W artykule:
- Czy trzeba przesłać swoją stronę do wyszukiwarek?
- Zgłaszanie witryny do Google
- Tworzenie Sitemap XML za pomocą All in One SEO
- Jak przesłać swoją stronę do Bing, Yahoo i DuckDuckGo
- Jak sprawdzić, czy Twoja witryna została zaindeksowana?
- Czy należy korzystać z usługi przesyłania stron internetowych?
- Rozwiązywanie problemów i FAQ dotyczące wysyłania witryny do wyszukiwarek
Ostatnio jeden z naszych czytelników zapytał nas, jak przesłać swoją witrynę WordPress do wyszukiwarek takich jak Google?
Wyszukiwarki są największym źródłem ruchu dla większości stron internetowych. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że mogą one łatwo znaleźć i uszeregować strony Twojej witryny.
W tym artykule pokażemy Ci, jak łatwo przesłać swoją witrynę do wyszukiwarek i zacząć pozyskiwać ruch do swojej witryny.
Ponieważ jest to kompleksowy przewodnik, proszę czuć się swobodnie korzystać z szybkich linków poniżej, aby przejść bezpośrednio do różnych sekcji w tym artykule.
Czy trzeba przesłać swoją stronę do wyszukiwarek?
Nie, nie musisz przesłać swoją stronę do wyszukiwarek. Większość botów wyszukiwarek może automatycznie znaleźć Twoją witrynę, jeśli została ona wymieniona na innych stronach.
Jednak dla witryn WordPress, zalecamy złożenie go ręcznie, ponieważ pomoże Ci to uzyskać odkryć szybciej.
Dlaczego powinieneś przesłać swoją stronę do wyszukiwarek?
Jeśli dopiero zaczynasz nowy biznes lub blog, to wyszukiwarki są najważniejszym źródłem darmowego ruchu na stronie. Oznacza to, że możesz rozwijać swój biznes online bez dużych nakładów finansowych.
W przeciwieństwie do płatnego ruchu z reklam, organiczny ruch z wyszukiwarek jest darmowy i nie musisz za niego płacić wyszukiwarkom.
Co ważniejsze, proces składania wniosku jest dość prosty, darmowy i daje dostęp do kilku narzędzi, które pomogą Ci rozwinąć swój biznes później.
To powiedziawszy, rzućmy okiem na to, jak przesłać swoją witrynę WordPress do wyszukiwarek.
Zgłaszanie witryny do Google
Google jest największą i najbardziej popularną wyszukiwarką na naszej planecie. Dla większości stron internetowych, Google jest często największym źródłem ich ruchu.
Aby przesłać swoją stronę do Google, musisz zarejestrować się w Google Search Console. Jest to darmowe narzędzie oferowane przez Google, aby pomóc właścicielom witryn zobaczyć, jak ich strona radzi sobie w wynikach wyszukiwania.
Zapisanie się jest darmowe i łatwe. Wystarczy wejść na stronę Google Search Console i kliknąć na przycisk „Zacznij teraz”.
Możesz użyć istniejącego konta Google do zalogowania się lub utworzyć nowe konto.
Następnie Google poprosi Cię o wprowadzenie nazwy domeny Twojej witryny. Zalecamy tutaj użycie opcji prefiksu URL, ponieważ jest ona łatwiejsza do zweryfikowania.
Po wybraniu tej opcji, użyj metody znacznika HTML, aby zweryfikować swoją witrynę i przesłać ją do Google. Musisz po prostu kliknąć na tag HTML, aby go rozwinąć, a następnie skopiować kod klikając przycisk „Kopiuj”.
Teraz istnieje wiele sposobów, aby dodać ten kod do swojej witryny. Pokażemy ci dwie najprostsze metody, a ty możesz wybrać jedną, która najlepiej pasuje do ciebie.
1. Dodawanie kodu weryfikacyjnego w WordPress za pomocą All in One SEO
Najprostszym sposobem na zrobienie tego jest użycie All in One SEO, który jest najlepszym pluginem WordPress SEO na rynku. Pozwala ona na optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek bez konieczności uczenia się jakiegokolwiek żargonu SEO.
Po pierwsze, musisz zainstalować i aktywować wtyczkę All in One SEO. Aby uzyskać więcej szczegółów, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Następnie należy odwiedzić stronę All in One SEO ” Ustawienia ogólne ” Narzędzia dla webmasterów i kliknąć opcję Google Search Console.
Po tym, musisz wkleić wartość zawartości z meta tagu HTML do pola „Kod weryfikacji Google”. Część, którą chcesz jest długi ciąg cyfr i liter.
Nie zapomnij kliknąć przycisku „Zapisz zmiany” u góry ekranu.
2. Dodawanie kodu weryfikacyjnego w WordPressie za pomocą wstawiania nagłówków i stopek
Jeśli nie używasz wtyczki All in One SEO, to możesz użyć tej metody, aby dodać kod weryfikacyjny Google Search Console do swojej witryny WordPress.
Po pierwsze, musisz zainstalować i aktywować wtyczkę Insert Header and Footers. Aby uzyskać więcej szczegółów, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji przejdź do Ustawienia ” Wstaw nagłówki i stop ki strona w swoim administratorze WordPress. Następnie po prostu wklej cały meta tag HTML do pola „Skrypty w nagłówku”.
Następnie upewnij się, że kliknąłeś przycisk Zapisz na dole strony.
Po dodaniu meta tagu do swojej witryny za pomocą jednej z metod, wróć do Google Search Console i kliknij przycisk „Zweryfikuj” dla metody tagu HTML.
Powinieneś teraz zobaczyć wiadomość o powodzeniu w Google Search Console, aby dać Ci znać, że Twoja witryna została zweryfikowana.
Jeśli potrzebujesz więcej pomocy, sprawdź nasz przewodnik krok po kroku na temat dodawania witryny WordPress do Google Search Console.
Tworzenie Sitemap XML za pomocą All in One SEO
Mapa strony XML w WordPressie to lista wszystkich treści w Twojej witrynie, w tym wszystkich postów i stron. Pomaga ona botom wyszukiwarek szybciej odkryć Twoją zawartość i zacząć wyświetlać ją w wynikach wyszukiwania.
W aktualizacji WordPress 5.5, XML sitemaps zostały dodane jako wbudowana funkcja. Jednak te sitemapy są bardzo podstawowe i nie można ich łatwo dostosować.
Zalecamy użycie All in One SEO do stworzenia swojej sitemapy.
All in One SEO to kompletny zestaw narzędzi WordPress SEO i zawiera wszechstronny generator sitemap.
Pozwala dostosować swoje mapy strony XML poprzez wykluczenie niepotrzebnych lub zduplikowanych treści. Mają również potężne niestandardowe sitemapy dla WooCommerce, sitemapy wiadomości i sitemapy wideo. Daje to dodatkową przewagę w SEO, gdy Twoja firma rośnie.
Po pierwsze, musisz zainstalować i aktywować wtyczkę All in One SEO. Aby uzyskać więcej szczegółów, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji, All in One SEO automatycznie utworzy twoją mapę strony.
Aby ją wyświetlić, po prostu przejdź do strony All in One SEO ” Sitemaps w swoim administratorze WordPress. Następnie kliknij przycisk „Otwórz Sitemap”.
Następnie zobaczysz indeks sitemap dla swojej witryny. To łączy się z wszystkimi mapami sitemap, które All in One SEO utworzyło.
Uwaga: All in One SEO tworzy wiele sitemap, ponieważ najlepszą praktyką jest dzielenie dużych sitemap. Używając różnych sitemap dla różnych typów treści, twoje sitemapy będą ładowały się szybko i będą miały rozsądny rozmiar, nawet gdy twoja strona będzie się rozrastać.
Proszę zachować tę stronę otwartą lub zapisać jej adres URL, ponieważ będzie ona potrzebna w dalszej części poradnika.
Jeśli chcesz, możesz kliknąć na każdy z linków, aby zobaczyć zawartość każdej indywidualnej mapy strony. Oto mapa strony dla stron w naszej witrynie demo.
Dodaj swoją mapę strony XML do Google Search Console
Teraz, gdy wygenerowałeś już swoją mapę strony XML, kolejnym krokiem jest pomoc Google w jej szybkim odnalezieniu.
Najprostszym sposobem na to jest użycie Google Search Console.
Po prostu zaloguj się do swojego konta w Google Search Console, a następnie kliknij na link Sitemaps w lewym pasku narzędzi:
Google Search Console umieściło już tutaj domenę Twojej strony. Wszystko, co musisz zrobić, to wpisać sitemap.xml
w pole i kliknąć przycisk Prześlij.
Search Console powinno wyświetlić komunikat informujący, że sitemapa została pomyślnie przesłana. Zobaczysz również swoją mapę witryny na liście „Przesłane mapy witryny”.
Jak przesłać swoją stronę do Bing, Yahoo i DuckDuckGo
Google całkowicie dominuje na rynku wyszukiwarek z niesamowitym 92% udziału w rynku. Jednak inne wyszukiwarki, takie jak Bing, Yahoo i DuckDuckGo nadal mogą być znaczącym źródłem ruchu dla Twojej witryny.
Zgłaszanie witryny do Bing, Yahoo i DuckDuckGo
Aby przesłać swoją witrynę do Bing, musisz zarejestrować się w Narzędziach dla webmasterów Bing.
Wystarczy kliknąć przycisk Zaloguj się, aby rozpocząć. Następnie, zaloguj się za pomocą konta Microsoft, Google lub Facebook.
Następnie, Bing poprosi Cię o dodanie witryny. Zalecamy użycie opcji „Dodaj witrynę ręcznie”. Działa ona niezawodnie i nie wymaga, abyś zweryfikował swoją witrynę w Google Search Console.
Po tym, po prostu wprowadź nazwę domeny witryny (URL), a następnie kliknij przycisk „Dodaj”.
Następnie zobaczysz kilka opcji metod weryfikacji. Po pierwsze, kliknij na metodę HTML Meta Tag. Spowoduje to otwarcie szczegółów. Następnie kliknij przycisk „Kopiuj”, aby skopiować meta tag.
Najprostszym sposobem na dodanie meta tagu do witryny jest użycie All in One SEO. W swoim pulpicie nawigacyjnym WordPress przejdź do All in One SEO ” Ustawienia ogólne „ Strona Narzędzia dla webmasterów.
Następnie kliknij na opcję Bing Webmaster Tools.
Spowoduje to otwarcie pola, w którym możesz wprowadzić kod weryfikacyjny Bing. Jest to długi ciąg cyfr i liter, który tworzy wartość treści w meta tagu Bing.
Alternatywnie możesz zainstalować darmową wtyczkę Insert Header and Footers dla WordPress.
Po aktywacji przejdź do strony Ustawienia ” Wstaw nagłówki i stop ki w swoim administratorze WordPress. Następnie po prostu wklej cały meta tag HTML do pola „Skrypty w nagłówku”.
Nie zapomnij kliknąć przycisku „Zapisz” dalej na dole strony.
Po tym, musisz wrócić do Bing Webmaster Tools i kliknij przycisk „Zweryfikuj”. Powinieneś zobaczyć wiadomość o powodzeniu, aby poinformować, że Twoja witryna została dodana.
Następnie kliknij na zakładkę Sitemaps na lewym pasku bocznym. Następnie kliknij przycisk „Prześlij sitemapę”.
Musisz wkleić adres URL indeksu sitemap, który All in One SEO stworzyło dla Ciebie. Powinna to być nazwa twojej domeny z sitemap .xml
na końcu.
Po tym, po prostu kliknij przycisk „Prześlij”.
Teraz zobaczysz swoją mapę strony w tabeli sitemap w Narzędziach dla webmasterów Bing.
Twoja witryna pojawi się również w wynikach wyszukiwania Yahoo i DuckDuckGo
Teraz, gdy przesłałeś swoją stronę do Bing, została ona również automatycznie przesłana do Yahoo.
DuckDuckGo również korzysta z wyników wyszukiwania Bing. Oznacza to, że po przesłaniu witryny do Bing, zostanie ona również zaindeksowana w DuckDuckGo.
Jak sprawdzić, czy Twoja witryna została zaindeksowana?
Najprostszym sposobem na sprawdzenie czy twoja strona została zaindeksowana jest po prostu przejście na stronę główną wybranej wyszukiwarki i wpisanie site:yoursitename.com
jako wyszukiwaną frazę.
Dla strony WPBeginner, wpisalibyśmy site :wpbeginner.com
w wyszukiwarkę.
Jeśli twoja witryna została zaindeksowana, powinieneś zobaczyć listę swoich treści. Twoja strona główna będzie zazwyczaj na samej górze.
To działa dla wszystkich popularnych wyszukiwarek, w tym Google, Yahoo, Bing i DuckDuckGo.
Czy należy korzystać z usługi przesyłania stron internetowych?
Nie, nie powinieneś korzystać z usługi przesyłania stron internetowych, aby przesłać swój blog WordPress lub witrynę do wyszukiwarek.
Nie ma żadnych dodatkowych korzyści z korzystania z usług składania witryn lub usług składania w wyszukiwarkach. Pobierają one opłatę premium, aby zrobić coś, co jest wolne, i można to zrobić samemu.
Co ważniejsze, te usługi składania może złożyć swoją witrynę do spamu źródeł, które mogą zaszkodzić SEO witryny.
Rozwiązywanie problemów i FAQ dotyczące wysyłania witryny do wyszukiwarek
Ponieważ WPBeginner jest największą darmową witryną z zasobami WordPress, słyszeliśmy już prawie każde pytanie związane z tym tematem. Oto kilka typowych problemów i FAQ, które słyszymy na temat przesyłania witryny do wyszukiwarek.
1. Jak długo potrwa, aby moja strona pojawiła się w wyszukiwarkach?
To może potrwać kilka dni lub kilka tygodni, aby Twoja strona pojawiła się w wyszukiwarkach.
To zależy od wyszukiwarek, aby zaindeksować witrynę. Nie możesz zmusić Google ani żadnej innej wyszukiwarki do szybszej indeksacji Twojej strony.
Powinieneś jednak postępować zgodnie z naszymi instrukcjami powyżej, aby pomóc wyszukiwarkom znaleźć twoją witrynę tak łatwo, jak to możliwe. Uzyskanie dużej ilości linków zwrotnych do Twojej witryny może również pomóc w przyspieszeniu tego procesu.
2. Zgłosiłem swoją stronę, ale nie pojawia się ona w wyszukiwarkach?
Po pierwsze, sprawdź, czy Twoja strona jest widoczna dla wyszukiwarek. W swoim administratorze WordPress przejdź do strony Ustawienia ” Czytanie i upewnij się, że pole „Zniechęcaj wyszukiwarki do indeksowania tej witryny” nie jest zaznaczone.
Jeśli pole jest zaznaczone, to jest zatrzymywanie wyszukiwarek z indeksowania witryny WordPress. Po prostu usuń zaznaczenie, a następnie kliknij przycisk „Zapisz zmiany”.
Jeśli to ustawienie jest poprawne, to po prostu trzeba być cierpliwym. To może potrwać dzień lub tak dla Google Search Console do przetwarzania sitemap.
3. Moja strona jest widoczna w wyszukiwarkach, ale nie mam żadnego ruchu?
Jeśli nie otrzymujesz ruchu na swojej stronie, może to być spowodowane tym, że jest ona na bardzo niskiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Powinieneś skorzystać z All in One SEO, aby uzyskać szczegółowe rekomendacje dotyczące SEO (search engine optimization) Twojej witryny.
W szczególności ważne jest, aby odpowiednio używać słów kluczowych w treści twojej strony.
Możesz również użyć tych narzędzi do badania słów kluczowych, aby napisać więcej treści zoptymalizowanych pod kątem SEO i wdrożyć nasze 27 sprawdzonych wskazówek, aby zwiększyć ruch w witrynie.
4. Jak mogę dodać moją stronę do wyszukiwarek za darmo?
Wszystkie metody, które opisaliśmy powyżej są darmowe. Zalecamy, aby nie płacić za umieszczanie witryny w wyszukiwarkach.
Jest to wolne, aby utworzyć konta w Google Search Console i Bing Webmaster Tools. Żaden z nich nie pobiera żadnych opłat.
5. Jak wyszukiwarki znajdują moją stronę?
Wyszukiwarki używają zautomatyzowanego oprogramowania do ciągłego przeglądania sieci w poszukiwaniu nowych stron internetowych. To oprogramowanie jest często nazywane: boty wyszukiwania, web crawler, lub pająk. Proces poszukiwania nowych stron nazywany jest „crawlingiem”.
Web crawler przechodzi przez linki, aby znaleźć nowe strony. Dlatego właśnie sitemapa XML jest tak ważna. Zawiera ona linki do wszystkich treści w Twojej witrynie oraz informacje o nich, które mogą być zrozumiałe dla crawlera.
6. Czy istnieje lista poddanych witryn, z której mogę skorzystać?
Nie musisz się martwić o wysyłanie do wielu wyszukiwarek. Najważniejszą z nich jest Google.
Po złożeniu witryny do Google, to jest dobry pomysł, aby również przesłać go do Bing. To pomaga Yahoo i DuckDuckGo znaleźć witrynę zbyt.
Inne wyszukiwarki, które powinieneś rozważyć złożenie do są lokalne. Na przykład, możesz przesłać swoją stronę do Yandex, jeśli chcesz uzyskać więcej odwiedzających z Rosji.
7. Jak mogę śledzić ruch na stronie pochodzący z wyszukiwarek?
Najprostszym sposobem na śledzenie ruchu z wyszukiwarek jest użycie MonsterInsights. Jest to najlepsza wtyczka Google Analytics dla WordPressa i pozwala zobaczyć skąd pochodzą użytkownicy, jakie strony przeglądają i co robią podczas pobytu na stronie.
Aby uzyskać szczegółowe instrukcje, postępuj zgodnie z naszym przewodnikiem krok po kroku, jak zainstalować Google Analytics w WordPress.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak przesłać swoją stronę do wyszukiwarek. Możesz także zobaczyć nasz przewodnik po najlepszych usługach e-mail marketingu, aby połączyć się z odwiedzającymi po ich opuszczeniu witryny, a nasz ekspert listę najlepszych wtyczek WordPress dla wszystkich stron internetowych.
Jeśli podobał Ci się ten artykuł, to proszę zasubskrybować nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Twitterze i Facebooku.