludzie wchodzą w interakcję z Twoją witryną, możesz zrozumieć, a następnie wprowadzić zmiany niezbędne do zwiększenia ruchu, generowania większej liczby potencjalnych klientów i konwertowania widoków na sprzedaż.
Google Analytics może pomóc w rozbiciu i zrozumieniu różnych wskaźników dla Twojej witryny WordPress. W tym artykule dowiesz się, jak Ta bezpłatna usługa może być używana, aby pomóc ci lepiej zrozumieć odbiorców.
Dowiedz się, skąd pochodzi twoja publiczność
Twoi odbiorcy dotrą do twojej witryny z różnych miejsc; mediów społecznościowych, wyszukiwarek, innych stron internetowych lub listy mailingowej, aby wymienić tylko kilka. Ważne jest, aby wiedzieć, skąd pochodzą, abyś mógł zwiększyć swoją obecność i wysiłki w tych obszarach, a także kierować reklamy do źródeł, w których nie uzyskujesz pożądanych konwersji w lepszy sposób.
Czy Twój Ruch Organiczny Jest Wystarczająco Wysoki?
Nie ma ustalonych terminów co do „dobrej” liczby osób przybywających do twojej witryny za pośrednictwem wyszukiwań organicznych. Mając to na uwadze, możesz użyć swoich danych, aby sprawdzić, czy Twoje organiczne wyszukiwania wymagają znacznej poprawy, porównując je z innymi źródłami ruchu.
Jeśli przyciągasz większość swojego ruchu za pośrednictwem mediów społecznościowych lub innego strumienia polecającego, musisz włożyć więcej wysiłku w swoje SEO. Ulepszaj swoje treści i twórz więcej postów na blogu, używając tych wszystkich ważnych słów kluczowych i fraz. Z czasem powinno to pomóc w zwiększeniu pozycji w wyszukiwarkach i generowaniu bardziej organicznego ruchu.
Jeśli twój ruch organiczny jest wysoki w porównaniu z innymi źródłami, może nadszedł czas, aby skupić się na innym obszarze.
Czy Media Społecznościowe Zwiększają Twoją Publiczność?
Ważne jest, aby śledzić swoje dane w mediach społecznościowych, ponieważ daje to jasny obraz zarówno tego, co działa, jak i tego, co nie jest częścią kampanii marketingowych w mediach społecznościowych.
Te wskaźniki mogą pokazać, jaki rodzaj treści działa dobrze z odbiorcami, co jest udostępniane i lubiane oraz na czym należy nadal koncentrować się na produkcji. Jeśli prowadzisz promocje lub konkursy, możesz śledzić popularność tych działań, aby sprawdzić, czy uzyskują zwrot z czasu i wysiłku, który wkładasz.
Easy Social Metrics Pro to imponująca Wtyczka WordPress, która umożliwia śledzenie wydajności mediów społecznościowych z pulpitu WordPress. Social Metrics Pro pomaga zrozumieć, gdzie najczęściej przebywają Twoi odbiorcy, oszczędzając czas, umożliwiając skupienie się na najpopularniejszych platformach, a mniej na innych. Śledząc swoją obecność w mediach społecznościowych w czasie, możesz również sprawdzić, czy Twoja strategia marketingowa działa w dłuższej perspektywie, czy wymaga remontu.
Popraw liczbę poleceń, budując relacje
Skierowania z innych stron internetowych to świetny sposób na zwiększenie ruchu, ponieważ najprawdopodobniej oznacza to, że widzowie już interesują się Twoją niszą lub branżą. Sprawdź swoje dane, aby zobaczyć, z których witryn pochodzą widzowie, a następnie zbuduj z nimi relacje. Silne relacje z innymi w twojej dziedzinie mogą zwiększyć Twój profil online, promować Twoją markę i zwiększyć ruch w Twojej witrynie.
Sprawdź fizyczną lokalizację swoich odbiorców
W zależności od firmy Lokalizacja może być ważna. Jeśli masz firmę z cegły i zaprawy, którą chcesz przyciągnąć lokalnych stałych klientów, ludzie oglądający Twoją witrynę z drugiej strony świata jest miły, ale może nie to, czego potrzebuje Twoja firma. Twoje analizy pozwalają sprawdzić, czy przyciągasz odpowiednich odbiorców swoimi treściami i promocjami.
Jeśli chcesz przyciągnąć lokalnych klientów, spraw, aby Twoja witryna, a zwłaszcza twój blog, były odpowiednie dla Twojej lokalizacji. Napisz o tym, co dzieje się w Twojej okolicy. Prowadź konkursy dla ludzi w sklepie i publikuj je w Internecie. Nie ma nic złego w przyciąganiu szerszej publiczności, ale uczynić ludzi w bezpośrednim sąsiedztwie priorytetem.
Dowiedz Się, Co Wpływa Na Współczynnik Odrzuceń
Często trudno jest dokładnie ustalić, co powoduje, że ludzie opuszczają Twoją witrynę. Analiza wskaźników może pomóc zorientować się, gdzie witryna Cię zawodzi.
Jak obniżyć współczynniki odrzuceń na blogach
Współczynniki odrzuceń są często wysokie w postach na blogu, które odpowiadają na pytanie „jak”. Można to łatwo wyjaśnić, ponieważ ludzie przyszli do posta specjalnie po to, aby uzyskać odpowiedź na pytanie. Gdy spełnią swoje pytanie, odchodzą.
Jeśli tak jest w przypadku Twojego bloga, powinieneś spróbować zrównoważyć ten problem, dodając „wezwania do działania”. Linki do innych artykułów i promocji na twojej stronie lub bezpłatna oferta w zamian za e-mail to świetny sposób na zachęcenie odwiedzających do dalszego odkrywania Twojej witryny.
Co może powodować wysokie współczynniki odrzuceń na stronie głównej?
Wysokie współczynniki odrzuceń na stronie głównej są prawie zawsze złe. Jeśli tak jest w przypadku twojej witryny, przyjrzyj się uważnie analizom, aby pomóc ci określić, dlaczego ludzie opuszczają Twoją witrynę, nie przeglądając jej najpierw.
Po pierwsze, spójrz na czas, przez jaki ludzie przebywają na twojej stronie głównej. Jeśli ludzie odchodzą po zaledwie kilku sekundach, prawdopodobnie jest to spowodowane powolnym czasem ładowania witryny, brakiem reakcji na urządzenia mobilne lub uszkodzeniem w jakiś sposób. Czas na naprawę!
Co zrobić, jeśli ludzie przebywają dłużej niż 5 sekund, ale nie klikają na inną stronę? W tym przypadku prawdopodobnie występują inne problemy, które nie będą tak szybkim rozwiązaniem. Najprawdopodobniej pojawią się problemy z wyglądem i użytecznością strony, lub treść nie jest wystarczająco interesująca. Jednak ponownie sprawdź, czy strona jest w pełni responsywna.
Strony główne muszą być jasne, zwięzłe, a odwiedzający muszą „dostać się” w ciągu 5 sekund od lądowania na twojej stronie. Czy to oczywiste, czym jest Twoja Firma i co oferujesz? Nie używaj zbyt dużo tekstu i żargonu na stronie głównej, po prostu zachowaj prostotę. Projekt strony głównej musi być czysty i łatwy w nawigacji, pokazując odwiedzającym, gdzie muszą iść dalej. Użyj jakiegoś wezwania do działań, ale nie za dużo, nie chcesz przytłaczać i dezorientować odbiorców.
Analiza Poszczególnych Stron
Google analytics zawiera wiele informacji o każdej stronie witryny WordPress. Pomaga to dogłębnie przyjrzeć się temu, co robią Twoi odbiorcy w Twojej witrynie i zrozumieć, w jaki sposób możesz ulepszyć swoją witrynę, aby utrzymać i zwiększyć liczbę odbiorców.
Najlepsze Strony Docelowe
Sprawdź, gdzie ludzie przybywają na Twoją witrynę i zidentyfikuj najlepsze strony docelowe. Wiedza o tym może Ci pomóc na dwa sposoby:
- Twórz więcej takich treści, ponieważ oczywiście przyciąga to ludzi.
- Chcesz, aby przybywający odwiedzający pozostali na twojej stronie, więc dostarczaj wysokiej jakości treści na tych stronach z niektórymi „wezwaniami do działania”. Zachęca to ludzi do pozostania na twojej stronie i zwiększa możliwość potencjalnych klientów lub sprzedaży.
Top Page Views
Widoki na górze strony pokazują, jakie treści są najbardziej popularne i czym interesują się Twoi odbiorcy. Jest to naprawdę ważna informacja, ponieważ pomaga zrozumieć, jaki rodzaj treści angażuje odbiorców. Tam też powinieneś umieszczać linki i promocje, aby zachęcić do sprzedaży lub zbierania adresów e-mail.
Pamiętaj również, aby sprawdzić swoje dane mediów społecznościowych, a także zobaczyć, co zostało udostępnione. To daje dobry wgląd w to, jakie rodzaje treści są popularne w mediach społecznościowych.
Strony Wyjścia
Aby zostać wyświetlonym jako strona wyjściowa w analityce, użytkownicy muszą przejrzeć więcej niż jedną stronę twojej witryny. Są to osoby, które wykazują zainteresowanie Twoją witryną i treściami, więc mogą to być potencjalni powracający goście lub klienci.
Jest ok, jeśli widzisz, że ludzie opuszczają Twoją witrynę ze strony kontaktowej, formularza kontaktowego lub Formularza Zamówienia. To, czego nie chcesz, to metryki pokazujące widzów opuszczających stronę główną lub co gorsza, podczas realizacji transakcji przed zakończeniem zakupu. Jeśli tak jest, musisz przejrzeć proces realizacji transakcji, aby upewnić się, że jest on płynny, przyjazny dla użytkownika i nie zajmuje zbyt długo.
Powracający Goście
Chcesz śledzić liczbę powracających odwiedzających, aby sprawdzić, czy zwiększa się ona z czasem. Powracający goście są ważni, ponieważ są to ci, którzy naprawdę interesują się Twoją niszą i częściej stają się klientami. Jeśli liczba powracających gości jest niska, najprawdopodobniej musisz poprawić swoje treści. Uczyń go bardziej interesującym, aby ludzie chcieli wrócić i przeczytać więcej.
Spójrz na swoje współczynniki konwersji
Prawdopodobnie najważniejszy wskaźnik do śledzenia, Współczynnik konwersji mówi, Czy Twoja witryna osiąga swój główny cel. Czy twoja publiczność robi to, czego chcesz? Może to być zbieranie wiadomości e-mail, zwiększanie liczby członków lub sprzedaż produktów.
Jeśli współczynniki konwersji są niskie, ale ruch w witrynie jest wysoki, może to oznaczać wiele rzeczy. Albo przyciągasz niewłaściwych odbiorców, albo Twoja strona nie jest wystarczająco dobra. Może to obejmować słabą treść, niewystarczającą liczbę wezwań do działania lub bezużyteczną stronę internetową. W tym przypadku nadszedł czas, aby skupić się na poprawie współczynników konwersji.
Myśli Końcowe
Chociaż analiza danych witryny może początkowo zająć trochę czasu, gdy zrozumiesz, czego szukać, staje się łatwiejsza i szybsza. Co ważniejsze, rozumiejąc, w jaki sposób Twoi odbiorcy wchodzą w interakcję z Twoją witryną, możesz wprowadzić ulepszenia potrzebne do zachęcenia powracających odwiedzających, przyciągnięcia nowych i ostatecznie umożliwienia Twojej witrynie konwersji zgodnie z jej celami.
Co powstrzymuje cię przed zagłębianiem się w bardziej szczegółowe analizy i dane odwiedzających? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach poniżej.