Szukasz sposobów na odzyskanie sprzedaży porzuconych koszyków WooCommerce? Średnio 60-80% osób, które „dodają do koszyka” nie kończy na zakupie. Oznacza to, że jeśli masz sklep internetowy, tracisz dużo sprzedaży. W tym artykule podzielimy się sprawdzonymi wskazówkami, aby odzyskać sprzedaż porzuconych koszyków WooCommerce z prawdziwymi przykładami.

Recovering abandoned cart sales in WooCommerce

Dlaczego warto odzyskać porzuconą sprzedaż koszyka w WooCommerce?

Gdy użytkownik dodaje produkt do koszyka, rozpoczyna proces transakcji. W fizycznych sklepach detalicznych ludzie rzadko porzucają Wózki. Jednak w zakupach internetowych wskaźnik porzucania koszyka jest dość wysoki (między 60-80%).

Wiele czynników przyczynia się do powodów, dla których ludzie porzucają wózki na zakupy bez sfinalizowania zakupu. Według badania przeprowadzonego przez Business Insider, koszty wysyłki, powolna realizacja zamówienia, wymóg logowania / tworzenia konta i brak metod płatności to tylko niektóre z tych czynników.

Business Insider - Shopping cart abandonment factors

Jeśli chcesz zmniejszyć wskaźnik porzucania koszyka, musisz zająć się tymi czynnikami w swojej witrynie e-commerce. Dokonując drobnych poprawek, możesz odzyskać znaczną część sprzedaży, którą teraz tracisz.

Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się niektórym z najskuteczniejszych sposobów odzyskania porzuconej sprzedaży koszyka WooCommerce.

1. Przypominanie użytkownikom elementów koszyka z wyskakującymi okienkami exit-Intent

Wyskakujące okienka exit-intent pojawiają się, gdy użytkownik ma opuścić stronę internetową (dokładnie wtedy, gdy jego mysz opuści okno przeglądarki). Prawdopodobnie widziałeś jedną z tych nakładek na wielu najlepszych stronach internetowych. To dlatego, że te wyskakujące okienka przynoszą wyniki!

Cart Abandonment Popup Example

Często możesz odzyskać od 3 do 8% sprzedaży koszyka, oferując klientom ekskluzywny rabat lub bezpłatną wysyłkę.

Ale co, jeśli już oferujesz rabat i jest on stosowany w Koszyku?

Często użytkownicy zaczynają wątpić w swoją decyzję o zakupie w ostatniej chwili. Czasami mają pytanie, na które nie ma odpowiedzi, co prowadzi do porzuconego koszyka. Innym razem potrzebują tylko pewności, że podejmują najlepszą decyzję.

Wpadliśmy na ten problem na naszej stronie wtyczki formularza WordPress, więc stworzyliśmy następujące wyskakujące okienko wyjścia:

WPForms Exit Popup

To wyskakujące okienko konwertuje na 4.56%.

Zasadniczo uspokaja użytkowników, że WPForms jest najlepszą wtyczką do formularzy WordPress na rynku. Jeśli klikną teraz pobierz WPForms, okienko po prostu się zamyka i pozwala użytkownikowi zakończyć zakup.

Alternatywnie, jeśli mają pytanie, mogą kliknąć najpierw mam kilka pytań, które po prostu ładują formularz kontaktowy wewnątrz wyskakującego okienka. Pytanie zostanie wysłane do naszego zespołu wsparcia, abyśmy mogli pomóc klientowi.

Ten pojedynczy popup pomógł nam odzyskać dziesiątki tysięcy utraconych sprzedaży tylko w ostatnim miesiącu!

Chcesz dodać wyskakujące okienko exit-intent w swoim sklepie WooCommerce? Zalecamy korzystanie z OptinMonster, ponieważ jest to najlepsza wtyczka popup WordPress i oprogramowanie do optymalizacji konwersji na rynku. OptinMonster pomaga przekształcić odwiedzających witrynę w subskrybentów i klientów.

Założyciel WPBeginner, Syed Balkhi, stworzył OptinMonster, aby rozwiązać problem w naszej firmie, a teraz jest wiodącym rozwiązaniem w branży obsługującym miliardy wyświetleń każdego miesiąca.

Aby uzyskać szczegółowe instrukcje, zobacz nasz artykuł o tym, jak przekonwertować odwiedzających WooCommerce na klientów.

2. Spraw, aby Koszyk był widoczny i zauważalny

Wielu klientów po prostu chce zapisać przedmioty do późniejszego przejrzenia podczas przeglądania sklepu. Jednak ludzki zakres uwagi jest bardzo krótki, szczególnie jeśli chodzi o internet.

Twoi klienci mogą zapomnieć, że dodali produkty do koszyka. Wyświetlenie ikony koszyka i uczynienie jej bardziej zauważalną przypomni użytkownikom o zapisanych przedmiotach.

Dlatego na każdym ekranie wyświetlana jest przejrzysta i prosta ikona koszyka Amazon.com strona internetowa.

Amazon.com showing the sopping cart icon

Prawie każdy dobry motyw WooCommerce ma dedykowaną ikonę koszyka na górze strony lub w menu nawigacji. Jeśli jednak Twój motyw go nie ma, musisz go dodać osobno.

Wystarczy zainstalować i aktywować wtyczkę WooCommerce Menu Cart. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.

Po aktywacji musisz odwiedzić WooCommerce ” Konfiguracja Koszyka Menu strona do konfiguracji ustawień wtyczki. Na tej stronie musisz wybrać menu nawigacyjne, w którym chcesz wyświetlić ikonę koszyka.

Menu Cart settings

Nie zapomnij zapisać ustawień.

Możesz teraz odwiedzić sklep, aby zobaczyć ikonę koszyka w menu nawigacyjnym.

Cart icon preview

3. Unikaj Niespodzianek Ukrytych Kosztów

Koszt wysyłki jest jednym z głównych powodów porzucenia koszyka. Klienci często narzekają, że nie dokonali zakupu, ponieważ byli zaskoczeni wyższymi kosztami wysyłki i chcieli porównać je z innymi sklepami.

Możesz zmierzyć się z czynnikiem kosztów wysyłki, pokazując koszt wysyłki od razu. Jeśli znasz dokładny koszt wysyłki, możesz łatwo pokazać to w opisie Produktu lub na stronie cenowej. Jednak wiele sklepów sprzedaje produkty o zmiennej cenie, co utrudnia szacunki wysyłki.

Na szczęście istnieje kilka dodatków WooCommerce, których możesz użyć do obliczania zmiennych cen i kosztów wysyłki.

Zalecamy korzystanie z tabeli Stawki Wysyłki, ponieważ pozwala na zdefiniowanie zmiennych kosztów wysyłki dla każdego produktu w sklepie.

Table Rate Shipping settings

Dzięki temu użytkownicy mogą zobaczyć koszty wysyłki nawet w przypadku produktów o zmiennej cenie przed dodaniem ich do koszyka.

Alternatywnie, możesz zbudować koszt wysyłki w cenie produktu, a następnie reklamować bezpłatną wysyłkę, Aby zwiększyć konwersje.

4. Włącz obsługę płatności dla gości bez tworzenia konta

Wiele sklepów eCommerce chce, aby użytkownicy utworzyli konto w celu szybszych transakcji w przyszłości. Jednak duża liczba klientów nie chce tworzyć kolejnego konta tylko po to, aby kupić produkt.

Włączając funkcję płatności dla gości w WooCommerce, pozwalasz klientom kupować produkty, które lubią bez rejestracji.

Enable guest checkout

Nie martw się, nadal będziesz mógł przechowywać informacje o klientach, których potrzebujesz do przetworzenia zamówienia, eliminując krok blokowania procesu realizacji zakupu.

To prowadzi nas do następnego napiwku.

5. Spraw, Aby Kasy Były Szybsze

Zauważyłeś, jak niesamowicie szybko Amazon.com jest? To dlatego, że jedna sekunda opóźnienia w ładowaniu strony może kosztować firmę miliony dolarów.

Według studium przypadku StrangeLoop, które obejmowało Amazon, Google i inne większe witryny, 1-sekundowe opóźnienie w czasie ładowania strony może prowadzić do 7% utraty konwersji, 11% mniej wyświetleń strony i 16% spadku zadowolenia klienta.

Strangeloop study

Aby uzyskać ogólną szybkość i wydajność WooCommerce, postępuj zgodnie z instrukcjami krok po kroku w naszym przewodniku, jak przyspieszyć WordPress.

Aby uzyskać szybsze kasy, możesz również rzucić okiem na wtyczkę YITH WooCommerce One-Click Checkout. Umożliwia użytkownikom dokonywanie płatności jednym kliknięciem bez wpływu na jakąkolwiek funkcjonalność.

6. Oferuj Wiele Metod Płatności

Metody płatności to kolejny powód, który zmusza klientów do porzucenia zapisanych wózków. Dlatego eksperci od konwersji zawsze zalecają dodanie wielu metod płatności, aby ograniczyć porzucanie koszyka.

WooCommerce ułatwia dodawanie wielu metod płatności, takich jak karta kredytowa, PayPal i inne.

Jednak każda bramka płatnicza ma różne opłaty i opłaty za transakcje, które musisz przejrzeć jako właściciel firmy.

Na przykład na naszej stronie internetowej MonsterInsights oferujemy zarówno kartę kredytową, jak i PayPal jako opcję.

Add multiple payment methods

7. Skutecznie wykorzystuj pilność i sztuczki niedoboru

Niedostatek i pilność to sztuczki używane przez sprzedawców Od czasów starożytnych. Witryny e-commerce wykorzystują tę taktykę, pokazując ograniczone akcje lub ograniczone oferty rabatowe.

Zobacz też Booking.com kilka wspaniałych przykładów użycia technik pilności i niedoboru. Na poniższym zrzucie ekranu użyli obu sztuczek do wyceny hoteli.

Booking.com using scarcity and urgency

Za pomocą OptinMonster możesz zaimplementować triki dotyczące pilności i niedoboru w swoim sklepie. Jest wyposażony w funkcję odliczania czasu, która pozwala tworzyć piękne kampanie, w których możesz wykorzystać niedobór z odliczaniem czasu, aby zbudować oczekiwanie i pilność.

Aby uzyskać instrukcje, zobacz artykuł na temat tworzenia kampanii odliczających czas w OptinMonster.

8. Użyj FOMO, aby zniechęcić do porzucania koszyka

FOMO lub „strach przed pominięciem” to psychologiczny termin używany do opisania lęku przed pominięciem czegoś ekscytującego i modnego.

Jako właściciel sklepu WooCommerce możesz skorzystać z tego ludzkiego zachowania dzięki strategii marketingowej, aby zniechęcić do porzucania koszyka.

Istnieje wiele sposobów wdrożenia FOMO. Podstawowym celem jest stworzenie poczucia pilności, dając użytkownikom pewność, że inni ludzie dokonują tego samego zakupu.

Using FOMO with social proof

Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszym przewodnikiem, jak używać FOMO do zwiększania konwersji i sprzedaży

9. Ułatw zadawanie pytań

Innym ważnym powodem porzucenia koszyka jest brak informacji. Twoi klienci mogą mieć pytanie dotyczące produktu, a jeśli nie mogą znaleźć odpowiedzi, po prostu odejdą.

Łatwym sposobem odpowiedzi na pytania użytkowników jest dodanie często zadawanych pytań dotyczących produktów. Możesz użyć wtyczki custom product Tabs, aby dodać osobną kartę z najczęściej zadawanymi pytaniami.

Adding a product faqs tab

Nie możesz jednak odpowiedzieć na wszystkie pytania w FAQ. Tutaj może pomóc obsługa czatu na żywo.

Zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak dodać LiveChat do swojego sklepu WooCommerce i zwiększyć sprzedaż.

Wskazówka: powyższy przewodnik zawiera również rozwiązanie dotyczące zatrudniania niedrogich agentów czatu na żywo, aby zwiększyć sprzedaż.

10. Dodaj Uszczelki zabezpieczające, aby zwiększyć pewność siebie

Ludzie są ostrożni podczas zakupów online, szczególnie gdy kupują z miejsca, o którym nigdy wcześniej nie słyszeli. W takim przypadku klienci szukają znaków zaufania, aby upewnić się, że kupują od legalnej firmy, a ich informacje są bezpieczne.

Tutaj mogą pomóc odznaki bezpieczeństwa. Są to zwykłe certyfikaty, które można uzyskać od różnych agencji bezpieczeństwa internetowego i agencji zaufania, takich jak Norton, McAfee, Better Business Bureau i innych.

Security seals on a website

Aby uzyskać szczegółowe informacje, zobacz nasz artykuł na temat dodaj McAfee secure seal do swojej witryny WordPress za darmo.

11. Ułatw kontakt

LiveChat i Często zadawane pytania są świetne. Jednak czasami użytkownik nie chce czekać na osobę LiveChat i nie spieszy się z podjęciem decyzji.

Ci użytkownicy porzuciliby koszyk, jeśli nie mogliby łatwo znaleźć sposobu na kontakt. Dlatego musisz dodać formularz kontaktowy do swojego sklepu eCommerce.

Ecommerce contact page example

Najprostszym sposobem na to jest użycie wtyczki WPForms. Jest to najszybciej rozwijająca się wtyczka formularza do WordPress z ponad 1,000,000 + strona korzysta z niego.

12. Zezwalaj użytkownikom na zapisywanie koszyka

Według badań mniej niż 16% odwiedzających witrynę dodaje produkty do koszyka. Inne badania sugerują, że prawie 60-80% z tych wózków jest porzuconych.

Większość kupujących często przegląda wiele witryn w celu porównania cen, recenzji i przeglądania różnych produktów. Podczas tego procesu mogą zamknąć kartę lub opuścić witrynę.

Umożliwiając użytkownikom zapisywanie koszyka na później, możesz zapewnić klientom lepsze wrażenia z zakupów.

Wystarczy zainstalować i aktywować wtyczkę YITH WooCommerce Save for Later. Wtyczka działa po wyjęciu z pudełka i doda opcję Zapisz na później do strony koszyka.

Save for later in WooCommerce

13. Podejmuj Decyzje Oparte Na Danych

Wielu początkujących polega na najlepszych domysłach i prostych statystykach ruchu, aby odzyskać sprzedaż porzuconych koszyków. Nie musisz tego robić, gdy możesz uzyskać rzeczywiste dane, aby podjąć decyzję. W tym miejscu pojawia się Google Analytics.

Google Analytics umożliwia włączenie ulepszonego śledzenia e-commerce, co daje dostęp do zachowań klientów w zakresie zakupów i realizacji transakcji. Każdemu klientowi przypisuje nawet unikalny identyfikator.

Google Analytics user IDs

Problem polega jednak na tym, że identyfikator przypisany przez Google Analytics nie daje dokładnie informacji o użytkowniku.

Do tego będziesz potrzebował MonsterInsights. Jest to najpopularniejsza wtyczka Google Analytics dla WordPress. Najlepsze jest to, że MonsterInsights ułatwia konfigurację ulepszonego śledzenia e-commerce (bez kodowania).

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak włączyć śledzenie klientów w WooCommerce.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci nauczyć się nowych sposobów odzyskiwania porzuconej sprzedaży koszyka WooCommerce. Możesz również zobaczyć naszą listę najlepszych wtyczek WooCommerce dla Twojego sklepu internetowego.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd „nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zainstalować WordPress lokalnie na komputerze Mac za pomocą MAMP

W artykule: Jak zainstalować MAMP na komputerze MacInstalacja WordPress na komputerze MacWypróbowanie…