Rozważasz zbudowanie listy e-mailowej, ale masz wątpliwości, dlaczego jest ona potrzebna? Wielu blogerów i właścicieli firm nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne jest budowanie listy e-mail, gdy po raz pierwszy zaczynają.

Jednak większość ludzi zwykle zmienia zdanie, gdy widzą wpływ list e-mailowych na czyjś ruch i przychody.

W tym artykule podzielimy się najważniejszymi powodami, dla których budowanie listy e-mail jest ważne (z prawdziwymi studiami przypadków). Pokażemy Ci również, jak zacząć budować swoją listę e – mailową-krok po kroku.

Why building an email list is so important

W tym przewodniku dla początkujących omówimy następujące tematy:

  • Co to jest lista e-mail?
  • Dlaczego budowanie listy e-mail jest ważne
  • Social media vs e-mail marketing
  • Co eksperci od marketingu mówią o e-mail marketingu
  • Czego potrzebujesz, aby rozpocząć budowanie listy e-mail
  • Jak wybrać najlepszą usługę e-mail marketingu
  • Jak powiększyć listę e-mail i zdobyć więcej subskrybentów
  • Znajdowanie nowych strategii budowania listy i zasobów

Pod koniec tego artykułu powinieneś mieć odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące budowania listy e-mailowej.

Co To jest lista e-mail?

Lista e-mail to specjalna Lista nazwisk i adresów e-mail osób, które udzieliły Ci zgody na wysyłanie im aktualizacji i promocji z Twojej firmy.

Możesz zbudować swoją listę e-mail w oprogramowaniu do marketingu e-mail i wysyłać zbiorcze powiadomienia e-mail do wszystkich dotyczące aktualizacji bloga, sklepu internetowego lub innych usług biznesowych.

Dlaczego Budowanie listy e-mail jest ważne?

Według Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, e-mail marketing średnio widzi 4300 procent zwrotu z inwestycji (ROI) dla firm w USA.

Ponieważ subskrybenci wiadomości e-mail dołączyli do twojej listy e-mail z twojej witryny i zweryfikowali swoją tożsamość, klikając link (double-optin), są bardzo zainteresowani tym, co masz do zaoferowania. Dlatego są bardziej skłonni do konwersji na płacących klientów.

W naszej działalności lista e-mailowa uzyskuje 10 razy wyższe konwersje niż kampanie w mediach społecznościowych.

Ma to sens, jeśli pomyślisz o powodach, które sprawiają, że e-mail jest niezwykle potężnym kanałem komunikacji:

1. E-mail jest osobisty

E-mail pozwala wylądować w skrzynce odbiorczej użytkownika. Nie ma systemu rankingowego ograniczającego twój zasięg. Jest to bardzo bezpośrednie i osobiste.

2. E-mail jest celowy

Aby otrzymywać od Ciebie aktualizacje, użytkownik wypełnia formularz, aby zarejestrować się na liście e-mail i potwierdzić swój adres e-mail. Ktoś wykonujący taką pracę jest oczywiście zainteresowany wysłuchaniem od Ciebie i jest znacznie bardziej otwarty na Twoją wiadomość.

3. Adres e-mail jest adresowany

Jak wspomnieliśmy wcześniej, użytkownik wykazał już zainteresowanie twoim produktem lub treścią. Ponieważ już wiesz, co lubią, możesz dostarczyć im bardzo odpowiednie oferty, aby uzyskać lepsze wyniki. Nazywa się to segmentacją i omówimy to w dalszej części artykułu.

4. Posiadasz Swoją Listę E-Mailową

Nie jesteś właścicielem Facebooka, Twittera ani Google. Twoje kampanie w mediach społecznościowych i wysiłki SEO mogą się zmarnować, gdy te platformy zmienią swoje zasady. Z drugiej strony, jesteś właścicielem listy e-mail i nie ma na nią wpływu decyzje innych firm.

5. E-mail jest jeden-na-jeden

Ludzie czytają e-maile w Prywatności swojej skrzynki odbiorczej. Wiadomość nie znajduje się na publicznej osi czasu ani w kanale informacyjnym. Mogą zadawać pytania bezpośrednio prywatnie z zaufaniem. Pomaga to budować zaufanie i połączenie.

6. Więcej osób korzysta z poczty e-mail kilka razy dziennie

Być może słyszałeś, że Facebook ma 1,4 miliarda, a Twitter ma 100 milionów aktywnych użytkowników dziennie. To, czego nie słyszałeś, to liczba osób korzystających z poczty e-mail każdego dnia.

Każdy internauta posiada co najmniej jedno konto e-mail. Ostatnie badania przeprowadzone przez Radicati wykazały, że istnieje 3.8 miliard aktywnych kont e-mail. To połowa populacji Ziemi.

Właśnie dlatego każda inteligentna firma na świecie ma listę e-mailową.

Wielkie marki nauczyły się tej lekcji dawno temu i dlatego wydają tysiące dolarów na Kampanie w mediach społecznościowych, aby zachęcić ludzi do zapisywania się na swoje listy e-mailowe.

Rozumieją, że e-mail marketing jest najlepszą długoterminową inwestycją o znacznie wyższym zwrocie, ponieważ ludzie będą nadal otrzymywać swoją wiadomość przy bardzo niskich kosztach przez dłuższy okres czasu.

Social Media vs e-mail Marketing

Teraz pewnie myślisz, poczekaj chwilę. A co z mediami społecznościowymi?

W rzeczywistości zostaliśmy zapytani kilka razy, czy e-mail marketing nie jest martwy, a media społecznościowe przejmują wszystko?

Najlepszym sposobem na odpowiedź na to pytanie jest spojrzenie na informacje, które Twitter i Facebook zadają przed utworzeniem konta:

Enter email address to create an account

Tak, to adres e-mail.

Firmy te wiedzą, że e-maile są najbardziej bezpośredni i niezawodny sposób nawiązania kontaktu z klientami.

Nawet jeśli zarejestrujesz się za pomocą numeru telefonu, będą nadal prosić o twój adres e-mail, aby pomóc Ci znaleźć znajomych, uzyskać opcje odzyskiwania hasła, a co najważniejsze, aby wysłać Ci ukierunkowane wiadomości e-mail.

Oto widok zakładki społecznościowej w skrzynce odbiorczej typowego użytkownika Gmaila.

Social emails

Wszystkie te e-maile pochodzą z dużych platform społecznościowych, dzięki czemu mogą zaangażować cię w treści na swojej platformie i zachęcić do ponownego odwiedzenia ich aplikacji lub strony internetowej.

Wszystkie platformy społecznościowe budują listę e-mailową, ponieważ są inteligentnymi właścicielami firm. Pomaga to w ich wycenie przy sprzedaży firmy.

Podczas gdy media społecznościowe to świetny sposób na dotarcie do odbiorców, ważne jest, aby zachować w perspektywie terminowość platform mediów społecznościowych.

Przychodzą i odchodzą.

Nie tak dawno temu mieliśmy MySpace, FriendFeed, Google Buzz, Plurk i niezliczone inne. Większość z nich jest teraz Martwa albo nieistotna.

Dziś mamy Facebook i Twitter, które są widoczne, ale nie każdy lubi te platformy. Niektórzy wolą Instagram, Pinterest, WhatsApp, Snapchat, LinkedIn itp.

Zasadniczo użytkownicy są wszędzie na różnych platformach. Ale badania pokazują, że co najmniej 91% konsumentów codziennie sprawdza pocztę e-mail.

Nie mówimy, że media społecznościowe nie są ważne. Tak jest i powinieneś zbadać każdą okazję, aby dotrzeć do odbiorców.

Jednak powinieneś poświęcić więcej czasu i wysiłku na coś, co gwarantuje wyższe wyniki.

Co eksperci mówią o budowaniu listy e-mailowej?

Nie wierz nam tylko na słowo, posłuchaj, co wszyscy najlepsi eksperci od marketingu mówią o e-mail marketingu:

Spośród wszystkich kanałów, które testowałem jako marketer, e-mail nieustannie przewyższa większość z nich.

Neil Patel-Crazy Egg and QuickSprout

Zdobycie adresu e-mail jest pierwszym krytycznym krokiem do ustalenia, kim jest mój czytelnik, a mam nadzieję, że w przyszłości, mój jakiś klient.

– Joe Pulizzi-Założyciel Content Marketing Institute

Jeśli nie budujesz listy e-mail, popełniasz ogromny błąd.

– Derek Halpern-Założyciel Social Triggers

E-mail jest najbardziej przewidywalnym motorem wzrostu i sprzedaży w naszej firmie. Wolę e-mail marketing niż wszystkie inne kanały ruchu.
– Syed Balkhi-Założyciel WPBeginner

Wielu marketerów ekspertów twierdzi, że ich największym błędem nie było budowanie listy e-mailowej, gdy po raz pierwszy zaczęli.

Mając wszystkie powyższe powody, mamy nadzieję, że jesteś przekonany, że tworzenie listy e-mail jest ważne dla wszystkich firm.

Teraz możesz się zastanawiać, jak zbudować listę e-mail?

To prowadzi nas do następnej sekcji.

Czego potrzebujesz, aby zacząć budować listę e-mailową?

Do tej pory wiesz, dlaczego budowanie listy e-mail jest tak ważne i dlaczego ignorowanie jej może być ogromnym błędem.

Rzućmy więc okiem na to, czego potrzebujesz, aby rozpocząć budowanie listy e-mail.

3 rzeczy, których potrzebujesz, aby zbudować listę e-mail:

  1. Strony internetowej lub bloga.
  2. Usługa e-mail marketingu.
  3. Wysoko konwertujące formularze opt-in

Wszystkie trzy z nich są dość łatwe do skonfigurowania i żaden z nich nie wymaga umiejętności programowania lub projektowania.

Ze względu na ten artykuł skupimy się tylko na dwóch ostatnich pozycjach na liście. Jeśli nie masz jeszcze strony internetowej lub bloga, zapoznaj się z naszym przewodnikiem krok po kroku, jak założyć bloga lub jak stworzyć stronę internetową.

Wybór najlepszej usługi e-mail marketingu

Istnieje mnóstwo usług e-mail marketingu tam. Często początkujący korzystają z bezpłatnej opcji, aby zaoszczędzić koszty, co jest zrozumiałe. Jednak niektóre z tych darmowych Platform nie są najlepsze. Dlaczego?

Niektóre platformy mylą się jako „usługa e-mail marketingu”, gdy w rzeczywistości wszystko, co oferują, to bezpłatna subskrypcja bloga za pośrednictwem poczty e-mail. Dzięki temu użytkownicy mogą otrzymywać aktualizacje e-mail za każdym razem, gdy publikujesz nowy post na blogu.

Ale to nie jest prawdziwy e-mail marketing. Oto niektóre wady korzystania z bezpłatnej usługi powiadamiania o blogach:

  • Nie możesz wysyłać prywatnych biuletynów e-mailowych. Aby wysłać wiadomość e-mail, musisz opublikować nowy post na blogu, co oznacza, że informacje, które chcesz udostępnić, muszą być najpierw publicznie dostępne.
  • Nie można spersonalizować wiadomości e-mail. Będzie on dostarczany w tym samym formacie, często bez brandingu lub personalizacji.
  • Nie można kategoryzować subskrybentów według zainteresowań, danych demograficznych lub typu treści.
  • Nie ma żadnego raportu. Nie wiesz, ile osób dostało e-mail, jaki procent użytkowników go otworzył i ilu z nich kliknęło twoje linki.
  • Jeśli później spróbujesz przejść do płatnej usługi, Twoi użytkownicy będą musieli ponownie potwierdzić swoją subskrypcję. Wielu z nich tego nie zrobi, a ty stracisz subskrybentów.

Dlatego zawsze zalecamy korzystanie z profesjonalnej usługi e-mail marketingu od samego początku.

Tak, kosztują trochę pieniędzy, ale są inwestycją w twoją firmę, która przynosi ogromne zyski.

Zaletą profesjonalnych usług e-mail marketingu są:

  • Możesz wysyłać prywatne masowe wiadomości e-mail do subskrybentów.
  • Możesz zobaczyć aktywność Subskrybenta i pogrupować subskrybentów na podstawie podejmowanych przez nich działań.
  • Możesz uruchomić testy podzielone A / B, aby zobaczyć, który Temat wiadomości e-mail, treść i oferty najlepiej działają z subskrybentami.
  • Dzięki narzędziom do raportowania możesz sprawdzić, z którego kraju masz najwięcej subskrybentów. Możesz dostosować preferencje strefy czasowej i wysyłać e-maile we właściwym czasie.
  • Ostatni, ale zdecydowanie najważniejszy, możesz zobaczyć adresy e-mail wszystkich subskrybentów.

Dostępne są setki profesjonalnych usług e-mail marketingu. Aby ci to ułatwić, zebraliśmy listę najlepszych usług e-mail marketingu w oparciu o łatwość użycia, opłacalność, funkcje i wydajność.

Dla małych firm zalecamy korzystanie z Constant Contact, ponieważ są one jedną z największych usług e-mail marketingu na świecie.

Oferują 30-dniowy bezpłatny okres próbny. Daje to dużo czasu, aby skonfigurować i zacząć widzieć wyniki. Pod koniec 30 dni, Twoja lista e-mail prawdopodobnie będzie płacić za siebie (koszt $20 / miesiąc). Rozpocznij bezpłatny okres próbny.

Constant Contact

Jeśli szukasz czegoś bardziej zaawansowanego, który obejmuje potężną automatyzację marketingu, zalecamy użycie HubSpot, Sendinblue lub ConvertKit. Oba są bardzo popularne wśród właścicieli firm, a także pochodzą z bezpłatnych wersji próbnych.

Po zarejestrowaniu się w usłudze e-mail marketingu następnym krokiem jest dodanie formularzy zgody do witryny, aby umożliwić użytkownikom subskrypcję.

Rozwijanie listy e-mail i zdobywanie nowych subskrybentów

Czy wiesz, że ponad 70% odwiedzających opuszczających Twoją stronę nigdy nie wróci? To prawda, wystarczy spojrzeć w Google Analytics i spojrzeć na procent nowych vs powracających użytkowników.

Dlatego musisz przekonwertować każdego odwiedzającego witrynę na subskrybenta poczty e-mail, zanim odejdzie, abyś mógł wysłać mu odpowiednie wiadomości, aby je przywrócić.

Przeciętny internauta spędza zaledwie kilka sekund na przeglądaniu strony internetowej. Daje to bardzo mało czasu na ich zaangażowanie. Jeśli Twoje formularze rejestracji e-mail nie są zauważalne, użytkownicy odejdą bez subskrypcji twojej witryny.

Największym błędem, który popełniają początkujący, nie jest strategiczne umieszczanie wysoko konwertujących formularzy opt-in.

Niektóre motywy WordPress mają wbudowane widżety paska bocznego, ale nie konwertują również.

Usługa e-mail marketingu może również dostarczać kody do osadzenia w szablonie, ale wymaga to wiedzy na temat kodowania.

Dlatego zalecamy naszym użytkownikom korzystanie z OptinMonster. Jest to najpotężniejsze oprogramowanie do optymalizacji konwersji, które pomaga konwertować odwiedzających witrynę na subskrybentów i klientów.

Zamiast dodawać nudne formularze rejestracji do paska bocznego, możesz łatwo tworzyć wysoko konwertujące formularze opt-in, takie jak wyskakujące okienka lightbox, pływające paski nagłówka i stopki, przesuwane pola przewijania, pełnoekranowa Mata powitalna, formularze wbudowane i inne.

OptinMonster optin forms

Ale to, co sprawia, że OptinMonster naprawdę potężne są funkcje automatyzacji zachowania i personalizacji. OptinMonster umożliwia automatyczne wyświetlanie różnych formularzy opt-in w zależności od tego, skąd pochodzi Użytkownik, którą stronę odwiedza i co robi w Twojej witrynie.

Na przykład funkcja Exit-Intent ® śledzi zachowanie użytkowników myszy i pokazuje im ukierunkowany formularz zgody w momencie, w którym mają zamiar opuścić obiekt. Pomaga to przekształcić porzucanie odwiedzających w subskrybentów.

Dlatego influencerzy, tacy jak Michael Hyatt, Neil Patel i Social Media Examiner, używają intencji wyjścia na swoich stronach internetowych. Pomógł Social Media Examiner dodać ponad 95,000 nowych subskrybentów w ciągu 7 miesięcy.

Nicolas Gagne, właściciel małej firmy, połączył stały kontakt z jednym zamiarem wyjścia, aby zwiększyć swoją listę e-mail o 500%. Pomogło mu to potroić przychody ze sklepu internetowego (zobacz pełne studium przypadku).

Istnieje wiele więcej studiów przypadków i opinie OptinMonster, które można przeczytać, jak również.

Rozpocznij z OptinMonster już dziś

Uwaga: OptinMonster został założony przez założyciela WPBeginner, Syeda Balkhi, ponieważ chciał uzyskać więcej subskrybentów e-maili, szybciej. Pomogło nam to zwiększyć liczbę rejestracji e-mail o 600%. Ze względu na popularne żądanie, wydaliśmy to narzędzie dla publiczności, a obecnie jest to najbardziej zalecane oprogramowanie do generowania leadów na rynku.

Oprócz OptinMonster, innym narzędziem, którego możesz użyć, aby szybko rozwijać swoją listę e-mailową i obserwujących media społecznościowe jednocześnie, jest użycie wirusowej wtyczki do prezentów, takiej jak RafflePress.

Pozwala używać prezentów, aby zmienić odwiedzających witrynę w ambasadorów marki. W rezultacie uzyskujesz większy ruch, subskrybentów e-maili i zaangażowanie w media społecznościowe bez kupowania płatnych reklam.

Spróbuj.

Strategie i zasoby budowania listy

Posiadanie odpowiednich narzędzi jest kluczowe, ale wiedza, jak ich właściwie używać, jest tym, co robi największą różnicę.

W strategii e-mail marketingu najważniejszą rzeczą, którą powinieneś zaplanować, jest segmentacja.

Co to jest segmentacja listy e-mail?

Segmentacja listy e-mail to proces grupowania subskrybentów, dzięki czemu możesz lepiej spersonalizować swoje e-maile na podstawie zainteresowań.

Pomaga uzyskać wyższe otwarte stawki i współczynniki klikalności. Ten ostateczny przewodnik po e-mail marketingu zawiera wszystkie informacje potrzebne do segmentacji listy e-mail jak profesjonalista.

Jeśli chcesz szybko zacząć rozwijać swoją listę e-mail, zobacz nasze sprawdzone i łatwe sztuczki, aby szybciej rozwijać swoją listę e-mail.

Jeśli nie wiesz, jak utworzyć formularz opt-in, zapoznaj się z 63-punktową listą kontrolną, aby utworzyć formularz optin o wysokiej konwersji.

Aktualizacje zawartości to najwyżej konwertowane formularze opt-in. Jest to technika, w której oferujesz zawartość bonusową na końcu popularnych postów na blogu. Te zwykle konwertują 5 razy więcej niż zwykły opt-in. Oto kilka pomysłów na ulepszenie treści, które powinieneś sprawdzić. Mamy kompletny przewodnik, jak skutecznie korzystać z ulepszeń treści w WordPress.

Istnieje wiele różnych sposobów przechwytywania potencjalnych klientów e-mail, a omówiliśmy je szczegółowo w naszym Przewodniku dla początkujących do generowania leadów w WordPress.

Wniosek

Nie ma znaczenia, jaki rodzaj działalności prowadzisz, jaką masz stronę internetową lub w jakiej branży się znajdujesz.

Jeśli masz stronę internetową i chcesz zmienić odwiedzających w powracających klientów, musisz umieścić ich na liście e-mail.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci zrozumieć, dlaczego tworzenie listy e-mail jest ważne i pomógł Ci zacząć na właściwej stopie.

Możesz również zapoznać się z naszym przewodnikiem na temat dodawania powiadomień web push do swojej witryny. Jest to kolejny sposób łączenia się z odwiedzającymi po opuszczeniu witryny i zalecamy uruchomienie go w połączeniu z listą e-mail, aby uzyskać maksymalne wyniki.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

6 Najlepszych bramek płatności WooCommerce dla WordPress

W artykule: Jak wybrać najlepszą bramkę płatności WooCommerceTop WooCommerce bramek płatności dla…

14 Najlepsze wtyczki WordPress SEO i narzędzia, których powinieneś używać

W artykule: Rzeczy, które musisz wiedzieć o wtyczkach i narzędziach WordPress SEO1.…

Czeka nas rozwój sportów motorowych

W artykule: Jaki jest związek między popularyzacją sportów motorowych a poprawą kultury…

Jak dodać nagłówki bezpieczeństwa HTTP w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Czym są nagłówki bezpieczeństwa HTTP?Dodawanie nagłówków bezpieczeństwa HTTP w WordPress1.…