Szybki przewodnik po Google Analytics dla WordPress

Uruchomienie nowego bloga może być trudne, zwłaszcza, że jest to wszystko, cóż, nowe. Kluczowym elementem robienia postępów po uruchomieniu jest możliwość śledzenia i monitorowania postępów za pomocą mierzalnych czynników, takich jak wskaźniki ruchu i liczby odbiorców.

Z pewnością słyszałeś stare powiedzenie”nie możesz wiedzieć, dokąd zmierzasz, dopóki nie dowiesz się, gdzie byłeś.”Jest to prawdą przez całe życie iw wielu okolicznościach, ale dotyczy to zwłaszcza ruchu WordPress. Musisz śledzić swoje statystyki, zobaczyć, co robisz dobrze (lub źle) ruch w witrynie, a następnie wprowadzić korekty, aby zwiększyć ruch.

Dlaczego Warto Śledzić Statystyki Swojej Witryny

Analityka to świetny sposób, aby zobaczyć kto odwiedza Twoją stronę, kiedy odwiedzają w dzień (lub w nocy) i gdzie w świecie, z którego pochodzą. Jest to ważny zasób, dzięki czemu możesz naprawdę zoptymalizować swoje treści, tworząc odpowiednie i ukierunkowane Artykuły dla odbiorców, które zostaną opublikowane w absolutnie najlepszym czasie.

Innym ważnym powodem korzystania z analytics jest zobaczenie co Twoi odwiedzający robią na twojej stronie i jak Twoje treści działają. Analityka umożliwia sprawdzenie, które artykuły uzyskują najwięcej wyświetleń, jak długo czytelnicy pozostają na nich, czy/jakie linki klikają i związany z tym współczynnik odrzuceń (odwiedzający, którzy wychodzą bez czytania). Są to ważne narzędzia, dzięki którym możesz tworzyć lepsze treści, na które odpowiedzą Twoi odbiorcy.

Dlaczego Warto Korzystać Z Google Analytics?

Jednym z najczęstszych sposobów mierzenia i kontrolowania ruchu jest Google Analytics. Co ma sens-Google jest wyszukiwarką # 1, więc naturalnie mają najlepsze narzędzie, które pomaga użytkownikom zoptymalizować ich metody SEO. Jest to również całkowicie bezpłatna usługa analityki internetowej, za pomocą której można śledzić i interpretować ruch w witrynie. Dzięki temu narzędziu będziesz w stanie odkryć fakty i trendy związane z Twoją witryną, które pomogą Ci lepiej zrozumieć jej wydajność.

Korzystanie z Google Analytics wiąże się z wieloma korzyściami, chociaż jest to przede wszystkim kluczowe narzędzie do sprawdzania, w jaki sposób użytkownicy korzystają z twojej witryny. W związku z tym możesz lepiej analizować wydajność treści, a także zauważać trendy, takie jak wysoki współczynnik odrzuceń.

Co możesz zrobić z Google Analytics

Google Analytics to punkt kompleksowej obsługi dla wszystkich rzeczy związanych z ruchem i publicznością. Za pomocą tego narzędzia możesz zbierać dane o źródłach ruchu, urządzeniach, zdarzeniach i innych. Ponadto istnieje wiele narzędzi do raportowania, które pomagają wyświetlać dane w łatwym do zrozumienia formacie, takim jak wykresy, wartości procentowe, Mapy i osie czasowe. W ten sposób możesz na pierwszy rzut oka zobaczyć, które posty działają, skąd pochodzi większość czytelników, a nawet jak klient przechodzi z twojej strony głównej do zakończonego zakupu.

Istnieje mnóstwo świetnych funkcji i raportów, zbyt wiele, aby przejść teraz. Ale możesz dowiedzieć się więcej o Google Analytics, odwiedzając ich stronę funkcji, a następnie dowiedzieć się, jak z nich korzystać za pośrednictwem bezpłatnych kursów online Analytics Academy.

Jak zarejestrować się w Google Analytics?

Google Analytics SIgnup

Rejestracja w Google Analytics jest szybka, łatwa i bezpłatna. Potrzebujesz tylko kilku rzeczy, zanim będziesz mógł się zarejestrować:

  1. Darmowe konto Google do wykorzystania do analizy
  2. Wtyczka Google Analytics Lub dostęp do witryny WordPress przez FTP Lub kompatybilny motyw (Jak Total)

Pierwszym krokiem jest kliknij na przycisk, aby się zarejestrować. Upewnij się, że wybrano opcję nowego konta dla “witryny”. Następnie dodaj nazwę konta, nazwę witryny, adres URL i informacje o branży/strefie czasowej. Następnie kliknij niebieski przycisk, aby uzyskać identyfikator śledzenia.

Następnie otrzymasz kod śledzenia swojej witryny. Skopiuj kod aby wkleić do preferowanej wtyczki Google Analytics (takiej jak jedna z tych, które udostępniamy poniżej).

Jeśli nie chcesz używać wtyczki, która jest całkowicie w porządku-niektóre motywy, takie jak całkowity motyw WordPress, zawierają wbudowaną obsługę Google Analytics. Na przykład, Total ma niestandardowe pole akcji, w którym możesz wkleić swój kod bezpośrednio na pulpicie nawigacyjnym WordPress (możesz zobaczyć więcej szczegółów w dokumentacji). Lub jeśli masz więcej rąk (i wiesz, co robisz), możesz wkleić kod do swoich funkcji.Pliki php przy użyciu poniższego fragmentu:

<?php
add_action ('wp_footer', 'add_googleanalytics');
function add_googleanalytics () {?>
// Wklej tutaj swój kod Google Analytics z kroku 4
<?php } ?>

Ostatnim krokiem jest wróć do konta Google Analytics, aby zapisać. Teraz wystarczy trochę poczekać, aż Google zbierze dane z twojej witryny, abyś mógł zacząć sprawdzać swoje statystyki i raporty.

Najlepsze Wtyczki Google Analytics

Oczywiście możesz zalogować się na swoje konto Google Analytics i przesiać Wszystkie wiele (wiele, wiele) raportów, wykresów i innych narzędzi. Aby to zrobić, wkleisz swój kod śledzenia do swojego motywu lub podstawowych plików WordPress. Możesz też znacznie ułatwić sobie życie za pomocą wtyczki. Następujące wtyczki przenoszą Google Analytics bezpośrednio do pulpitu WordPress.

Google Site Kit

Google Site Kit for WordPress

Info & Pobierzzobacz Demo

Jeśli chodzi o Google Analytics, nie możesz się pomylić z oficjalną wtyczką Google site Kit. Dzięki niemu możesz łatwo uzyskać dostęp do wszystkich narzędzi Google z Pulpitu nawigacyjnego WordPress, który obejmuje analitykę (wraz z menedżerem tagów, Search Console, PageSpeed Insights i innymi). Wystarczy zainstalować wtyczkę, Kliknij aby Połącz Usługę w celu analizy Zaloguj się na swoje konto Google i potwierdź, że Zezwól Site Kit, aby uzyskać dostęp do analiz. Następnie wystarczy kliknąć Konfiguracja Analityki przycisk, aby zakończyć. Wszystko, co zwykle logujesz się do Analytics, aby wyświetlić, jest wygodnie wyświetlane na pulpicie nawigacyjnym WordPress.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, mamy pełny przewodnik Google Site Kit, który pomoże Ci uruchomić wtyczkę w Twojej witrynie WordPress.

Google Analytics by MonsterInsights

MonsterInsights Analytics for WordPress

Info & Pobierzzobacz Demo

Google Analytics od MonsterInsights to popularne bezpłatne rozwiązanie do integracji Google Analytics z instalacją WordPress. Wystarczy dodać swój kod śledzenia Google i rozpocząć naukę o ruchu! Istnieją dodatkowe opcje śledzenia danych demograficznych, rejestrowania linków wychodzących jako wyświetleń strony,dostosowywania śledzenia linków wewnętrznych i innych. Dodatkowo, aby uzyskać jeszcze więcej funkcji (i wsparcia), możesz uaktualnić do wersji premium, aby dodać więcej raportów i śledzenia e-commerce.

Google Analytics Dashboard dla WP

Google Analytics Dashboard for WP Plugin

Info & Pobierzzobacz Demo

Darmowy Pulpit Nawigacyjny Google Analytics dla wtyczki WP umożliwia wyświetlanie kluczowych wskaźników analitycznych bezpośrednio na pulpicie nawigacyjnym WordPress. Niektóre raporty obejmują liczbę wizyt, odwiedzających i wyświetleń stron, które otrzymujesz, współczynniki odrzuceń i wiele innych.

Oczywiście największą zaletą korzystania z wtyczki jest możliwość przeglądania kluczowych danych w całości w WordPress, zamiast logowania się bezpośrednio do Google Analytics. Ta wtyczka zawiera różne opcje, dzięki czemu możesz przeglądać statystyki Google w czasie rzeczywistym z Pulpitu nawigacyjnego. Zobacz wiele standardowych raportów Google dla odwiedzających, sesji, odsłon stron, współczynników odrzuceń i innych. Jest szybszy i umożliwia doskonalenie tych wskaźników, które są dla ciebie naprawdę ważne, zamiast brodzić w niezliczonych innych (mniej ważnych) raportach.

Jak interpretować raporty Google Analytics

Oczywiście dostęp do raportów analytics jest na nic, chyba że wiesz, jak z nich korzystać. Niektóre z kluczowych raportów, które prawdopodobnie chcesz wyświetlić, to:

  • Przeglądów stron. Jeden z najprostszych raportów generowanych przez Google Analytics, to po prostu mówi, ile razy strona została wyświetlona. Dzięki tym informacjom możesz dowiedzieć się, co jest popularne w Twojej witrynie i co może zrobić z jakąś pracą. Oczywiście to nie mówi ci całej historii i prawdopodobnie użyjesz jej w połączeniu z innymi raportami.
  • Źródła Ruchu. Google Analytics może śledzić, skąd odwiedzający pochodzą, zarówno w Internecie, jak i ich lokalizacji geograficznej. Metryka ta może mieć kluczowe znaczenie w mierzeniu skuteczności kampanii marketingowych.
  • Współczynnik Odrzuceń. Mierzy to, ilu odwiedzających przeglądało Twoją stronę główną, a następnie natychmiast opuściło ją bez interakcji z nią. Wysoki współczynnik odrzuceń wskazuje, że ludzie nie pozostają w pobliżu, aby wyświetlić Twoje treści (co jest złe!). Jednak gdy już będziesz tego świadomy, możesz zbadać, dlaczego tak się dzieje.

Istnieje wiele innych raportów do wyświetlenia w Google Analytics, a ten artykuł nie może nawet zacząć obejmować ich wszystkich! Prawdopodobnie będziesz chciał przeprowadzić własne badania na temat tego, co jest w ofercie, i skonsultować poręczny przewodnik Google Analytics lub dwa po drodze.

Czy istnieje alternatywa do śledzenia statystyk witryny?

Może nie chcesz przechodzić przez wszystkie przeszkody, aby skonfigurować Google Analytics, a może po prostu nie lubisz polegać na stronach internetowych osób trzecich. Nie ma problemu – nadal możesz samodzielnie śledzić podstawowe statystyki ruchu na stronie. Sprawdź nasz najnowszy przewodnik Matomo Analytics, aby zobaczyć, jak możesz samodzielnie śledzić swoje statystyki.


Google Analytics może być używany do generowania mnóstwa informacji o odwiedzających Twoją witrynę i ich zachowaniu. Posiadanie tych informacji może pomóc ci lepiej ocenić, jak działa Twoja witryna i umożliwić ustawienie bardziej konkretnych celów witryny.

Czy masz jakieś pytania dotyczące integracji Google Analytics z WordPress? Dajcie nam znać w komentarzach poniżej!

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zainstalować WordPress lokalnie na komputerze Mac za pomocą MAMP

W artykule: Jak zainstalować MAMP na komputerze MacInstalacja WordPress na komputerze MacWypróbowanie…