Utworzenie strony internetowej dla Twojej firmy może być kosztowne, jeśli korzystasz z profesjonalnych projektantów stron internetowych i programistów. Na szczęście, jeśli przewidujesz, że Twoja witryna nie będzie zbyt złożona ze zbyt dużą liczbą stron i funkcji, możesz samodzielnie zaprojektować i zbudować swoją witrynę przy użyciu kilku opłacalnych narzędzi.

W tym przewodniku przeprowadzę Cię przez wszystkie główne kroki, które musisz wziąć pod uwagę przy projektowaniu i budowaniu własnej witryny WordPress. Zapewni to, że:

  • Twoja witryna ma rodzaj treści, których chcą odwiedzający,
  • Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek,
  • Że istnieje spójny projekt w całej witrynie i
  • Będziesz wymagał tylko minimalnej wiedzy o kodowaniu.

W szczególności omówimy:

  • Krok # 1: co chcesz, aby Twoja strona zrobić?
  • Krok # 2: Nazwa domeny i Hosting
  • Krok # 3: SEO Keyword Research
  • Krok # 4: Zawartość Strony Internetowej
  • Krok # 5: Struktura Witryny
  • Krok # 6: projektowanie za pomocą szkieletów
  • Krok # 7: Styl i wytyczne brandingu
  • Krok # 8: Instalacja WordPress
  • Krok # 9: Instalowanie Wtyczek WordPress
  • Krok # 10 Budowanie Witryny
  • Krok # 11: śledzenie użytkowników za pomocą analityki
  • Krok # 12: Uruchomienie Witryny WordPress

Bez dalszych ceregieli, zacznijmy budować swoją nową stronę internetową.

Uwaga: nie jest to przewodnik dla początkujących do budowania strony internetowej, ponieważ będziemy przyglądać się pojęciom na poziomie średniozaawansowanym, takim jak badanie słów kluczowych, projektowanie z szkieletami i analityka. Jeśli jesteś zainteresowany rozpoczęciem budowy własnej strony internetowej, sprawdź nasz kurs Akademii WordPress Development dla początkujących, który nauczy Cię podstaw budowania witryny za pomocą WordPress.

Co ma zrobić Twoja strona?

Zanim cokolwiek zrobisz, ważne jest, aby poświęcić trochę czasu na zastanowienie się, co chcesz, aby odwiedzający Twoją witrynę faktycznie osiągnęli, gdy odwiedzają Twoją witrynę. Do czego służy konwersja Twój interesy? Będzie się to różnić w zależności od firmy, ale niektóre typowe przykłady konwersji witryny to:

  • Wysłanie formularza kontaktowego / zapytania
  • Zakończenie zakupu produktu
  • Wywołanie numeru telefonu na stronie internetowej
  • Sklep może chcieć, aby klienci uzyskali dane adresowe ze strony internetowej i odwiedzili fizyczną lokalizację sklepu

Jak widać, niektóre konwersje są łatwiejsze do śledzenia niż inne. Nie będzie łatwo śledzić klientów odwiedzających sklep, którzy odnajdują Twoją firmę za pośrednictwem witryny, ale śledzenie sprzedaży online i przesyłania formularzy jest proste dzięki darmowym narzędziom analitycznym.

Konwersje, które są istotne dla Twojej firmy, będą miały wpływ nie tylko na to, które strony są potrzebne do twojej witryny i ich wyglądu, ale także na wymaganą funkcjonalność. Wczesne ustalenie, co jest wymagane dla Twojej witryny, pozwoli Ci zaoszczędzić na konieczności powrotu i wprowadzenia zmian po zakończeniu procesu projektowania i rozwoju.

Nazwa domeny i Hosting

Musisz zdecydować o nazwie domeny, zarejestrować ją, a następnie kupić hosting dla swojej witryny. Wybór domeny może być trudny, ponieważ wiele najpopularniejszych nazw zostanie już zarejestrowanych.

Sprawdź, czy Twoja rzeczywista nazwa firmy lub żądana nazwa domeny zostały zarejestrowane, np. mybusiness.com. możesz sprawdzić dostępność nazwy domeny za pośrednictwem rejestratora domeny, którego będziesz używać. Jeśli Twoja nazwa domeny została zarejestrowana, musisz być kreatywny, np. wiele agencji marketingu cyfrowego może dodać “cyfrowy” na końcu nazwy swojej firmy, np. mybusinessdigital.com”.

Po uzyskaniu nazwy domeny musisz kupić hosting dla swojej witryny. Zapewnia to miejsce w Internecie, aby ludzie mogli uzyskać dostęp do twojej witryny. Współdzielony hosting można znaleźć za bardzo niski koszt w dzisiejszych czasach i to powinno wystarczyć, jeśli masz stronę o małym natężeniu ruchu. Jeśli Twoja strona zacznie prowadzić wiele wizyt, zawsze możesz uaktualnić swój hosting w przyszłości. Jeśli nie masz pewności, czy współdzielony hosting jest właściwym wyborem dla ciebie, możesz przeczytać więcej o różnych opcjach hostingu WordPress tutaj.

SEO i badania słów kluczowych

Teraz musisz dowiedzieć się, czego szukają Twoi potencjalni klienci. Jest to zazwyczaj zadanie SEO, ale może być również dobre dla doświadczenia użytkownika, identyfikując, jakie informacje odwiedzający spodziewają się znaleźć w Twojej witrynie.

Przejdź do Google AdWords Keyword Planner (musisz mieć konto AdWords). Możesz użyć tego narzędzia do generowania list słów kluczowych i ich miesięcznej liczby wyszukiwań. Możesz filtrować wyniki według lokalizacji, więc jeśli Twoja firma obsługuje tylko określony obszar, będziesz chciał ustawić tę lokalizację.

Ogólnie rzecz biorąc, im większa jest liczba wyszukiwań, tym większa szansa, ale tym trudniejsza będzie konkurencja. Chcesz kierować słowa kluczowe, które są tak istotne, jak to możliwe dla dostarczanej usługi lub produktów. Na przykład, jeśli świadczysz usługę naprawy komputera, nie powinieneś tak naprawdę rozważać “komputerów” jako słowa kluczowego, na którym należy się skupić. Będzie zbyt konkurencyjny, a ponieważ jest bardzo ogólny, współczynniki konwersji będą prawdopodobnie bardzo niskie. Zamiast tego, chcesz kierować słowo kluczowe wzdłuż linii ” naprawy komputera w [Wstaw swoją lokalizację].”

To, co chcesz zrobić na tym etapie, to:

  • Określ wszystkie słowa kluczowe istotne dla Twojego start-upu i ich liczbę wyszukiwań
  • Podziel te słowa kluczowe na grupy logiczne, które można przypisać do stron internetowych

Upewnij się, że te dane zostały zapisane w arkuszu kalkulacyjnym do późniejszego wykorzystania.

Figure out what it is that your potential customers are searching for with Google's Keyword Planner.
Dowiedz się, czego szukają Twoi potencjalni klienci za pomocą Google Keyword Planner.

Zawartość Strony Internetowej

Teraz wiesz, jakich słów kluczowych szukają Twoi odbiorcy docelowi, będziesz mógł zdecydować, jakie treści chcesz znaleźć w swojej witrynie. Spróbuj stworzyć wystarczającą ilość treści, aby kierować reklamy na wszystkie słowa kluczowe, które Twoim zdaniem są istotne dla Twojej firmy. Jeśli jest to zbyt wiele do zrobienia w ramach czasowych, w których chcesz uruchomić witrynę, nadaj priorytet swoim słowom kluczowym i utwórz kalendarz treści do aktualizacji witryny po uruchomieniu.

Twoje treści nie muszą być tylko tekstem, w rzeczywistości dobrze byłoby użyć różnych rodzajów mediów, aby lepiej zaangażować odwiedzających. Poniżej znajduje się tylko przykład rodzajów treści, które może zawierać Twoja witryna:

  • Wideo
  • Obrazy
  • Artykuły
  • Podcasty
  • Narzędzia interaktywne
  • Referencje
  • Infografiki

Poniżej znajduje się niezbędna Lista kontrolna SEO dla treści nowej witryny:

  • Użyj głównego słowa kluczowego w elemencie tytułu
  • Użyj głównego słowa kluczowego w Meta opisie
  • Użyj głównego słowa kluczowego w adresie URL (slug strony)
  • Użyj głównego słowa kluczowego W H1
  • Użyj głównego słowa kluczowego i wariantów tego słowa kluczowego w głównej kopii
  • Użyj głównego słowa kluczowego i wariantów w tekście kotwicy dla linków na ta strona
  • Nie powielaj treści na swojej stronie, np. nie masz tej samej kopii na stronie A, stronie B, stronie C itp.

Jeśli nie jesteś pewien swojej zdolności do pisania treści na swojej stronie internetowej, zawsze możesz zatrudnić copywritera. Oczywiście będzie to dodatkowy koszt i należy wziąć pod uwagę, że jakość może się różnić wielce od copywritera do copywritera.

Struktura Strony Internetowej

Przeprowadzone wcześniej badanie słów kluczowych może również pomóc w stworzeniu struktury witryny. Słowa kluczowe o większej liczbie wyszukiwań sprawiają, że główne kategorie są świetne, A Słowa kluczowe o mniejszej liczbie wyszukiwania są bardziej specyficznymi wersjami tych słów kluczowych najwyższego poziomu, choć nie zawsze tak jest.

Jeśli myślisz o hierarchii swojej witryny, na ogół chcesz, aby Twoje najważniejsze strony były wyżej, chociaż czasami może to nie być możliwe. Wyobraź sobie na przykład witrynę e-commerce, w której jeden ze sprzedawanych produktów przynosi największe przychody. W hierarchii witryny może to być Strona główna > Kategoria > Podkategoria > ważny produkt. W tym scenariuszu strona dla tego bardzo ważnego produktu siedziała dość nisko w strukturze witryny.

Nie musisz jednak pozwalać, aby struktura Twojej witryny określała wewnętrzne linkowanie Twojej witryny. W naszym przykładzie witryny eCommerce, z ważnym produktem, który generuje największe przychody, spodziewalibyśmy się, że ta ważna strona produktu zostanie połączona ze stroną główną, prawdopodobnie w głównej nawigacji, stopce i wielu innych miejscach, ponieważ jest tak ważna. Oznaczałoby to, że nie tylko Wyszukiwarki zrozumieją, że jest to ważna strona, ale także, że odwiedzający będą mogli łatwo się do niej dostać.

Przeglądając swoje słowa kluczowe, zrozumienie grupy docelowej, czego potrzebują klienci i pewne badania nad witrynami konkurencji, powinieneś teraz być w stanie zdefiniować wszystkie potrzebne strony i ich relacje ze sobą.

Niektóre popularne strony, które często mają wiele witryn, to:

  • Strona główna
  • O stronie
  • Kontakt
  • Cechy
  • Produkty / Usługi
  • Zasady i warunki
  • Polityka Prywatności
  • Portfolio
  • Referencje

Możesz również wybrać jedną stronę internetową. Te stały się popularne w ostatnich latach i jeśli nie czujesz, że masz dużo treści na swojej stronie, może to być odpowiednia opcja dla ciebie.

Warto zauważyć, że ogólnie łatwiej jest pozycjonować w organicznych wynikach wyszukiwania, mając wysoce ukierunkowane treści. Jeśli Twoja firma ma wiele różnych produktów i / lub usług, naprawdę powinieneś mieć stronę dla każdego. Ponadto, jeśli myślisz o prowadzeniu płatnych kampanii wyszukiwania, społecznościowych, reklamowych lub e-mail marketingowych, Twoja witryna jest bardziej skłonna do konwersji osób, które klikają te reklamy, jeśli strona, na którą docierają, ma silny komunikat dopasowany do reklamy. Może to nie być możliwe, jeśli zdecydujesz się mieć tylko jedną stronę internetową dla całej witryny.

Projektowanie za pomocą szkieletów

Nadszedł czas, aby zacząć decydować, jak będzie wyglądać Twoja strona internetowa. Etap wireframe to etap, w którym zdecydujemy, w jaki sposób zawartość zostanie ułożona na stronie. Istnieje kilka narzędzi, takich jak wireframe.cc, które można wykorzystać do tego. Jeśli nie masz do nich dostępu, możesz po prostu użyć pióra i papieru, aby szkicować, jak ma wyglądać Twoja witryna. Aby utworzyć szkielety, określ, gdzie elementy będą znajdować się na stronie internetowej i ich przybliżone rozmiary.

Before you start building your website, design it with wireframes.
Zanim zaczniesz budować swoją stronę, Zaprojektuj ją za pomocą szkieletów.

Jeśli nie jesteś pewien tego etapu, możesz poszukać inspiracji na innych stronach internetowych. W tym momencie nie musisz brać pod uwagę kolorów, czcionek, typów obrazów ani żadnych innych szczegółów wizualnych, takich jak te. Wszystko, co chcemy zrobić na tym etapie, to zrozumieć, gdzie na stronie będą umieszczane różne rodzaje treści.

Układając zawartość naszej strony internetowej, musimy przynajmniej wziąć pod uwagę następujące czynniki:

  • Jak odwiedzający będzie skanował stronę, tj. gdzie chcesz, aby jego oko zostało narysowane
  • Jakie są cele odwiedzającego, tj. zakup produktu, przesłanie formularza kontaktowego, utworzenie konta
  • Utrzymanie prostego i łatwego w nawigacji układu

Istnieje wiele wzorców interfejsu użytkownika, które zostały zidentyfikowane. Zawierają one wskazówki dotyczące struktury układu w oparciu o sposób skanowania stron internetowych oraz rodzaj prezentowanej treści.

Niektóre typowe wzorce interfejsu użytkownika to:

  • Wzór F
  • Wzór Z
  • Karty
  • Siatki

Poniżej znajdują się dwa świetne odniesienia do wzorców interfejsu użytkownika. Pierwszym z nich jest artykuł informacyjny na temat UXPin obejmujący wyżej wymienione wzorce projektowe i nie tylko. Drugi to ui-patterns.com, który jest zasobem online, który szczegółowo omawia wzorce projektowe interfejsu użytkownika dla określonych elementów i rodzajów treści, takich jak rozwijane menu, formularze i listy artykułów.

Wytyczne dotyczące marki i stylu

Po utworzeniu szkieletów dla nowej witryny musisz teraz zdefiniować, w jaki sposób elementy w tych szkieletach będą stylizowane. Nie będziesz musiał wchodzić w tak wiele szczegółów, jak wytyczne dotyczące stylu dla rzeczy, takich jak projekt materiałów Google, ale dobrą praktyką byłoby udokumentowanie kluczowych elementów projektu witryny, aby styl pozostawał spójny między różnymi sekcjami strony i w całej witrynie.

Nie tylko to, ale jeśli masz osoby trzecie pracujące nad projektem niektórych elementów witryny, możesz dostarczyć im swoje wytyczne dotyczące stylu, aby upewnić się, że każda praca, którą wykonują, jest zgodna z resztą witryny.

Istnieje kilka kluczowych obszarów, które chcesz uwzględnić w swoich wytycznych dotyczących stylu:

  • Typografia
    • Rodziny czcionek
    • Rozmiary czcionek dla różnych elementów, np. H1, H2, H3, paragrafy
    • Wagi czcionek
    • Wysokości linii
    • Kolory
    • Darmowe zasoby: Google Fonts
  • Paleta Kolorów
    • Pierwotne, wtórne, trzeciorzędne itp. kolory
    • Odcienie szarości dla tekstu lub subtelne tła kontrastują z bielą
    • Darmowe zasoby: Paletton, Adobe Kuler
  • Imagery
    • Typu, np. zdjęcia, wektory, ilustracje
    • Temat obrazu np. ludzie, krajobrazy
    • Style lub efekty np. filtry zdjęć
    • Darmowe zasoby: Freepik, Librestock
  • Ikonografia
    • Które (jeśli są) zestawy ikon są używane
    • Styl ikon np. ikony linii, ikony płaskie
    • Kolory
    • Darmowe zasoby: Font Awesome
  • Odstępy
    • Marginesy
    • Padding
Czcionki Google są bezpłatne.

Instalacja WordPress

Nadszedł czas, aby zacząć budować swoją stronę internetową. Być może masz już swój hosting i możesz rozwijać swoją witrynę w tym środowisku, ale generalnie jest to szybsze i łatwiejsze do opracowania lokalnie na komputerze. Aby to zrobić, musisz skonfigurować lokalne środowisko programistyczne. Istnieje wiele opcji, takich jak XAMPP i Vagrant. Możesz przeczytać przewodnik na temat konfiguracji DesktopServer tutaj lub możesz dowiedzieć się więcej o konfigurowaniu najlepszego środowiska programistycznego WordPress.

Po skonfigurowaniu środowiska programistycznego możesz zainstalować WordPress. Jest to prosty proces. Możesz pobrać najnowszą wersję WordPressa tutaj. Rozpakuj te pliki do katalogu głównego domeny hostowanej lokalnie. Otwórz narzędzie do zarządzania Bazą Danych, np. phpMyAdmin, i utwórz nową bazę danych dla instalacji WordPress. Szczegółowe wskazówki dotyczące instalacji WordPressa znajdziesz tutaj.

Po tym wszystkim możesz odwiedzić nazwę domeny wirtualnego hosta i przejść przez zwykły proces instalacji WordPress. Po zakończeniu Twoja witryna WordPress jest skonfigurowana i gotowa do rozpoczęcia budowania motywu dla swojej witryny.

Instalacja Wtyczek WordPress

Istnieje kilka wtyczek, których chcemy użyć na naszej stronie internetowej. Pomogą nam one w takich zadaniach, jak optymalizacja naszej witryny pod kątem wyszukiwania, poprawa wydajności i zwiększenie bezpieczeństwa.

Wtyczki, które chcesz zainstalować, to:

  • WPMU DEV Dashboard
  • SmartCrawl dla SEO
  • Obrońca dla bezpieczeństwa
  • Smush do optymalizacji obrazów
  • Koliber, aby zoptymalizować szybkość ładowania strony
  • UL dla Google Analytics
  • Migawka do tworzenia kopii zapasowej witryny

Aby uzyskać dodatkowe niezbędne wtyczki, które możesz zainstalować na swojej stronie, zobacz ten samouczek.

Budowanie Witryny

Teraz możesz umieścić wszystkie swoje badania i przygotowania do działania. Prostym sposobem na zbudowanie nowej witryny jest przeciąganie i upuszczanie kreatora stron, takiego jak Divi, Elementor lub Beaver Builder. Dzięki tym rozwiązaniom możesz stworzyć wiele świetnych układów, więc jeśli chcesz zaoszczędzić czas na budowaniu, daj im szansę.

Możesz również sprawdzić nasz kurs, WordPress Development dla początkujących, jeśli chcesz rozpocząć naukę WordPress. Ten kurs nauczy Cię PHP, budowania motywów, widżetów i menu oraz budowania wtyczek i jest to najlepsze miejsce, aby zacząć, jeśli chcesz stworzyć coś niestandardowego.

A kiedy skończysz z tym, Sprawdź również kursy dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych.

wordpress development for beginnners home page
Kursy Akademii są częścią Twojego członkostwa WPMU DEV

Śledzenie użytkowników za pomocą analityki

Zanim wreszcie uruchomisz swoją witrynę, będziesz chciał śledzić, skąd pochodzą Twoi odwiedzający i jak angażują się w witrynę. Pozwoli to na optymalizację witryny w czasie, identyfikując strony, które nie działają dobrze, kanały marketingowe, w które należy inwestować dalej i więcej.

Chociaż istnieją płatne platformy analityczne, powinieneś być w stanie uzyskać wszystkie potrzebne funkcje dzięki Google Analytics. Ta platforma jest bezpłatna i zapewnia obszerne dane. Istnieje wersja płatna, ale jeśli nie jesteś firmą na poziomie przedsiębiorstwa, nie będziesz tego potrzebować.

Instalacja Google Analytics jest łatwa. Wystarczy pobrać identyfikator śledzenia i dodać go do wtyczki Google Analytics + pod Ustawienia > Google Analytics w Twoim adminie WordPress. Możesz uzyskać pomoc w znalezieniu kodu śledzenia tutaj.

Szybka wskazówka: Utwórz filtr dla adresu IP w domu i w pracy, aby Twoje analizy nie raportowały Twój wizyty. Co więcej, jeśli korzystasz z Chrome, możesz zablokować dostęp do Google Analytics za pomocą rozszerzenia Zablokuj siebie z Analytics Chrome.

Uruchomienie Witryny WordPress

Uwaga: Jeśli masz już witrynę i dopiero ją aktualizujesz, wykonaj kopię zapasową nie tylko istniejących plików motywów, ale także istniejącej bazy danych na wypadek, gdyby coś poszło nie tak.

Twoja strona jest już gotowa do uruchomienia! Jeśli zdecydujesz się rozwijać swoją witrynę lokalnie, będziesz musiał przenieść ostateczne pliki motywów i bazę danych do swojego hostingu internetowego. Możesz to zrobić na wiele sposobów, używając wtyczek lub ręcznie.

Jeśli chcesz użyć wtyczki do migracji witryny ze środowiska programistycznego do hostingu na żywo, rozważ wypróbowanie Duplicatora, doskonałej darmowej wtyczki lub Snapshot Pro, naszego rozwiązania do tworzenia kopii zapasowych i przywracania witryny. Zapewniamy również zarządzane kopie zapasowe 10 GB dla wszystkich członków.

Jeśli wolisz podejście ręczne, musisz wyeksportować lokalną bazę danych i zaimportować ją do bazy danych hostingu na żywo. Jest to proste do zrobienia za pomocą phpMyAdmin przechodząc do bazy danych, klikając na Eksport a następnie klikając Idź..

Za pomocą tego wyeksportowanego pliku bazy danych będziesz chciał otworzyć edytor tekstu i zmienić wszelkie odniesienia do nazwy domeny deweloperskiej, której używałeś lokalnie, i zastąpić ją nazwą domeny aktywnej, np. zastąp mybusiness.dev with mybusiness.com. upewnij się, że utworzyłeś bazę danych w swoim hostingu, a następnie chcesz zaimportować ten plik do bazy danych za pomocą phpMyAdmin.

Następnie musisz przenieść pliki witryny z lokalnego środowiska programistycznego na hosting. Aby to zrobić, musisz pobrać narzędzie do zarządzania plikami FTP, takie jak FileZilla (jest bezpłatne). Musisz skonfigurować dostęp FTP za pośrednictwem hostingu. Dzięki swoim danym logowania FTP będziesz mógł połączyć się z hostingiem i przesłać wszystkie pliki witryny WordPress. Upewnij się, że wp-config.plik php zawiera poprawne dane dla bazy danych, której używasz w swojej aktywnej witrynie.

Uwaga: Ze względów bezpieczeństwa zalecamy używanie SFTP zamiast FTP.

Powinieneś teraz przejść do strony głównej swojego zakładu produkcyjnego i powinieneś zobaczyć swoją nową stronę internetową. Należy teraz przejrzeć wszystkie strony i zawartość, aby upewnić się, że zostały one poprawnie przeniesione.

Ostatnim krokiem jest zarejestrowanie się w Google Search Console i narzędziach dla webmasterów Bing i przesłanie do nich map witryn XML. Zapewni to, że wyszukiwarki będą indeksować i indeksować witrynę szybko. Jeśli używasz SmartCrawl, możesz uzyskać dostęp do mapy witryny XML w ten sposób mybusiness.com/sitemap.xml

Wrapping Up

Budowanie własnej strony internetowej jest naprawdę dość proste, po prostu istnieje Nr serii z różnych części do rozważenia. Oczywiście świetnie jest zatrudniać profesjonalistów,ale jeśli masz napięty budżet, dlaczego nie spróbować samemu zbudować swojej witryny?

Masz pytania lub wskazówki dotyczące budowania własnej strony internetowej dla Twojej firmy? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…