Sieć WordPress Multisite może być czymś więcej niż sumą jego części-może to być również społeczność. Oprócz zapewnienia użytkownikom świetnego sposobu tworzenia własnych witryn i treści, możesz również zbliżyć ich do siebie.

Rozległe sieci Multisite jak WordPress.com Edublogs pomaga swoim użytkownikom znaleźć świetne nowe treści i komunikować się ze sobą, łącząc ich jako społeczność.

Istnieje kilka opcji, które zależą od charakteru sieci i potrzeb użytkowników. Niektóre z nich mogą być dodawane w miarę rozwoju sieci, podczas gdy inne będą musiały być skonfigurowane od samego początku.

To już piąty post w naszej sześcioczęściowej serii masterclass WordPress. W tej serii dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć, aby stworzyć własną sieć, dodać do niej witryny lub pozwolić użytkownikom dodawać własne i zarządzać siecią. Dowiesz się, jak zapewnić bezpieczeństwo i wysoką wydajność sieci oraz jak stworzyć udaną społeczność użytkowników i witryn.

Przegapiłeś tutorial z naszej serii Masterclass WordPress? Tutaj możesz nadrobić wszystkie 6 postów:

  • WordPress Multisite Masterclass: Pierwsze Kroki
  • WordPress Multisite Masterclass: Aktywacja i konfiguracja
  • WordPress Multisite Masterclass: Rejestracja strony i Użytkownika
  • WordPress Multisite Masterclass: witryny klientów i mapowanie domen
  • WordPress Multisite Masterclass: tworzenie społeczności
  • WordPress Multisite Masterclass: zarządzanie siecią

To prawda, mnóstwo wiedzy WordPress, recenzja, opinie instruktorów i certyfikacja, za darmo dla członków WPMU DEVRozpocznij Naukę

W tym samouczku dowiesz się o:

  • Tworzenie sieci społecznościowej na swojej stronie głównej z opcją tworzenia własnych blogów przez użytkowników.
  • Pozwalając użytkownikom przeglądać nawzajem treści na pulpicie nawigacyjnym i wyświetlać ulubione treści z całej sieci na własnej stronie.
  • Wyświetlanie najnowszych lub polecanych treści z całej sieci (w tym postów i komentarzy) na stronie głównej, zachęcanie odwiedzających do przeglądania innych stron w sieci.
  • Wyświetlanie najnowszych lub polecanych treści z całej sieci na innych stronach w sieci.
  • Pozwalając użytkownikom łączyć się bezpośrednio ze sobą, nawiązując przyjaźnie za pośrednictwem ich Pulpitu nawigacyjnego.

Jest mało prawdopodobne, że będziesz chciał to wszystko zrobić, więc warto najpierw poświęcić trochę czasu na planowanie społeczności i określenie, czego potrzebują użytkownicy i co musisz zapewnić.

Zaczynajmy.

Sieci wielostanowiskowe jako społeczności: przykłady ze świata rzeczywistego

Dwie największe sieci Multisite na świecie to również społeczności użytkowników i czytelników. Zarówno WordPress.com Edublogs zachęca użytkowników do śledzenia się nawzajem i konsumowania treści innych osób.

Jeśli jesteś WordPress.com użytkownik lub aktywowałeś nowy system administracyjny Calypso na własnej hostowanej witrynie WordPress, będziesz miał dostęp do czytnika, gdzie możesz czytać nowe treści z blogów, które obserwujesz:

The WordPress.com Reader screen

Edublogs ma również własny czytnik w backendzie, który pozwala zobaczyć najnowsze treści z ulubionych blogów w sieci:

The Edublogs Reader screen

W tym samouczku pokażę Ci, jak korzystać z niektórych wtyczek WPMU DEV, które zasilają funkcje społeczności Edublogs, abyś mógł założyć własną społeczność.

Identyfikacja potrzeb Twojej społeczności

Zanim skonfigurujesz swoją społeczność i zdecydujesz, jakich wtyczek będziesz potrzebować, musisz dowiedzieć się, czego potrzebuje Twoja społeczność i jak będzie działać. Zadaj sobie następujące pytania:

  • Czy interakcja użytkownika będzie na stronie głównej lub za pośrednictwem Pulpitu nawigacyjnego własnych witryn?
  • Czy użytkownicy będą musieli tworzyć wydarzenia, grupy itp. wspierać działalność społeczną?
  • Czy użytkownicy będą chcieli łatwo uzyskać dostęp do treści innych stron?
  • Czy użytkownicy będą chcieli dzielić się swoimi treściami?
  • Czy użytkownicy będą musieli mieć interakcje społeczne obejmujące posty, komentarze i dyskusje?
  • Jakie treści będą wyświetlane lub udostępniane na stronie głównej? Ile będzie publicznych, a ile prywatnych dla użytkowników sieci?

Odpowiedzi na te pytania będą określać, w jakim stopniu Twoja sieć wchodzi w jeden lub więcej z trzech nagłówków: interakcje społeczne, konsumowanie treści i udostępnianie treści. Prawdopodobnie będziesz miał JEDEN z nich jako główny cel, może z jednym lub dwoma innymi jako obszarami drugorzędnymi.

Na przykład:

  • Sieci, której głównym celem jest umożliwienie tworzenia blogów (takich jak Edublogs czy WordPress.com) skupi się na tym i doda udostępnianie treści stworzonych na tych blogach i wszelkich aspektów społecznych jako funkcja w interfejsie i zapleczu.
  • Strona skupiona na tworzeniu społeczności społecznej skupi się na tym, aby działała dobrze na stronie głównej, z dodatkową możliwością umożliwienia użytkownikom tworzenia własnej witryny. BuddyPress może być najważniejszym składnikiem witryny takiej jak ta.
  • Jeśli chcesz pozwolić potencjalnym użytkownikom na próbkowanie treści utworzonych w Twojej sieci, skupisz się na wtyczkach, które umożliwiają udostępnianie treści z całej sieci w interfejsie witryny, aby opinia publiczna mogła je przeczytać.

Przyjrzyjmy się każdemu z tych aspektów szczegółowo.

Konsumowanie treści z całej sieci

Edublogs i WordPress.com oba pozwalają użytkownikom zobaczyć najnowsze treści z całej sieci na pulpicie nawigacyjnym. Oznacza to, że za każdym razem, gdy użytkownik się loguje, widzi, co inni ludzie publikują. Zachęca to ludzi do przeglądania sieci i konsumowania treści, a także do publikowania nowych treści w nadziei, że inni będą za nimi podążać.

Przyjrzyjmy się, jak możesz to skonfigurować w sieci za pomocą wtyczki Reader.

Zanim Zaczniesz: Instalacja Programu Post Indexer

Przed zainstalowaniem którejkolwiek z naszych wtyczek do udostępniania i korzystania z treści w sieci, musisz zainstalować i aktywować wtyczkę Post Indexer. Jest to konieczne, aby wtyczki takie jak Reader, Ostatnie Globalne posty i ostatnie Globalne komentarze (które przyjrzymy się wkrótce) działały.

Post Indexer plugin

Zainstaluj wtyczkę Post Indexer za pomocą pulpitu DEV WPMU w swojej witrynie. Upewnij się, że jest aktywowana sieć. Nie musisz robić żadnej konfiguracji tej wtyczki, będzie ona automatycznie działać dla ciebie.

Instalacja i konfiguracja wtyczki Reader

Następnie zainstaluj i aktywuj wtyczkę Reader za pośrednictwem Pulpitu DEV WPMU i aktywuj ją w sieci.

Aby skonfigurować ustawienia wtyczki, na ekranach administratora sieci przejdź do Ustawienia > Czytnik:

The Reader settings screen

Tutaj możesz określić, w jaki sposób Czytnik będzie działał dla Twoich użytkowników. W pierwszej sekcji, Gdzie powinien być czytelnik?, wybierz Czytnik powinien zastąpić domyślną stronę główną Pulpitu Nawigacyjnego WordPress. Następnie wybierz te aspekty czytnika, które chcesz włączyć, z poniższej listy.

Kliknij na Zapisz Zmiany przycisk, aby zapisać ustawienia.

Gdy to zrobisz, przejdź do Pulpitu nawigacyjnego dla jednej z witryn, którymi zarządzasz. Oto moja strona główna:

The Reader dashboard screen

Powinieneś już domyślnie śledzić własną witrynę. Będą wyświetlane ostatnie posty z tej strony. Jeśli jeszcze nic się nie pojawia, utwórz kilka postów!

Śledzenie innych stron w sieci

Użytkownicy Twojej sieci, niezależnie od tego, czy są administratorami witryny, czy nie, mogą śledzić inne witryny w sieci. Zawartość tych witryn pojawi się na pulpicie nawigacyjnym.

Aby znaleźć witryny do naśladowania, możesz wyszukać tytuł postu, jego tag lub jego autora. Na ekranie czytnika wpisz wyszukiwane hasło w polu wyszukiwania w prawym górnym rogu, wybierz wyszukiwane hasło (tytuł, autor lub znacznik) i kliknij Szukaj guzik. Zobaczysz wszystkie posty, które pasują do wyszukiwanych haseł:

Teaching in the Reader screen

Następnie możesz wyświetlić te posty, klikając na nie lub śledzić blogi, na których się znajdują, klikając Follow przycisk pod każdym postem na ekranie wyników wyszukiwania.

Blog, który śledzisz, pojawi się na ekranie czytnika:

The Reader screen showing content

Użytkownicy mogą również znaleźć witryny do śledzenia, jeśli udostępniasz polecane lub najnowsze treści na swojej stronie głównej. Po prostu klikają na treść, a następnie klikają Follow ikona na pasku administratora podczas przeglądania witryny. W następnej sekcji dowiesz się, jak udostępniać treści w witrynie głównej.

Udostępnianie treści z całej sieci

Oprócz odczytywania treści z sieci na pulpicie nawigacyjnym, ty i Twoi użytkownicy możecie również udostępniać treści z całej sieci w interfejsie witryn. Istnieje kilka sposobów, aby to zrobić:

  • Udostępniaj treści, które obserwujesz za pośrednictwem czytnika, korzystając z widżetu dostarczonego przez wtyczkę Reader.
  • Użyj shortcode, aby udostępniać posty na stronie w witrynie głównej za pomocą wtyczki Ostatnie Globalne posty.
  • Użyj widżetu, aby udostępniać posty na pasku bocznym lub stopce za pomocą wtyczki widżet Ostatnie Globalne posty.
  • Użyj wtyczki Widget Live Stream, aby wyświetlić na żywo najnowszą zawartość z sieci w dowolnym obszarze widgetu.

Jak widać, istnieje wiele opcji. Większość z nich można po prostu dodać do strony głównej, z wyjątkiem widżetu czytnika. Zamiast pracować przez każdą z tych wtyczek po kolei, mam zamiar pokazać dwie rzeczy:

  1. Jak stworzyć stronę w witrynie głównej, która prezentuje najnowsze treści.
  2. Jak dodać najnowszą zawartość do obszarów widżetów w witrynie w sieci.

Zanim Zaczniesz: Instalacja Programu Post Indexer

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, zainstaluj i aktywuj wtyczkę Post Indexer – patrz instrukcje w poprzedniej sekcji.

Tworzenie strony z najnowszymi treściami w witrynie głównej

Świetnym sposobem na zachęcenie ludzi do zarejestrowania się w Twojej sieci i stania się częścią społeczności jest prezentowanie najnowszych treści z twojej sieci na twojej stronie głównej. Na przykład, WordPress.com posiada stronę Discover, na której można przeczytać jedne z najlepszych nowych treści stworzonych przez użytkowników:

The WordPress.com discover page

Więc ustawmy jeden na głównej stronie w naszej sieci. Aby to zrobić, musisz zainstalować i aktywować wtyczkę Ostatnie Globalne posty.

Konfigurowanie Strony

Teraz przejdź do ekranów administratora witryny dla witryny głównej. Utwórz nową stronę i nazwij ją Najnowsze Treści (czy jak chcesz to nazwać!)

Wpisz treść, aby zachęcić odwiedzających i powiedzieć im, o czym jest strona. Następnie wpisz [globalrecentposts]. Jest to krótki kod-wtyczka użyje go do zapełnienia strony najnowszymi postami z twojej sieci.

Oto moja strona na ekranie edycji:

Editing the Latest Content page in the admin

Opublikuj swoją stronę i wyświetl ją w interfejsie. Oto moje:

The Latest Content page in the front-end of the main site

Uwaga: eagle-eyed wśród was zauważy, że dodałem widżet logowania do paska bocznego mojej strony głównej. Daje to użytkownikom łatwy sposób logowania się, jeśli nie pamiętają, jak uzyskać dostęp do swojej strony logowania. Użyłem widżetu logowania z wtyczką Shortcode, aby to zrobić.

Zawiera to świetną treść, ale tak naprawdę nie zachęca. Na szczęście ostatnie posty shortcode ma kilka parametrów, których możesz użyć, aby dostarczyć więcej informacji. Aby użyć jednego lub więcej z nich, wpisz je w nawiasy kwadratowe z kodem skróconym:

  • numer = „5”: Ile postów chcesz wyświetlić
  • title_characters= „250”: Maksymalna liczba znaków w każdym tytule.
  • content_characters = „200”: Maksymalna liczba znaków w treści każdego wpisu
  • title_content_divider=” -„: Czego użyć, aby oddzielić tytuł od treści. Jeśli ten parametr nie zostanie uwzględniony, zawartość zostanie wyświetlona pod tytułem.
  • title_link=”nie”: Domyślnie tytuł łączy się z postem. Możesz użyć tego, aby usunąć link.
  • show_avatars=”tak”: Wyświetla awatar autora, jeśli awatary są używane w Twojej witrynie.
  • avatar_size = „32”: Ustawia rozmiar kwadratu awatarów.
  • posttype=”post-type”: Użyj, aby określić typ postu do wyświetlenia. Domyślnie jest „post”. Zauważ, że możesz określić tylko jeden typ postu.

Wartości w powyższych przykładach są po prostu takie: przykłady. Podajesz własne wartości.

W tym przypadku chcę dodać awatary i fragment postu. Aby to zrobić, wymień [globalrecentposts][globalrecentposts content_characters= ” 250 „show_avatars=” yes ” avatar_size = „40” ].

Zapisz swoją stronę. Teraz będzie wyglądać mniej więcej tak:

The Latest Content page in the front-end of the main site

To wygląda bardziej kusząco! Teraz dodajmy link, aby zachęcić ludzi do rejestracji. Dodaj jakiś tekst pod swoimi ostatnimi postami, w linku do strony rejestracji na wp-Rejestracja.php, które stworzyłeś w części 3 tego kursu.

Aby to zrobić, wpisz tekst na ekranie edycji strony, kliknij ikonę łącza i wklej adres URL strony rejestracji:

Editing the Latest Content page - adding a link

Oprócz tego dodaj link do tej najnowszej strony z treścią do głównej nawigacji.

Oto ostateczna wersja mojej nowej strony:

The Latest Content page in the front-end of the main site

Jeśli chcesz jeszcze skuteczniej zachęcić czytelników, radzę użyć trochę stylizacji w Twoim motywie, aby ten link do rejestracji był bardziej widoczny, a może aby posty wyróżniały się od siebie nieco bardziej, a także usunąć punkty punktowe. Ale to jest poza zakresem tego kursu, więc zostawię to tobie!

Udostępnianie treści w witrynach za pomocą widżetu Reader

Jeśli zainstalowałeś wtyczkę Reader, administratorzy witryny mogą dodać jej widżet do swojej witryny, aby pokazać ludziom, co śledzą w sieci.

Możesz to zrobić za pomocą ekranu widżetów lub dostosowywania. Użyjmy Personalizatora.

Przejdź do Wygląd > Dostosuj i wybierz Widgety. Następnie wybierz obszar widżetu, z którym chcesz pracować-wybieram Sidebar:

Adding a widget in the customiser

Kliknij na Dodaj widżet przycisk, a następnie wybierz Czytelnik: Ostatnie Posty widget. Wypełnij Tytuł pole, Wybierz ile postów chcesz wyświetlić i inne opcje wyświetlania, takie jak data postu, fragment i autor.

Możesz także wybrać rodzaj postów, które chcesz wyświetlić: polecane posty, posty z witryn, które obserwujesz, własne posty, posty ze wszystkich witryn w sieci, popularne posty z całej sieci lub najnowsze posty z całej sieci. Wybieram Po:

The Reader widget on the front-end

Gdy już to zrobisz, kliknij Zapisz I Opublikuj następnie sprawdź widżet na swoim interfejsie:

Reader widget on a site

Możesz także użyć widżetu do wyświetlania najnowszych treści z całej sieci lub własnych postów, więc możesz użyć go wiele razy w jednym lub kilku obszarach widżetu.

Tworzenie sieci społecznościowej

Tworzenie społeczności w sieci to także dodawanie elementów interakcji społecznościowych. Jeśli potrzebujesz swojej stronie głównej, aby funkcjonować jako pełnowymiarowy sieci społecznej, można zainstalować BuddyPress, ale jeśli nie potrzebujesz wszystkie funkcje BuddyPress, można użyć znajomych plugin, aby umożliwić członkom do nawiązywania połączeń i wiadomości plugin, aby pozwolić im wysyłać sobie nawzajem wiadomości. Przekonasz się również, że pomaga użytkownikom, jeśli pozwolisz im przesłać własny awatar bez użycia Gravatar. Aby to zrobić, możesz użyć wtyczki Avatar użytkownika WP.

Spójrzmy na oba.

Zezwalanie na przesyłanie Avatara przez użytkowników

Większość ludzi nie ma konta na Gravatar, a twoi użytkownicy mogą nie chcieć go założyć. Możesz więc zainstalować wtyczkę WP User Avatar, aby umożliwić użytkownikom dodawanie własnego zdjęcia profilowego z ekranu profilu.

Zainstaluj wtyczkę w swojej sieci (z katalogu wtyczek) i sieć aktywuje ją w normalny sposób.

Aby przesłać obrazek, użytkownik przechodzi do Użytkownicy > Twój Profil. Przewiń w dół do Obraz pola (co jest dość daleko poniżej Zdjęcie Profilowe pole, nieco myląco):

Uploading an avatar - upload field

Kliknij na Wybierz Obraz przycisk i przesłać nowy obraz za pomocą image uploader:

Uploading an avatar via the media uploader

Na koniec kliknij Aktualizuj profil, a obraz profilu zmieni się, co widać tutaj z przodu witryny:

Avatar on the front-end of the site

Umożliwienie użytkownikom łączenia się ze sobą

Aby umożliwić użytkownikom łączenie się ze sobą, zainstaluj wtyczkę Friends za pośrednictwem Pulpitu DEV WPMU i aktywuj ją w sieci. Jeśli chcesz pozwolić im wysyłać sobie nawzajem wiadomości, zainstaluj wtyczkę wiadomości i aktywuj ją.

Następnie skonfiguruj go, przechodząc do Ustawienia Znajomych w menu administratora sieci. Tutaj możesz edytować szablony wiadomości e-mail, których używa wtyczka, aby powiadamiać ludzi, że inni członkowie chcą się połączyć:

The Friends settings screen

Wprowadź dowolne zmiany, a następnie kliknij Zapisz Zmiany guzik. Musisz kliknąć Zapisz Zmiany dla każdego z ich szablonów, nie tylko raz na ekranie.

Aby wysłać zaproszenie do znajomych, użytkownicy przejdź do Znajomi > Znajdź Przyjaciele w menu administratora. Wpisz nazwę użytkownika, wyświetlaną nazwę lub adres e-mail osoby, z którą chcesz się zaprzyjaźnić i kliknij Szukaj:

Searching for friends

Następnie kliknij Dodaj link obok ich obrazu.

Osoba, której wysłałeś zaproszenie do znajomego, otrzyma wiadomość e-mail z alarmem. Po zalogowaniu się na swojej stronie mogą przejść do Znajomi > Zaproszenia Do Znajomych aby zobaczyć nowe wnioski:

Friend requests

Możesz najpierw sprawdzić ich stronę, klikając Zobacz Blog link, Zatwierdź zaproszenie do znajomych lub odrzuć je. Osoba wysyłająca zapytanie otrzyma wiadomość e-mail z informacją o odpowiedzi.

Teraz, gdy którekolwiek z was przejdzie do ekranu znajomych, zobaczysz drugą osobę na liście:

Viewing your Friends

Użytkownicy mogą następnie wysyłać sobie nawzajem wiadomości, klikając Wyślij Wiadomość link:

Sending a message to a friend in the admin screens

Wystarczy wpisać wiadomość, kliknąć Wyślij a drugi użytkownik otrzyma wiadomość e-mail z powiadomieniem. Możesz użyć wszystkich tych samych opcji formatowania wiadomości, jak w poście.

Aby zobaczyć przychodzące wiadomości, przejdź do Skrzynka odbiorcza w menu administratora:

The message inbox

Możesz również wysyłać wiadomości z tej sekcji menu administratora, a także z ekranów znajomych.

Tworzenie społeczności zwiększy Twoją sieć

Dodanie funkcji społecznościowych do sieci Multisite daje użytkownikom coś więcej niż tylko sposób tworzenia witryn. Mogą również konsumować swoje ulubione treści, udostępniać je innym i łączyć się bezpośrednio z innymi użytkownikami.

Możesz także użyć funkcji społecznościowych, aby pokazać, co dzieje się w Twojej sieci w witrynie głównej i pokazać, dlaczego Twoja sieć jest tak świetna.

Tworzenie społeczności sprawia, że sieć jest o wiele bardziej wartościowa dla użytkowników i pomoże im czerpać z niej więcej.

Przegapiłeś tutorial z naszej serii masterclass Multisite? Tutaj możesz nadrobić wszystkie 6 postów:

  • WordPress Multisite Masterclass: Pierwsze Kroki
  • WordPress Multisite Masterclass: Aktywacja i konfiguracja
  • WordPress Multisite Masterclass: tworzenie stron i użytkowników
  • WordPress Multisite Masterclass: witryny klientów i mapowanie domen
  • WordPress Multisite Masterclass: tworzenie społeczności
  • WordPress Multisite Masterclass: Zarządzanie Siecią

 

Czy ten samouczek okazał się pomocny? Dlaczego chcesz dowiedzieć się o WordPress Multisite? O czym chcesz wiedzieć więcej? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd „nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zainstalować WordPress lokalnie na komputerze Mac za pomocą MAMP

W artykule: Jak zainstalować MAMP na komputerze MacInstalacja WordPress na komputerze MacWypróbowanie…