Trwa debata wśród freelancerów, która obraca się wokół tego, czy publicznie wyświetl ceny na stronie cenowej ich portfolio.

Dla wielu obawy wynikają z możliwości, że publiczne udostępnianie stawek na stronie cenowej odstraszy potencjalnych klientów-zwłaszcza tych po prostu poza ich typowym zasięgiem.

Głównym pytaniem staje się: czy dodanie cen do pracy na stronie freelance na ty lub przeciw ty?

Zanim wpadniesz w Negatywną pętlę na temat publicznego udostępniania cen, chciałbym podzielić się czymś ważnym, czego nauczyłem się od wcześniejszej kariery w zupełnie innej dziedzinie—sprzedaży.

Praca w sprzedaży pokazała mi, że wczesna kwalifikacja leadów jest konieczne aby upewnić się, że nie tracisz zbyt wiele czasu na perspektywę, która nigdy nie zamknie. Jako zajęty freelancer, stało się to jeszcze prawdziwsze—Po prostu nie mam czasu bawić się w sprzedawcę. Mam wiele innych ról, które wymagają mojego czasu i uwagi!

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz jako karierę, czy jako konieczność budowania swojego niezależnego biznesu, idea lead scoring– stworzenie systemu kwalifikowania leadów pod względem ich wartości—to taki, który zasługuje na przemyślenie. W końcu, niezależnie od tego, w jakiej roli się znajdujesz, nadal musisz trafić w określone cele, aby upewnić się, że zarabiasz na koniec dnia!

Zanim spróbujesz ostatecznie odpowiedzieć na pytanie, czy dodanie publicznych informacji o cenach zaszkodzi Twojej niezależnej firmie, przyjrzyjmy się niektórym innym aspektom możliwego istnienia strony cenowej, która plaga freelancerów:

Uwagi Dotyczące Strony Cenowej

Tradycyjny model sprzedaży polega na budowaniu relacji i pracy przez sprzeciw, zanim ostatecznie cytując cenę, aby zamknąć transakcję. Dłuższa rozmowa może ujawnić możliwość sprzedaży dodatkowych produktów / usług, które dana osoba może nawet nie wiedzieć, że są potrzebne, ale są otwarte. Daje również możliwość zbierania “softballs” (inny termin z moich dni sprzedaży), lub problemy perspektywa ma, że wiesz, że rozwiązanie może rozwiązać (które można następnie użyć w swoim ewentualnym boisku z cennikiem).

Jednak sprzedaż B2B z pewnością przesunęła się ostatnio pod względem edukacji perspektyw i procesu sprzedaży.

Obecnie, 57% decyzja o zakupie B2B jest już wykonane zanim w końcu połączysz się ze sprzedawcą. Zanim kiedykolwiek porozmawiają z Tobą (lub innymi powiązanymi dostawcami usług), prawdopodobnie wykonali już własne badania, które prawdopodobnie obejmują porównanie ceny w porównaniu z konkurencją.

Wiedząc o tym, dlaczego nie uzbroić swoich potencjalnych klientów w informacje, których tak rozpaczliwie szukają?

W ten sposób, zanim skontaktują się z tobą, będziesz wiedział, że cena nie jest sprzeciw. Co więcej, To oszczędza ty trochę czasu na noszeniu czapki “Business development”, dzięki czemu możesz zamiast tego poświęcić czas na bezpośrednie działania generujące przychody, nosząc czapkę” Web developer”.

Oto kilka uwag do rozważenia, jeśli chodzi o dodanie strony cenowej do witryny portfolio freelance:

  • Czy odstraszy to ludzi spoza mojego przedziału cenowego? Krótka odpowiedź? Bardziej niż prawdopodobne. Ale pomyśl o tym w ten sposób—ludzie, którzy idą do niklu i centa jesteś prawdopodobnie nie twoi idealni klienci. Nauczyłem się tego na własnej skórze w moim niezależnym piśmie—spędzając więcej czasu na ustępstwach niż utrzymując czas, który spędziłem na dyskontowanej pracy, otwarty dla bardziej lukratywnych klientów. Lekcja wyciągnięta: twój czas jest cenny, a odpowiedni klienci nie uznają tego za pewnik. Co więcej, to zazwyczaj małe firmy są najbardziej świadome budżetu. Aby być sześciocyfrowym freelancerem (lub jakimkolwiek bardziej lukratywnym celem dochodowym), będziesz chciał skupić się na średnich/dużych firmach. Zdaję sobie sprawę, że uogólniam, ale to lekcja, której żałuję, że nie nauczyłem się wcześniej!
  • Czy ludzie pomyślą, że biorę więcej niż jestem wart? To zależy – ile jesteś warta? Czy kiedykolwiek słyszałeś powiedzenie, “nie możesz kochać kogoś innego, dopóki nie pokochasz siebie”? Ta sama koncepcja. Z pewnością pomaga to uzyskać punkt, jeśli możesz wykonać kopię zapasową wszystkich wspaniałych rzeczy, które mówisz o sobie, dzięki dowodom społecznym—takim jak referencje stron trzecich i logo klienta—na stronie cenowej.
  • … A może ludzie pomyślą, że dodając ceny, ja się utowarowuję? Wydaje się, że jest to częsty wątek podczas omawiania idei upubliczniania cen na stronie portfolio freelance. Na przykład tylko “tani” freelancerzy ułatwiają dostęp do cen. Mogę w pewnym sensie zrozumieć myśl, która za tym stoi, ale ostatecznie to sama wycena—a nie działanie jej wyświetlania—komunikuje wartość, którą wnosisz do projektu (i wartość, którą odczuwasz w sobie).
  • Co będzie moje wykonawcy myślisz? To trudne. Jeśli zlecasz podwykonawcom pracę z klientami, można założyć, że mogą oni natknąć się na Twoją stronę cenową i zrozumieć lukę między tym, co zarabiasz, a tym, co im płacisz. Ale to, że to upubliczniasz, nie zmienia faktu, że oni już o tym wiedzą—po prostu daje im możliwość zobaczenia nieprzetworzonych liczb. Z mojego doświadczenia wynika, że wykonawcy rozumieją wartość, jaką wnoszę do projektu: moje doświadczenie przyciąga wysokiej jakości klientów, zajmuję się rozwojem biznesu, zarządzaniem projektami i wszelkimi zmianami/sprzątaniem, które muszą nastąpić, zanim klient otrzyma ostateczną dostawę. Jest w tym wartość, której nie można zaprzeczyć i która prawdopodobnie nie zostanie zakwestionowana-zarówno w ich własnych myślach, jak i na zewnątrz, wspominając o tym Tobie.
  • Czy to popchnie ludzi do mojej konkurencji? Jeśli perspektywa jest szczególnie wrażliwa na cenę, tak.. Ale znowu, czy chcesz klientów budżetowych? Czy naprawdę możesz zarabiać na zaspokajaniu każdego, kto prosi Cię o zniżkę?
  • Gdzie spadnie średnia branżowa? Na to pytanie najlepiej odpowiedzieć poprzez trochę konkurencyjnych badań pod względem oferty usług i branży, którą zaspokajasz. Jeśli nie możesz znaleźć publicznie opublikowanych cen dla innych freelancerów lub agencji, nigdy nie zaszkodzi zrobić mały zwiad za pomocą zapytania na ich stronie kontaktowej/przez telefon, ze szczegółami reprezentującymi Przeciętny projekt klienta.
  • Czy ludzie będą bardziej skoncentrowani na cenach niż na wartości moich usług? Wszystko zależy od tego, jak je im przedstawisz. Jeśli Twoja strona cenowa jest menu usług i cen, łatwo będzie ją odrzucić. Jeśli zamiast tego poświęcisz trochę czasu na stworzenie atrakcyjnej strony sprzedaży, w tym listy produktów do prania i wglądu w proces pracy z klientami, perspektywy będą znacznie łatwiejsze do zrozumienia wartości, którą wnosisz do projektu. Przedstaw się jako doświadczony profesjonalista, a także będziesz postrzegany jako taki. Ponownie, dodanie dowodu społecznego może mieć kluczowe znaczenie dla konwersji uwagi na pierwszy kontakt.
  • Czy zamiast podawać dokładną cenę, mogę podać zakres-lub minimum do współpracy? Oczywiście! Jest to szczególnie zalecane, jeśli Twoje rezultaty różnią się znacznie w zależności od projektu. Chodzi o to, aby wykorzystać ceny jako sygnał dla typu klientów (i budżetów), z którymi chcesz pracować. Sprawdź stronę z cenami Ryana Robinsona, aby uzyskać przykład tego w działaniu:
    pricing page

    Rozważ również sformułowania, takie jak” moja stawka godzinowa to x “i” zatrudnij mnie na min X godzin”, aby określić oczekiwania dotyczące rodzaju projektów, które chcesz podjąć, aby uzyskać wycenę projektu, której nie można jasno określić.

  • Czy dodanie cen do mojej witryny ograniczy mnie do określonego zakresu budżetu dla wszystkich projektów? Do końca życia? Oto piękna rzecz w witrynach WordPress – możesz je aktualizować, kiedy tylko chcesz. Pomyśl o opublikowanych cenach jako miejscu do rozpoczęcia rozmowy—nie jest to ścisła wskazówka dotycząca prowadzenia firmy przez resztę życia. Stwórz pilną potrzebę działania, dodając uwagę, że ceny rosną raz w roku w dniu x, a jeśli ma to sens dla Twojej firmy, obecni klienci będą mogli zablokować ceny na pewien okres czasu, aby wynagrodzić ich za lojalność.

Jeśli chodzi o strony cenowe i pytanie, czy posiadanie jednego może zaszkodzić twojej firmie, spróbuj pomyśleć o tym w ten sposób: może to wydawać się stratą czasu dla obu stron, jeśli jesteś całkowicie poza zasięgiem, raniąc związek do przodu. Czasami klient nie pasuje teraz … ale może być później. Mogą też nie być w stanie współpracować z tobą, ale będą o Tobie pamiętać, gdy inni szukają podobnych usług. Będąc w kontakcie z osobami zainteresowanymi współpracą z Tobą, tworzysz zaufanie– najważniejszy aspekt sprzedaży.

Kolejny argument na posiadanie strony z cenami: pracownik może przeprowadzać badania dla innego decydenta, a brak cen może oznaczać, że nie znajduje się na ostatecznej liście specjalistów do rozważenia.

Im łatwiej ci się zatrudnić, tym bardziej prawdopodobne, że zostaniesz zatrudniony! To naprawdę takie proste.

Jeśli chodzi o tworzenie strony cenowej, oto kilka pytań, które możesz sobie zadać, aby pomóc w kształtowaniu ostatecznego wyniku:

  • Jakiego typu klientów próbuję przyciągnąć? Jak mogę to zasygnalizować na mojej stronie z cenami? Zastanów się nad konsekwencjami naliczania stawek godzinowych w porównaniu z cenami ustalającymi.
  • Czy moje usługi są dość proste? Skomplikowane ceny są lepiej omawiane osobiście, chociaż pomocne może być podanie zakresu na stronie portfolio freelance, aby potencjalni klienci mogli określić, czy znajdują się w odpowiednim zakresie. Dodaj kwalifikatory do swojej ceny, takie jak: mogą obowiązywać opłaty za pośpiech, dodatkowe opłaty za zarządzanie projektami itp.
  • Czy wycena notowań w jakiś sposób negatywnie wpłynie na obecnych klientów? Jeśli odpowiedź brzmi “tak”, jak?
  • Czy chcesz pobierać od niektórych klientów różne ceny? Jeśli tak, to dlaczego? Osobiście uważam, że to podejrzane, aby doładować tylko dlatego, że wiesz, że firma prospect jest większa niż przeciętny klient. Działaj zgodnie z etyką, a będziesz mógł pobierać wysokie ceny dla wszystkich!

Korzyści z tworzenia (i publikowania) strony z cenami

Ceny to tylko wytyczne. Z pewnością zarówno ty, jak i Twoi potencjalni klienci zdają sobie sprawę, że nie wszystkie ceny projektów idealnie pasują do pudełka.

Oto niektóre z zalet dodawania cen do witryny portfolio freelance:

  • Tworzy lejek sprzedaży/marketingu przychodzącego o niewielkim wysiłku. Chociaż nie jest to bezpośrednio związane z tworzeniem stron internetowych WordPress, pozwól mi udostępnić odpowiedni przykład tego, jak działa mój lejek marketingu przychodzącego. Po pierwsze, ludzie czytają moje artykuły na stronach takich jak WPMU DEV. Jeśli szukają marketera treści w tej samej branży, znajdą link do mojego portfolio w moim bio autora i sprawdzą moją stronę portfolio. Poruszają się, potykając się o moje strony Usług, jeśli są ciekawi, jak to jest pracować ze mną. Przedstawiam im więcej informacji o moich doświadczeniach, procesach, klientach i cenach – a na koniec formularz kontaktowy. Kiedy ktoś skontaktuje się z tym formularzem, wiem, że został już wystawiony na mój cennik—transakcja jest już zamknięta!
  • Każdy, kto się z Tobą skontaktuje, kwalifikuje się do ceny, dzięki czemu możesz skupić się na zamknięciu transakcji—nie będąc sprzedawcą. Po co tracić czas na ludzi, których nie będziesz w stanie zamknąć w oparciu o cenę? Nie chcesz też marnować ich czasu.
  • Działa jako łatwy punkt odniesienia przy pozyskiwaniu nowych klientów. Nie ma potrzeby składania arkusza cenowego-jest już na twojej stronie!
  • Wycena jest sygnałem zaufania i pokazuje, że jesteś pewny siebie. Klienci pozytywnie to zrozumieją.
  • Nawet jeśli nie masz jeszcze żadnych klientów w opublikowanej cenie, popisywanie się pewnymi cenami jest solidna taktyka brandingu.
  • Tworzenie strony cenowej jest dobrym pretekstem do aktualizacji cen i zarabiania więcej pieniędzy!
  • Możesz go wykorzystać jako narzędzie negocjacji z obecnymi klientami. Na przykład możesz otworzyć rozmowę, aby zwiększyć stawki, mówiąc: “nowi klienci są obciążani stawką x—wynagrodzę cię za lojalność, pobierając tylko x więcej niż Twoja aktualna stawka, gdy moje ceny oficjalnie wzrosną”.
  • Super budget-driven klienci są jednymi z najtrudniejszych do pracy. Użyj swojej strony cenowej, aby zniechęcić ich do marnowania czasu na połączenie lub propozycję.
  • Posiadanie cen na swojej stronie oznacza, że masz również możliwość konwersji na miejscu (jeśli chcesz). Dzięki odpowiedniemu procesowi realizacji transakcji ludzie mogą dokonać przedpłaty za Twoje usługi nawet bez rozmowy z Tobą!

Jak stworzyć swoją stronę cenową

OK, więc załóżmy, że jesteś przekonany, że Twoja witryna portfolio freelance potrzebuje strony z cenami. Jak skutecznie to złożyć?

Oto kilka pomysłów do rozważenia:

  1. Wyświetlanie cen na końcu stron serwisu. Ponieważ starasz się skrócić czas poświęcony na rozwój firmy, Użyj swojej witryny portfolio, aby sprzedawać za Ciebie. Najpierw przedstaw swoją wartość i uzyskaj informacje o cenach-a potem formularz kontaktowy!
  2. Jasno określ informacje dotyczące najbardziej “prostych” planów cenowych. Podobnie jak Hootsuite, wyjaśnij różnice między różnymi warstwowymi ofertami. Poproś potencjalnych klientów, aby” skontaktowali się”, jeśli nie widzą niczego, co dokładnie pasuje do ich potrzeb, informując ich, że istnieje więcej opcji niż tylko to, co jest wyświetlane na twojej stronie.
    pricing page
  3. Użyj tabel cenowych. Niezależnie od tego, czy ręcznie je kodujesz, korzystasz z funkcji motywu, czy używasz wtyczki tabeli cenowej, tabele cen stanowią czystą i rozpoznawalną heurystykę do wyświetlania cen. Oprócz tylko wymieniania usług i cen, dodaj dodatkowe szczegóły dotyczące rezultatów w każdej warstwie.
  4. A / B przetestuj swoje strony usługowe. Jeśli masz problemy z konwersją ruchu na strony usług, rozważ testowanie A / B nazw każdego poziomu cen, określonych wymienionych produktów, a nawet cen!
  5. Oferta cenowa jako “magnes ołowiany”. Jeśli nadal obawiasz się oferowania publicznych cen, rozważ przekazanie ich potencjalnym klientom w zamian za adres e-mail. W ten sposób nadal mają dostęp do tych ważnych informacji na żądanie, a Ty również otrzymujesz nagraną informację o transakcji.
  6. Stwórz niedostatek. Użyj swojej strony cenowej, aby zachęcić ludzi do” rezerwacji “w przyszłości lub” aplikuj ” do współpracy. Spowoduje to przesunięcie ich uwagi od wszelkich obaw, które mogą mieć z cenami, aby być bardziej zaniepokojeni upewnieniem się, że będą mieli szybki dostęp do twojej wiedzy!

Strony z cenami: czy powinieneś dodać do swojej witryny Freelance?

Odpowiedź na pytanie, czy korzystać ze stron cenowych na swojej stronie freelance jest całkowicie osobista. Niektórzy są stanowczo przeciwko temu, podczas gdy inni (w tym ja) odniosły sukces, zasadniczo wycinając ten krok z procesu sprzedaży.

Przed podjęciem decyzji dotyczącej stron cenowych upewnij się, że masz dogłębną wiedzę na temat własnych usług i dokładnego rodzaju klientów, których próbujesz przyciągnąć. Dzięki tej podstawowej wiedzy będziesz dobrze przygotowany do podjęcia decyzji, która ma sens dla Twojego niezależnego biznesu.

Czy masz stronę z cenami lub informacje o cenach na swojej stronie freelance? Dlaczego lub dlaczego nie? Opowiedz nam o swoim procesie myślowym w komentarzach poniżej!

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…