W artykule:
- Dlaczego warto skonfigurować kopię zapasową WordPress?
- Jaki jest najlepszy sposób tworzenia kopii zapasowych WordPress?
- Które Pliki WordPress do tworzenia kopii zapasowych?
- Tworzenie kopii zapasowych podstawowych plików WordPress
- Tworzenie kopii zapasowej folderu wp-content
- Tworzenie kopii zapasowych plików konfiguracyjnych WordPress
- Tworzenie kopii zapasowych bazy danych WordPress
- Dlaczego po prostu nie wykonać kopii zapasowej wszystkich plików i bazy danych za każdym razem?
- Tworzenie Wielu Harmonogramów Tworzenia Kopii Zapasowych WordPress
Często otrzymujemy pytanie, które pliki WordPress należy wykonać kopię zapasową? Posiadanie aktualnej kopii zapasowej WordPress chroni Cię przed nieoczekiwanymi awariami serwera i włamaniami. Jednak nie do tworzenia kopii zapasowych KAŻDEGO pliku, jeśli nie chcesz. W tym artykule powiemy ci, które pliki WordPress są ważne do tworzenia kopii zapasowych i jak to zrobić.
Dlaczego warto skonfigurować kopię zapasową WordPress?
Wszystkie witryny w Internecie są narażone na próby włamania, ataki DDOS, kradzież danych i utratę danych. Może się to zdarzyć nawet najbezpieczniejszym stronom internetowym.
Rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych WordPress dla Twojej witryny, to twoje ubezpieczenie od wszystkich tych strasznych rzeczy. Pozwala zachować bezpieczeństwo treści i przywrócić witrynę po wypadku.
Wielu początkujących uważa, że ich witryny prawdopodobnie nie potrzebują systemu kopii zapasowych. Dopóki nie natkną się na wypadek i nie zdadzą sobie sprawy, jak łatwo byłoby, gdyby mieli wsparcie.
Jaki jest najlepszy sposób tworzenia kopii zapasowych WordPress?
Najlepszym sposobem na skonfigurowanie kopii zapasowej jest użycie automatycznego systemu tworzenia kopii zapasowych.
Dostępnych jest kilka darmowych i płatnych wtyczek do tworzenia kopii zapasowych WordPress. Możesz spojrzeć na nasz wybór ekspertów najlepszych wtyczek do tworzenia kopii zapasowych WordPress.
Jeśli masz budżet, zalecamy korzystanie z VaultPress. Automatycznie synchronizuje zmiany, przechowuje codzienne kopie zapasowe ze skanowaniem zabezpieczeń i łatwym przywracaniem. Używamy VaultPress dla wszystkich naszych projektów WordPress.
Jednak większość właścicieli nie lubi płacić miesięcznej opłaty. Dlatego zalecamy korzystanie z BackupBuddy. Jest to najpopularniejsza wtyczka do tworzenia kopii zapasowych WordPress na rynku. Zobacz nasz samouczek, Jak zapewnić bezpieczeństwo zawartości WordPress dzięki BackupBuddy.
Pamiętaj, że będziesz musiał skonfigurować rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych tylko raz. Następnie automatycznie utworzy dla ciebie kopie zapasowe.
Które Pliki WordPress do tworzenia kopii zapasowych?
Twoja witryna WordPress ma trzy rodzaje plików i jedną bazę danych.
- Podstawowe Pliki WordPress
- Pliki w folderze wp-content (Twój motyw, wtyczki i przesłane pliki)
- Pliki konfiguracyjne WordPress
- Twoja Baza Danych WordPress
Tworzenie kopii zapasowych podstawowych plików WordPress
Podstawowe pliki WordPress to pliki, które uruchamiają Twoją witrynę WordPress. Zwykle nigdy nie wprowadzasz żadnych zmian w tych plikach, więc pozostają one takie same we wszystkich witrynach WordPress.
Podstawowe pliki WordPress obejmują wszystkie pliki w folderze głównym, wp-includes i folderze wp-admin.
Zawsze możesz uzyskać świeże kopie tych plików z WordPress.org strona internetowa. Dlatego nie zawsze musisz tworzyć kopie zapasowe tych plików.
Tworzenie kopii zapasowej folderu wp-content
Folder wp-content to miejsce, w którym WordPress przechowuje wszystkie Twoje obrazy, Multimedia, motywy i wtyczki. Zawartość tego folderu jest unikalna dla Twojej witryny.
Jeśli wiesz, jakie wtyczki i motyw zainstalowałeś w swojej witrynie WordPress, zawsze możesz uzyskać świeże kopie tych wtyczek i motywów z ich źródeł. W takim przypadku nie musisz tworzyć kopii zapasowych wtyczek i folderów motywów.
Jeśli nie pamiętasz wszystkich wtyczek lub motywu, który zainstalowałeś, powinieneś również wykonać kopię zapasową tych folderów. Jeśli masz niestandardowy motyw, zdecydowanie wykonaj kopię zapasową tych folderów.
Wszystkie Twoje zdjęcia i uploady trafiają do / wp-content / uploads folder. Jeśli zgubisz ten folder, nie będziesz w stanie go odtworzyć. Zawsze musisz wykonać kopię zapasową tego folderu.
Folder wp-content jest również miejscem, w którym inne wtyczki WordPress mogą tworzyć własne foldery.
Wtyczki takie jak W3 Total Cache, WP Super Cache itp. mogą również tworzyć foldery i pliki w folderze wp-contents. Możesz bezpiecznie ignorować te pliki, ponieważ te wtyczki mogą je regenerować.
Jednak wtyczki takie jak Galeria Envira tworzą foldery do przechowywania plików dla galerii. Musisz wykonać kopię zapasową tych folderów.
Musisz upewnić się, że pliki przesłane za pomocą wtyczek nie są wykluczone z kopii zapasowych.
Tworzenie kopii zapasowych plików konfiguracyjnych WordPress
Pliki konfiguracyjne WordPress zawierają ważne informacje o ustawieniach witryny WordPress. Dwa najważniejsze pliki konfiguracyjne WordPress to:
- wp-config.plik php
- .plik htaccess
Pliki te zawierają ustawienia, które są istotne dla witryny WordPress. Można je ręcznie odtworzyć,ale zawsze można je dodawać do kopii zapasowych.
Tworzenie kopii zapasowych bazy danych WordPress
WordPress przechowuje wszystkie dane w bazie danych MySQL. Tutaj przechowywane są wszystkie Twoje posty, strony, użytkownicy, komentarze i wszystko inne.
Jest to najczęściej aktualizowana część witryny WordPress. Dlatego musisz częściej tworzyć kopie zapasowe baz danych.
Dlaczego po prostu nie wykonać kopii zapasowej wszystkich plików i bazy danych za każdym razem?
Powinieneś utworzyć pełną kopię zapasową wszystkich plików i bazy danych WordPress co najmniej raz w miesiącu. W przypadku bardziej ruchliwych stron internetowych możesz tworzyć pełne kopie zapasowe raz w tygodniu lub nawet raz dziennie.
Należy jednak pamiętać, że tworzenie pełnych kopii zapasowych wymaga dużych zasobów. Jeśli korzystasz ze współdzielonego hostingu WordPress, może to spowodować wzrost zasobów serwera. Może to spowodować powolną witrynę lub nawet sprawić, że Twoja witryna będzie niedostępna.
Przechowywanie dużych plików kopii zapasowych w chmurze zajmie miejsce na dysku. Przesyłanie dużych plików może być również trudne dla serwera współdzielonego, co może spowodować niedokończone przesyłanie lub uszkodzone kopie zapasowe.
Powiedziawszy to, zobaczmy, jaka powinna być idealna strategia tworzenia kopii zapasowych witryny WordPress?
Tworzenie Wielu Harmonogramów Tworzenia Kopii Zapasowych WordPress
Najlepszym sposobem na skonfigurowanie kopii zapasowej jest użycie wielu harmonogramów. Możesz utworzyć wiele harmonogramów tworzenia kopii zapasowych w ten sposób:
- Pełna kopia zapasowa WordPress każdego miesiąca
- Częściowy backup WordPress co tydzień
- Codziennie tylko kopia zapasowa bazy danych
Większość dobrych wtyczek do tworzenia kopii zapasowych WordPress pozwala skonfigurować wiele harmonogramów. Pokażemy Ci, jak to zrobić w BackupBuddy. W przypadku innych wtyczek sprawdź ich dokumentację, aby uzyskać instrukcje.
Zaloguj się do obszaru administracyjnego WordPress, a następnie kliknij BackupBuddy. Zobaczysz tam listę harmonogramów tworzenia kopii zapasowych.
Jeśli po raz pierwszy korzystasz z BackupBuddy, automatycznie przejdziesz do kreatora szybkiej konfiguracji.
Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, a BackupBuddy utworzy pierwszą kompletną kopię zapasową.
Po tym wrócić do BackupBuddy ” Kopie Zapasowe strona. Zauważysz dwa przyciski dla tylko bazy danych i kompletnych kopii zapasowych.
Kliknij ikonę plusa obok nich, aby dodać nowy profil kopii zapasowej.
Następnie zobaczysz dwa pola. Wybierz „Tylko pliki” z rozwijanego menu, a następnie podaj nazwę tego profilu kopii zapasowej, np. częściowa kopia zapasowa.
Następnie należy kliknąć ikonę koła zębatego obok nowo utworzonego profilu.
Spowoduje to wyświetlenie okienka, w którym można dostosować sposób tworzenia kopii zapasowych przez ten profil.
Najpierw musisz odznaczyć pole obok „Używaj globalnych domyślnych plików do tworzenia kopii zapasowych?’ opcja. To pokaże Ci pliki WordPress i strukturę folderów.
Po prostu przenieś mysz do folderu i plików, które chcesz wykluczyć, a następnie kliknij przycisk minus. Powtórz, aby poprawić foldery wp-includes i wp-admin, pliki w folderze głównym i pliki utworzone w folderze wp-content.
Po zakończeniu kliknij przycisk Zapisz Ustawienia profilu.
Teraz musisz odwiedzić BackupBuddy ” Harmonogramy strona dodawania nowego harmonogramu.
Nadaj temu harmonogramowi nazwę, a następnie wybierz profil kopii zapasowej. Następnie możesz wybrać interwał kopii zapasowej. BackupBuddy pozwala wybrać jedną z wielu opcji, począwszy od jednej godziny do raz w roku.
W przypadku częściowych kopii zapasowych plików zalecamy harmonogram raz lub dwa razy w tygodniu.
Kliknij przycisk zdalne miejsce docelowe, aby wybrać miejsce zapisania kopii zapasowej. Kliknij przycisk Dodaj nowy harmonogram, aby zapisać zmiany.
To wszystko, BackupBuddy utworzy teraz częściową kopię zapasową plików na podstawie harmonogramu zdefiniowanego przez Ciebie.
Możesz dodać więcej harmonogramów i profili kopii zapasowych, aby upewnić się, że kopie zapasowe nie są zbyt nadęte, można je niezawodnie przenosić i łatwo przywracać.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, które pliki WordPress należy wykonać kopię zapasową? I właściwy sposób. Możesz również zobaczyć nasze 13 istotne wskazówki i hacki, aby chronić swój obszar administracyjny WordPress.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.