Wielu naszych czytelników poprosiło nas o podzielenie się wskazówkami na temat optymalizacji postów na blogach pod kątem SEO, aby mogli uzyskać lepsze rankingi w wyszukiwarkach.

Najlepszym czasem na optymalizację treści bloga pod kątem SEO jest tworzenie go, ale zawsze możesz wrócić i poprawić swoje stare artykuły.

Blog SEO jest ważne, ponieważ pomaga konsekwentnie uzyskać większy ruch na swojej stronie. Istnieje wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby zoptymalizować swoje posty na blogu pod kątem SEO.

W tym artykule podzielimy się naszymi najlepszymi wskazówkami SEO na blogu, które pomogą Ci zoptymalizować posty na blogu pod kątem SEO jak profesjonalista. Są to wskazówki, których używamy na naszych własnych blogach, które przyciągają miliony odwiedzających z wyszukiwarek.

Optimizing your WordPress blog posts for SEO

1. Zaplanuj swoją treść dzięki odpowiedniemu badaniu słów kluczowych

Wielu początkujących po prostu używa swoich najlepszych domysłów, aby pisać o tematach, które ich użytkownicy byliby zainteresowani.

Nie musisz polegać na ślepych domysłach, zwłaszcza gdy możesz przeprowadzić badanie słów kluczowych, aby dowiedzieć się dokładnie, czego szukają Twoi użytkownicy.

Badanie słów kluczowych to technika stosowana przez twórców treści i ekspertów SEO. Pomaga odkryć tematy, którymi interesują się użytkownicy na podstawie danych z wyszukiwarki.

Plan your content with keyword research

Następnie możesz użyć tych słów kluczowych do zaplanowania strategii treści. Zapewni to, że piszesz o tematach, których ludzie faktycznie szukają, i jest to świetny sposób na znalezienie nowych pomysłów na blogu.

Zalecamy korzystanie z narzędzi do badania słów kluczowych, takich jak SEMRush. Oferują one dogłębne dane słów kluczowych, analizę konkurencji, śledzenie pozycji słów kluczowych i mnóstwo innych przydatnych funkcji.

Jeśli używasz SEMRush, powinieneś sprawdzić ich narzędzie SEO Writing Assistant. Pomaga odkryć LSI i Powiązane słowa kluczowe, czytelność, ton języka i średnią długość artykułu.

Aby uzyskać szczegółowe instrukcje, zobacz nasz artykuł na temat badania słów kluczowych dla swoich postów na blogu.

2. Znajdź semantyczne słowa kluczowe dla słowa kluczowego Focus

Po wykonaniu badania słów kluczowych i odkryciu pomysłów na słowa kluczowe nadszedł czas, aby wybrać taki, który ma najwyższą liczbę wyszukiwań i niską konkurencję.

To będzie twoje słowo kluczowe focus. Jest to Szukana fraza, której użytkownicy najczęściej szukają.

Jeśli używasz wtyczki all in One SEO, możesz ustawić słowo kluczowe focus w Ustawieniach SEO swojego artykułu. Pozwoli Ci to zobaczyć, jak skutecznie wykorzystałeś go w swoim artykule.

Setting focus keyword in All in One SEO

Następnie musisz znaleźć ukryte słowa kluczowe indeksowania semantycznego (LSI). Są to wyszukiwania związane ze słowem kluczowym focus.

Najprostszym sposobem, aby je znaleźć, jest po prostu wpisz słowo kluczowe focus w wyszukiwarce Google i przewiń w dół do dolnej części wyników. Tam znajdziesz je wymienione jako „powiązane wyszukiwania”.

Related keywords

Musisz uwzględnić jak najwięcej tych słów kluczowych w swojej treści, dzięki czemu możesz mieć najbardziej kompletną treść dla użytkowników.

Bardzo ważne jest, abyś nie próbował ich umieszczać w swoich treściach. Wyglądałoby to dziwnie dla użytkowników, a wyszukiwarki są całkiem dobre w wykrywaniu wypychania słów kluczowych.

3. Napisz skuteczny Tytuł posta na blogu

Tytuł Twojego posta na blogu jest niezwykle ważny dla rankingów wyszukiwania.

Dobry tytuł posta na blogu sprawia, że Twój artykuł jest bardziej odpowiedni dla zapytania wyszukiwania. Co ważniejsze, motywuje użytkowników do klikania Twojego artykułu, gdy zobaczą go w wynikach wyszukiwania.

Możesz uczynić tytuł posta na blogu bardziej przyjaznym dla SEO, używając słowa kluczowego focus w tytule.

Focus keyword in blog post title

Oprócz dodawania słowa kluczowego focus, zalecamy również, aby nagłówek był chwytliwy i godny kliknięcia. To dlatego, że click-through rate (CTR) odgrywa ważną rolę w SEO.

Istnieje kilka formuł do pisania skutecznych nagłówków. Ten, który nadal działa, nazywa się EMV lub emotional marketing value.

Ta formuła zaleca używanie słów mocy, które wywołują określone reakcje emocjonalne u odbiorców.

Jeśli używasz wtyczki MonsterInsights, jest ona wyposażona we wbudowane narzędzie headline analyzer, które daje wynik nagłówka bezpośrednio w obszarze administracyjnym WordPress. Obejmuje to również wskazówki w czasie rzeczywistym, aby poprawić swój tytuł, aby uzyskać wyższe współczynniki klikalności.

SEO headline analyzer

Istnieją również inne narzędzia online, których możesz użyć, takie jak Isitwp Headline Analyzer, który pomaga obliczyć wynik EMV twojego tytułu.

Aby uzyskać więcej wskazówek, zobacz ten artykuł na temat nagłówków, które stały się wirusowe i jak skopiować ich sukces we własnych artykułach.

4. Spraw, aby wewnętrzne łączenie stało się nawykiem

Po blogowaniu przez jakiś czas będziesz mieć wystarczającą ilość treści, które chcesz, aby użytkownicy przeczytali. Dzięki wewnętrznym linkom możesz wysyłać nowych czytelników, aby sprawdzić starsze odpowiednie posty.

Wewnętrzne linkowanie to świetny sposób na rozwinięcie relacji kontekstowej między nowymi i starymi postami. Pozwala również przekazać odpowiedni link do starszych artykułów.

WordPress ułatwia wyszukiwanie starych postów bezpośrednio w edytorze postów. Po prostu wybierz tekst, który chcesz połączyć,a następnie kliknij przycisk łącza.

Internal linking

Pod wybranymi słowami pojawi się wyskakujące okienko tekstowe. Możesz zacząć pisać, aby wyszukać starsze artykuły, które chcesz połączyć tutaj.

Tworzenie linków wewnętrznych nawykiem sprawi, że Twoje SEO na stronie będzie dobre, a twoje starsze artykuły będą nadal otrzymywać nowe linki.

Powiązane: Zobacz nasz obszerny przewodnik, Jak Dodać link w WordPress.

Często początkujący popełniają błąd, robiąc wewnętrzne linkowanie 1-way, w którym linkują do starszych postów z nowych artykułów. Możesz i powinieneś również wrócić do edycji starszych postów, aby połączyć się z nowymi artykułami, aby uzyskać maksymalne korzyści.

5. Dodaj zdjęcia i filmy do swoich postów na blogu

Add images and videos to your blog posts

Wyszukiwarki często plasują angażujące treści wyżej w wynikach wyszukiwania. Obrazy i filmy są o wiele bardziej angażujące niż zwykły tekst.

Chcesz upewnić się, że posty na blogu zawierają obrazy między akapitami.

Podczas dodawania obrazów należy uważać na prawa autorskie do obrazów. Często początkujący kopiują obrazy z innych witryn do wykorzystania na swojej stronie, a to może sprawić, że będziesz mieć kłopoty prawne, jeśli zrobisz to bez odpowiednich uprawnień.

Nie martw się, istnieje wiele miejsc, w których możesz znaleźć Darmowe obrazy do wykorzystania w swoich postach na blogu. Możesz także użyć własnych oryginalnych zdjęć lub użyć stron internetowych, takich jak Canva, do tworzenia wciągającej Grafiki.

Upewnij się, że zoptymalizujesz swoje obrazy pod kątem SEO. Zobacz nasz samouczek na temat optymalizacji obrazów dla wyszukiwarek, aby uzyskać szczegółowe instrukcje.

Filmy są jeszcze bardziej angażujące niż obrazy. Możesz przekonwertować posty na blogu na filmy, tworząc pokazy slajdów, vlogi lub eksperymentując z innymi formatami.

Jednak nigdy nie powinieneś przesyłać filmów bezpośrednio do swoich postów na blogu. WordPress nie jest zoptymalizowany do wyświetlania filmów, a współdzielona usługa hostingu nie może sobie z nimi poradzić.

Zalecamy przesyłanie filmów do serwisu YouTube. Jest to druga najpopularniejsza wyszukiwarka, a druga co do wielkości platforma społecznościowa zaraz po Facebooku.

Zobacz nasz artykuł na temat osadzania filmów w WordPress, aby uzyskać więcej informacji.

6. Dodaj opis Meta do wpisu na blogu

Opis meta to meta tag HTML, który można dodać do dowolnej strony. Jego celem jest dostarczenie krótkiego opisu artykułu dla wyszukiwarek i innych robotów indeksujących.

Niektórzy eksperci SEO uważają, że tag meta description na stronie stał się nieistotny. Jednak wiele innych by się nie zgodziło. W WPBeginner zalecamy użycie opisu meta dla wszystkich Twoich postów.

Dobry opis meta może wyjaśnić wiele więcej na temat artykułu. Serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter i LinkedIn, również wyświetlają je, gdy artykuły są udostępniane na tych platformach.

Meta description shown on Twitter

Ponieważ teraz wiesz, że ludzie będą czytać twoje meta opisy, chcesz się upewnić, że jest to pomocne.

Chcesz również upewnić się, że przynajmniej raz wspomnisz swoje słowo kluczowe focus w opisie meta do celów wyszukiwania. Limit znaków dla opisu Meta wynosi 155 znaków.

Spróbuj pozostać w tym limicie, bo twój opis meta zostanie skrócony po 155 znakach. Należy również upewnić się, że słowo kluczowe focus zostało użyte wcześniej w opisie meta, a nie później.

Aby dodać opis meta, musisz przewinąć w dół do pola AIOSEO meta na ekranie edycji postu.

Adding SEO meta description using All in One SEO

7. Ułatwiaj czytanie artykułów

Czytelność jest ważnym czynnikiem branym pod uwagę przez wyszukiwarki. Artykuły, które są łatwiejsze do przeczytania, często plasują się wyżej niż artykuły, które nie są przyjazne dla użytkownika.

Ekrany komputerowe i mobilne nadal nie są optymalną platformą do czytania.

Dlatego większość użytkowników po prostu skanuje artykuły. W rzeczywistości badania wykazały, że użytkownicy spędzają mniej niż sekundę, aby zdecydować, czy chcą pozostać na stronie, czy odejść.

To bardzo krótki czas, aby przekonać użytkownika do pozostania i przewijania. Poprawiając czytelność, możesz umożliwić użytkownikom szybkie skanowanie artykułu.

Możesz poprawić czytelność, używając krótszych zdań, mniejszych akapitów, interpunkcji, nagłówków i list punktowanych. Zalecamy dodanie białych spacji wokół tekstu i użycie obrazów, aby tekst wyglądał łatwiej na oczach.

Jeśli używasz wtyczki all in One SEO, automatycznie przeanalizuje ona problemy z czytelnością i przedstawi sugestie w sekcji Analiza.

Checking your blog post readability in All in One SEO

Możesz także użyć takich narzędzi jak Grammarly, które pozwalają sprawdzać gramatykę, interpunkcję i pisownię w locie. Daje również sugestie, aby poprawić czytelność artykułów.

Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, zobacz nasz artykuł o tym, jak poprawić wynik czytelności postów na blogu.

8. Użyj kategorii i tagów do porządkowania treści

Kategorie i tagi pomagają sortować treści nie tylko dla siebie, ale dla czytelników i wyszukiwarek.

Problem polega na tym, że wielu początkujących WordPressa często używa ich nieprawidłowo.

Jeśli myślisz o swojej stronie jako o książce, kategorie będą spisem treści, a tagi będą indeksem książki.

Kategorie służą do podziału treści na główne tematy omawiane na blogu. Tagi natomiast to tematy poruszane w poszczególnych wpisach na blogu.

Aby dowiedzieć się więcej, Zobacz nasz przewodnik dla początkujących na temat korzystania z kategorii i tagów dla maksymalnych korzyści SEO.

9. Staraj się być wyróżnionym fragmentem w wyniku wyszukiwania

Google stara się odpowiedzieć na pytania użytkowników tak szybko, jak to możliwe. W ramach tego wysiłku wprowadzili polecane pole wyników lub odpowiedzi.

Answer box in search results

Jest to podświetlony wynik wyszukiwania, który pojawia się na górze. Google generuje Niestandardowy fragment z treści artykułu, podkreślając część, którą ich algorytmy uważają za odpowiedź na zapytanie użytkownika.

Według badań przeprowadzonych przez Advanced Web Ranking, Skrzynki odpowiedzi zabezpieczyły prawie 32,3% CTR. To sprawia, że są niezwykle ważne dla Twojej strategii SEO.

Nie ma określonego zestawu instrukcji dostarczonych przez Google dotyczących sposobu wybrania polecanego fragmentu. Ich rekomendacją jest ulepszanie treści i upewnianie się, że oferują one informacje, których szukają użytkownicy.

Jednak w WPBeginner stworzyliśmy pomocne wskazówki na podstawie naszych badań, które pomogą Ci pojawić się w polach odpowiedzi Google z postami na blogu.

10. Spraw, Aby Twoje Posty Na Blogu Były Kompleksowe

Wyszukiwarki kochają artykuły, które obejmują temat z dużą szczegółowością. Dlatego poprosiliśmy Cię o zebranie semantycznie powiązanych słów kluczowych (LSI Keywords) w ramach etapu planowania treści.

Te powiązane słowa kluczowe dają wyobrażenie o różnych odmianach wyszukiwań użytkowników dotyczących tego konkretnego tematu. Obejmując te słowa kluczowe w swoim artykule, będziesz w stanie uczynić go bardziej wszechstronnym, pouczającym i użytecznym.

Powinieneś używać nagłówków i podtytułów, aby uwzględnić te słowa kluczowe i starać się pokryć jak najwięcej terenu.

Oprócz słów kluczowych LSI, kolejną wskazówką do tworzenia kompletnej treści jest wpisanie żądanego słowa kluczowego, a następnie przejście do wyszukiwania obrazów. Zobaczysz tematy z różnymi słowami kluczowymi.

Blog SEO - Image Search Complete Content Tip

Zalecamy uwzględnienie ich podczas tworzenia treści, dzięki czemu możesz mieć najbardziej wszechstronną treść.

11. Optymalizacja Starszych Postów Na Blogu

Wielu początkujących często zapomina o wpisie na blogu po jego opublikowaniu. W rzeczywistości nie kończysz optymalizacji swojego posta na blogu pod kątem SEO po jego opublikowaniu.

Oto kilka rzeczy, które musisz zrobić po opublikowaniu posta na blogu:

  • Promuj go w mediach społecznościowych-Promuj swój post na blogu w swoich profilach w mediach społecznościowych. Możesz nawet zautomatyzować to zadanie, używając IFTTT do udostępniania treści.
  • Dodaj linki wewnętrzne – po opublikowaniu postu możesz wrócić do odpowiednich starych artykułów i dodać link do nowego postu na blogu. Daje to sok z linkami do nowych artykułów, a jednocześnie pozwala użytkownikom łatwiej go odkryć.
  • Śledź rankingi wyszukiwania-zoptymalizowałeś post pod kątem SEO, ale jak śledzić jego rankingi wyszukiwania? Zobacz nasz przewodnik, Jak śledzić rankingi wyszukiwania postów na blogu, aby uzyskać instrukcje.

Zalecamy regularne optymalizowanie starych postów, abyś mógł nadal poprawiać swoje rankingi.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci zoptymalizować posty na blogu pod kątem SEO jak profesjonalista. Potrzebujesz więcej wskazówek, aby promować swoje treści? Zobacz nasz artykuł o tym, jak zwiększyć ruch na swoich blogach i nasze porównanie najlepszych usług e-mail marketingowych, aby połączyć się z czytelnikami.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

6 Najlepszych bramek płatności WooCommerce dla WordPress

W artykule: Jak wybrać najlepszą bramkę płatności WooCommerceTop WooCommerce bramek płatności dla…

14 Najlepsze wtyczki WordPress SEO i narzędzia, których powinieneś używać

W artykule: Rzeczy, które musisz wiedzieć o wtyczkach i narzędziach WordPress SEO1.…

Czeka nas rozwój sportów motorowych

W artykule: Jaki jest związek między popularyzacją sportów motorowych a poprawą kultury…

Jak dodać nagłówki bezpieczeństwa HTTP w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Czym są nagłówki bezpieczeństwa HTTP?Dodawanie nagłówków bezpieczeństwa HTTP w WordPress1.…