Jak korzystać z logo i znaku towarowego WordPress

Jako użytkownik WordPress i blogger piszący o platformie, istnieją pewne zasady dotyczące logo i znaku towarowego WordPress, o których należy pamiętać.

WordPress jest oprogramowaniem typu open-source, ale nadal jest chroniony prawami autorskimi i prawami dotyczącymi znaków towarowych. Wielu początkujących nie zna ich i mogą przypadkowo naruszyć wytyczne.

W tym artykule wyjaśnimy zasady, których należy przestrzegać podczas korzystania z logo i znaku towarowego WordPress. Omówimy również, dlaczego jest to ważne i jakie prawa przysługują Ci na mocy licencji WordPress.

How to use WordPress logo and trademark

Zrozumienie GPL-Licencja WordPress

Zacznijmy od podstaw.

Istnieją dwa rodzaje stron internetowych WordPress. Po pierwsze, jest WordPress.com który jest hostowanym rozwiązaniem, a następnie jest popularny WordPress.org zwany także self-hosted WordPress.

Kiedy większość ludzi mówi WordPress, mówią o WordPress.org. aby dowiedzieć się więcej Zobacz nasz przewodnik na temat różnicy między WordPress.com oraz WordPress.org.

WordPress jest wydany na licencji open source GPL. To sprawia, że WordPress jest wolnym oprogramowaniem. Jednak free tutaj jest używany jako wolność, a nie jako darmowa kawa.

Ta licencja daje każdemu swobodę pobierania, kopiowania, używania, studiowania i modyfikowania kodu WordPress.

WordPress freedoms and rights

Chociaż samo oprogramowanie jest bezpłatne, musisz kupić nazwę domeny i konto hostingowe, aby zainstalować WordPress i utworzyć stronę internetową.

Aby dowiedzieć się więcej, Zobacz nasz artykuł wyjaśniający, dlaczego WordPress jest darmowy i jakie są koszty.

Istnieje błędne przekonanie wśród początkujących o wolnym oprogramowaniu i prawach autorskich. Chociaż możesz swobodnie korzystać z kodu oprogramowania w dowolny sposób, samo oprogramowanie jest chronione prawami autorskimi i prawami dotyczącymi znaków towarowych.

Co to znaczy?

Zasadniczo możesz skopiować kod WordPress, aby stworzyć nowe oprogramowanie, ale nie możesz nazwać swojego oprogramowania WordPress.

Nazwa WordPress jest zarejestrowanym znakiem towarowym należącym do WordPress foundation. Jest to organizacja non-profit, która zapewnia, że WordPress działa z powodzeniem jako bezpłatny projekt open source.

Dlaczego musisz zrozumieć zasady Logo i znaków towarowych WordPress?

WordPress zasila prawie 33% wszystkich stron internetowych w Internecie. To naprawdę ogromna liczba.

Miliony firm polegają na WordPressie, aby skutecznie prowadzić swoją stronę internetową, społeczności online i blogi.

Aby upewnić się, że wszystko działa płynnie, Marka i znak towarowy WordPress musiały być chronione. W tym celu znak towarowy WordPress został przeniesiony do Fundacji WordPress w 2010 roku.

Teraz problem polega na tym, że WordPress foundation nie jest jedynym, który działa na WordPress. Jest to projekt open source, w którym tysiące ludzi przyczyniają się do jego sukcesu.

Oprócz tych współpracowników istnieje wiele firm, osób prywatnych i freelancerów, którzy sprzedają produkty i usługi związane z WordPress na całym świecie.

Jeśli prowadzisz stronę internetową WordPress, agencję zajmującą się projektowaniem stron internetowych lub świadczysz usługi związane z WordPress, musisz zrozumieć te zasady, aby przestrzegać zasad dotyczących znaków towarowych.

Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się zasadom i wytycznym, których musisz przestrzegać, aby prawidłowo używać znaku towarowego i logo WordPress w swoich projektach.

Zasada 1. Zawsze Pisz WordPress z dużej litery P

Poprawnym sposobem pisowni WordPress jest duże P. Ta kapitalizacja jest traktowana bardzo poważnie przez społeczność WordPress.

Jeśli masz zamiar wspomnieć WordPress gdziekolwiek, a następnie upewnij się, że używasz poprawnej pisowni. Używanie błędnej pisowni jest źle postrzegane i uważane za nieprofesjonalne.

Zespół WordPress traktuje to tak poważnie, że w 2010 dodali wbudowany filtr o nazwie capital_P_dangit() w wersji WordPress 3.0.

Ta funkcja automatycznie koryguje błędne wystąpienia WordPress w tytule, treści i fragmentach.

function capital_P_dangit ($text ) {
	// Prosta wymiana tytułów
	$current_filter = current_filter();
	if ('the_title' = = = $current_filter / / 'wp_title' = = = $current_filter ) {
		return str_replace( 'wordpress', 'wordpress', $text );
	}
	// Nadal tu jesteś? Użyj bardziej rozsądnego zamiennika
	static $dblq = false;
	if (false = = = $dblq) {
		$dblq = _x ( '"' , 'otwieranie podwójnego cudzysłowu');
	}
	return str_replace(
		array (' WordPress', 'wordpress', $dblq. 'Wordpress', '>Wordpress', '(WordPress'),
		array (' WordPress', 'wordpress', $dblq. 'WordPress', '>WordPress', '(WordPress'),
		$text
	);
}

Zasada 2. Nie używaj WordPress w swojej domenie

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, nazwa WordPress jest zarejestrowanym znakiem towarowym należącym do Fundacji WordPress. Chroni to markę WordPress i zapewnia jej ciągły sukces.

Podobnie jak każdy inny zarejestrowany znak towarowy, Fundacja WordPress zastrzega sobie wyłączne prawa do użytkowania terminu WordPress. Oznacza to, że nie można używać WordPress jako część nazwy marki lub strony internetowej.

Ograniczenie to obejmuje również nazwy domen. Na przykład:

WordPressBeginner.com Źle!
WPBeginner.com OK!

Możesz użyć WordPressa w subdomenie takiej jak (wordpress.example.com), Fundacja WordPress zajmuje się głównie domenami najwyższego poziomu.

Jeśli widzisz kogoś używającego WordPress w swojej nazwie domeny lub marki, powinieneś skontaktować się z Fundacją WordPress i powiadomić ją o naruszeniu.

<url>: Jak zarejestrować bezpłatną nazwę domeny dla swojej witryny WordPress.

Zasada 3. Logo WordPress

Logo WordPress składa się z litery W w szarym lub czasami białym okręgu z szarym pierścieniem wokół niego.

Wysokość litery W jest wysoka i pełna wdzięku. Wielu blogerów i właścicieli witryn czasami błędnie używa faux logo, które zwykle ma krótszy W w nim.

WordPress faux vs real logo

Upewnij się, że używasz prawidłowego logo WordPress w swoich projektach. Logo WordPress jest również dostępny jako znak tekstowy, znak tekstowy z logo W i logo W.

WordPress logo examples

Możesz pobrać wszystkie te logo z oficjalnej strony logo WordPress.

Możesz używać tych obrazów w swoich projektach. Upewnij się jednak, że używasz ich zgodnie z zasadami dotyczącymi znaków towarowych WordPress.

Zasada 4. Brak przynależności lub poparcia

Fundacja WordPress chce, abyś użył logo i marki WordPress do promowania samego projektu WordPress.

Nie wolno jednak używać go w sposób sugerujący poparcie lub przynależność do projektu. Oto kilka przykładów:

  • Nie można używać logo WordPress w reklamach produktu.
  • Nie możesz używać WordPressa ani jego logo jako części własnego logo.
  • You can place ‘Powered by WordPress.org” na twojej stronie, ale nie możesz powiedzieć “zalecane przez WordPress”.

Mówiąc prościej, wszelkie próby nieuczciwego wykorzystania nazwy marki WordPress są naruszeniem polityki dotyczącej znaków towarowych.

Co się dzieje, gdy ktoś nie przestrzega tych zasad?

Fundacja WordPress traktuje te naruszenia bardzo poważnie. Możesz otrzymać od nich wiadomość e-mail w celu przestrzegania wytycznych dotyczących znaków towarowych.

Nieprzestrzeganie przepisów może prowadzić do dalszych działań. Działania te mogą obejmować kilka procedur prawnych.

Na przykład, jeśli używasz WordPress w swojej nazwie domeny, fundacja może ubiegać się o tę nazwę domeny. Ich prawnicy mogą również przesłać Ci informację prawną.

Postępowanie sądowe kosztowałoby Cię dużo pieniędzy i straciłbyś wsparcie ze strony samej społeczności WordPress.

Społeczność WordPress polega na fundacji WordPress do podjęcia tych działań. Przynosi korzyści wszystkim w ekosystemie i pomaga niezliczonym firmom związanym z WordPress rozwijać się i odnosić sukcesy.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci zrozumieć zasady, których musisz przestrzegać, aby przestrzegać zasad logo i znaków towarowych WordPress. Możesz również zobaczyć nasz przewodnik na temat najlepszych wtyczek WordPress i Najlepszych Usług e-mail marketingu dla małych firm.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

6 Najlepszych bramek płatności WooCommerce dla WordPress

W artykule: Jak wybrać najlepszą bramkę płatności WooCommerceTop WooCommerce bramek płatności dla…

14 Najlepsze wtyczki WordPress SEO i narzędzia, których powinieneś używać

W artykule: Rzeczy, które musisz wiedzieć o wtyczkach i narzędziach WordPress SEO1.…

Czeka nas rozwój sportów motorowych

W artykule: Jaki jest związek między popularyzacją sportów motorowych a poprawą kultury…

Jak dodać nagłówki bezpieczeństwa HTTP w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Czym są nagłówki bezpieczeństwa HTTP?Dodawanie nagłówków bezpieczeństwa HTTP w WordPress1.…