W artykule:
Chcesz założyć własny sklep internetowy? Wiemy, że budowanie sklepu internetowego może być przerażającą myślą, zwłaszcza gdy nie jesteś technikiem. Nie jesteś sam. Po pomocy setkom użytkowników w uruchomieniu sklepu internetowego, postanowiliśmy stworzyć najbardziej kompleksowy przewodnik po tym, jak zbudować swój sklep internetowy za pomocą WordPress (krok po kroku).
Czego potrzebujesz, aby założyć sklep internetowy?
Nigdy nie było lepszego czasu na rozpoczęcie działalności online niż dzisiaj.
Każdy, kto ma komputer, może rozpocząć pracę w ciągu kilku minut i bez nabywania specjalnych umiejętności.
Trzy rzeczy, których potrzebujesz, aby założyć sklep internetowy, to:
- Pomysł na nazwę domeny (będzie to nazwa firmy Twojego sklepu internetowego tj. wpbeginner.com)
- Konto hostingowe (to miejsce, gdzie Twoja strona żyje w Internecie)
- Twoja niepodzielna Uwaga przez 30 minut.
Tak, to naprawdę takie proste.
Możesz skonfigurować własny sklep internetowy z WordPress w mniej niż 30 minut, a my przeprowadzimy Cię przez każdy etap procesu.
W tym samouczku omówimy:
- Jak zarejestrować nazwę domeny za darmo?
- Jak wybrać najlepszy hosting WooCommerce?
- Jak uzyskać certyfikat SSL za darmo? (wymagany do przyjmowania płatności)
- Jak zainstalować WordPress?
- Jak stworzyć sklep WooCommerce?
- Jak dodawać produkty w Sklepie Internetowym?
- Jak wybrać i dostosować swój motyw?
- Jak rozszerzyć swój sklep internetowy o wtyczki?
- Nauka uczenia się WordPress & Rozwijaj swój biznes
Gotowy? Zaczynajmy.
Krok 1: Konfigurowanie Platformy sklepu internetowego
Największym błędem większości użytkowników jest nie wybór odpowiedniej platformy dla swojego sklepu internetowego.
Na szczęście jesteś tutaj, więc nie popełnisz tego błędu.
Istnieją dwie popularne platformy eCommerce, które polecamy: Shopify lub WordPress + WooCommerce .
Shopify to w pełni hostowane rozwiązanie e-commerce, które zaczyna się od $29 / miesiąc (płatne co miesiąc lub co roku z góry, aby uzyskać rabat). To bezproblemowe rozwiązanie, w którym wystarczy się zalogować i rozpocząć sprzedaż. Minusem Shopify jest to, że staje się dość drogie, a opcje płatności są ograniczone, chyba że zapłacisz dodatkowe opłaty.
Dlatego większość użytkowników wybiera WordPress + WooCommerce ze względu na elastyczność, którą oferuje. Wymaga pewnej konfiguracji, ale warto to zrobić na dłuższą metę. WordPress jest najpopularniejszym kreatorem stron internetowych, a WooCommerce jest największą na świecie platformą eCommerce (Zobacz: porównanie Shopify vs WooCommerce).
W tym samouczku przeprowadzimy Cię przez jak skonfigurować sklep internetowy w WordPress za pomocą WooCommerce.
Aby skonfigurować sklep eCommerce, musisz nazwa domeny, hosting i certyfikat SSL.
Nazwa domeny to adres Twojej witryny w Internecie. To właśnie użytkownicy będą wpisywać w swoich przeglądarkach, aby dotrzeć do twojej witryny (na przykład: google.pl lub clickdesign.pl).
Hosting to miejsce, w którym Twoja witryna e-commerce mieszka w Internecie. To dom Twojej strony w Internecie. Każda strona internetowa w Internecie potrzebuje hostingu.
Certyfikat SSL dodaje specjalną warstwę bezpieczeństwa do twojej witryny, dzięki czemu możesz akceptować poufne informacje, takie jak numery kart kredytowych i inne dane osobowe. Jest to wymagane, aby akceptować płatności kartą kredytową w witrynie eCommerce.
Zwykle nazwa domeny kosztuje około $14.99 / rok, hosting kosztuje około $7.99 / miesiąc, a certyfikat SSL kosztuje około $ 69.99 / rok.
To sporo kosztów startowych.
Punkt 2. Konfiguracja WordPress
Skonfiguruj swoją stronę WordPress.
Po pierwsze, musisz odwiedzić Ustawienia ” Ogólne strona do konfiguracji tytułu i opisu witryny WordPress.
Możesz użyć nazwy sklepu jako tytułu witryny i podać chwytliwy opis dla swojej firmy. Część opisowa jest opcjonalna, więc nie martw się, jeśli nie możesz od razu przyjść z czymś.
Konfigurowanie HTTPS do korzystania z SSL
Twój pakiet hostingowy WordPress został dostarczony z bezpłatnym certyfikatem SSL. Ten certyfikat jest preinstalowany dla Twojej nazwy domeny. Jednak Twoja witryna WordPress musi być skonfigurowana, więc ładuje się jako https vs http.
Na Ustawienia ” Ogólne strona, musisz zmienić adres WordPress i adres witryny, aby używać https zamiast http.
Nie zapomnij przewinąć strony w dół i kliknąć przycisk „Zapisz zmiany”, aby zapisać ustawienia.
Twoja podstawowa konfiguracja WordPress jest zakończona. Teraz nadszedł czas, aby skonfigurować swój sklep internetowy.
Punkt 3. Konfiguracja sklepu WooCommerce
WooCommerce to najlepszy kreator sklepów internetowych na rynku. Jest zbudowany na bazie WordPressa, który zapewnia elastyczność WordPressa ze swobodą sprzedaży dowolnego rodzaju produktów.
Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę WooCommerce. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po prostu przejdź do Wtyczki ” Dodaj Nowy strona i Szukaj WooCommerce. W wynikach wyszukiwania kliknij przycisk Zainstaluj teraz obok listy WooCommerce.
WordPress będzie teraz pobrać i zainstalować wtyczkę WooCommerce dla ciebie. Poczekaj na to i zakończyć pobieranie wtyczki, a następnie kliknij przycisk „Aktywuj”, aby kontynuować.
Po aktywacji WooCommerce uruchomi Kreator konfiguracji, a zobaczysz ekran powitalny w WooCommerce. Ten kreator konfiguracji przeprowadzi Cię przez ważne ustawienia WooCommerce.
Najpierw musisz podać podstawowe informacje dotyczące sklepu internetowego, takie jak adres, kraj i region. Jeśli jesteś sprzedawcą detalicznym, możesz dodać informacje o lokalizacji detalicznej jako adres.
Następnie kliknij przycisk Kontynuuj, aby przejść do następnego kroku.
Następnie zostaniesz poproszony o wybranie branży sklepu. Możesz wybrać branżę najbliższą typowi sklepu, który chcesz zrobić.
Kliknij przycisk Kontynuuj, aby przejść dalej.
Następnie zostaniesz poproszony o wybranie rodzajów produktów, które będziesz sprzedawać w swoim sklepie. Na przykład, jeśli Twoje produkty wymagają wysyłki, możesz wybrać produkty fizyczne.
Możesz również wybrać wiele typów produktów. Na przykład możesz wybrać zarówno produkty fizyczne, jak i pliki do pobrania. Nie martw się o sprzedaż różnych typów produktów. Możesz wybrać Rodzaj produktu, który dodajesz dla każdego produktu.
Kliknij przycisk Kontynuuj.
Następnie zostaniesz poproszony o podanie niektórych szczegółów biznesowych, takich jak liczba produktów, które zamierzasz sprzedać i czy sprzedajesz gdzie indziej. Możesz wybrać, że nie mam jeszcze produktów i wybrać „nie” dla drugiej opcji.
Teraz musisz przejść do zakładki „Darmowe funkcje”. Zobaczysz okno wstępnie zaznaczone, aby zainstalować bezpłatne funkcje dla Twojej witryny.
Musisz odznaczyć tę opcję, ponieważ zainstaluje ona kilka innych rozszerzeń WooCommerce, których możesz nie potrzebować. Jeśli potrzebujesz ich później, zawsze możesz je zainstalować samodzielnie.
Kliknij przycisk Kontynuuj, aby przejść do następnego kroku.
Następnie zostaniesz poproszony o wybranie motywu dla swojego sklepu internetowego. Możesz kontynuować z bieżącym domyślnym motywem, wybrać witrynę sklepową lub dowolną z bezpłatnych opcji wymienionych na stronie.
Nie martw się o wybranie idealnego motywu od razu. W dalszej części tego artykułu pokażemy Ci, jak wybrać najlepszy motyw dla Twojego sklepu internetowego.
To wszystko, pomyślnie ukończyłeś podstawową konfigurację WooCommerce.
Punkt 4. Konfigurowanie płatności dla Twojego sklepu internetowego
Następnie musisz skonfigurować metody płatności, aby akceptować płatności online w swoim sklepie. WooCommerce oferuje kilka bramek płatności, które można łatwo skonfigurować.
Po prostu przejdź do WooCommerce ” Ustawienia strony i przejść do zakładki „Płatności”. Domyślnie możesz wybrać Standard PayPal, płatność przy odbiorze, Czeki i Przelewy Bankowe.
Przewiń poniżej, a zobaczysz również opcję instalacji Stripe, PayPal Checkout i płatności WooCommerce. Zalecamy wybór Stripe i Paypal Standard jako opcji płatności.
Dla każdej bramki płatności możesz kliknąć przycisk Skonfiguruj i podać wymagane informacje. Na przykład, możesz włączyć Stripe i wprowadzić klucze API (możesz znaleźć te informacje na swoim koncie Stripe).
Nie zapomnij kliknąć przycisku Zapisz zmiany, aby zapisać ustawienia płatności.
Punkt 5. Dodawanie produktów do sklepu internetowego
Zacznijmy od dodania pierwszego Produktu do twojego sklepu internetowego.
Musisz odwiedzić Produkty ” Dodaj Nowy strona dodawania nowego produktu.
Najpierw podaj tytuł produktu, a następnie szczegółowy opis.
W kolumnie po prawej stronie zobaczysz pole „kategorie produktów”. Kliknij „+ Dodaj nową kategorię produktu”, aby utworzyć kategorię dla tego produktu. Pozwala to Tobie i Twoim klientom łatwo sortować i przeglądać produkty.
Przewiń trochę w dół, a zauważysz pole danych produktu. W tym miejscu podasz informacje związane z produktem, takie jak ceny, zapasy, wysyłka itp.
Poniżej pola danych produktu, pojawi się pole, aby dodać krótki opis produktu. Te opisy produktów będą używane, gdy użytkownicy przeglądają wiele produktów na stronie.
Na koniec, w kolumnie po prawej stronie zobaczysz pola, w których można dodać główny obraz produktu i galerię produktów.
Gdy będziesz zadowolony ze wszystkich dodanych informacji o produkcie, możesz kliknąć przycisk Publikuj, aby go udostępnić na swojej stronie internetowej.
Powtórz proces, aby dodać więcej produktów w razie potrzeby.
Punkt 6. Wybierz i dostosuj motyw WordPress
Motywy kontrolują, jak twoje witryny WordPress wyglądają dla użytkowników, gdy je odwiedzają. W przypadku sklepu WooCommerce kontrolują również sposób wyświetlania produktów.
Dostępne są tysiące płatnych i darmowych motywów WordPress, które pomogą Ci stworzyć oszałamiającą obecność w Internecie.
Jednak nie wszystkie motywy WordPress są zaprojektowane specjalnie dla sklepów eCommerce. Wybraliśmy jedne z najlepszych motywów WooCommerce, z których możesz wybierać.
Jeśli potrzebujesz pomocy w wyborze motywu, zapoznaj się z naszym przewodnikiem na temat 9 rzeczy, które powinieneś wziąć pod uwagę przy wyborze idealnego motywu WordPress.
Po zainstalowaniu motywu WooCommerce możesz dostosować jego wygląd do własnych wymagań.
Wystarczy udać się do Wygląd ” Dostosuj strona. Spowoduje to uruchomienie dostosowywania motywu, w którym można zmienić różne ustawienia motywu.
Większość nowoczesnych motywów WooCommerce ma różne opcje dostosowywania i działa dobrze zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych.
Punkt 7. Rozszerz Swój Sklep Internetowy O Wtyczki
Teraz, gdy twój sklep jest prawie gotowy, możesz dodać więcej funkcji, aby stworzyć udany sklep internetowy. Możesz na przykład dodać formularz obsługi klienta lub promować swoją nową firmę w mediach społecznościowych, aby dokonać pierwszej sprzedaży.
Tutaj pojawiają się wtyczki.
Zarówno WooCommerce, jak i WordPress pozwalają łatwo dodawać nowe funkcje do swojej witryny za pomocą wtyczek lub rozszerzeń.
Wtyczki są jak aplikacje dla Twojej witryny WordPress. Są ich tysiące, z których możesz korzystać, zarówno za darmo, jak i premium. Na WordPress.org sam katalog wtyczek ma więcej niż wtyczki 58,000.
Jednak ta obfitość wyboru utrudnia również początkującym wybór odpowiednich wtyczek. Skąd wiesz, którą wtyczkę wybrać?
Oto niektóre z naszych najlepszych opcji dla niezbędnych wtyczek, które powinien zainstalować każdy sklep internetowy.
1. OptinMonster
OptinMonster pomaga łatwo przekonwertować odwiedzających witrynę na płacących klientów. Jest wyposażony w narzędzia, takie jak wyskakujące okienka lightbox, banery sticky header i footer, liczniki odliczania, spin to win i inne.
Wszystkie z nich pomagają poprawić konwersje, zwiększyć sprzedaż, powiększyć listę e-mail i zmniejszyć liczbę porzucanych koszyków.
Uwaga: możesz uzyskać bezpłatną wersję OptinMonster, jeśli zarejestrujesz się z wewnątrz wtyczki OptinMonster WordPress.
2. WPForms
WPForms to najlepsza wtyczka do tworzenia formularzy dla WordPress. Umożliwia łatwe tworzenie dowolnego rodzaju formularzy dla Twojego sklepu, w tym formularzy kontaktowych, ankiet, formularzy logowania, formularza zamówienia kart podarunkowych i innych.
Posiada intuicyjny kreator formularzy typu przeciągnij i upuść, który pozwala po prostu wskaż i kliknij, aby utworzyć formularze. Zobacz nasz przewodnik, jak łatwo utworzyć formularz kontaktowy w WordPress, aby uzyskać szczegółowe instrukcje.
Uwaga: WPForms ma również bezpłatną wersję o nazwie WPForms Lite, której możesz użyć, jeśli nie potrzebujesz funkcji Pro.
3. Łatwy Partner
Easy Affiliate pomaga łatwo dodać program partnerski do sklepu internetowego. Dzięki temu możesz współpracować z marketerami afiliacyjnymi, aby promować swoje produkty za prowizję.
Jest wyposażony w potężne śledzenie partnerów, brak opłat transakcyjnych, wykrywanie oszustw, wypłaty za pomocą jednego kliknięcia i Pulpit nawigacyjny dla Partnerów. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszym przewodnikiem na temat tworzenia programu poleceń dla Twojego sklepu internetowego.
4. Zaawansowane Kupony
Zaawansowane kupony to najlepsza wtyczka kodu kuponu dla WooCommerce. Pozwala rozszerzyć domyślną funkcjonalność kuponów WooCommerce i tworzyć bardzo skuteczne kupony, aby rozwijać swoją firmę.
Dzięki zaawansowanym kuponom możesz tworzyć program lojalnościowy, zaplanowane kupony, kupić 1 Uzyskaj 1 darmowe oferty, kupony wysyłkowe i wiele innych. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik, jak tworzyć inteligentne kupony do sklepu eCommerce.
5. SeedProd
SeedProd to najlepsza wtyczka do tworzenia stron dla WordPress i WooCommerce. Umożliwia łatwe tworzenie niestandardowych stron docelowych dla Twojego sklepu internetowego.
Zawiera gotowe do użycia szablony przeznaczone do konwersji i sprzedaży. Zawiera również bloki WooCommerce, które możesz po prostu przeciągnąć i upuścić, aby utworzyć niestandardowe strony produktów, niestandardową stronę główną, stronę kasy, stronę dziękuję i wiele innych. Ponadto możesz podłączyć go do usługi e-mail marketingu, aby powiększyć listę e-mailową.
Uwaga: możesz wypróbować bezpłatną wersję SeedProd bezpośrednio z WordPress.org
6. PushEngage
PushEngage to najlepsze oprogramowanie do powiadomień push dla WordPress i WooCommerce. Umożliwia łatwe wysyłanie powiadomień web push do odwiedzających witrynę na ich komputerach i telefonach komórkowych.
Dzięki PushEngage możesz wysyłać spersonalizowane wiadomości do grupy docelowej, takie jak ogłoszenia o nowych produktach, przypomnienia o porzuconych koszykach, powiadomienia z powrotem w magazynie, wiadomości powitalne i inne.
7. Wszystko w jednym SEO dla WordPress
Wszystko w jednym SEO dla WordPress to najlepsza wtyczka SEO dla WooCommerce. Pozwala łatwo zoptymalizować sklep internetowy pod kątem SEO bez umiejętności optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Jest wyposażony w pełną obsługę e-commerce, znaczniki schematu, mapy witryn, okruszki chleba i wiele innych. Pomaga to zwiększyć ruch w sklepie internetowym. Aby uzyskać szczegółowe informacje, zobacz nasz kompletny przewodnik SEO WooCommerce dla początkujących.
Uwaga: Istnieje również darmowa wersja AIOSEO, która jest nadal dość potężna dla tych, którzy dopiero zaczynają.
8. MonsterInsights
MonsterInsights to najlepsza wtyczka Google Analytics dla WordPress. Pomaga zobaczyć, skąd pochodzą Twoi klienci i co robią w Twojej witrynie.
MonsterInsights jest wyposażony w Śledzenie WooCommerce, dzięki czemu możesz zobaczyć konwersje i dane sprzedaży na swojej stronie. Pomaga to dostosować strategię marketingową i rozwijać małą firmę dzięki decyzjom opartym na danych.
9. HubSpot
HubSpot to najlepsza wtyczka CRM dla WordPress i WooCommerce. Umożliwia automatyczną synchronizację formularzy, zarządzanie kontaktami, dzielenie ich na listy i sprawdzanie każdej interakcji użytkowników z witryną. Posiada również wbudowaną bezpłatną funkcję e-mail marketingu.
Pozwalają również dodać czat na żywo do stron witryny i uzyskać analizę wydajności całego programu marketingowego.
Aby uzyskać więcej zaleceń dotyczących wtyczek, zobacz nasz wybór ekspertów niezbędnych wtyczek WooCommerce dla biznesu eCommerce.
Nauka WordPress rozwijać swój biznes Online
WordPress jest niesamowicie potężny i elastyczny, ale czasami początkującym może być trudno skonfigurować go tak, jak chcą.
W WPBeginner naszym głównym celem jest zapewnienie najnowocześniejszych pomocnych samouczków WordPress, które są łatwe do zrozumienia nawet dla właścicieli witryn WordPress nie będących technikami (Zobacz więcej o nas).
WPBeginner to największa Darmowa witryna z zasobami WordPress dla początkujących. Oferujemy wiele zasobów, w tym:
- WPBeginner Blog-centralne miejsce dla wszystkich naszych tutoriali WordPress.
- Filmy WPBeginner-nowy w WordPress? Obejrzyj te filmy 23, aby opanować WordPress.
- WPBeginner Dictionary – twój jeden przystanek, aby nauczyć się powszechnie używanych terminów i żargonu WordPress.
- Facebook WPBeginner Engage Group-Uzyskaj bezpłatną pomoc ekspercką w największej grupie WordPress na Facebooku.
Możesz także subskrybować kanał WPBeginner na YouTube, gdzie regularnie udostępniamy samouczki wideo, aby pomóc Ci nauczyć się WordPress.
Mamy również przewodnik, aby pokazać użytkownikom, jak najlepiej wykorzystać bezpłatne zasoby WPBeginner.
Wielu naszych użytkowników wpisuje swoje pytanie w Google i po prostu dodaje wpbeginner na końcu. To pokazuje im powiązane artykuły z WPBeginner.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące zakładania sklepu internetowego
Wielu naszych użytkowników regularnie zwraca się do nas z pytaniami dotyczącymi rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej ze sklepem internetowym. Postaraliśmy się odpowiedzieć na niektóre z najczęściej zadawanych pytań poniżej:
Gdzie mogę znaleźć produkty do sprzedaży w moim sklepie?
Istnieją różne sposoby pozyskiwania produktów przez właścicieli sklepów. Niektóre sprzedają produkty, takie jak oprogramowanie, Sztuka cyfrowa, Muzyka i inne produkty do pobrania.
Inne produkty pochodzą od lokalnych lub zagranicznych dostawców korzystających z rynków internetowych, takich jak Alibaba lub AliExpress. Jeśli nie chcesz obsługiwać własnych zapasów lub wysyłki, Możesz również rozważyć uruchomienie sklepu print on demand lub dropshipping.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz artykuł na temat wyboru produktów do sprzedaży online.
Czy mogę założyć sklep internetowy za darmo?
Niektóre platformy e-commerce oferują ograniczone bezpłatne wersje próbne, ale po tym będziesz musiał zapłacić. Podczas gdy WooCommerce sam w sobie jest darmowy, potrzebujesz nazwy domeny i konta hostingowego, aby go uruchomić, co będzie kosztować.
Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?
To zależy od twojego biznesplanu i budżetu. Możesz zacząć od najtańszego hostingu i polegać na bezpłatnych wtyczkach i motywie, aby ograniczyć koszty. Zalecamy model biznesowy, w którym zaczynasz od małych, a następnie wydajesz pieniądze w miarę rozwoju firmy.
Aby uzyskać szczegółową analizę kosztów, zobacz nasz artykuł na temat tego, ile kosztuje zbudowanie witryny eCommerce.
Czy mogę stworzyć sklep internetowy bez wysyłki produktów?
Możesz. Na przykład możesz stworzyć sklep internetowy za pomocą wtyczek dropshipping, stworzyć sklep partnerski Amazon lub stworzyć sklep podobny do eBay. Możesz również korzystać z tego samego sklepu internetowego do sprzedaży produktów zewnętrznych, a także własnych produktów.
Jak zarządzać kosztami wysyłki i podatkami w moim sklepie internetowym?
W zależności od regionu może być konieczne dodanie podatku od sprzedaży, VAT lub innych podatków. WooCommerce umożliwia dodawanie podatków poprzez włączenie ich pod WooCommerce ” Ustawienia strona.
W tym miejscu możesz także przejść do zakładki Wysyłka i utworzyć różne strefy wysyłki, dodać stawki wysyłki, ustawić zryczałtowane Stawki Wysyłki i nie tylko.
Mamy nadzieję, że ten samouczek pomógł Ci nauczyć się budować sklep internetowy. Możesz również zobaczyć te przydatne wskazówki, aby przyciągnąć ruch do nowej witryny WordPress lub zobaczyć nasze porównanie najlepszego oprogramowania do czatu na żywo dla małych firm.