W artykule:
Czy właśnie zaczynałeś jako programista WordPress tylko po to, aby walczyć z klientami, którzy wydają się pochodzić prosto z Twoich najgorszych koszmarów? Czy kłótnie budżetowe lub ciągłe zmiany w ostatniej chwili Cię stresują? Jeśli tak, nadszedł czas, aby postawić stopę w dół i zobowiązać się do wprowadzenia zmian.
Chociaż nie zawsze można z góry dostrzec strasznych klientów, Ty can umieść systemy, aby lepiej zarządzać swoją firmą i sprawić, że zerwanie więzi z problematycznymi klientami będzie znacznie mniej bolesne.
W tym artykule omówimy sposoby można znaleźć i przyciągnąć idealne perspektywy, najlepiej zarządzać swoją firmę deweloperską, i części sposoby z koszmarnych klientów. Zacznijmy od zidentyfikowania właściwych ludzi.
Poznaj swojego idealnego klienta
Czy wiesz, z kim chciałbyś pracować? Czasami freelancerzy i mniej doświadczeni programiści są tak chętni do rozpoczęcia pracy, że nie sprawdzają prawidłowo swoich klientów.
Jeśli znajdziesz się stara się przyciągnąć przyzwoitych Klientów, może to być czas, aby zmienić swoje podejście. Zadaj sobie następujące kluczowe pytania:
- Czy chcę pracować ze startupami lub firmami o ugruntowanej pozycji?
- Jakie są moje warunki niezbywalne?
- Do jakich klientów najlepiej nadają się moje umiejętności?
Po ustaleniu odpowiedzi na te początkowe pytania, chcesz zacząć myśleć o błędach, których należy unikać. Zacznij zastanawiać się nad następującymi pytaniami:
- Jak pozytywnie przyczynić się do ogólnego tonu komunikacji na temat projektu?
- Jak zaplanować prezentację gotowego projektu?
- Czy po zakończeniu projektu przejdę do zarządzania własnym kontem Klienta, czy nie?
Mając na uwadze wymarzonego klienta i aktywnie myśląc o przyszłych scenariuszach związanych z projektem, znacznie mniej prawdopodobne jest przyciągnięcie niewłaściwego typu klienta. Teraz, gdy obraliśmy szczęśliwą ścieżkę, zwróćmy uwagę na mniej pożądane sytuacje.
Identyfikowanie i zarządzanie koszmarnymi Klientami
Jako stosunkowo niedoświadczony programista WordPress nie zawsze jest łatwo dostrzec horrendalnego klienta z wyprzedzeniem-nawet jeśli podjąłeś środki ostrożności. Są jednak pewne oznaki okropnych klientów. Każdy z poniższych problemów powinien wystarczyć, aby ustawić dzwonki alarmowe i wysłać czerwone flagi pędzące w górę:
- Konsekwentne problemy z płatnością.
- Klientów, którzy zużywają zbyt dużo twojego czasu.
- Ciągłe zmiany lub masowe przesuwanie celów projektu.
- Agresywni lub Manipulujący klientami, którzy ciągną cię wraz z możliwością przyszłej pracy, a nie uczciwej zapłaty teraz.
- Klienci, którzy nie pozwalają ci wykonywać swojej pracy i próbują przejąć twoje obowiązki.
Nie zawsze łatwo jest zachować chłodną głowę, ale musisz być w stanie obiektywnie zauważyć te zachowania, a następnie spokojnie zdecydować, jak rozwiązać problemy.
Po ustaleniu, który z obecnych klientów jest potencjalnie problematyczny, nadszedł czas, aby podjąć kroki w celu złagodzenia możliwych problemów. Podstawowa organizacja projektu idzie daleko w kierunku gaszenia pożarów z wyprzedzeniem lub przynajmniej dotarcia do mety w jednym kawałku. Rozważ zastosowanie wszystkich następujących technik:
- Użyj systemu zarządzania klientami, takiego jak Trello lub Basecamp, aby utrzymać różne kaczki w rzędzie.
- Stwórz podręcznik klienta, aby pomóc klientowi przejść do zarządzania własną stroną internetową i oszczędzić przyszłego bólu.
- Stwórz kwestionariusz klienta, aby z góry wyjaśnić warunki świadczenia usług i oczekiwania.
- Edytuj menu administracyjne swojego klienta,aby ułatwić samodzielne zarządzanie.
- Uważnie przejrzyj i (potencjalnie) zrewiduj swoją umowę.
- Stale doskonal swoje umiejętności komunikacji z klientem.
Co najważniejsze, traktuj się dobrze przez cały ten proces. Profesjonalizm nie oznacza bycia niczyją wycieraczką. Jeśli do Poczuj, że będziesz musiał ugryźć kulę i znosić trudne doświadczenia klienta do końca konkretnego projektu, miej na uwadze te punkty przestrogi:
- Wyznacz granice. Nie popadaj w skrajności próbując zadowolić nierozsądnych klientów. Niektórzy ludzie po prostu nigdy nie będą zadowoleni, niezależnie od tego, co robisz. Masz pełne prawo do zachowania zdrowego rozsądku; od tego zależy twój długofalowy sukces.
- Bądź ze sobą szczery. Uczciwie oceń swoje uczucia dotyczące klienta, a jeśli coś wydaje się dziwne, ale nie możesz określić, co to jest, zaufaj swojemu instynktowi i zacznij podejmować kroki, aby się rozłączyć. 99 razy na 100, będziesz miał rację.
- Nie bój się odpuścić. Planuj z wyprzedzeniem, wprowadzając swoje usługi do idealnego klienta, przygotowując się do zwolnienia obecnego klienta. Czasami puszczenie złego klienta otwiera drzwi do kilku idealnych.
Zwalnianie klientów, którzy nie pasują do siebie
Nawet z najlepszych starań, czasami po prostu trzeba zerwać więzi z klientem wcześniej niż przewidywano. Kiedy relacja klient-deweloper rozpada się nieodwracalnie, nadszedł czas na rozstanie – bez wyjątków. Pomysł zwolnienia klienta może być przerażający, ale jest to normalna część życia komercyjnego i należy traktować go jako doświadczenie uczenia się. Oto kluczowe kroki, o których należy pamiętać:
- Szacunek i wdzięczność: Zachowaj ten ogólny ton, nie pozwól, aby emocje wkradły się do środka i zachowaj spokój i szacunek.
- Pozostań neutralny, ale stanowczy: Nie obwiniaj, używaj rzeczowego języka i wyjaśnij, że zrywasz związek.
- Podsumuj swoją pozycję: Przedstaw krótkie wyjaśnienie swoich działań i ustal ostateczną datę.
- Zaproponuj rozwiązanie: Zaproponuj innym programistom WordPress, które mogą być lepiej dopasowane. W razie potrzeby zaoferuj pełny lub częściowy zwrot pieniędzy.
- Pozytywne wysyłanie: Dziękujemy klientowi za doświadczenie w nauce i życzymy mu powodzenia we wszystkich przyszłych przedsięwzięciach.
Przykładowy Szablon
Jest na to wiele sposobów. Oto jak powyższy zarys może wyglądać w formularzu e-mail:
Drogi [Kliencie],
Mam nadzieję, że ta wiadomość dobrze się Panu ułoży. Jest ważny temat, na który chciałbym zwrócić waszą uwagę.
Pracowaliśmy razem przez ostatnie pół roku i myślę, że to musi się zmienić. Ponieważ mamy różne podejścia i standardy w odniesieniu do realizacji projektu, myślę, że programista WordPress, który ma więcej czasu na poświęcenie twoich wysiłków, najlepiej przysłużyłby się Twojej firmie. Od dnia [data] Nie będę już mógł świadczyć usług programistycznych WordPress.
Aby pomóc ci w tym przejściu, przygotowałem listę programistów, którzy mogą być dostępni do podjęcia Cię jako nowego klienta:
[Propozycje]
Możesz spodziewać się pełnego zwrotu pieniędzy za przedpłacony projekt, który był należny w ciągu ośmiu tygodni, który zostanie przelany na twoje konto w ciągu 24 godzin.
Dziękujemy za możliwość współpracy i uczenia się od Ciebie. Życzę Ci Wszystkiego najlepszego.
Pozdrawiam.
[Twoje Imię]
Co Teraz?
Czy jesteś gotowy, aby pocałować swoich koszmarnych klientów na pożegnanie? Podsumujmy kroki, które zaproponowaliśmy:
- Zacznij od określenia, kim chcesz, aby byli twoi idealni klienci.
- Potwierdź, czy masz obecnych piekielnych klientów.
- Skutecznie Zarządzaj problemami klientów w krótkim okresie.
- Zarządzaj sobą-nie ma potrzeby stosowania ekstremalnych nadużyć. Jeśli konieczne jest nagłe wystrzelenie, zrób to.
- Z wdziękiem zwalniaj klientów, którzy nie pasują do siebie.
Jesteśmy ciekawi, jak poradziliście sobie z podobnymi doświadczeniami do tych omówionych powyżej. Jak zarządzać nieznośnymi klientami? Musiałeś kiedyś strzelać? Podziel się swoimi doświadczeniami w komentarzach poniżej!