W artykule:
Witaj w czwartej odsłonie tej serii o zarabianiu na swoim blogu! Do tej pory nauczyłeś się identyfikować swoją niszę, konfigurować witrynę i planować zawartość.
W tej części serii skupię się na rzeczy, bez której nie możesz być, jeśli twój blog ma odnieść sukces – publiczność. Zademonstruję, że samo pisanie treści i oczekiwanie, że ludzie się na to natkną, nie wystarczy, jeśli chcesz zwiększyć swoją publiczność. Przyjrzę się również kilku udanym blogom i zidentyfikuję narzędzia, których używają do zwiększania swoich odbiorców, w tym SEO, konwertowania odwiedzających na obserwujących i korzystania z mediów społecznościowych do budowania zaangażowania.
„Jeśli go zbudujesz, przyjdą” – przepraszam, ale Kevin Costner się mylił.
Przekonasz się, że wiele narzędzi, na które przyjrzymy się tutaj, wykonuje więcej niż jedno zadanie – niektóre pomogą Ci znaleźć odbiorców, uczynić ich lojalnymi i rozwijać. Najpierw przedstawię najlepsze narzędzia, a następnie przyjrzę się każdemu z tych obszarów, określając, co można zrobić, aby je osiągnąć.
Przeczytaj inne posty z tej serii o zarabianiu pieniędzy na blogu WordPress:
- Chcesz zarabiać na swoim blogu WordPress? Potrzebujesz niszy
- Zarabianie na swoim blogu: Konfiguracja i przygotowanie strony
- Zarabianie Na Swoim Blogu: Tworzenie Odpowiednich Treści
- Zarabianie Na Swoim Blogu: Angażowanie Odbiorców
- Zarabianie na swoim blogu: widząc pieniądze Roll w
Narzędzia do przyciągania i angażowania odbiorców
Narzędzia, których używasz, zależą od charakteru Twojego bloga i odbiorców, więc nie sugeruję, abyś używał wszystkich poniższych. Zamiast tego wybierz, które są najlepsze dla ciebie.
Narzędzia, z których najskuteczniej korzystają blogerzy, obejmują:
- SEO – Jest to twój pierwszy port Odniesienia, jeśli chodzi o przyciąganie ludzi do twojej witryny i jest zapakowany w treści i tytuły blogów.
- Zarejestruj się przez e-mail – Zachęcanie ludzi do subskrypcji przez e-mail może pomóc zapewnić, że wracają i pozostają lojalni. Ale uważaj na bycie zbyt natarczywym.
- Gratisy – Oferując darmową nagrodę w zamian za adres e-mail odwiedzającego, możesz dodać je do swojej listy obiegowej, w celu biuletynu lub aktualizacji nowych postów.
- Współpraca z innymi blogami – Wielu blogerów z sieci, których używają, aby zachęcić swoich zwolenników do odwiedzenia stron innych.
- Komentarze – Upewnij się, że komentarze są włączone na swoim blogu, aby ludzie mogli inicjować i / lub dołączyć do rozmowy.
- Zawartość – Jeśli to nie jest dobre, nikt nie wróci ani nie udostępni Twoich treści.
- Wtyczki do udostępniania treści – Upewnij się, że masz zainstalowany na swojej stronie.
- Polecane / powiązane treści – Może to pomóc ludziom pozostać na twojej stronie i zgłębić ją.
- Media społecznościowe – Platformy, z których korzystasz, zależą od odbiorców i tego, z czego korzysta. Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn i reddit.
- YouTube – Przesyłanie strumieniowe wideo na Twoją stronę z YouTube lub uruchomienie samodzielnego kanału YouTube pomoże ludziom cię znaleźć.
- Pozory z prawdziwego życia – Niektórzy blogerzy przemawiają na konferencjach lub wydarzeniach lub pojawiają się na pokazach związanych z ich niszą. Ci naprawdę odnoszący sukcesy mają własne trasy i programy telewizyjne.
- Czat na żywo – Zaplanowany czat ze swoimi obserwatorami może pomóc utrwalić związek i dać ci głębszą ekspozycję.
Istnieje więc wiele kanałów, których możesz użyć do nawiązania kontaktu z publicznością, a na powyższej liście umieściłem tylko media społecznościowe jako jeden z nich. To prawdopodobnie ta, na której byłeś najbardziej skupiony, ale to tylko jedna broń w twoim arsenale. Spójrzmy na różne etapy budowania publiczności: badania, przyciąganie odwiedzających, budowanie lojalności i zwiększanie publiczności.
Badanie Odbiorców
Jeśli śledzisz ten post, zauważysz, że po raz trzeci podkreśliłem znaczenie badań publiczności. Zarówno podczas identyfikacji swojej niszy, jak i planowania treści, zaleciłem lepsze poznanie odbiorców. Dzieje się tak dlatego, że rozumiejąc odbiorców, możesz lepiej dostosować do nich swoją aktywność.
W tym kontekście musisz wiedzieć trzy kluczowe rzeczy o swoich odbiorcach:
Gdzie Oni Są?
Z jakich kanałów społecznościowych korzystają? Czy używają innych mediów? Jak najczęściej dowiadują się o nowych blogach? Kogo słuchają? Będzie to bardzo różne w zależności od charakteru bloga i odbiorców: na przykład, jeśli twój blog obsługuje firmę, którą prawdopodobnie będziesz używać Facebook do sprzedaży konsumentom lub LinkedIn, jeśli sprzedajesz firmom.

Czego Potrzebują Od Twojego Bloga?
Jeśli twój blog odniesie sukces, musisz zrozumieć, w jaki sposób odpowiada na pewne potrzeby lub wymagania odbiorców. Jeśli więc twój blog ma pomóc ludziom w nauce, musisz sprawdzić, czy istnieje znacząca grupa odbiorców, którzy chcą dowiedzieć się o Twoim temacie i jak wolą to robić.
Porozmawiaj ze swoimi odbiorcami, dowiedz się, czego potrzebują i jak możesz pomóc im to zapewnić. Albo to informacje, usługi, albo po prostu rozrywka. Jeśli wiesz, co to jest, możesz lepiej zaangażować się w publiczność.

Na Co Reagują?
Spójrz na zwyczaje odbiorców. Na jakie inne blogi i media cyfrowe reagują? Czy lubią wideo, audio lub infografiki? Czy lubią dołączyć do rozmowy, czy raczej milczą?
Oprócz wykonywania tych badań na wczesnych etapach, patrząc na inne zasoby, z których korzystają Twoi odbiorcy, możesz to lepiej zrozumieć, analizując dane bloga, gdy pojawi się więcej odwiedzających. Określ, jakie treści uzyskują najwięcej wyświetleń, udziałów i komentarzy oraz które sposoby udostępniania treści przyniosły najwięcej osób na Twoim blogu. Użyj tego, aby poinformować swoje plany treści.
Przyciąganie Odwiedzających
Po zbadaniu odbiorców, zidentyfikowaniu swojej niszy i rozpoczęciu produkcji treści, będziesz potrzebować odwiedzających. Pamiętaj, że nie będziesz miał czasu na zrobienie tego wszystkiego: wybierz te, które są najbardziej odpowiednie dla Twojego tematu i odbiorców):
- Wtyczki SEO – Zainstaluj wtyczkę Wyszukiwarki, taką jak nasz SmartCrawl i skonfiguruj ją w sposób, który działa najlepiej dla Twoich treści. Poświęć trochę czasu na skonfigurowanie opisów i tytułów dla wszystkich nowych treści, które piszesz. Ten nie jest opcjonalny-każdy właściciel bloga powinien to zrobić.
- Tytuły postów – Tak, Wiem, że nienawidzisz clickbait i oczekujesz, że twój blog będzie ponad tym wszystkim. Ale prawda jest taka, że niektóre tytuły postów przyciągną więcej czytelników niż inne. Istnieje kilka opcji, które działają: jasne i praktyczne tytuły, takie jak „Jak malować szafki kuchenne”, który jest tytułem, który po raz pierwszy przyciągnął mnie do strony Young House Love, gdy badałem własną kuchnię.

Lub użyj teaserów, które sprawiają, że ludzie chcą wiedzieć więcej, jak ” co to jest, że decyduje o tym, jak głosujemy,” ze strony ConservativeHome:

Alternatywnie, tytuł taki jak „dzień, w którym pies zjadł mój laktator” obiecuje Ci zabawną lekturę na stronie # lifewithboys:

- Udostępnianie treści – Po zidentyfikowaniu platform mediów społecznościowych, z których korzystają Twoi odbiorcy, upewnij się, że udostępniasz na nich swoje treści. Zbadaj najlepszą częstotliwość i porę dnia dla każdego i skieruj ton swoich postów do platformy i jej odbiorców. Wiele osób korzysta z automatycznych narzędzi do udostępniania treści na wielu platformach jednocześnie. Może to zaoszczędzić dużo czasu i kłopotów, ale wierzę, że dostosowanie wiadomości i postu do każdej platformy pomoże Ci lepiej zaangażować się w publiczność.
- Wideo – Publikowanie filmów na YouTube pomoże Ci w rankingach Google i da ci inną platformę, na której ludzie mogą cię znaleźć. Ułatwia to również osadzanie filmów w postach,a także innych osób.
Budowanie Lojalności
Kiedy ludzie odwiedzają Twoją witrynę, chcesz, aby się kręcili i czytali więcej niż jeden post. A potem chcesz, żeby ciągle wracali. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci to zrobić:
- Długość postu – Upewnij się, że Twoje posty nie są tak krótkie, że ludzie nie czują się przyciągnięci lub tak długie, że tracisz ich uwagę. Tutaj na blogu WPMU DEV znajdujemy, że posty o słowach 2,000 są najbardziej popularne.
- Zawartość – Jakość treści, które są dobrze dopasowane do odbiorców, jest najważniejszą rzeczą, jaką masz, jeśli chodzi o budowanie lojalności. Bez tego nikt nie wróci.

- Zachęty – Oferuj gratisy i inne zachęty dla lojalnych fanów. Może to obejmować kody rabatowe, bezpłatne przewodniki pdf,rabaty na produkty i inne. Przykładem może być Podcast Young House Love, którego sponsorzy oferują zniżki – musisz posłuchać podcastu, aby uzyskać kod.
Nasza wtyczka Hustle pomoże Ci zarządzać zachętami i nagrodami w Twojej witrynie.

- Biuletyny i aktualizacje e-mail – Nie pozwól, aby ludzie zapomnieli, że twój blog istnieje. Zachęcając ich do zapisania się do newslettera lub nowych aktualizacji postów, zbudujesz bazę adresów e-mail, których możesz użyć, aby pozostać w kontakcie z odbiorcami. Nie przesadzaj jednak: często wypisuję się z blogów, które wysyłają mi wiadomości częściej niż raz w tygodniu. Hustle pozwala zaplanować wiadomości e-mail, aby nie były zbyt częste.
- Dyskusja – Odpowiadaj na komentarze, które ludzie zostawiają na Twoich postach i odpowiadaj na wszelkie pytania. Stanie się to trudniejsze, gdy zbudujesz większą liczbę obserwujących i uzyskasz więcej komentarzy, ale zrobi to więcej niż prawie wszystko, aby zaangażować poszczególnych czytelników.
- Sondaże i opinia publiczności – Zapytaj swoich czytelników, co myślą. Uzyskaj ich opinie na temat postów (przeszłości i przyszłości) oraz rzeczy, które planujesz, które są istotne dla Twojego bloga. Poproś ich o pozostawienie komentarzy lub utworzenie ankiety online. Użyj wtyczki takiej jak WP-Polls, aby osadzić to w swoich postach i upewnij się, że ludzie nie muszą opuszczać Twojego bloga, aby nawiązać z Tobą kontakt.
Zwiększanie Widowni
Przyciąganie odwiedzających i budowanie lojalności pomogą Ci zwiększyć liczbę obserwujących, ale będzie to o wiele bardziej skuteczne, jeśli aktywnie podejmiesz kroki w celu zwiększenia czytelnictwa.
- Poruszanie się poza strefą komfortu – Dodaj nową formę mediów (takich jak podcasty lub wideo) do swojej witryny. Spodoba się to sektorowi potencjalnych odbiorców, którzy mogą jeszcze nie odwiedzać Twojego bloga.
- Zachęcanie odbiorców do udostępniania treści – Zainstaluj wtyczkę udostępniania społecznościowego, taką jak nasz własny zgiełk, która zachęci, a nawet zachęci do udostępniania społecznościowego, lub użyj Jetpack, aby dodać Udostępnianie społecznościowe na dole każdego postu. Pomaga to również zautomatyzować udostępnianie postów do własnych kanałów mediów społecznościowych.
- Media niecyfrowe – Napisz książkę, Zdobądź sobie występ w telewizji lub radiu lub przemawiaj na konferencji lub wydarzeniu. To podniesie Twój profil z zupełnie nową publicznością. Trudno będzie uzyskać którąkolwiek z tych możliwości, dopóki twój blog nie będzie już dość duży, ale pomoże mu przejść z dużego na masywny.

- Współpraca – Niektórzy blogerzy zachęcają swoich czytelników do odwiedzania współpracujących stron internetowych za pośrednictwem postów gości, wycieczek blogowych lub motywu, o którym wielu blogerów bloguje w danym tygodniu lub miesiącu, z linkami do wszystkich innych postów na każdym blogu. Możesz się tego obawiać, jeśli stracisz odbiorców na rzecz konkurencji, ale w rzeczywistości ludzie mogą śledzić więcej niż jednego bloga naraz i chcesz, aby jeden z nich był twój.
Zaangażowanie odbiorców jest kluczem do sukcesu
Jedyną rzeczą, którą blogerzy mają nad dużymi markami, jest połączenie z publicznością. Są szanse, że jesteś częścią tej samej społeczności, co ludzie czytający twój blog. Daje to autentyczność i bliskość, której tradycyjne media po prostu nie mogą naśladować.
Postępuj zgodnie z powyższymi wskazówkami i nigdy nie przestawaj skupiać się na swoich odbiorcach, ich zrozumieniu, rozmowie z nimi i nagradzaniu ich za lojalność.
Tagi: