W artykule:
- Lejek Sprzedaży
- Odczyt Kopii O Wysokiej Konwersji
- Użyj sprawdzonych słów kluczowych Do Konwersji
- Stwórz zabójczy nagłówek
- Chodzi o korzyści, a nie Funkcje
- Remember AIDA
- To nie czas na komplikacje.
- Załaduj swoje posty faktami i statystykami
- Użyj słów poprzednich klientów lub klientów
- Poproś o konwersję z wezwaniem do działania
- Test, Test, Test
- Nie zapomnij o SEO
- I nie zapominaj, że piszesz dla sieci!
- Wrapping Up
Jeśli prowadzisz firmę online, posiadanie bloga jest niezbędne. To szybki sposób na zbudowanie obecności online dla Twojej marki. Regularne blogowanie ma tę zaletę, że Twoja witryna jest wypełniona świeżymi treściami. A świeża treść oznacza zwiększone prawdopodobieństwo świeżego spojrzenia na twoje posty. Oznacza to również większe możliwości indeksowania stron witryny przez wyszukiwarki. Kiedy tak się stanie, przywitaj się ze zwiększonym ruchem organicznym!
Budowa ruchu jest tylko jedną częścią równania. Musisz również skłonić czytelników do zrobienia czegoś, gdy wylądują na twojej stronie. Jest to zwykle określane jako konwersja. Chcesz, aby czytelnicy ukończyli akcję, ponieważ popchnie ich to dalej w dół ścieżki sprzedaży.
To działanie będzie się różnić w zależności od tego, co konkretnie próbujesz osiągnąć. Chcesz zwiększyć liczbę zapisów do newslettera? A może chcesz zwiększyć sprzedaż produktu, który próbujesz sprzedać? Niezależnie od tego, wszystko, co robisz w swojej witrynie—lub przynajmniej na tej konkretnej stronie—powinno zachęcać odwiedzających do wykonania tej czynności.
Zanim zagłębimy się w specyfikę pisania postów na blogu z bezpośrednią intencją konwersji, rzućmy okiem na ogólny proces konwersji.

Lejek Sprzedaży
Znany również jako lejek konwersji, lejek sprzedaży jest zestaw kroków, które perspektywa ma, zanim staną się płacącym klientem. Według Crazyegga, jest to dość specyficzny wzór.
Najpierw tworzysz swoją stronę internetową i całą jej zawartość. Obejmuje to twoje media społecznościowe, reklamy, komunikaty prasowe i wszelkie inne materiały, które skutecznie „opowiadają Twoją historię” jako marki. Wysiłki te mają na celu wprowadzenie nowych perspektyw na swojej stronie. Są to osoby, które klikają link do twojej witryny z organicznych wyników wyszukiwania, z linku zamieszczonego w mediach społecznościowych lub w reklamie lub odwiedzają Twoją witrynę bezpośrednio za pośrednictwem polecenia ustnego.
Gdy masz „gałki oczne” w swojej witrynie i treści, możesz pracować nad tym, aby te osoby wykonały określone działanie. Często metodą wyboru jest ustawienie „ściany”, w którym perspektywa musi wprowadzić swój adres e-mail, aby uzyskać dostęp do ekskluzywnych treści. Jeśli Twoje treści są przekonujące (i wystarczająco przekonujące), powinieneś przyciągnąć tutaj znaczną liczbę osób. Osoby, które ukończą ten krok, nazywane są leadami.
Stąd, trzeba przekonać te prowadzi faktycznie stać się klientami. Wydaje się, że jest to najtrudniejsza część, ponieważ musisz wykazać, w jaki sposób i dlaczego twój produkt lub usługa przyniesie im korzyści. Jeśli ci się uda, zyskasz klienta po raz pierwszy, masz szansę na stworzenie kolejnego klienta i zbudujesz dochód. Punkt!
Oczywiście, zrobiłem tu kilka ogólnych uogólnień. Ale mam nadzieję, że te ogólne definicje dają poczucie, w jaki sposób proces konwersji odgrywa rolę w procesie budowania obecności online dla firm zorientowanych na usługi, sklepów mom I pop, witryn e-commerce i wszystkiego pomiędzy.
Teraz, gdy wiesz, czym są konwersje i jak pasują do lejka sprzedaży, możemy przejść na kilka sposobów, aby zapewnić, że Twoje posty na blogu są zoptymalizowane pod kątem konwersji.
Poniższe wskazówki dotyczą pisania kopii strony docelowej i innych form kopiowania, ale blogerzy mogą bezpośrednio z nich korzystać, aby pisać i promować posty, które motywują czytelników do działania.
Odczyt Kopii O Wysokiej Konwersji
Nie ma to jak uczyć się od najlepszych, prawda? Dlatego tak ważne jest, aby poświęcić trochę czasu na czytanie przykładów kopii, które sprawdziły się w przeszłości. Istnieją Kolekcje kopii o wysokiej konwersji w całej sieci, ale zebrałem kilka, które moim zdaniem są szczególnie pomocne, aby zacząć:
- Świetne próbki copywritingu: zawiera próbki reklam, ale dobre pisanie to dobre pisanie, a te reklamy są zaprojektowane tak, abyś myślał, czuł i działał.
- 7 blogów przeznaczonych do konwersji i czego można się od nich nauczyć: oferuje dokładnie to, co mówi tytuł, oferując bezpośrednie przykłady skutecznej kopii oraz elementy, które zawiera każdy blog, sprawiają, że są tak skuteczne w konwersji.
- 13 cholernie dobrych pomysłów od 13 martwych copywriterów: Ok, więc ten nie oferuje bezpośrednich przykładów skutecznej kopii, ale to czy podaj cytaty od jednych z najlepszych copywriterów, którzy kiedykolwiek żyli o sztuce pisania kopii, która konwertuje.
Użyj sprawdzonych słów kluczowych Do Konwersji
Czy zauważyłeś, że wiele kopii używa podobnych fraz? Albo że ma podobny głos? Podczas gdy kreatywność ma określone miejsce w copywritingu—te reklamy Old Spice były w końcu świetne—jest tu element zdecydowanie schematyczny. O szczegółach opowiem za chwilę. To, co powinieneś teraz wiedzieć, to to, że niektóre z najlepszych kopii mają tendencję do przyciągania do tych samych słów kluczowych.
Dlaczego?
Bo działają. Jasne i proste. Istnieje 5 słów, które okazały się najbardziej przekonujące w języku angielskim. Należą do nich:
- Za darmo
- Ty
- Ponieważ
- Nowy
- Natychmiast
Te słowa są najbardziej skuteczne w nagłówkach gazet, ponieważ mają prawdziwy cios w zachęcanie czytelników do podjęcia działań. Oczywiście, jest wiele innych słów, które powinieneś pomyśleć o użyciu. Na przykład David Ogilvy, niezwykły copywriter, preferuje wpływowe słowa, takie jak „szybki”, „łatwy”, „rewolucyjny” i „teraz.”
Używanie słów kluczowych o wysokiej konwersji może oznaczać różnicę między pisaniem postów na blogu, które są tylko takie, a tymi, które naprawdę wyróżniają się.
Stwórz zabójczy nagłówek

Możesz użyć niektórych z tych świetnych słów kluczowych, których nauczyłeś się powyżej, aby stworzyć kick-ass nagłówki dla swoich postów na blogu. Nagłówki od dawna są podstawą reklamy. Pomyśl o każdej reklamie drukowanej, którą kiedykolwiek widziałeś, a ta odważna kopia, która przyciąga wzrok, jest zwykle tym, co można uznać za „nagłówek.”
Zauważyłeś, jak powiedziałem nagłówek „przyciąga wzrok”? To dlatego, że właśnie to ma robić headline copy. Ma przyciągać uwagę. A to bardzo ważne, bo ludzie nie czytają drobnego druku. Cholera, nawet nie czytają regularne druk.
Fragmenty informacji o rozmiarach ugryzień są nieskończenie bardziej strawne niż długie diatryby. Zachowaj więc swoje monologi na zajęcia z kreatywnego pisania i przejdź do punktu pisania nagłówków.
Jest to jeszcze bardziej prawdziwe w Internecie, gdzie zakres uwagi jest krótszy, a ludzie regularnie przeglądają treści. Odpieniacze zobaczą Twój nagłówek przede wszystkim. Jeśli to przyciągnie ich uwagę, przejdą do podtytułów, potem zdjęć, a potem twojego wezwania do działania. Jeśli ci się poszczęści, mogą też wziąć Twoje listy.
Zobacz teraz, dlaczego świetny nagłówek jest tak ważny? To może być twój one shot w zdobywaniu przewagi. Więc nie schrzań tego! Niech będzie mocne. Wyróżnij się. Ale nie myl tych wskazówek z wykorzystaniem tej okazji, aby być super kreatywnym. Tak, dobry copywriting i pisanie nagłówków wymaga kreatywności, ale najlepsze nagłówki, te, które uzyskały najbardziej spójne konwersje, to te, które podążają za kilkoma konkretnymi formułami.
CopyBlogger oferuje listę formuł nagłówkowych 10, które okazały się działać raz po raz, które możesz chcieć sprawdzić. Kilka osobistych ulubionych to: „oto metoda, która pomaga [blank] [blank] „i”[zrób coś] jak [przykład światowej klasy]”. Jeśli więc wypełnisz puste pola, możesz uzyskać nagłówki, takie jak: „oto metoda, która pomaga blogerom uzyskać większy ruch” i ” Blog jak słynna Agencja Reklamowa.”
Chodzi o korzyści, a nie Funkcje
Istotną zasadą copywritingu jest zawsze podkreślanie, w jaki sposób produkt lub usługa przyniesie korzyści potencjalnemu klientowi. Zamiast oferować długą listę funkcji, które mogą, ale nie muszą mieć żadnego wpływu na wrażenie użytkownika witryny o Tobie i tym, co oferujesz, staraj się odpowiedzieć na pytanie: „co to dla mnie robi?”
Chociaż ta metoda nie zawsze była najbardziej pożądanym podejściem,jest to, co działa najlepiej we współczesnym świecie, zwłaszcza online, gdzie klienci już wiedzą, jakie funkcje chcą. Porozmawiaj więc o tym, co twój produkt lub usługa może rzeczywiście zrobić dla docelowego klienta, a zrobisz o wiele więcej postępów niż gdybyś skupił się na samych funkcjach.
Remember AIDA
Jeśli chcesz śledzić wypróbowaną i prawdziwą formułę, aby upewnić się, że Twoje posty na blogu i kopia witryny są najbardziej skuteczne, możesz użyć AIDA. Akronim oznacza uwagę, zainteresowanie, pragnienie, działanie i jest skuteczny, ponieważ pomaga skoncentrować wysiłki pisarskie, aby odwołać się bezpośrednio do docelowej grupy demograficznej.
Może prowadzisz sklep rzemieślniczy na Etsy i wspierasz go blogiem na własnej domenie, który zawiera informacje o twoich produktach, procesie itp. Twoim rynkiem docelowym są kobiety w wieku 30-50 lat z pewnym dochodem do dyspozycji, które lubią również tworzyć ręcznie wykonane przedmioty. W każdym poście, który piszesz, powinieneś starać się przyciągnąć uwagę czytelników.”Można to zrobić, odwołując się bezpośrednio do ich wrażliwości.
Pro-tip: nagłówki są idealnym miejscem, aby to osiągnąć. Może skupisz się na satysfakcji z dekorowania domu ręcznie robionymi przedmiotami?
Stamtąd musisz utrzymać „zainteresowanie”tematem. Możesz to zrobić, oferując nowe informacje, o których czytelnik wcześniej nie myślał. Często korzystanie z technik opowiadania historii może działać naprawdę dobrze. Opowiedz historię o tym, jak jedna kobieta wykorzystała ręcznie robione centerpieces, aby stworzyć idealną atmosferę na pierwsze wspólne święto Dziękczynienia swojej rodziny od lat.
Zainteresowanie naturalnie prowadzi do „pożądania”, gdzie można wrzucić do gry wszystkie korzyści, które omówiliśmy w poprzedniej sekcji. Jakie są bezpośrednie i pośrednie korzyści z dekorowania domu ręcznie robionymi przedmiotami? Jeśli masz pod ręką referencje kilku poprzednich klientów, to jest miejsce, w którym z nich korzystasz.
Wreszcie doszliśmy do części „akcji” Aidy, gdzie rozkładasz swoją ofertę (na zamówienie centrum wakacyjne za 50% zniżki), jednocześnie kwestionując wszelkie zastrzeżenia potencjalnego klienta (nie mogę sobie na to pozwolić, to nie jest konieczność) oraz przedstawiamy niedobór (ta oferta jest dobra tylko przez X czas). Jak sama nazwa wskazuje, powinieneś zamknąć tę sekcję Aidy wezwaniem do działania. Powiedz swoim czytelnikom bloga, jakie kroki chcesz wykonać dalej. Żadnych „jeśli”, ” i ” lub „ale”!
To nie czas na komplikacje.
Słyszałeś o metodzie K. I. S. S., prawda? Wiesz, „Keep it Simple Stupid”? Cóż, to zdecydowanie odnosi się do pisania godnych konwersji postów na blogu. Teraz nie jest czas, aby wypuścić tezaurus i użyć każdego złożonego słownictwa, jakiego kiedykolwiek nauczyłeś się. Głównym elementem pisania kopii, która konwertuje, jest odwołanie się do docelowej grupy demograficznej przez używając języka, którego używają.
Mówiąc nad głowami ludzi-czy celowo lub nieumyślnie – może sprawić, że perspektywy czują się wyobcowani z produktów lub usług w najlepszym. W najgorszym przypadku język wysokokaloryczny może być protekcjonalny. I to zdecydowanie nie jest wrażenie, które chcesz zrobić.
Zamiast ładować się na te słowa $10, pomyśl o tym, jak możesz przekazać swoje pomysły w najprostszy możliwy sposób. Jak można powiedzieć coś, co ma być bezpośrednie i rzeczowe? Jak edukować i informować odbiorców bez uciekania się do akrobacji słownych?
Załaduj swoje posty faktami i statystykami
Za każdym razem, gdy piszesz posty na blogu, ważne jest, aby były one połączeniem informacji i rozrywki. Oczywiście lista statystyk nie będzie tak zabawna, ale jeśli potrafisz przedstawić twarde fakty i liczby w wciągający sposób, będziesz całkowicie złoty.
Po prostu upewnij się, że zawarte informacje są rzeczywiście istotne dla danego tematu. Jeśli tak nie jest, możesz zanudzać swoich czytelników, a nawet ich mylić. Które, jak można sobie wyobrazić,nie są dobre!
Użyj słów poprzednich klientów lub klientów
Referencje mogą tworzyć lub łamać twoją kopię. Poważnie. Najlepsze posty na blogu i najlepsza kopia często zawierają słowa, które pochodzą bezpośrednio z ust poprzednich klientów. Te cytaty dodają wagi do Twoich roszczeń.

Pomyśl o tym. Co brzmi lepiej dla ciebie? Post na blogu z perspektywy właściciela firmy o tym, dlaczego uważają, że ich produkty są świetne? Lub wywiad na blogu, który zawiera bezpośrednie cytaty od poprzedniego klienta na ten sam temat? Drugi, prawda? I właśnie o to chodzi. Słowa Twoich klientów niosą nieskończenie większą wagę niż jakakolwiek Puszysta Kopia sprzedaży, którą możesz zdobyć.
Jeśli prowadzisz swoją witrynę na WordPress, możesz sprawdzić wtyczki, takie jak Testimonials Showcase, Testimonials by WooThemes i Viavi WP Testimonials, aby naprawdę wyróżnić słowa Twoich klientów.
Poproś o konwersję z wezwaniem do działania
Jeśli chcesz bloga o wysokiej konwersji, musisz upewnić się, że Twoje posty są rzeczywiście zapytaj o konwersję. Wiem, że może to wydawać się niezręczne, aby poprosić ludzi, którzy poświęcili czas na przeczytanie Twoich treści, aby zrobili coś dalej, ale nie możesz oczekiwać, że będą czytać w twoich myślach. Najlepsza kopia na świecie będzie w dużej mierze nieskuteczna, jeśli nie włączysz przekonującego wezwania do działania!
Myślę, że Unbounce opisuje stare dobre CTA najlepiej:
Twoje wezwanie do działania reprezentuje punkt zwrotny między odbiciem a konwersją. Gdy poprosisz kogoś o zrobienie czegoś online, musi on przejść przez twoje wezwanie do działania, aby to zrobić – niezależnie od tego, czy prosisz go o pobranie pliku PDF, wypełnienie formularza, zakup produktu, czy nawet kliknięcie na inną stronę.
Podoba mi się ten obraz” tipping point”, ponieważ tak dokładnie oddaje, Jak ważny moment prezentuje CTA. Twoja kopia może być płynna, wciągająca i niesamowita. Ale kiedy czytelnik trafi do punktu krytycznego, wezwania do działania, staje przed decyzją. Nawet zmiana tylko jedno słowo w Twoim CTA może zrobić różnicę między konwersją a nie. Mów o presji!
Prawdziwym kluczem jest przekazanie kombinacji wartości i znaczenia w swoich CTA. Według Unbounce, przycisk, który powiedział „Uzyskaj natychmiastowy dostęp”, nie był tak skuteczny, jak ten, który powiedział „przeczytaj pełny esej teraz”, na stronie internetowej usługi pisania esejów, ponieważ chociaż przekazywał wartość, nie był wystarczająco szczegółowy. Zasadniczo nie zostawiaj tu miejsca na zgadywanie.
To faktycznie prowadzi prosto do naszej następnej sekcji…
Test, Test, Test
Zawsze A / B testuj swoją kopię. Będziesz chciał stworzyć wariacje dla wszystkich aspektów każdego postu, który jest przeznaczony do konwersji. Zdaję sobie sprawę, że nie każdy wpis na blogu, który napiszesz, zostanie zaprojektowany z myślą o konwersji. I to jest w porządku. W rzeczywistości, gdyby każdy post był zoptymalizowany pod kątem konwersji, stałoby się to nieco żmudne i prawdopodobnie wydawałoby się schematyczne.

Ale dla tych postów, których chcesz użyć do konwersji, ważne jest, aby przeprowadzić dokładne testy, aby upewnić się, że każdy komponent działa na Twoją korzyść. Aby to zrobić, musisz utworzyć wiele wersji swojego posta(ów), które zawierają niewielkie zmiany. Możesz to zrobić za pomocą wtyczki testującej WordPress A/B, takiej jak konwersja eksperymentów przez Yoast lub WordPress wzywa do działania.
Kilka obszarów, na które należy zwrócić szczególną uwagę, to nagłówek, obrazy, podpisy i wezwanie do działania. Możesz również pobawić się schematem kolorów, pozycjonowaniem przycisków i ogólnym formatowaniem tekstu, aby zobaczyć, co jest najbardziej zaangażowane.
Gdy znajdziesz wersję, która działa dla Ciebie, nie zakładaj jednak, że Twoja praca została wykonana. Testowanie w ten sposób powinno być czymś trwającym. Gdy znajdziesz wersję, która działa, uruchom z nią, a następnie wymyślić inną wersję do przetestowania obok niego. Optymalizacja konwersji to zadanie, które nigdy nie zostało zakończone.
Nie zapomnij o SEO
Pisanie wpisów na blogu zorientowanych na konwersję różni się nieco od pisania standardowych treści internetowych. Ale to nie znaczy, że możesz ignorować SEO. Ponieważ Twoje posty na blogu mają pojawić się w Internecie, SEO jest tak samo ważne jak zawsze. Nie, Nie oznacza to, że musisz się już martwić o gęstość słów kluczowych, ale oznacza to, że musisz:
- Zrób kilka badań słów kluczowych, zanim zaczniesz pisać.
- Użyj słów kluczowych longtail, aby dodać trafność do treści.
- Udostępniaj swoje treści w serwisach społecznościowych.
- Warto pisać długie treści z real wartość.
Możesz użyć wtyczki SEO, aby zachować karty na niektórych drobniejszych szczegółach, takich jak tagi tytułu, meta opisy i inne ważne elementy na stronie. Bardzo lubię Infinite SEO i WordPress SEO by Yoast, ale All-in-One SEO Pack to również świetny wybór.
I nie zapominaj, że piszesz dla sieci!
Podobnie jak musisz pamiętać o znaczeniu SEO, musisz także pamiętać o konwencjach pisania dla Internetu. Oznacza to, że nie pozwól, aby fakt, że piszesz kopię zaprojektowaną do konwersji, rozpraszał Cię od standardowych konwencji treści internetowych. To dość podstawowe rzeczy, ale niedźwiedzie powtarzają:
- Zachowaj krótkie akapity
- Użyj list punktowanych
- Użyj nagłówków podrzędnych, aby podzielić odpowiednie sekcje tekstu.
- Używaj krótkich zdań i unikaj skomplikowanego słownictwa-zachowaj prostotę!
- Link do innych stron i postów na swojej stronie.
- Link do odpowiednich źródeł zewnętrznych
Wrapping Up
Czasami pisanie postów na blogu to coś więcej niż tylko łączenie kilku zdań. Chodzi raczej o to, aby zabrać czytelników w podróż ze sobą i zanim będą kuszeni, aby opuścić Twoją witrynę i realizować inne zainteresowania, przekonując ich do podjęcia działań.
Pisanie wpisów na blogu wartych konwersji nie jest łatwe, ale mam nadzieję, że przynajmniej teraz masz lepsze wyczucie, jak osiągnąć ten wyczyn. Podpowiedź: trzeba trochę poćwiczyć i to jest całkowicie w porządku.
Czy konwersja jest celem Twoich postów na blogu? Jeśli tak, to jak to zrobić? Jakie elementy okazały się najbardziej skuteczne? Chciałbym usłyszeć Twoją opinię!
Źródło obrazu: 401 (K) 2012, icon made by Icons8 from www.flaticon.com jest licencjonowany na podstawie CC BY 3.0.
Tagi: