Czym jest blog i czym różni się od strony internetowej?

Często czytelnicy pytają nas o to, czym jest blog i czym różni się od strony internetowej?

Jeśli myślisz o założeniu bloga lub strony internetowej, zrozumienie tych warunków pomoże Ci osiągnąć swoje cele.

W tym przewodniku dla początkujących wyjaśnimy, czym jest blog i jaka jest różnica między blogiem a stronami internetowymi. Porozmawiamy również o scenariuszach użycia, z rzeczywistymi przykładami i ich korzyściami.

What is a blog and how is it different from a website?

Czym jest Blog?

Blog jest rodzajem strony internetowej, na której treść jest prezentowana w odwrotnej kolejności chronologicznej (nowsze treści pojawiają się jako pierwsze). Zawartość bloga jest często określana jako wpisy lub „posty na blogu”.

Blogi są zazwyczaj prowadzone przez osobę lub małą grupę osób, aby zaprezentować informacje w stylu konwersacyjnym. Jednak teraz istnieje mnóstwo korporacyjnych blogów, które produkują wiele treści informacyjnych i myślowych.

A blog page showing posts

Typowe posty na blogu mają również sekcję komentarzy, w której użytkownicy mogą odpowiedzieć na artykuł.

Historia blogów

Blogi wyewoluowały z internetowych pamiętników i czasopism w połowie lat 90. w tym czasie internauci prowadzili już osobiste strony internetowe, na których publikowali regularne aktualizacje o swoim życiu osobistym, przemyśleniach i komentarzach społecznych.

Termin Web log został po raz pierwszy użyty pod koniec lat 90., który później stał się „weblog”, następnie „we blog”, a wreszcie po prostu „blog”.

Ze względu na rosnącą liczbę takich stron internetowych zaczęło się pojawiać kilka narzędzi, które ułatwiały użytkownikom tworzenie czasopism internetowych i osobistych blogów. Narzędzia te pomogły spopularyzować blogowanie i udostępniły technologię dla nietechnicznych użytkowników.

W 1999 roku popularna strona blogowa Blogger.com został uruchomiony, który został później przejęty przez Google w lutym 2003.

W tym samym roku WordPress wydał swoją pierwszą wersję jako platforma blogowa w maju 2003.

Dziś WordPress jest najpopularniejszą na świecie platformą blogową zasilającą ponad 41% wszystkich stron internetowych w Internecie.

Jaka jest różnica między blogiem a Stroną Internetową?

Blogi są rodzajem strony internetowej. Jedyną prawdziwą różnicą między blogiem a innymi rodzajami stron internetowych jest to, że blogi są regularnie aktualizowane o nowe treści, które są wyświetlane w odwrotnej kolejności chronologicznej (najpierw nowe posty na blogu).

Typowe strony internetowe mają charakter statyczny, w których treść jest zorganizowana na stronach i nie są często aktualizowane. Podczas gdy blog jest dynamiczny i jest zazwyczaj aktualizowany częściej. Niektórzy blogerzy publikują wiele nowych artykułów dziennie.

Blogi mogą być częścią większej strony internetowej. Często firmy mają sekcję bloga, w której regularnie tworzą treści, aby informować i edukować swoich klientów.

Możesz użyć WordPress do stworzenia zarówno strony internetowej, jak i bloga, dlatego wielu właścicieli firm korzysta z WordPressa do budowy witryny dla małych firm.

Mówiąc prościej, wszystkie blogi mogą być stroną internetową lub częścią strony internetowej. Jednak nie wszystkie strony internetowe można nazwać blogami.

Na przykład WPBeginner to blog i strona internetowa. Nasza strona internetowa zawiera inne treści, które są publikowane w formacie innym niż blog, takie jak słowniczek, o nas i strony kontaktowe.

Non-blog content on a blog website

Spójrzmy teraz na inny przykład. Tym razem Strona o nazwie Awesome Motive. Jest to strona biznesowa i należy do firmy zarządzającej WPBeginner.

Awesome Motive

Nie ma bloga ani żadnych treści publikowanych w kolejności sekwencyjnej. Wykorzystuje strony do organizowania i prezentowania informacji o firmie i zbiera opinie użytkowników, dodając formularz kontaktowy.

Możesz również powiedzieć, że blogi mają artykuły zorganizowane za pomocą kategorii i tagów. Z drugiej strony witryny wykorzystują strony do organizowania i wyświetlania treści.

Blog czy Strona WWW-który lepszy?

Jako początkujący możesz się zastanawiać, czy powinieneś założyć bloga lub opublikować stronę internetową, która z nich jest lepsza? Szczerze mówiąc, odpowiedź na to pytanie naprawdę zależy od tego, jakie są Twoje cele.

Wiele małych firm na całym świecie ma tradycyjne strony internetowe składające się tylko ze stron i bez bloga. Takie małe strony internetowe są często tworzone w celu stworzenia informacyjnej obecności w sieci dla firmy, organizacji lub osoby fizycznej.

Z drugiej strony coraz więcej firm realizuje potencjał bloga w swojej ogólnej strategii marketingowej. Właściciele firm dodają oddzielną sekcję bloga do swoich tradycyjnych stron internetowych i wykorzystują ją, aby uzyskać większy ruch z wyszukiwarek.

To dlatego, że blogi są udowodnione, aby poprawić search engine optimization (SEO).

Blogi są również wyposażone w funkcję kanału RSS, która pozwala użytkownikom być na bieżąco z najnowszymi wpisami. Po opublikowaniu nowego postu kanał RSS jest automatycznie aktualizowany.

Inteligentni marketerzy często łączą kanał RSS z biuletynem e-mailowym lub powiadomieniem push, aby wysłać swoim użytkownikom powiadomienie o ostatnich postach, ogłoszeniach o produktach i nie tylko.

Weź OptinMonster, jest to oprogramowanie do generowania leadów, a ich strona internetowa ma tradycyjne strony sprzedaży prezentujące ich produkt i funkcje.

OptinMonster website and blog

Mają również blog informacyjny, na którym uczą użytkowników, jak ulepszać konwersje i zdobywać więcej potencjalnych klientów. Pomaga im to pokryć branżowe słowa kluczowe, aby uzyskać bezpłatny ruch z wyszukiwarek i zwiększyć sprzedaż.

Niezależnie od tego, czy jesteś firmą, organizacją non-profit, czy profesjonalistą, dodanie własnego bloga do swojej witryny może pomóc przyciągnąć grupę docelową, powiększyć listę e-mail i sprzedawać produkty.

Jaka jest różnica między wpisami na blogu a stronami?

WordPress to najpopularniejsza platforma blogowa i potężny system zarządzania treścią. Domyślnie zawiera dwa typy treści: posty i strony. Często początkujący mylą się między nimi.

Posty na blogu są wyświetlane w odwrotnej kolejności chronologicznej (od najnowszych do najstarszych) na stronie bloga, ponieważ są one aktualne, co oznacza, że użytkownicy będą musieli kopać głębiej, aby zobaczyć Starsze Posty.

Strony statyczne to treści typu „jednorazowego”, takie jak strona informacje, Strona kontaktowa, strona docelowa produktów lub usług, Strona główna i inne.

Aby dowiedzieć się więcej, Zobacz nasz przewodnik dla początkujących na temat różnicy między postami a stronami.

Strony są zwykle używane do tworzenia struktury i układu strony internetowej. Nawet blogi mogą mieć strony obok nich (zobacz naszą listę ważnych stron, które każdy blog powinien mieć).

Dlaczego Ludzie Blogują? Jakie są korzyści z blogowania?

Każdy indywidualny bloger ma własną motywację do blogowania. Wielu z nich używa go jako alternatywy dla prowadzenia dziennika lub dziennika. Witryny blogowe zapewniają im miejsce do dzielenia się swoją kreatywnością i pomysłami szerszej publiczności.

Najlepsze marki i firmy tworzą blogi, aby edukować swoich klientów, udostępniać wiadomości i docierać do szerszej publiczności. Blogowanie jest istotną częścią strategii marketingowej online dla wielu firm.

Oto tylko kilka zalet blogowania.

  • Zapewnia drogę do organizowania myśli i pomysłów
  • Pozwala zaprezentować swoje umiejętności, kreatywność i Talenty
  • Pomóż jednostkom stać się autorytetem w swojej branży
  • Pomaga nawiązywać kontakty towarzyskie z ciekawymi ludźmi o podobnych poglądach online
  • Wielu blogerów zarabia na blogach za pomocą różnych metod zarabiania
  • Firmy wykorzystują blogowanie, aby przyciągnąć więcej potencjalnych klientów do swoich witryn
  • Organizacje Non-profit mogą wykorzystywać blogi do podnoszenia świadomości, prowadzenia kampanii w mediach społecznościowych i wpływania na opinię publiczną

Jakie są przykłady dobrych blogów?

Blogowanie jest ogromne!

Miliony osób i firm z całego świata mają blogi. Oznacza to, że istnieją blogi na prawie każdy temat, jaki możesz wymyślić.

Oto kilka popularnych blogów, które możesz sprawdzić jako przykład. Wybraliśmy najlepsze blogi w różnych branżach, aby dać ci wyobrażenie o tym, jak różnorodne są blogi.

1. Szczypta Mniam

Pinch of Yum

Szczypta Mniam to jeden z najpopularniejszych blogów kulinarnych i kulinarnych online. Rozpoczęty przez Lindsay, nauczycielkę ze szkoły średniej, blog pozwolił jej rzucić codzienną pracę i stać się pełnoetatowym blogerem.

2. WeTheParents

WeTheParents

WeTheParents to popularny blog dla rodziców prowadzony przez Neve i Keane (rodziców). Dzielą się wskazówkami dla rodziców dla mam i tatusiów, a robiąc to, zarabiają pieniądze, zarabiając prowizję na polecanych przez nich produktach.

3. Nosiliśmy To, Co

We Wore What

Rozpoczęty przez Danielle Bernstein, założyliśmy popularny blog modowy. Z ponad 1,5 milionem obserwujących, obejmuje wszystko, od mody po wystrój wnętrz po odzież męską.

4. Nerd Fitness

Nerd Fitness

Blog o fitnessie założony przez Steve ’ a Kamba, Nerd Fitness jest poświęcony pomaganiu ludziom w utrzymaniu dobrej kondycji. Zapewnia porady fitness, motywację, wsparcie, wskazówki dotyczące diety i ćwiczeń.

5. Lost With Purpose

Lost With Purpose

Popularny blog podróżniczy prowadzony przez Alex, który dzieli się swoimi podróżami, oferując porady, porady i przewodniki dla innych turystów.

6. Mały Budda

Tiny Buddha

Tiny Buddha to blog rozwoju osobistego stworzony przez Lori Deschene. Blog publikuje treści na temat szczęścia, miłości, związków, uważności, duchowości, prostoty, minimalizmu, odpuszczania i innych.

Istnieje wiele innych wspaniałych blogów na wiele różnych tematów. Zobacz naszą listę najpopularniejszych typów blogów, aby uzyskać więcej pomysłów.

Jak Blogerzy Zarabiają Pieniądze?

Zwykle ludzie myślą o blogerach jako hobbystach. Podczas gdy niektórzy ludzie mają blogi lifestylowe, duża liczba blogerów zarabia na swoich stronach blogowych. Dzięki temu mogą skupić się bardziej na swoim blogu, rzucić pracę dzienną i zbudować udane firmy online.

Bardziej udane blogi mogą zarabiać sześciocyfrowe, siedmiocyfrowe, a nawet ośmiocyfrowe dochody w ciągu roku.

Poniżej znajduje się kilka sposobów, z których większość blogerów korzysta, aby zarabiać na swoich blogach:

Najczęstszym i prawdopodobnie najłatwiejszym sposobem zarabiania pieniędzy w Internecie jest wyświetlanie reklam. Jednak jako nowy bloger nie będziesz mógł kontaktować się bezpośrednio z reklamodawcami ani zarządzać nimi samodzielnie.

Tutaj pojawia się Google AdSense. Zajmuje się wyszukiwaniem reklam, wyświetlaniem ich, zbieraniem płatności od reklamodawców i wysyłaniem tych płatności za niewielką opłatą.

Wielu blogerów również zarabiać pieniądze poprzez affiliate marketing. Zasadniczo polecają produkty na swoich stronach internetowych i zarabiają prowizję, gdy użytkownicy kupują te produkty. Na przykład możesz udostępniać swoje ulubione produkty Amazon i zarabiać opłatę za polecenie, gdy użytkownicy kupują za pomocą Twojego linku.

Inne popularne metody zarabiania obejmują członkostwo, sprzedaż kursów online lub dodawanie sklepu internetowego (e-commerce) do bloga.

Zobacz naszą listę sprawdzonych sposobów zarabiania pieniędzy na swoim blogu, aby uzyskać więcej przykładów.

Mamy również listę” łatwych do rozpoczęcia ” pomysłów na biznes online, które możesz sprawdzić.

Czy każdy może założyć bloga?

Tak, każdy, kto chce założyć bloga, może to łatwo zrobić.

We wczesnych dniach blogowania użytkownicy potrzebowali umiejętności kodowania HTML i PHP, aby nawet zaktualizować swoje blogi.

Teraz istnieje wiele narzędzi do blogowania, takich jak WordPress, Tumblr, Medium, Blogger, Wix, Squarespace itp., które pozwalają łatwo stworzyć swój pierwszy blog bez pisania kodu.

Zasadniczo, jeśli możesz wskaż i kliknij, możesz zbudować bloga w ciągu kilku minut.

Mając to na uwadze, wybór niewłaściwej platformy blogowej do rozpoczęcia bloga jest najczęstszym błędem popełnianym przez początkujących. Ale skoro tu jesteś, nie popełnisz tego błędu.

Zalecamy korzystanie z WordPress. Jest to najpopularniejsza na świecie platforma blogowa i narzędzie do tworzenia stron internetowych. Ponad 41% wszystkich stron internetowych jest budowanych za pomocą WordPressa, dzięki czemu możesz zorientować się, jak popularna jest ta witryna.

Istnieją dwa rodzaje WordPress: WordPress.com, która jest ograniczoną usługą hostingową, oraz WordPress.org znany również jako self-hosted WordPress. Zobacz nasz przewodnik na temat różnicy między WordPress.com vs WordPress.org po więcej szczegółów.

Zalecamy korzystanie z WordPress.org ponieważ jest to open source, co oznacza natychmiastowy dostęp do wszystkich potężnych funkcji WordPress. Pozwala również łatwo zarabiać na swoim blogu bez żadnych ograniczeń.

Chcesz dowiedzieć się więcej o WordPress? Zobacz naszą pełną recenzję WordPress dla szczegółowego podziału jego funkcjonalności.

Będziesz potrzebował następujących rzeczy, aby rozpocząć własną WordPress.org blog.

  • Nazwa domeny (będzie to adres Twojego bloga i to, co użytkownicy będą wpisywać w przeglądarce, aby go odwiedzić. Na przykład, wpbeginner.com)
  • Serwis hostingowy (będzie to strona główna plików Twojego bloga)
  • 20 minut twojego czasu

Zwykle nazwa domeny kosztuje około $14.99 rocznie, a hosting witryny $7.99 miesięcznie. Teraz, jeśli dopiero zaczynasz, to wydaje się dużo pieniędzy.

Na szczęście Bluehost zgodził się zaoferować użytkownikom WPBeginner bezpłatną domenę i zniżkę na hosting. Są jedną z największych firm hostingowych na świecie i są oficjalnie polecane przez WordPress.

Zasadniczo będziesz mógł zacząć za $ 2.75 miesięcznie.

→ Kliknij tutaj, aby skorzystać z tej ekskluzywnej oferty Bluehost ←

Po zakupie hostingu możesz przejść do naszego przewodnika krok po kroku, jak założyć bloga, aby uzyskać szczegółowe instrukcje.

Najlepszą częścią WordPress jest to, że zawiera tysiące gotowych szablonów znanych również jako motywy WordPress. Możesz wybrać motyw, a następnie dostosować projekt bloga za pomocą narzędzi przeciągnij i upuść. Zobacz naszą listę najlepszych darmowych motywów blogowych WordPress.

Istnieje ponad 58,000 + darmowe wtyczki dostępne dla WordPress. Te wtyczki są jak aplikacje do witryny WordPress, które pozwalają łatwo dodawać funkcje, takie jak formularze kontaktowe, podcasty, sklep internetowy i inne. Zobacz nasz wybór ekspertów musi mieć wtyczki WordPress.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł odpowiedzieć na twoje pytania dotyczące tego, czym jest blog i jaka jest różnica między blogiem a stroną internetową. Możesz również zobaczyć naszą listę najbardziej przydatnych narzędzi do zarządzania i rozwijania swojego bloga WordPress.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

6 Najlepszych bramek płatności WooCommerce dla WordPress

W artykule: Jak wybrać najlepszą bramkę płatności WooCommerceTop WooCommerce bramek płatności dla…

14 Najlepsze wtyczki WordPress SEO i narzędzia, których powinieneś używać

W artykule: Rzeczy, które musisz wiedzieć o wtyczkach i narzędziach WordPress SEO1.…

Czeka nas rozwój sportów motorowych

W artykule: Jaki jest związek między popularyzacją sportów motorowych a poprawą kultury…

Jak dodać nagłówki bezpieczeństwa HTTP w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Czym są nagłówki bezpieczeństwa HTTP?Dodawanie nagłówków bezpieczeństwa HTTP w WordPress1.…