Kilka lat temu widziałem raport za raportem mówiący o zbliżającej się śmierci fizycznych witryn sklepowych. Pracując wtedy w marketingu i tworzeniu stron internetowych, zastanawiałem się, czy coś w tym jest. W końcu większość naszych klientów chciała stron internetowych, które mogłyby zapewnić równie solidną ofertę i wsparcie, jak ich stacjonarne odpowiedniki.

Teraz, gdy mieliśmy trochę czasu, aby ocenić, co się dzieje, jest jasne, że doom-and-gloom ludzie mówili było niczym innym jak bezpodstawnym strachu. Fizyczny sklep jest tak samo ważny dla zakupów dzisiaj, jak 20 lat temu.

Oto rzecz do zapamiętania:

Podczas gdy fizyczne witryny sklepowe nadal pozostają aktualne, doświadczenie zakupów w nich uległo zmianie. I wierzę, że to dlatego tak wielu ludzi było wystraszonych. Dzięki nowemu i pozornie szybszemu sposobowi interakcji z firmami i sprzedawcami online właściciele firm mieli prawo obawiać się, że ich tradycyjny model biznesowy stanie się przestarzały. Dla tych, którzy odmówili wejścia w Przestrzeń cyfrową i zbudowania strony internetowej, prawdopodobnie był to ich los.

Dla wszystkich, którzy wytrwali od czasu powstania biznesu online, to dlatego, że zaakceptowali cyfrowe doświadczenie nie tylko jako alternatywę dla fizycznego, ale jako dopełniacz do niego.

Rozważ ten przewodnik referencyjny dotyczący budowania witryn WordPress dla klientów z fizycznymi witrynami sklepowymi (a nie tylko detalicznymi). Podzielę się kilkoma badaniami na temat wielokanałowego doświadczenia, a następnie dam kilka wskazówek, jak używać WordPress do łączenia witryn internetowych i fizycznych klientów.

Sklep fizyczny: dlaczego nigdzie się nie wybierają

Dla klientów, którzy nie mają bezpośredniego odpowiednika dla witryny WordPress, do której Cię zatrudnili, poniższy przewodnik nie będzie odpowiedni. Twoim zadaniem nie jest nakłanianie kogoś do otwarcia fizycznej lokalizacji, jeśli nie ma to sensu dla ich modelu biznesowego (takiego jak deweloper WordPress).

Jednak dla klientów, którzy mają już fizyczne witryny sklepowe, będziesz chciał zwrócić szczególną uwagę. Badania wskazują, że zarówno obecność fizyczna, jak i Internetowa są niezbędne dla współczesnego konsumenta. Tak więc, jeśli masz klientów zastanawiających się, dlaczego w ogóle potrzebują strony internetowej lub dlaczego nie mogą po prostu umieścić tych samych informacji na swojej stronie, które są już dostępne w sklepie, możesz użyć tych danych, aby lepiej ich poprowadzić.

Oto, co musisz wiedzieć:

Sklepy Fizyczne To Przede Wszystkim Miejsce, W Którym Odbywa Się Sprzedaż

Raport National Retail Foundation wykazał, że firmy stacjonarne nadal generują większość sprzedaży. Jak powiedział Matthew Shay, prezes i dyrektor generalny NRF:

“Pomimo zmian w naszej branży, istnieje apel do oglądania i dotykania towarów osobiście i bycia w stanie nawiązać kontakt z innymi ludźmi, które jeszcze nie odeszły. Nawet młodsi klienci widzą wartość sklepu.”

Jest to szczególnie powszechne w przypadku modeli firm, które koncentrują się na sprzedaży materialnych towarów do domu:

  • 86% robi zakupy spożywcze w sklepie.
  • 65% idzie do sklepów domowych.
  • 64% kupuje produkty do pielęgnacji ciała i kosmetyki osobiście.
  • 57% idzie do sklepu po Wyposażenie Domu.

Badanie przeprowadzone przez Salesforce i SapientRazorfish wykazało podobne wyniki, chociaż skupiono się na przeciętnym globalnym doświadczeniu zakupowym.

Physical Storefronts - Preferred Shopping Channel
Badania pokazują, że konsumenci wolą robić zakupy osobiście niż przez Internet.

Wyniki tego raportu ujawniły, że większość konsumentów woli kupować w sklepie.

Cyfrowe witryny sklepowe to przede wszystkim miejsce, w którym zaczyna się doświadczenie

Chociaż więcej osób kończy zakupy osobiście, rośnie większość użytkowników, którzy faktycznie rozpoczynają podróż kupującego online.

Physical Storefronts - Begin Shopping Experience
Konsumenci wolą rozpocząć podróż kupującego online.

Według raportu Salesforce około 60% osób korzysta z internetu, aby rozpocząć zakupy. Jest to ważny punkt, o którym należy pamiętać, zwłaszcza podczas tworzenia strategii i projektów stron internetowych dla klienta. Strona internetowa to pierwsze wrażenie, jakie ich marka pozostawi na potencjalnym kliencie i nie sądzę, że chcieliby stracić 60% potencjalnej sprzedaży, ponieważ strona główna otwierała się zbyt wolno lub kopia była przepełniona błędami.

To jest pomiędzy, gdzie fizyczne i cyfrowe połączenie

Badanie NRF wykazało, że branże, w których fizyczne i cyfrowe witryny sklepowe łączą się, aby stać się prawdziwie wielokanałowym doświadczeniem. Następujący konsumenci wykorzystują kombinację obu doświadczeń, aby dopełnić podróż kupującego:

  • 38%: odzież
  • 39%: Elektronika
  • 36%: książki, muzyka i gry

Łatwo zobaczyć, jak to działa, co z mobilnym staje się podstawowym urządzeniem dla wielu użytkowników w dzisiejszych czasach. Według badania Salesforce, 59% konsumentów zgłosiło używanie smartfonów podczas zakupów w sklepie tylko w ciągu ostatniego miesiąca. Zrobili to w celu porównania cen, badania produktów i wyszukiwania kuponów.

Co możesz zrobić, aby połączyć sklepy internetowe i fizyczne

Jeśli rozumiesz, w jaki sposób i dlaczego konsumenci korzystają ze stron internetowych oraz w jaki sposób chcą, aby to Cyfrowe doświadczenie uzupełniało fizyczne, możesz skuteczniej zaprojektować strony internetowe do konwersji dla swoich klientów (nawet jeśli konwersje te mają miejsce osobiście). Oznacza to, że nie powinieneś traktować witryny jako oddzielnego lejka sprzedaży; zamiast tego powinna stać się kanałem, który bezproblemowo łączy się z fizyczną witryną sklepową i przekazuje ją do niej.

Podczas tworzenia witryn WordPress dla klientów, którzy mają fizyczną witrynę sklepową lub biuro, istnieje wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby bezproblemowo połączyć dwie twarze marki:

1. Spraw, Aby Był Responsywny

Ponad połowa konsumentów korzysta ze smartfonów podczas zakupów w sklepie, co oznacza, że responsywny projekt ma kluczowe znaczenie. Nie tylko to, całe doświadczenie powinno być zbudowane wokół tej mobilnej koncepcji. Innymi słowy, być odpowiedzialny o tym, jak korzystać z wyskakujących okienek, przedstawić najważniejsze informacje nad krotnie, i tak dalej.

2. Dołącz wszystkie niezbędne elementy na stronach produktów i usług

Nawet jeśli odwiedzający zdecydują się dokonać zakupu osobiście, dobrze zaprojektowana i pouczająca strona docelowa produktu lub usługi może być niezwykle pomocna w procesie podejmowania decyzji. Pomyśl o tym tak:

Dopiero w ciągu ostatnich kilku lat konsumenci mogli przeprowadzić badania produktów, porównać ceny i przeczytać opinie klientów, podczas gdy w trakcie zakupów osobistych. Wcześniej musieli przewidzieć, czego będą szukać. Mogą korzystać ze stron internetowych do prowadzenia badań z wyprzedzeniem na temat produktu lub usługi, ale doświadczenie w sklepie może rzucić podkręconą piłkę i pozostawić ich do podjęcia ryzykownego wyboru w locie:

Czy gram na ten produkt, o którym prawie nic nie wiem, ale sprzedawca zapewnia mnie, że jest bestsellerem?

Czy mam to zanotować, wrócić do domu, aby zrobić więcej badań, a następnie kupić go online, Jeśli opinie klientów wyglądają dobrze?

Klienci nie muszą już dzwonić, ponieważ strony produktów zawierają wszystkie szczegóły, których potrzebują, aby podjąć dobrze poinformowaną decyzję. Tak jak REI robi to bardzo dobrze:

Physical Storefronts - REI Product Page
Bardzo ładny przykład strony produktu ze szczegółami, aby przekonać każdego klienta do zakupu w sklepie lub online.

A jeśli czują się nieufni wobec sprzedawcy, treści generowane przez użytkowników i inne znaki zaufania zawarte na stronie odłożą te obawy na bok.

3. Oferuj alternatywy dla wysyłki

Wysyłka towarów Online jest rodzajem bólu, gdy o tym myślisz.

Dla Twoich klientów, mają do czynienia z przygotowywaniem przesyłek, wysyłaniem ich i obsługą większości kosztów (które mogą być jeszcze bardziej kosztowne, jeśli klienci mają skłonność do częstego zwracania zamówień). Dla swoich klientów, zwykle mają do wyboru między bezpłatną wysyłkę i długo czekać, aby uzyskać ich zakupu (co, w dobie darmowej wysyłki Amazon za dwa dni, może wydawać się obsceniczne) lub zapłacić premię i dostać go wysłane szybciej.

Alternatywna opcja jest dostępna dla firm posiadających fizyczną witrynę sklepową. Dodając opcję” odbierz w sklepie ” przy kasie, twoi klienci mogą uzyskać więcej sprzedaży, którą prawdopodobnie stracili od niecierpliwych lub oszczędnych klientów.

Woodcraft to lokalny sklep, który sprzedaje sprzęt do obróbki drewna i inne produkty. To, co podoba mi się w jego witrynie, to fakt, że oferuje bardzo atrakcyjną ofertę wysyłkową, a jednocześnie pozwala klientom, którzy chcą wykonać naprawy w domu, odebrać swoje rzeczy w sklepie:

Physical Storefronts - Ship or Buy In Store
Oba są atrakcyjne opcje. Zależy tylko od osi czasu klienta.

A jeśli chcesz być kreatywny, możesz zmienić jego markę jako funkcję “pomiń linię”, która dodatkowo zwiększa wygodę zakupów z marką Twojego klienta.

Physical Storefronts - Pick Up in Store
Jak widać, wielu klientów cieszy się wygodą zakupów online i odbierania w sklepie.

Według Stacey Renfro, Starszego Wiceprezesa eCommerce dla Pier 1 Imports, jedna czwarta ich klientów korzysta z tej opcji, aby kupić online, a następnie odebrać w sklepie. Zastanów się, co 25% więcej sprzedaży zrobiłoby dla firm Twoich klientów (i pieniędzy, które są gotowi wydać z Tobą w przyszłości).

4. Dodaj kupony do witryny

Jednym z powodów, dla których konsumenci dali za korzystanie z urządzeń mobilnych podczas zakupów w sklepie było poszukiwanie kuponów. Chociaż możesz już być przyzwyczajony do zniżek reklamowych w wyskakujących okienkach i paskach powitalnych na witrynach WordPress swoich klientów, powinieneś teraz pomyśleć o dodaniu kuponów lub kodów QR, które mogą zrealizować w sklepie. Tego rodzaju oferty rabatowe są nie tylko dobre dla zwiększenia sprzedaży i lojalności jazdy, ale dają klientom powód do regularnego sprawdzania z powrotem na stronie internetowej.

Możesz również skorzystać z tej okazji, aby zwiększyć liczbę zapisów do newslettera. Candy Snydera robi to samo z wyskakującym wpisem:

Physical Storefronts - Snyder's Candy Coupons
Cukierki Snydera nie ukrywają swoich kuponów.

Poinformuj odwiedzających, że jeśli chcą otrzymywać więcej kuponów i uzyskać pierwszy dostęp do specjalnych promocji w Sklepie, mogą zarejestrować się online. Dzięki temu będą dobrze połączone z marką zarówno fizycznie, jak i cyfrowo.

5. Wyposaż swoją witrynę w Powiadomienia SMS

Dla klientów przyzwyczajonych do interakcji z marką online powiadomienia SMS mogą wydawać się niepotrzebne i uciążliwe tylko dlatego, że istnieją inne sposoby dotarcia do nich (np. e-mail, Powiadomienia push itp.)

Ale z klientami przyzwyczajonymi do interakcji z marką osobiście, wiadomości SMS byłyby naprawdę sensowne. Nie prosisz ich, aby sprawdzali pocztę e-mail lub byli połączeni z Internetem w celu otrzymywania aktualnych aktualizacji lub przypomnień. Zamiast tego wysyłasz go bezpośrednio do ich platformy wiadomości tekstowych, do której mogą uzyskać dostęp w dowolnym miejscu i czasie.

Dodatkowa wygoda i spersonalizowany system dostaw może pomóc Twoim klientom zdobyć więcej sprzedaży, zwłaszcza jeśli używają tych powiadomień, aby przypomnieć klientom o porzuconych koszykach na zakupy lub sprzedaży przedmiotów, które ostatnio oglądali online.

6. Zaoferuj ograniczony wybór Online

Coś, co widziałem trochę jako konsument i nie do końca rozumiałem do niedawna, to ograniczone wybory oferowane z niektórych stron internetowych. Pokażą ci 20 różnych kolorów koszuli, które możesz kupić, ale tylko 12 z nich jest dostępnych online. Resztę można znaleźć w lokalnym sklepie–w tym momencie witryna wyświetla widżet lokalizator sklepu, dzięki czemu można znaleźć taki, który ma przedmiot w magazynie.

Jest to sprytne posunięcie, ponieważ zmusza klientów do pójścia do sklepu, w którym zapasy są znacznie bardziej wytrzymałe. Z kolei może to prowadzić do wyższej sprzedaży, ponieważ są narażeni na upsell i cross-sell przedmioty, których w przeciwnym razie mogliby nie napotkać.

7. Reklamuj Wydarzenia W Sklepie

Wspomniany powyżej raport Salesforce wykazał, że 26% konsumentów uczestniczy w wydarzeniach w sklepie. Ponadto 58% tych konsumentów stwierdziło, że Wydarzenia te sprawiły, że byli bardziej zainteresowani zakupem w przyszłości.

Jeśli więc masz klienta, który oferuje tego rodzaju wydarzenia w sklepie, dobrze byłoby utworzyć dedykowane miejsce w witrynie WordPress, aby je reklamować.

Sądzę, że będzie to szczególnie silne w okresie świątecznym. Możesz reklamować typowe wyprzedaże świąteczne, ale następnie zwrócić uwagę na dodatkowe rabaty lub spróbować-it-before-you-buy-it Wydarzenia, jeśli odwiedzą witrynę sklepu w danym dniu. Byłoby to przydatne dla Twoich klientów, ponieważ mogliby lepiej planować personel i zasoby przez kilka dni, kiedy wiedzą, że będzie większy ruch.

8. Przyjmujemy rezerwacje i terminy

Pomyśl o marce takiej jak Apple, która ma cały sklep nie tylko zaangażowany w sprzedaż swoich produktów, ale także zapewnia wsparcie. Możesz zaplanować spotkania online, aby spotkać się z jednym z ich techników i całkowicie uniknąć nieuniknionego tłumu.

Physical Storefronts - Apple Support
Apple jest dobrze znany ze swoich opcji wsparcia online i w sklepie.

Restauracje, kancelarie prawne, salony samochodowe, spa, gabinety lekarskie–wiele firm usługowych powinno skorzystać z tej zbieżności “witryn sklepowych”. W ten sposób zmniejszą ilość pracy, którą muszą wykonać, aby obsłużyć wizyty, rezerwacje, konsultacje lub prośby o wsparcie. Mogą również korzystać z formularzy przyjmowania online, aby zmniejszyć ilość czasu, który klienci spędzają z nimi w domu, a jednocześnie są lepiej przygotowani do tych interakcji.

Zatoka solna to lokalne spa z haloterapią. Oprócz tego, że mogę zarezerwować wizytę w spa:

Physical Storefronts - The Salt Cove Appointment
Zatoka Solna ułatwia umówienie się na spotkanie bez konieczności odbierania telefonu.

Mogę również zaplanować czas na zajęcia lub udział w wydarzeniu:

Physical Storefronts - The Salt Cove Classes
Zatoka Solna urozmaica swoje usługi i oferuje również zajęcia.

Dając klientom tego rodzaju wybory, twoi klienci mogą zaoszczędzić pieniądze na zatrudnianiu:

  • Wielu asystentów do obsługi rozmowy telefonicznej po rozmowie telefonicznej.
  • Dedykowane osoby wsparcia technicznego do monitorowania połączeń telefonicznych, e-maili i czatu na żywo 24/7.
  • Hosty do ręcznego wprowadzania rezerwacji do systemu POS.

Oczywiście personel pomocniczy zawsze będzie niezbędny, ponieważ niektórzy ludzie wolą rozmawiać z kimś wirtualnie lub bez zapowiedzi wchodzić do siedziby firmy. Ale nawiązując to połączenie między witryną WordPress a fizycznym sklepem, możesz odciążyć swoich klientów. W ten sposób nie zawsze muszą być w defensywie; mogą właściwie przygotować się na to, co przynosi każdy dzień.

Wrapping Up

Zamiast postrzegać handel jako fizyczną i cyfrową walkę, powinniśmy patrzeć na to jako na doświadczenie wielokanałowe. Klienci nie muszą już wybierać. A firmy nie muszą już tracić sprzedaży w wyniku nie bycia we właściwym miejscu we właściwym czasie. Dzięki WordPress i urządzeniom mobilnym jest to teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Czy kiedykolwiek korzystałeś z własnej witryny WordPress, aby zwiększyć osobiste spotkania, konsultacje lub możliwości nawiązywania kontaktów z klientami i potencjalnymi klientami?

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…