Czy kiedykolwiek skakałeś online z celem szukania czegoś konkretnego – jak nowy strój kąpielowy lub blender – tylko po to, aby znaleźć się godzinę później zastanawiając się, jak do cholery skończyłeś oglądając filmy z arbuzami? Tak, ja też nigdy tego nie robiłem.

Niezależnie od tego, jak często ci się to zdarza, wiesz, że wstrząsające uczucie, które dostajesz, gdy w końcu wytrząsasz się ze spirali w dół i zdajesz sobie sprawę, że nawet nie pamiętasz, co cię tam sprowadziło.

Teraz pomyśl o doświadczeniu gościa na twojej stronie. Przyszli na Twoją stronę, chcąc znaleźć coś konkretnego. Potem zostają przyłapani na patrzeniu na całą masę innych rzeczy i odkrywają, że zboczyli zbyt daleko od utartej ścieżki. Chcą się wycofać, ale nie mają pojęcia, gdzie w ogóle są na twojej stronie. Mogą zerknąć z powrotem na nawigację, ale menu nie zawiera wszystkich podziałów kategorii, które doprowadziły ich do strony.

Tu przydaje się bułka tarta.

Co To Jest Bułka Tarta?

W najprostszych słowach, bułka tarta są formą nawigacji na stronie internetowej. Zazwyczaj odgrywają one drugorzędną rolę w stosunku do głównej nawigacji i pozwalają odwiedzającym zobaczyć głębsze poziomy nawigacji, które są bezpośrednio związane z tym, czego szukają.

Ale to nie wszystko.:

Bułka tarta jako dodatkowa Nawigacja

Bułka tarta zapobiec konieczności rzeczy każdej strony na swojej stronie w ramach głównej nawigacji. To byłoby po prostu bałagan i wcale nie Przyjazny dla użytkownika. Zamiast tego „menu”, które jest tylko poziomą listą hiperłączy, zostaje umieszczone nad treścią.

Oto kilka przykładów tego drugorzędnego stylu nawigacji bułki tartej:

Dysk Google zawsze zawiera ścieżkę użytkowników u góry, więc łatwo jest wrócić do wcześniejszego folderu bez konieczności wielokrotnego klikania przycisku „Wstecz” lub powrotu do mojego dysku, aby zacząć od nowa.

Bułka tarta na Dysku Google.

Inne usługi przechowywania plików to zrobić, zbyt, co silne argumenty, dlaczego bułka tarta są świetne dla pomaga utrzymać firmy i osoby lepiej zorganizowane. Oto jak Dropbox robi bułkę tartą:

Bułka tarta Dropboksa.

Oh, I w przypadku, gdy nie zauważyłeś, WPMU DEV blog robi dobrą robotę za pomocą bułki tartej do wyświetlania kategorii bloga (coś, czego nie można znaleźć nigdzie indziej ,ale nadal jest niesamowite informacje mieć):

Breadcrumbs blogu WPMU DEV.

Bułka tarta do wykazania hierarchii

Załóżmy, że odwiedzający znajdzie jeden z Twoich produktów za pośrednictwem wyszukiwarki Google i zostanie przeniesiony bezpośrednio na tę stronę. Podoba im się ten produkt, ale nie jest to dokładnie to, czego chcieli. Zamiast wycofywać się do Google, i zamiast iść do strony głównej, aby zacząć od zera, okruszki chleba umożliwiają odwiedzającym szybko dotrzeć do przedmiotów lub kategorii, które są interesujące them.So podczas gdy ta konkretna zabawka dla psa może nie być tym, czego chcieli, nadrzędna Kategoria „Zabawka Dla Psa” w bułce tartej może doprowadzić ich do lepszego dopasowania.

Większość głównych sprzedawców online będzie używać hierarchicznej bułki tartej, aby ułatwić użytkownikom ścieżkę powrotu do szerszych kategorii. Na przykład:

Kategoryzacja bezprzewodowych smartfonów Verizon jest tego dobrym przykładem:

Bułka tarta Verizon Wireless.

Xerox też to robi:

Bułka tarta XEROXa.

eBay to kolejny przykład tego:

bułka tarta na eBayu.

I, oczywiście, Best Buy … które eksperci od projektowania w sieci wydają się kochać:

Bułka tarta Best Buy.

Bułka tarta, aby pokazać wybrane filtry

Wiele stron internetowych z obszernymi zapasami produktów oferuje odwiedzającym możliwości filtrowania w celu lepszego zawężenia wyszukiwania. Są tacy, którzy posunęli się tak daleko, aby dać odwiedzającym większą kontrolę nad swoimi filtrami, dodając je do konfigurowalnego paska bułki tartej.

Oto jak robi to Gap:

Bułka tarta Gap.

I Zappos:

Bułka tarta zapposa.

Jak widać, nie chodzi tu o pomaganie odwiedzającym w przechodzeniu do innej strony. Chodzi o to, aby dać im sposób na usunięcie kategorii lub filtra, aby mogli wrócić do poprzedniego zestawu filtrowanych opcji.

Bułka tarta dla etapów procesu

Jest to prawdopodobnie najmniej prawdopodobne, aby użyć, ale jest to dobra opcja, aby trzymać się, jeśli którykolwiek z procesów na miejscu wymaga wielu kroków. Pomyśl o wieloetapowej kasie, aplikacji o pracę lub ankiecie klienta—paski postępu na górze lub na dole są formą bułki tartej. Bułka tarta w tym przypadku pokazuje odwiedzającym, jak wiele procesu jest ukończone.

Dollar Shave Club zawiera bułkę tartą w procesie rejestracji:

Bułka tarta Dollar Shave Club.

Chociaż wiele stron internetowych poszło drogą kasy pojedynczej strony, nadal są takie jak AO.com że znaleźć wieloetapowy proces warto zachować wokół i, z kolei, używać bułki tartej, aby zapewnić odwiedzającym są tylko kilka kroków wymagane.

AO.com bułka tarta.

Jest to również narzędzie, którego możesz użyć, jeśli masz quizy lub ankiety na swojej stronie. Mimo że obiecuje zachętę na koniec procesu wieloetapowego jest miły, można znaleźć wyższe wskaźniki ukończenia, jeśli można wyraźnie pokazać użytkownikom, ile więcej pracy trzeba zrobić, jak to badanie klientów Mazda robi:

Bułka tarta Mazdy.

8 Wskazówki dotyczące skutecznego korzystania z bułki tartej

Jak widać, istnieje mieszanka przypadków użycia bułki tartej—z których wszystkie mają na celu poprawę doświadczenia użytkownika na swojej stronie internetowej. Bułka tarta również (być może) niezamierzone korzyści dla Ciebie zbyt:

  • Poprawiają one samo-nawigację, ponieważ uniemożliwiają odwiedzającym cofanie się do głównego menu.
  • Zapewniają wizualne wskazówki, które kierują odwiedzających do odkrywania innych powiązanych kategorii lub przedmiotów.
  • Usprawniają one przepływ pracy twoich i Twoich użytkowników (jak w przypadku Dysku Google).
  • Łagodzą potencjalne obawy związane z zaangażowaniem się w proces (jak w przypadku bułki tartej ankiety lub Kasy).
  • Pomagają w SEO, dostarczając wyszukiwarkom kontekst dotyczący tego, w jaki sposób strony, Produkty lub usługi są powiązane.
  • Wspierają minimalny projekt, utrzymując dodatkową nawigację z dala od drogi.

Jeśli Twoja witryna WordPress może korzystać z bułki tartej, upewnij się, że robisz to dobrze. Oto osiem wskazówek, o których należy pamiętać, jeśli chcesz skutecznie korzystać z bułki tartej, aby wspierać doświadczenia użytkowników:

1. Używaj Tylko Jednego Typu Bułki Tartej

Bułka tarta ma poprawić nawigację, a nie nadmiernie ją komplikować. Prawdopodobnie największym przestępcą mieszanych typów bułki tartej jest e-sklep (nie wymieniający nazw, ale … robi to Amazon), który miesza hierarchiczne bułki tartej z filtrami. Jako zasada ogólna:

  • Witryny zorientowane na treść i aplikacje organizacyjne powinny korzystać z drugorzędnych okruszków nawigacyjnych.
  • Witryny z ogromnej inwentaryzacji zarówno powiązanych i niepowiązanych elementów będzie korzystać z wykorzystaniem okruszki hierarchii, które dzielą elementy na naturalnych grup lub kategorii.
  • Produkt-ciężkie miejsca z jednego określonego rodzaju produktu, które mogą być podzielone na różne style, rozmiary, lub tryby (jak sklep odzieżowy) należy użyć bułki tartej filtra.
  • Procesy wieloetapowe powinny używać bułki tartej progress bar.

2. Nie musisz używać bułki tartej

Tak, bułka tarta są pomocne w poprawie nawigacji witryny. Jeśli jednak masz małą witrynę lub Twoje mega menu może z łatwością zawierać wszystkie strony, prawdopodobnie nie potrzebujesz bułki tartej. Nie marnuj niepotrzebnie swojego projektu, jeśli nie musisz.

3. Nigdy nie używaj jako podstawowej nawigacji
Istnieją pewne elementy witryny, które odwiedzający rozpoznali i czują się komfortowo, takie jak umieszczenie logo w odniesieniu do nawigacji. Wiedzą również, czego szukać w podstawowej nawigacji: proste, przejrzyste tytuły stron, które kierują je do najważniejszych treści w witrynie. Nigdy nie próbuj zamieniać drugiej i podstawowej nawigacji ze sobą. Każdy z nich ma unikalny cel i styl.

4. Tworzenie Odrębnych Separatorów

W zależności od tego, jakiego pluginu używasz do skonfigurowania bułki tartej, możesz nie mieć nic do powiedzenia w tej sprawie. Niezależnie od opcji, upewnij się, że cokolwiek używasz, zawiera odrębny symbol, aby zachować każdy poziom, filtr lub kategorię oddzielnie. „>”Jest prawdopodobnie najczęstszym separatorem, chociaż są pewne strony, które używają”/.”

5. Bądź Rozsądny W Kwestii Rozmiaru

Pamiętaj, że jest to nawigacja Drugorzędna. Większość ludzi już wie, gdzie go szukać, więc nie ma powodu, aby dominować lub przytłaczać swój projekt bułką tartą.

6. Zaznacz bieżącą lokalizację

W powyższych przykładach bułki tartej zauważysz, że każdy z nich wykorzystuje jakiś rodzaj pogrubionego lub kolorowego tekstu, aby wskazać, że „jesteś tutaj”. Te obecne bułki tartej strony również powinny być stylizowane jako zwykły tekst. Jeśli hiperłącze pozostanie w nich, może to spowodować pewne zamieszanie dla odwiedzających myślących, że jest tam więcej do odkrycia.

7. Umieść tylko na odpowiednich stronach

Bułka tarta nie jest podstawową nawigacją, która musi być obecna na twojej stronie przez cały czas(lub przynajmniej link do ikony hamburgera prowadzący do niej). W rzeczywistości powinieneś umieszczać tylko okruszki chleba na stronach, na których potrzebna jest dodatkowa nawigacja. Tak więc Strona główna, strony sprzedaży docelowej, Kontakt, O nas i tak dalej nie będą potrzebować bułki tartej.

8. Użyj wtyczki Breadcrumb NavXT

Nie musisz sam kodować bułki tartej. Breadcrumb NavXT to wysokiej jakości wtyczka, której możesz użyć, aby Twoja bułka tarta wyglądała ładnie i działała bez zarzutu.

Breadcrumb NavXT jest wtyczką „lokalizacyjną”, co oznacza, że działa podobnie do tych, które znajdziesz w Google lub WPMU DEV blog. Innymi słowy, jeśli chcesz, aby odwiedzający zobaczyli kroki, które doprowadziły ich bezpośrednio do ich bieżącej lokalizacji, jest to wtyczka, aby to zrobić.

Jest wyposażony w wiele opcji dostosowywania (takich jak zmiana symbolu separatora bułki tartej), więc masz trochę miejsca na poruszanie się pod względem tego, gdzie będzie działać bułka tarta i jak będą wyglądać.

Dla innych rodzajów bułki tartej, sprawdź z eCommerce i SEO plugin, aby zobaczyć, czy zawierają one tę funkcję. Wiele z nich zrobić—ponieważ bułka tarta są tak ściśle związane z obu—więc sprawdzić, co masz obecnie przed uzyskaniem nowego.

Wrapping Up

Jak każdy zagubiony chłopiec i dziewczynka w lesie powie Ci, pozostawienie śladu bułki tartej to dobry sposób na odtworzenie swoich kroków. Chyba, że ptaki zjedzą bułkę tartą, w takim przypadku możesz skończyć w domu czarownicy … ale nie wiem, czy będziesz musiał się tym martwić w Internecie!

Niemniej jednak, bułka tarta są dobrym pomysłem, jeśli witryna zawiera duże zapasy, które chcesz odwiedzający łatwo zbadać. Twoja Główna nawigacja realistycznie nie może obsługiwać wszystkich tych stron lub elementów, więc wykorzystanie dodatkowej nawigacji do udostępniania tych informacji odwiedzającym jest sprytnym posunięciem. Ułatwi to ich samodzielną nawigację po stronie i być może otworzy je na inne możliwości, o których nie wiedzieli.

Do ciebie: Czy uważasz, że bułka tarta powstała w odpowiedzi na minimalistyczny projekt i odrzucenie paska bocznego jako elementu” must have”? A może uważasz, że są one po prostu naturalnym postępem wdrażania większej liczby funkcji UX do codziennych projektów internetowych?

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd „nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zainstalować WordPress lokalnie na komputerze Mac za pomocą MAMP

W artykule: Jak zainstalować MAMP na komputerze MacInstalacja WordPress na komputerze MacWypróbowanie…