W artykule:
Jaka jest twoja pierwsza myśl, gdy współmałżonek, przyjaciel lub ktoś inny blisko ciebie sugeruje wyjazd na wakacje? Czy to: “tak! Zróbmy to!”A może raczej:” Ehhhh… ile mnie to będzie kosztowało?”
W niedawnej ankiecie freelancerzy zostali poproszeni o wypełnienie pustego pola: “w porównaniu do pracy z tradycyjnym pracodawcą, freelancing sprawia, że czuję się…”. Powstała Chmura słów sprawia, że wydaje się, że większość freelancerów jest w przeważającej mierze zadowolona z wyboru, aby przejść do biznesu dla siebie:
I nie chcę się z tym kłócić. Jako freelancer bardzo doceniam wolność, jaką mam, aby wykonywać pracę, którą kocham, robić to, kiedy chcę i zarabiać jak najwięcej pieniędzy w ramach harmonogramu, który dla siebie stworzyłem. To powiedziawszy, sprawa pieniędzy czasami mocno na mnie ciąży-i nie jestem jedynym, który czuje się w ten sposób.
W tym przewodniku po zwiększaniu stawek freelancerów omówimy obecny stan freelancingu, dlaczego płace freelancera zawsze wydają się być problemem i co możesz z tym zrobić.
Aktualny stan freelancingu i stawek freelancera
Według badania Dochodów Freelancerów Payoneer z 2018 r. 68% respondentów stwierdziło, że zarabianie większej ilości pieniędzy było podstawową poprawą, której chcieli w swojej działalności. Nic dziwnego, że tak jest.
Ta sama ankieta wykazała, że średnia stawka godzinowa dla freelancerów na całym świecie wynosi $19:
Oczywiście nie dotyczy to każdego freelancera. Raport 2017 Freelancing in America wykazał, że 36% Freelancerów z USA zarabia ponad 75 000 USD rocznie.
Mimo to pieniądze są problemem, który pojawia się raz po raz dla większości freelancerów.
63% pełnoetatowych freelancerów musi co miesiąc wyciągać fundusze ze swoich oszczędności, aby pokryć koszty utrzymania, w przeciwieństwie do tylko 20% pełnoetatowych pracowników, którzy robią to samo. Po części może to wynikać z faktu, że nie zgromadzili jeszcze wystarczającej liczby klientów, aby właściwie pokryć swoje koszty. 26% freelancerów twierdzi, że tak jest:
Ale to pozostawia 41%, którzy twierdzą, że mają idealną ilość pracy i 33%, którzy twierdzą, że mają zbyt dużo pracy. Jeśli 74% freelancerów jest na przepustowości, to w czym problem?
Cóż, freelancerzy mają obawy finansowe, że ich tradycyjnie zatrudnieni odpowiednicy nie muszą się martwić o:
- Szacowanie i płacenie własnych podatków przez cały rok.
- Zapewnienie własnego ubezpieczenia zdrowotnego (w USA)
- Oszczędzanie na emeryturę.
- Spłacanie długów (co może być szczególnie trudne przy rozpoczynaniu nowej działalności).
- Nieprzewidywalne szczyty i doliny w ich strumieniu dochodów.
Chodzi o to, że te obawy niekoniecznie muszą być obawami … jeśli freelancerzy pobierają odpowiednią kwotę. Nie ma absolutnie potrzeby, aby freelancerzy nadwyrężali się, aby zarabiać na życie. To, do czego sprowadza się, to zrozumienie wartości, którą podajesz jako profesjonalista WordPress, a następnie odpowiednie Ładowanie klientów.
10 rzeczy Do zrobienia, abyś mógł zacząć zwiększać stawki Freelance
Rozumiem. Kiedy jesteś nowy w WordPress freelancing, jesteś wdzięczny, że ktoś chce się z tobą zalogować. Ciężko jest dostać ten pierwszy wielki przełom. Potem musisz wymyślić, jak to wykorzystać, aby uzyskać więcej. Dlatego czasami zaczynamy od oferowania marnej stawki tylko po to, aby każdy będzie chciał robić z nami interesy.
Ale nie zrobisz sobie żadnych przysług, jeśli utrzymasz tę niską stawkę poza pierwszym klientem lub dwoma–zwłaszcza jeśli otrzymasz od nich polecenia. “O tak, mój programista WordPress jest świetny! A on / ona pobiera tylko $1,000 za stronę internetową!”Nie. Nawet nie daj swoim klientom szansy na rozpoczęcie rozpowszechniania informacji o niskich stawkach. Utwórz reputację za to, jak dobrym deweloperem jesteś; nie za to, jak dobrą okazją jesteś.
Porozmawiajmy o tym, co możesz zrobić, aby zacząć zwiększać stawki freelance i pobierać opłaty za to, co jesteś wart.
1. Bądź Kickass WordPress Developer
Zdaję sobie sprawę, że zachęcam was wszystkich do zwiększenia swoich wolnych stanowisk. Dotyczy to jednak tylko tych z Was, którzy oferują fantastyczną obsługę i rozwiązanie. Jeśli twoje serce nie jest w tym i nie jesteś wystarczająco dumny, aby pochwalić się każdym ukończonym projektem, to teraz nie jest odpowiedni czas, aby spróbować dostosować swoje stawki freelance lub negocjować wyższe z klientami. Musisz stworzyć coś naprawdę wartościowego, w co Twoi klienci mogą uzasadnić inwestowanie.
W związku z tym polecam:
- Zawsze wykonuj najlepszą robotę, jaką możesz.
- Jeśli klient jest niezadowolony lub zaniepokojony (w granicach rozsądku), dowiedz się, co możesz zrobić, aby zaradzić sytuacji.
- Dotrzymaj każdego terminu.
- Utrzymuj pozytywną komunikację z klientami, nawet jeśli od czasu do czasu sprawdzają Twoją cierpliwość.
- Poszukaj nowych sposobów na zwiększenie produktywności i wydajności. Automatyzacja nie tylko zwiększy marże zysku, ale poprawi jakość i spójność twojej pracy.
- Jeśli cały dzień będziesz trzymać głowę w dół, aby kodować, możesz stracić z oczu fakt, że prowadzisz firmę, więc nie zapomnij budować relacji i partnerstwa.
2. Edukuj Się
Jeśli chcesz uzasadnić zwiększenie stawek freelance w tym roku, musisz udowodnić swoją wartość. Nie musi to oznaczać powrotu do szkoły, aby uzyskać dyplom z programowania. Oznacza to po prostu znalezienie sposobów na edukowanie się, a następnie demonstrowanie tego, czego nauczyłeś się dzięki próbkom pracy.
Jest tak wiele zasobów, których możesz użyć, aby kształcić się we wszystkim, czego potrzebujesz, aby stać się lepszym programistą WordPress. Subskrybuj je, dostosuj odpowiednio swoje przepływy pracy i wykorzystaj te umiejętności jako dźwignię dla lepszych stawek.
3. Rozwiń Swoją Specjalność
Jedną z rzeczy, których nauczyłem się w mojej pracy jako freelancer, jest to, że naprawdę trudno jest być Jack / Jill wszystkich zawodów, mistrzem żadnego. Najpierw jest kwestia poczucia, że musiałem ponownie “uczyć się” przedmiotów za każdym razem, gdy przeskakiwałem z pisania o jednym temacie na drugi. To kosztowało mnie dużo czasu, aby te przejścia każdego dnia.
Potem jest kwestia reputacji. Kiedy ludzie pytali mnie, o czym pisałem, kiedy zacząłem freelancing, mówiłem: “cóż, czasami piszę o wtyczkach do WordPressa. Ja też od czasu do czasu przeglądam produkty. O tak! Właśnie napisałem białą księgę dla tej firmy zajmującej się oprogramowaniem restauracji!”Kiedy przyjaciele i rodzina mówili innym, że tak naprawdę nie rozumieją tego, co robię, zdałem sobie sprawę, że w moim podejściu do freelancingu jest coś złego.
Gdy próbujesz robić zbyt wiele rzeczy, może to zagrozić twojej reputacji jako eksperta-a ekspert jest tym, za co klienci są gotowi zapłacić te wysokie stawki.
Chociaż dobrze jest dywersyfikować bazę klientów w tym sensie, że żaden klient nie stanowi większości twoich dochodów, źle jest dywersyfikować swoją specjalność za bardzo. Wybierz branżę. Wybierz rodzaj strony internetowej. Wybierz styl projektowania stron internetowych. Dowiedz się, w czym jesteś najlepszy i zaangażuj się w to.
4. Szpieguj stawki konkurencji
Jeśli nie masz pojęcia, ile konkurencja płaci za usługi porównywalne do Twoich, zatrzymaj się teraz i zajrzyj na ich stronę internetową. Powinno to obejmować zarówno niezależnych programistów WordPress, jak i agencje. Jeśli oferujesz taką samą usługę i jakość pracy, nie powinieneś pobierać mniej niż oni. Ich stawki są najniższe, na które powinieneś być gotów.
5. Zignoruj koszty życia
Dla jasności: zdaję sobie sprawę, że freelancerzy muszą być w stanie płacić rachunki. Jednak, kiedy pracujesz nad zwiększeniem stawek freelancerów, chcę, żebyś wziął na siebie koszty utrzymania.
Skup się najpierw na określeniu, co uważasz, że Twoje usługi są warte. Gdy już ustalisz, co Twoim zdaniem powinieneś pobierać-na podstawie wartości, którą dostarczasz klientom (tj. ile pieniędzy mogą potencjalnie zarobić na inwestycji w twoje usługi)–możesz spojrzeć na swoje finanse. Jeśli zostaniesz z ogromnym zyskiem, to fantastyczny! Jeśli pozostajesz z prawie żadnym zyskiem, wróć do poprzednich kroków, ponieważ prawdopodobnie coś przegapiłeś.
6. Publikuj stawki Freelance na swojej stronie
Maddy Osman sugeruje, że freelancerzy mogą korzystać ze stron cenowych, aby zwiększyć swoje stawki.
Na początku nie byłem pewien, czy to najlepszy pomysł, biorąc pod uwagę, ile klienci dają freelancerom o cenach. Ale wtedy zdałem sobie sprawę, że o to chodzi. Freelancerzy muszą zarabiać tyle, ile są warci. Publikując ceny w witrynach WordPress, możesz ustawić odpowiedni precedens i zachęcić właściwych klientów do współpracy z Tobą.
Sugerowałbym również stworzenie oficjalnego arkusza cenowego, który uwzględnia wszystko, co oferujesz, w tym:
- Stawki za projekt
- Stawki specyficzne dla branży
- Godzinne prace konserwacyjne lub aktualizacyjne
- Usługi Upsell lub cross-sell
- Opłaty pośpieszne
- Stawki za inne usługi
- I tak dalej
W ten sposób nie ma niespodzianek, gdy wchodzi się w dyskusje z perspektywą.
7. Opracowywanie Poziomów Cenowych
Ostatnio zbierałem badania do postu na temat optymalizacji współczynnika konwersji. Odkryłem, że w więcej niż jednym przypadku odwiedzający zdecydowali się płacić więcej, gdy usługi i produkty były ułożone w strukturze warstw cenowych.
Porównanie obok siebie, które pokazało, o ile cenniejsze są niektóre pakiety, a także strategicznie zaprojektowane poziomy, które nadały znaczenie bardziej “popularnym” pakietom, pomogły przekonać odwiedzających do większych wydatków. Całkiem interesujące, prawda?
Tak więc, gdy wyceniasz swoje usługi WordPress i publikujesz je w swojej witrynie, zrób to w sposób, który zachęca klientów do płacenia więcej.
8. Podnieść Również Stawki Obecnych Klientów
Zwiększenie stawek freelance nie oznacza tylko, że nowi klienci muszą płacić więcej. Twoi obecni klienci też muszą zacząć płacić więcej. Jeśli naprawdę chcesz zapewnić wartościową usługę, musisz otrzymać tyle, ile jesteś wart przez wszystkich.
Zwiększenie stawek z obecnymi klientami może być trudne, więc oto, co proponuję:
- Powiadom wszystkich obecnych klientów o zmianie kursu. Co najmniej trzy miesiące.
- Upewnij się, że opublikowałeś nowe stawki na swojej stronie, aby nie myśleli, że jest to jakaś przypadkowa decyzja, aby zarobić na nich więcej pieniędzy.
- Dla klientów, z którymi naprawdę lubisz pracować, zaoferuj zniżkę, jeśli zapłacą z góry za roczne usługi lub podpiszą długoterminową umowę. Powtarzające się przychody sprawią, że rabat będzie tego wart.
- Dla klientów, którzy kłamią w podwyższonym tempie i nie chcą go płacić, nie bój się ich puścić. Nie musisz pracować z ludźmi, którzy nie cenią tego, co robisz.
9. Zaktualizuj Umowę
Podczas gdy umowa freelance WordPress jest zwykle stosowana w celu zapewnienia pewnych zabezpieczeń dla Ciebie i Twojego klienta, możesz również użyć tego do ustalenia zasad dotyczących cen.
Na początek, Jeśli masz szablon umowy, upewnij się, że jest on zaktualizowany o nowe stawki freelance.
Po drugie, w przypadku powtarzających się umów o świadczenie usług należy utworzyć klauzulę, która dyktuje automatyczne podwyżki stóp co roku. W ten sposób nie będziesz musiał wchodzić w niezręczne dyskusje z klientami na temat podnoszenia stóp procentowych na koniec roku. Możesz to ustalić z góry za pomocą klauzuli, która stwierdza 2% wzrost stopy każdego roku (lub cokolwiek chcesz).
10. Bądź zgodny z cenami
Klienci rozmawiają. W rzeczywistości, ty chcesz im mówić. Gdyby tego nie zrobili, jak inaczej uzyskałbyś tak wiele wysokiej jakości poleceń?
To powiedziawszy, wyobraź sobie, co by się stało, gdyby jeden z Twoich klientów polecił ci inną firmę, ale pod pozorem, że oferujesz naprawdę tanie usługi tworzenia stron internetowych z ogromnym zwrotem z inwestycji? Możesz potencjalnie zaszkodzić swoim szansom na lądowanie tego nowego klienta, jeśli nie chcesz dać im niższej stawki. Możesz również skompromitować relacje, które masz z obecnym klientem, jeśli pocierasz ich przyjaciela lub partnera w niewłaściwy sposób.
Aby wszyscy byli zadowoleni i aby utrzymać przewidywalny strumień przychodów, nie wahaj się ustalać cen.
Wrapping Up
Rosnące stawki freelancerów są trochę przerażające, prawda? Oznacza to, że Twoja firma wchodzi w nową fazę i rozwijasz się jako programista WordPress. Ale to jest dobry rodzaj przerażający! Jesteś teraz w punkcie, w którym nie chcesz być niedoceniany i czujesz się wystarczająco pewnie, aby dyktować stawkę, na którą zasługujesz.
Pamiętaj tylko, że musisz w to wierzyć w 100%. Jeśli nie, klienci są jak rekiny. Jeśli wyczują krew w wodzie, nie będą mieli problemu, próbując cię odciąć i zapewnić niższą stawkę.
Tagi: