Jest to pytanie, które wszyscy musimy sobie zadać w pewnym momencie: “Jak mogę dywersyfikować swoje dochody?”

To nie tak, że nie możesz zarabiać na projektowaniu stron internetowych WordPress. Chodzi o to, że taka praca bierze dużo pracy. Czy nie byłoby miło, gdyby strumień przychodów nie był ściśle zależny od tego, ile godzin dziennie pracujesz lub ilu nowych klientów możesz podpisać w ciągu roku?

Jak wiesz, rozwój WordPress niekoniecznie nadaje się dobrze do generowania powtarzających się przychodów. Taka jest natura pracy. Klient zatrudni Cię do zaprojektowania strony internetowej WordPress. Spędzasz miesiąc lub dwa na budowaniu go, może dłużej. Więc gotowe. Jednorazowe projekty deweloperskie wymagają ciągłego poszukiwania nowych źródeł dochodu.

Dodaj do tego fakt, że freelancing nie zawsze jest najbardziej stabilną linią pracy. Ponieważ pracujesz na kontraktach i nie jesteś zatrudnionym pracownikiem, nigdy nie wiesz, czy lub kiedy klient może cię zwolnić. Lub jeśli nowy klient nie zapłaci i zmusi cię do pościgu za pieniędzmi należnymi przez miesiące. Lub jeśli następny sezon wakacyjny przyniesie spokój w biznesie, ponieważ klienci niechętnie wydają pieniądze, podczas gdy przyszłoroczny budżet jest wybity.

Niezależnie od tego, czy jesteś nowym programistą WordPress, który szuka szybszego sposobu na zwiększenie zarobków, czy też jesteś doświadczonym profesjonalistą, który ma nadzieję przynieść większą stabilność swoich przychodów, skorzystasz z dywersyfikacji swoich dochodów. Znajdując alternatywne źródła przychodów, możesz dać sobie więcej czasu, więcej spokoju ducha, większe przychody i bardziej atrakcyjne umiejętności, które pomogą Ci sprzedawać swoje usługi klientom.

24 sposoby dywersyfikacji dochodów jako profesjonalista WordPress

Istnieją różne sposoby dywersyfikacji dochodów jako profesjonalista WordPress, a te, które wybierzesz, zależą od tego, gdzie jesteś w swojej karierze.

Na przykład, jeśli jesteś nowicjuszem w tworzeniu WordPress, nie będziesz mieć żadnej rozpoznawalności marki ani zaufanej bazy klientów, aby wykorzystać do upsellowania takich rzeczy, jak bieżące usługi lub dodatki. Jeśli jesteś doświadczonym profesjonalistą, z drugiej strony, możesz chcieć poświęcić więcej czasu na zadania, które uzupełniają ofertę, o którą ludzie już domagają się.

Zanim przejdziesz do jednego z tych obszarów, naprawdę zastanów się, który z nich praktycznie pomoże Ci zarobić więcej pieniędzy, a jednocześnie zwiększy wartość dodaną dla Twoich klientów.

Możesz także zastanowić się, jaki ma być twój główny strumień przychodów. Poniżej podam kilka przykładów programistów i projektantów WordPress, którzy rozgałęzili się na inne obszary, tylko po to, aby te obszary stały się ich głównym celem. Nigdy nie wiesz, dokąd zaprowadzi Cię ta dywersyfikacja dochodów…

1. Wybierz nową specjalność

Czy kiedykolwiek zainteresowałeś się tym, co robią inne strony zaangażowane w tworzenie stron internetowych WordPress?

Na przykład, zawsze koncentrowałeś się na kodowaniu, ale jesteś całkiem pewien, że będziesz również naprawdę świetny w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, ponieważ zawsze interesowałeś się tym, jak działają algorytmy wyszukiwania Google.

Być może do tej pory pracowałeś jako projektant WordPress, ale twoje zaangażowanie w naukę korzystania z fragmentów CSS i bibliotek JavaScript sprawiło, że chcesz dalej badać kodowanie i zdobywać umiejętności potrzebne do budowania stron internetowych od podstaw.

A może zawsze miałeś talent do pisania, mimo że zatrudniłeś się wyłącznie do swoich umiejętności programistycznych. Możesz skorzystać z tej okazji, aby stworzyć własną treść pochodzącą z doświadczeń z pierwszej ręki za pomocą WordPress.

Nie ma nic, co mówi, że musisz być tylko jedną rzeczą i trzymać się jej–zwłaszcza jeśli daje Ci lepsze zrozumienie, jak działa cały ekosystem witryny WordPress.

Widzisz to często, gdy rozglądasz się po sieci:

  • Programista/Projektant WordPress
  • UX / UI designer
  • WordPress blogger/speaker

Jeśli masz umiejętności, rozważ najpierw dywersyfikację swoich dochodów, uzyskując tytuł pracy z dzieleniem wyrazów.

2. Sprzedaj Swoje Motywy

Jest nieuniknione, że gdy spędzasz więcej czasu w WordPress, będziesz przyciągać do pewnych części bardziej niż inne. Jeśli motywy WordPress są twoją rzeczą, możesz pomyśleć o budowaniu własnych.

Ben Gillbanks ma na to niezły przykład.

Według jego biografii jest programistą i projektantem WordPress, który pracował jako dyrektor ds. rozwoju stron internetowych dla witryny z Grami online. Obecnie jednak w pełnym wymiarze czasu koncentruje się na budowaniu i sprzedaży motywów WordPress.

3. Sprzedaj Swoje Wtyczki

Jeśli motywy nie robią tego za ciebie, ale jesteś zakochany we wszystkich niesamowitych rzeczach, które robią wtyczki WordPress, możesz zamiast tego pójść tą drogą. Byłoby to szczególnie dobre dopasowanie, Jeśli lubisz być na bieżąco z najnowszymi i największymi trendami. W ten sposób możesz stworzyć wtyczki, których użytkownicy i implementatorzy WordPressa potrzebowaliby, aby zaimplementować coś zupełnie nowego, co wymaga zrozumienia, jak to kodować.

Stephen Cronin jest wieloletnim programistą stron internetowych (nie żartuj, ma swój początek w latach 90-tych), który podniósł rozwój wtyczek WordPress jako handlu w 2007.

4. Sprzedam Typografię WordPress

Jest tak wiele, które można przekazać odwiedzającym poprzez wybór typografii. Ale bez pomocy projektantów typografii utkniesz przy użyciu długotrwałych ustawień domyślnych systemu. Jak Times New Roman. Blegh.

Jeśli masz wiedzę na temat sposobów używania krojów pisma do przekazywania emocji, osobowości i czujesz się zainspirowany do zaprojektowania takiego, który zaspokoiłby szczególną potrzebę nowoczesnego projektowania stron internetowych, rozważ zbudowanie własnego typu i Sprzedaż go.

5. Sprzedaj szablony i zestawy WordPress

Motywy i wtyczki WordPress mogą być najprostszym sposobem na integrację zewnętrznych źródeł w WordPress. Istnieją jednak inne sposoby, w jakie projektanci stron internetowych mogą usprawnić swoje procesy i lepiej stosować się do najlepszych praktyk, korzystając z zasobów stworzonych przez innych.

Jeśli kiedykolwiek dotarłeś do pewnego punktu w swoim własnym procesie rozwoju lub projektowania i zdałeś sobie sprawę, że robisz to samo w kółko, być może stworzyłeś własne szablony, aby uprościć rzeczy. Mogą to być:

  • Style guide templates
  • Zestawy ikon
  • UX wireframes
  • Zestawy interfejsu użytkownika
  • Szablony storyboardingu
  • Szablony stron www

Jeśli znalazłeś sposoby na usprawnienie procesu, dlaczego nie udostępnić swoich narzędzi i zasobów innym projektantom WordPress? Istnieje wiele stron internetowych, gdzie można je zaoferować za darmo lub za premium, takich jak:

Behance:

I Dribbble:

Lub możesz po prostu sprzedać je ze swojej własnej strony internetowej. Mogą to być upsell z zakupami motywów lub samodzielnym zasobem, który sprzedajesz w swoim sklepie WordPress.

6. Oferta Usług Brandingowych

Interesuje Cię brandingowa strona stron internetowych? Projektowanie logotypów? Strategiczny głos i styl? Wybór szablonów kolorów?

Jeśli kiedykolwiek miałeś nowego klienta, który powiedział ci, że nie ma jeszcze logo ani żadnego brandingu, nie musisz czekać, aż Specjalista ds. brandingu wkroczy i zrobi to za niego. Nie musisz też próbować nadrabiać tego w locie, jeśli nie spodziewałeś się braku markowych materiałów. Zamiast tego może to stać się usługą dodatkową, którą oferujesz nowym klientom witryny WordPress.

7. Rób zdjęcia lub twórz ilustracje

Treści wizualne są tak ważną częścią doświadczenia online w dzisiejszych czasach. Dla tych z Was, którzy są szczególnie utalentowani z aparatem lub którzy mają świetne umiejętności ilustracji, możesz zacząć tworzyć własne niestandardowe obrazy do sprzedaży za pośrednictwem witryny lub wykonane specjalnie dla klientów (oczywiście w cenie premium).

8. Oferuj usługi konserwacji lub wsparcia WordPress

Jest to prawdopodobnie jeden z najczęstszych i najłatwiejszych sposobów tworzenia cyklicznych przychodów za pośrednictwem WordPress–zwłaszcza gdy Klient ma już doświadczenie w pracy z Tobą. Oczywiście Konserwacja i wsparcie WordPress nie jest rodzajem pracy bez użycia rąk, ale możesz wiele zrobić, aby zautomatyzować te zadania, jeśli zaoferujesz je klientom.

Na przykład możesz użyć tych wtyczek WPMU DEV, aby usprawnić proces:

  • Automatyzuj
  • Obrońca
  • Koliber
  • WP Checkup

Oczywiście wszystko zależy od tego, ile konserwacji lub jakiego rodzaju wsparcie chcesz zaoferować, ale rozumiesz mój punkt widzenia: istnieją wtyczki, które pomogą Ci szybciej zarządzać aktualizacjami klientów, monitorowaniem czasu pracy, kontrolami bezpieczeństwa i innymi.

9. Odsprzedaj Hosting lub uruchom sieć Multisite

W zeszłym roku Rachel McCollin mówiła o tym, jak prowadziła WordPress multisite business. Chociaż mogła polegać na hostingu dla sprzedawców, od którego zaczęła, odkryła, że większość jej klientów nic z tym nie robi. Innymi słowy, jeśli nie uzyskiwali dostępu do swojego panelu sterowania lub nie dostosowywali się, a jeśli nie potrzebowali własnego adresu IP lub unikalnego serwera www, dlaczego po prostu nie umieścili ich w sieci wielostanowiskowej?

Tak czy inaczej, McCollin zarządzał hostingowym elementem układanki dla klientów. To była po prostu kwestia znalezienia odpowiedniego dla nich. I to jest coś, o czym możesz też pomyśleć: czy byłoby bardziej korzystne dla Twoich klientów, aby mieć własne plany hostingowe, które następnie będziesz mieć na oku oprócz narzędzia do zarządzania WordPress… czy też bardziej sensowne jest robienie tego przez wiele witryn?

10. Zapewnij usługę strategii

Jest to jedna z tych rzeczy, które możesz zrobić ściśle jako swój zawód (tj. “strateg WordPress”) lub możesz go użyć, aby wejść do drzwi z nowymi klientami.

W istocie, będziesz sprzedawać się jako ekspert WordPress. Może masz nawet niszę, taką jak strategia projektowania e-commerce lub strategia SEO WordPress. Oferujesz swoje usługi jako strateg i konsultant, zaufany ekspert, który powie klientom dokładnie to, czego potrzebują. Następnie, gdy zostaną sprzedane w twoim planie, możesz je zarejestrować w swoich usługach programistycznych WordPress.

Upewnij się tylko, że wiesz, jak zająć się strategią. Oznacza to, wiedząc, aby korzystać z narzędzi SEO do planowania słowa kluczowego, badania konkurencyjnego krajobrazu, i tak dalej.

11. Oferujemy usługi audytorskie

Pomyśl o tym jak o ofercie stratega, z tą różnicą, że dzieje się to po tym, jak strona została już zbudowana (najlepiej po tym, jak zrobił to ktoś inny).

Nile Flores jest projektantem i programistą stron internetowych, a także konsultantem SEO i blogerem. Ponadto jej strona internetowa wymienia audyty bezpieczeństwa jako jedną z wielu usług, które oferuje:

Rodzaj audytu, który wykonujesz, również zależy od Ciebie. Czy chcesz zostać ekspertem w dziedzinie…

  • Wydajność?
  • Ochrona?
  • SEO?
  • Projektowanie stron www?

Jeśli pójdziesz tą drogą, Google Analytics, narzędzia do rankingu słów kluczowych i WP Checkup będą musiały stać się twoimi najlepszymi przyjaciółmi.

12. Naucz Czegoś

Czytasz WPMU DEV blog regularnie, prawda? Więc wiesz, jak wiele można się nauczyć o WordPress, bezpieczeństwie, wydajności, SEO, technikach kodowania, trendach projektowych, wtyczkach, motywach i tak dalej, gdy pracujesz w tej dziedzinie.

Powiedzmy, że powyższe sugestie dotyczące dywersyfikacji dochodów wydają się po prostu w porządku. Być może bardziej zainteresuje cię praca nad ulepszeniem pola WordPress dla swoich rówieśników. Lub dla innych użytkowników WordPress, którzy po prostu chcą wiedzieć, jak DIY WordPress. W takim przypadku określ własną dziedzinę wiedzy, a następnie wybierz odpowiedni format, w którym chcesz ich nauczyć.

Jason McCullough jest programistą stron internetowych, który twierdzi, że obecnie pracuje nad stworzeniem serii kursów dla właścicieli małych firm. Podczas gdy on rozdaje swój kurs za darmo, nie oznacza to, że musisz zrobić to samo–zwłaszcza jeśli sprzedajesz swój kurs na płatnej platformie, takiej jak Udemy.

Zajęcia Online nie są jedynym sposobem na generowanie przychodów z nauczania tematów związanych z WordPress. Możesz również sprzedawać klientom na szkoleniu WordPress (to znaczy, jeśli nie oddasz go za darmo na koniec swoich projektów). Lub możesz zorganizować warsztaty WordPress na uczelni społecznej, jeśli jest wystarczająco dużo zainteresowania w Twojej okolicy.

13. Tworzenie Samouczków

Dla niektórych z Was bardziej pasywnym sposobem nauczania może być preferowana droga. W takim przypadku musisz określić, czy wolisz pisać lub nagrywać samouczki WordPress. Następnie jest to kwestia znalezienia odpowiedniej platformy, na której można je udostępnić.

Możesz oczywiście zrobić to, co ja i współpracować z blogiem WordPress, który potrzebuje treści instruktażowych. Jeśli uważasz, że lepiej komunikować się, jak pracować w WordPress za pomocą wideo, możesz to zrobić. Ale znalezienie sposobu na zarabianie może być trudniejsze.

Jednym ze sposobów na to byłoby zarabianie na treści samouczka YouTube z reklamami. Ale nigdy nie ma gwarancji, że ktoś kliknie reklamy. Innym sposobem na to jest opublikowanie samouczków na swojej stronie jako treści ogrodzonej, za którą członkowie muszą zapłacić. I jeszcze jeden sposób, aby to zrobić, to jak Matt Medeiros to robi:

Jest to w rzeczywistości naprawdę wyjątkowy poradnik / konsultant-rodzaj usługi. Zasadniczo klienci rejestrują się w jego usłudze i proszą go o przejrzenie czegoś na swojej stronie internetowej lub za pomocą wtyczki. Następnie rejestruje się, wykonując przegląd produktu, dając im szczegółowe wyjaśnienie tego, co uważa za błędne, i podaje wskazówki, jak można to naprawić. To bardzo spersonalizowana forma samouczków.

14. Napisz

Ogólnie rzecz biorąc, pisanie to kolejny sposób na dywersyfikację dochodów jako profesjonalista WordPress. I nie zawsze musi to być tutorial. Być może chcesz zrobić nowe wtyczki lub recenzje motywów. Lub chcesz spekulować na temat nadchodzących technologii lub trendów projektowych, które wpłyną na rozwój WordPress w przyszłości.

Pisanie treści dla sieci może być czymkolwiek chcesz, musisz tylko upewnić się, że wiesz, o czym mówisz. Następnie znajdź odpowiednią platformę, na której to zrobisz.

Jeśli chodzi o zarabianie pieniędzy, możesz zostać współautorem bloga, który koncentruje się na tematach, o których chcesz pisać. A jeśli przeprowadziłeś długie badania na określony temat, o którym wiesz, że będzie miał wielką wartość dla innych, przekształć go w białą księgę, e-book lub infografikę. Następnie sprzedaj go za pośrednictwem swojej strony internetowej. Powinien mieć własną stronę docelową i wyskakujące okienko.

15. Weź udział w wystąpieniach publicznych

Uważam, że freelancerzy WordPress, którzy sami rozpoczęli działalność, należą do jednej z dwóch kategorii. Pierwszym z nich jest samotny wojownik, który woli pracować na własną rękę i po cichu budować stałą bazę klientów. Drugi to przedsiębiorca, który marzy o przekształceniu swojego niezależnego biznesu w agencję.

Jest to drugi rodzaj freelancera, który byłby świetny w wystąpieniach publicznych.

Sonja Leix jest projektantem WordPressa i strategiem cyfrowym, który również spędza dużo czasu przemawiając na Wordcampach w USA i Europie.

Podczas gdy Wordcampy są najbardziej rozpoznawalnymi możliwościami mówienia dla profesjonalistów WordPress,istnieją inne możliwości, które możesz rozważyć. Zajrzyj na konferencje dotyczące projektowania stron internetowych lub rozwoju, jeśli chcesz rozwijać swoją nazwę w tej dziedzinie. Możesz również rozważyć wystąpienie publiczne, które przechodzi w mówienie motywacyjne, jeśli masz szczególnie inspirującą historię, którą możesz wykorzystać, aby zachęcić innych do działania.

Jak zawsze, chodzi o granie według swoich mocnych stron i osobistych zainteresowań.

16. Umieść reklamy na swojej stronie

Istnieją również sposoby, w jakie można umieścić swoją witrynę WordPress do pracy w generowaniu przychodów dla ciebie. Pierwszym z nich jest umieszczenie reklam na swojej stronie internetowej.

Nie ma wiele do powiedzenia na ten temat, oprócz tego, że to Ty decydujesz, jakie rodzaje reklam chcesz wyświetlać:

  • Chcesz wyświetlać reklamy tylko od partnerów, którzy dostarczyli Ci kreatywne reklamy?
  • Czy chcesz, aby usługa taka jak AdSense wybierała reklamy dla Ciebie?
  • Czy użyjesz wtyczki WordPress, aby nakłonić wszystkich do zakupu miejsca reklamowego w Twojej witrynie?

Wszystko zależy od tego, o co chodzi w Twojej witrynie i jakiego rodzaju reklamy chcesz ją uzupełnić.

17. Uruchom program poleceń

W ostatnim poście mówiłem o korzyściach płynących z uruchomienia programu polecającego lub partnerskiego w witrynie WordPress. Jako programista WordPress program poleceń byłby szczególnie dobrym wyborem dla Twojego modelu biznesowego. W końcu, oprócz Twojego portfela, w jaki sposób potencjalni klienci mogą wiedzieć, że mogą ci zaufać?

Wszystko, co musisz zrobić, to ustalić warunki programu poleceń, aby Twoi klienci wiedzieli, co otrzymają w zamian za wysłanie nowego biznesu na twój sposób, co również pomoże utrzymać obecnych klientów na twojej stronie na dłużej, ponieważ mogą cieszyć się korzyściami z lojalności. Następnie musisz zdecydować, w jaki sposób zamierzasz informować klientów o programie–na stronie? Przez e-mail? W mediach społecznościowych?

18. Uruchom Program partnerski

Program partnerski może nie być złym pomysłem dla Twojej firmy. Polega to jednak na tym, że inni udostępniają linki z twojej witryny w swoich właściwościach internetowych, czy to na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, czy w biuletynie. Jeśli masz treści warte udostępnienia lub usługę, która miałaby sens, aby je tam promować, dobrym rozwiązaniem jest program partnerski.

Jeśli jedną ze strategii dywersyfikacji dochodów jest sprzedaż czegoś innego niż usługa WordPress (taka jak wtyczka, motyw lub zestaw szablonów), program partnerski z pewnością będzie w Twoim najlepszym interesie. Ponownie, poświęć czas na zbudowanie programu, zdefiniuj warunki, a następnie zacznij o tym mówić.

19. Dodaj linki partnerskie do swojej witryny

Jeśli masz zwyczaj tworzenia treści na swoim blogu, zdecydowanie powinieneś rozważyć zostanie partnerem i promować linki do treści innych. JEDEN program partnerski, w szczególności, mogę myśleć jest ThemeForest Program Partnerski. To ma sens, prawda? Jeśli jesteś profesjonalistą WordPress, prawdopodobnie wydasz niektóre czas pisać o tematach, więc dlaczego nie zarobić na nich pieniędzy?

Możesz oczywiście zawsze promować produkty z witryny takiej jak Amazon. Miałoby to większy sens, jeśli mówisz o technologii i innych narzędziach, które pomogłyby Twoim czytelnikom.

20. Współpracuj z innym profesjonalistą WordPress

Networking w ramach społeczności WordPress może być świetną rzeczą. Możesz handlować horrorami klientów, zapewniać sobie wsparcie, gdy sprawy nie idą dobrze, i uczyć się od siebie nawzajem.

Wraz z rozwojem Twojej firmy WordPress możesz również zwrócić się do tej społeczności rówieśników o możliwości partnerstwa. W końcu, jeśli rozwijasz swoją firmę, oznacza to, że będziesz musiał wypełnić luki w usługach, których nie możesz sam zaoferować. Zamiast zatrudniać freelancerów, którzy ci pomogą, możesz pracować w połączeniu z innym profesjonalistą WordPress.

Nawet jeśli nie jesteś w stanie zbudować swojej firmy, nadal korzystne byłoby posiadanie kontaktów WordPress, z którymi możesz pracować w systemie poleceń. Na przykład mam programistę, który od czasu do czasu wysyła mi firmę, gdy klienci pytają o niestandardową kopię strony internetowej. W zamian dam znać moim klientom, że jest dostępna, jeśli potrzebują pracy nad tworzeniem stron internetowych.

21. Utwórz członkostwo

Wiele z powyższych usług lub produktów może być oferowanych klientom w dowolnym momencie. Dlaczego jednak nie stworzyć pakietu członkostwa premium, który możesz im sprzedać? Pokaże to, że byłeś w stanie przewidzieć ich potrzeby, a także sprawi, że będziesz w stanie zaspokoić wszystkie ich potrzeby WordPress.

Członkostwo może być czymś w rodzaju:

  • 1 przeprojektowanie strony internetowej + zaktualizowany przewodnik po stylu + 12 miesięcy konserwacji każdego roku
  • 5 ikon + 5 zdjęć stockowych ( które sam zrobiłeś) + 5 nowych krojów pisma co miesiąc
  • Roczne członkostwo w wtyczkach + bezpłatne aktualizacje wtyczek i wsparcie przez 1 rok

Kluczem jest stworzenie pakietu, który zaspokoi szeroki zakres potrzeb jednocześnie.

22. Flip Strony Internetowe

To jest jak te programy telewizyjne, w których ludzie kupują dom, remontują go, a potem sprzedają z zyskiem. Programiści mogą zrobić to samo, chwytając darmową nazwę domeny, budując na niej nieco ogólną stronę internetową, a następnie sprzedając ją komuś, kto chce mieć witrynę w locie.

23. Sprzedaż Towarów Fizycznych

Nie widujesz tego zbyt często, ale myślę, że to pomysł, który zadziała naprawdę dobrze, jeśli:

  • Tworzysz niestandardowe grafiki, ilustracje lub zdjęcia, które można sprzedać.
  • Masz zabójczy dowcip, dla którego klienci i społeczność WordPress Cię poznali. W takim przypadku możesz dodać swój dowcip do czapek, koszulek, podkładek pod mysz itp.
  • Prowadzisz agencję i chcesz dać swoim klientom kompletny pakiet marketingowy. Oznacza to projektowanie takich rzeczy, jak wizytówki, materiały prezentacyjne, materiały papiernicze i inne fizyczne towary do rozdania w imieniu ich marki (i które pasują do witryny, którą dla nich zaprojektowałeś).

24. Realizuj Kolejną Pasję W Niepełnym Wymiarze Godzin

Wiem, że celem tego jest dywersyfikacja dochodów jako profesjonalista WordPress … ale nie widzę powodu, dla którego nie możesz uzupełnić swoich dochodów o coś innego, co Cię pasjonuje.

Weźmy na przykład Matta Bretta.

Buduje witryny WordPress od 2003 roku. Chociaż nadal pracuje jako projektant stron internetowych i programista, zajmuje się również pisaniem o grach wideo i gra płatne koncerty muzyczne.

Wrapping Up

Oczywiście wiele z tych pasywnych strumieni dochodów nadal wymaga od Ciebie pracy, czy to w początkowej konfiguracji, czy w bieżącym zarządzaniu i utrzymaniu ich. Żadna praca w WordPress lub związana z nim nigdy nie będzie w 100% pasywna. W związku z tym upewnij się, że nie bierzesz ich, jeśli masz już za dużo na talerzu. Dywersyfikacja dochodów powinna być sposobem na dopełniacz twój główny strumień przychodów; nie być przeszkodą do niego.

 

Do ciebie: czy masz obecnie inne środki, za pomocą których zarabiasz, czy to wewnątrz, czy na zewnątrz WordPress? Jaki jest twój sekret, żeby nad tym wszystkim czuwać?

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…