W artykule:
Czy chcesz uruchomić konkurs w mediach społecznościowych, aby zwiększyć ruch w witrynie?
Platformy społecznościowe mają już miliardy aktywnych użytkowników. O wiele łatwiej jest znaleźć bardzo ukierunkowanych odbiorców, którzy mogą być potencjalnym klientem lub subskrybentem.
W tym artykule pokażemy, jak łatwo uruchomić konkurs w mediach społecznościowych, aby rozwinąć swoją firmę, korzystając z najlepszych praktyk i przykładów na rozpoczęcie.
Po co organizować konkurs w mediach społecznościowych na swojej stronie?
W Internecie jest tak wiele treści i zbyt wiele firm konkurujących o tych samych docelowych klientów.
Jeśli niedawno założyłeś blog WordPress lub uruchomiłeś firmę online, konkursy w mediach społecznościowych są jednym z najlepszych sposobów dotarcia do grupy docelowej.
Alternatywnie, jeśli jesteś firmą o ugruntowanej pozycji, możesz użyć konkursów, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników, świętując urodziny lub inne specjalne okazje, takie jak na 11. urodziny Wpbeginnera:
Platformy mediów społecznościowych mają zasięg miliardów aktywnych użytkowników. Sam Facebook / Instagram ma ponad 3 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. YouTube, Twitter i Pinterest mają miliony bardzo zaangażowanych aktywnych użytkowników.
Prowadzenie konkursu w mediach społecznościowych oferuje szybki sposób dotarcia do tych użytkowników. W zależności od tego, jakie są Twoje cele, możesz uruchomić konkurs w mediach społecznościowych, aby wykonać jedną lub wszystkie z następujących czynności:
- Uzyskaj większy ruch na swojej stronie
- Zdobądź więcej obserwujących dla swoich kont w mediach społecznościowych
- Zwiększ zaangażowanie na swoich profilach w mediach społecznościowych
- Zdobądź więcej subskrybentów dla swojej listy e-mailowej
- Zbuduj rozpoznawalność marki dla swojej firmy
Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się, w jaki sposób możesz łatwo utworzyć konkurs w mediach społecznościowych dla swojej witryny WordPress.
W dalszej części tego artykułu pokażemy Ci również, jak sprawić, by Twój konkurs odniósł sukces na prawdziwych przykładach.
Tworzenie konkursu social Media w WordPress
W tym samouczku będziemy używać RafflePress. Jest to najlepsza wtyczka do konkursów i prezentów dla WordPress i pomaga promować się na wszystkich głównych platformach mediów społecznościowych. Możesz nawet użyć jednego z gotowych szablonów do szybkiego tworzenia konkursów.
Uwaga: Dostępna jest bezpłatna wersja RafflePress, ale w tym samouczku będziemy używać konta RafflePress pro.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zainstalować i aktywować wtyczkę RafflePress. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji wtyczka doda nowy element menu o nazwie „RafflePress” do paska bocznego administratora WordPress. Kliknięcie na niego przeniesie Cię do strony ustawień wtyczki.
Najpierw musisz wprowadzić swój klucz licencyjny. Możesz znaleźć te informacje pod swoim kontem na stronie RafflePress.
Po wprowadzeniu klucza licencyjnego możesz teraz utworzyć swój pierwszy konkurs w mediach społecznościowych.
Po prostu odwiedź RafflePress ” Dodaj Nowy strona do uruchomienia konstruktora konkursu.
Rozpoczniesz od wpisania tytułu do konkursu w polu „Nazwa prezentów”. Następnie zobaczysz kilka szablonów do wyboru.
Facebook, Twitter, Instagram i YouTube są gotowe szablony dla różnych serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram i YouTube. Jeśli chcesz skupić się na jednej z tych platform, wybór szablonu pozwoli Ci zaoszczędzić trochę czasu.
Możesz również wybrać szablon „Classic giveaway” i zaprojektować własne akcje konkursowe. W ten sposób możesz kierować reklamy na wiele platform mediów społecznościowych i łączyć je z listą e-mail lub akcjami konkursowymi WooCommerce.
Ze względu na ten samouczek pokażemy wam Klasyczne prezenty.
Następnie twórca konkursu poprosi Cię o podanie szczegółów nagrody. Wystarczy kliknąć ikonę „ołówek”, aby podać tytuł i opis nagrody.
Możesz również przesłać obraz do wyświetlenia z opisem nagrody. Dodanie obrazu nagrody pozwala użytkownikom wizualizować nagrodę i motywuje ich do udziału w konkursie.
Dodaj akcje, aby wziąć udział w konkursie w mediach społecznościowych
Działania to interakcje, które użytkownicy powinni wykonywać, aby wziąć udział w konkursie w mediach społecznościowych i zakwalifikować się do nagrody.
RafflePress zawiera kilka działań, które możesz dodać do swojej kampanii. Jednak chcesz ustalić priorytety działań, które pomogą Ci osiągnąć cel konkursu w mediach społecznościowych.
Na przykład, jeśli chcesz zwiększyć liczbę obserwujących na Twitterze, dodanie akcji „Obserwuj nas na Twitterze” będzie bardziej korzystne.
Musisz przejść do zakładki „akcje” z lewego menu, a zobaczysz listę akcji, które możesz dodać.
Po prostu kliknij, aby dodać dowolną akcję do swojego konkursu, a zobaczysz ją poniżej szczegółów nagrody. Następnie możesz edytować ustawienia akcji z lewej kolumny.
Każda akcja ma pewne ogólne ustawienia. Możesz zmienić tytuł akcji, wybrać liczbę wpisów, które użytkownicy będą za nią zarabiać, zezwolić na codzienne wpisy lub uczynić tę akcję obowiązkową.
Zobaczysz także ustawienia związane z konkretnymi działaniami. Instagram Instagram jest jednym z najbardziej popularnych witryn internetowych na świecie.
Po wprowadzeniu ustawień operacji przełącz się z powrotem na kartę operacje, aby dodać więcej operacji. Możesz dodać tyle akcji, ile chcesz. Nie zapomnijcie jednak nadać im priorytetu, aby odpowiadały waszym celom konkursowym.
Możesz nawet tworzyć własne akcje, po prostu opisując akcję, którą mają podjąć użytkownicy.
Po skonfigurowaniu działań nie zapomnij kliknąć przycisku Zapisz, aby zapisać zmiany.
Zmiana wyglądu i ustawień konkursu
Następnie musisz przełączyć się na kartę Projekt. Stąd możesz zmieniać czcionki i kolory. Możesz także wybrać tło strony, jeśli chcesz utworzyć stronę docelową dla konkursu w mediach społecznościowych (więcej na ten temat później).
Po zakończeniu projektowania następnym krokiem jest skonfigurowanie ustawień konkursu.
Po prostu przejdź do zakładki „Ustawienia”, a zobaczysz listę opcji. W Ustawieniach „ogólne” możesz ustawić podstawowe opcje dla swojego prezentu, w tym opcję pokazywania zwycięzców, liczbę zgłoszeń, limit rejestracji na IP i wiele innych.
Co najważniejsze, możesz wybrać link do strony, aby utworzyć indywidualną stronę docelową z widżetem konkursowym.
Jest to szczególnie przydatne w przypadku prowadzenia konkursu w mediach społecznościowych, w którym celem jest przyciągnięcie ruchu do profili społecznościowych.
RafflePress pozwala również skonfigurować przekierowania, śledzenie sukcesu, włączanie loginów społecznościowych, weryfikację e-mail i wiele innych.
Aby uzyskać więcej informacji na temat każdego ustawienia, zobacz nasz przewodnik, Jak skonfigurować prezenty w WordPress.
Nie zapomnij kliknąć przycisku Zapisz na górze, aby zapisać ustawienia.
Opublikuj i dodaj konkurs na swojej stronie
RafflePress ułatwia wyświetlanie widżetu konkursu w mediach społecznościowych w dowolnym miejscu na stronie WordPress.
Możesz dodać go do dowolnego posta lub strony WordPress, po prostu edytując tę stronę i dodając blok RafflePress do obszaru treści.
Po prostu wybierz konkurs utworzony wcześniej z rozwijanego menu, a następnie zapisz lub zaktualizuj swój post.
Możesz teraz odwiedzić swoją stronę internetową, aby zobaczyć konkurs w mediach społecznościowych w akcji.
RafflePress pozwala również wyświetlać widget konkursu w dowolnym miejscu na swojej stronie za pomocą shortcode. Krótki kod znajdziesz, edytując konkurs i przechodząc do zakładki „Publikuj”.
Możesz również opublikować swój konkurs jako samodzielną stronę. Po prostu edytuj swoje prezenty i przejdź do zakładki publikuj.
Teraz kliknij opcję strony docelowej, a następnie kliknij poniżej, aby skonfigurować stronę docelową.
Spowoduje to powrót do strony ustawień, na której należy utworzyć adres URL strony docelowej.
Wprowadź krótki znacznik dla adresu URL, a następnie kliknij przycisk Widok, aby go sprawdzić. Tak to wyglądało na naszej stronie demo:
Uwaga: Możesz zmienić projekt i tło, odwiedzając zakładkę „projekt” w konstruktorze konkursu.
Najlepsze praktyki do prowadzenia konkursu social Media z przykładami
Konkursy w mediach społecznościowych mogą łatwo stać się wirusowe, postępując zgodnie z najlepszymi praktykami. Poniżej znajduje się kilka wskazówek i przykładów, aby Twoja kampania w mediach społecznościowych była bardziej skuteczna.
1. Skoncentruj swoją kampanię, wyznaczając cel
Upewnij się, że wyznaczasz jasne cele kampanii konkursowej. Pozwala to osiągnąć cele i zmaksymalizować wpływ kampanii.
Na przykład, jeśli chcesz uzyskać więcej subskrybentów biuletynu e-mail, obowiązkowe działanie poczty e-mail i przyznanie mu punktów priorytetowych pomoże ci uzyskać więcej subskrybentów poczty e-mail.
Podobnie Instagram konkurs, Instagram działania obowiązkowe pomoże Ci osiągnąć ten cel.
2. Ustaw wystarczająco dużo czasu, aby promować swoją kampanię
Zaplanuj swoją kampanię z odpowiednim wyprzedzeniem. Możesz dodać konkurs w mediach społecznościowych do swojej strony i zacząć promować go w swoich kanałach społecznościowych.
3. Dodaj zdjęcia i grafikę z nagrodami
Obrazy są bardzo skutecznym sposobem na przyciągnięcie uwagi użytkownika. Jeśli oferujesz cenną nagrodę, dodawanie zdjęć sprawia, że użytkownicy wizualizują ją. Dzięki temu Twoja kampania jest bardziej skuteczna.
Ale co, jeśli nagrodą jest plan członkowski lub Kurs online? Cóż, możesz użyć grafiki, tworząc własne banery i obrazy.
Zalecamy używanie Canva jako najlepszego narzędzia dla początkujących do tworzenia grafiki na blogu WordPress lub kampaniach w mediach społecznościowych.
4. Promuj swój konkurs dzięki retargetingowi na miejscu
Upewnij się, że użytkownicy odwiedzający Twoją witrynę wiedzą o Twoim konkursie i rozdawaniu nagród. Najlepszym sposobem na to jest użycie OptinMonster.
Pozwala konwertować odwiedzających witrynę na subskrybentów i klientów. Zawiera wyskakujące okienka lightbox, liczniki, pływające banery i inne narzędzia, których możesz użyć do promowania kampanii na swojej stronie.
5. Postępuj zgodnie z zasadami platformy społecznościowej dla konkursów
Każda platforma mediów społecznościowych ma określone zasady dotyczące promowania konkursu lub prezentów, aby uzyskać więcej polubień, retweetów i akcji.
Na przykład, jeśli prowadzisz konkurs na Twitterze, chcą, abyś zniechęcił do powielania tweetów i poprosił uczestników konkursu o przestrzeganie zasad Twittera.
Podobnie Facebook nie może zaprezentować swojego konkursu w sposób przypominający jego poparcie Facebooka, jeśli prowadzi konkurs na Facebooku.
Poniżej przedstawiono kilka ogólnych zasad, które mają zastosowanie do wszystkich platform mediów społecznościowych:
- Mają jasną politykę i zasady dotyczące konkursów, w których wspomniano, że te platformy społecznościowe nie ponoszą odpowiedzialności za żadne działania podejmowane przez użytkowników.
- Mają jasne kryteria kwalifikacyjne i kto może wziąć udział w konkursie.
- Nie oferuj nielegalnych nagród ani nagród ani nie proś użytkowników o wykonywanie nielegalnych działań.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci nauczyć się, jak prowadzić konkurs w mediach społecznościowych, aby rozwijać swoją witrynę. Możesz również zobaczyć nasze inne wskazówki dotyczące promowania swojej firmy w Internecie, nie wydając zbyt dużo pieniędzy.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.