To ekscytujące, gdy czytelnicy Twojego bloga poświęcają czas na pozostawienie komentarzy do Twoich postów. To często sprawia, że żmudny proces tworzenia treści jest tego wart pod koniec dnia.

Oczywiście zawsze możesz zobaczyć, ile osób odwiedziło Twoje posty w Google Analytics, ale jest coś szczególnie satysfakcjonującego, widząc, jak angażują się w to bezpośrednio na stronie, zostawiając komentarz.

Z drugiej strony, są chwile, kiedy te komentarze po prostu nie są mile widziane.

  • Istnieje cała wtyczka (Akismet) stworzona specjalnie w celu blokowania komentarzy spamowych.
  • Kontrowersyjne blogi-nawet te, które po prostu próbują donieść o wiadomościach – mogą znaleźć swoje kanały komentarzy wypełnione negatywnymi i nienawistnymi komentarzami. Disqus, twórcy popularnej wtyczki komentującej, obecnie debatuje, co zrobić w tej sprawie.
  • Istnieje również fakt, że komentarze wymagają czasu, aby przesiać i odpowiedzieć na—czas, który możesz poświęcić na inne sprawy związane z biznesem, które generują większy zwrot z inwestycji.
  • A może otrzymujesz tylko jeden lub dwa komentarze do swoich postów i nie wierzysz, że jest to dokładne odzwierciedlenie rodzaju ruchu w wyszukiwarce lub jakości ruchu na Twoim blogu.
  • Są też tacy, którzy twierdzą, że media społecznościowe są bardziej skuteczną platformą komentowania i że komentarze na miejscu nie są już konieczne.

Oczywiście istnieje wiele powodów, dla których możesz chcieć wyłączyć komentarze na swoim blogu WordPress. Ale ponieważ nie jesteś pierwszą osobą, która podejmuje tę decyzję, zobaczmy, co mówią badania na temat wyłączania komentarzy i sprawdź przykłady blogerów i witryn informacyjnych, którzy przed tobą wytyczyli szlak.

Wyłączanie komentarzy: co mówią badania

Dla niektórych z was wątki komentarzy będą mile widzianym dodatkiem do twojej witryny. Spójrz na WPMU DEV blog jako przykład. Sekcje komentarzy są doskonałym miejscem do współpracy z pisarzami, programistami WPMU DEV, a także rówieśnikami ze społeczności programistów internetowych. Komentarze wydają się być pomocne i wnikliwe i naprawdę dodają wartości do doświadczenia czytania treści znalezionych tutaj.

WPMU dev komentarze

W przypadku niektórych stron internetowych, pozostawienie aktywnych tablic komentarzy, takich jak ta, będzie miało sens. Dla innych nie będzie i to jest w porządku. Jeśli potrzebujesz pomocy w wyłączeniu komentarzy WordPress lub chcesz usunąć/zarchiwizować stare, sprawdź, jak to zrobić tutaj.

Zanim jednak to zrobisz, zachęcam cię do zapoznania się z poniższymi badaniami i prawdziwymi przypadkami, które pokazują zalety i wady wyłączania komentarzy na blogu.

Odkrycia Neila Patela

W badaniach prowadzonych przez Neila Patela znalazł niewiele dowodów na to, że komentarze mają znaczący wkład w SEO. Powiedział jednak, że 16% ruchu w wyszukiwarce własnej witryny pochodzi ze słów kluczowych znalezionych w wątkach komentarzy na blogu. Oczywiście Patel zazwyczaj otrzymuje setki komentarzy do każdego postu, więc jego obserwacja prawdopodobnie nie ma zastosowania do przeciętnego bloga biznesowego.

Wyniki ShoutMeLoud

Harsh Agrawal argumentował odwrotnie. Uważał, że istotne i wysokiej jakości komentarze odgrywają znaczącą rolę w rankingu wyszukiwania Twojego postu. Nieumyślnie zademonstrował ten punkt, gdy postanowił ulepszyć system komentowania swojej witryny.

To, co zrobił, to usunął standardowy kanał komentowania na swojej stronie-skutecznie usuwając wszystkie komentarze, które były tam wcześniej—i zastąpił go systemem komentarzy Google+. W rezultacie w ciągu dwóch dni nastąpił spadek ruchu Wyszukiwania o 40%. Doszedł wtedy do wniosku, że komentarze (plus słowa kluczowe i długość strony, które dodają do postu) faktycznie przyczyniają się do SEO.

Dyskusja na temat komentarza Fizzle ‘ a

Fizzle przeprowadził wywiad z dwoma popularnymi blogerami, aby dowiedzieć się, dlaczego jeden zdecydował się wyłączyć komentarze, a jeden zdecydował się je umieścić.

Blog Everetta Bogue ‘ a, daleko poza gwiazdami, ma około 70 000 odwiedzających miesięcznie. Wyłączył komentowanie jako rodzaj “testu”. Po obejrzeniu wyników testu postanowił zostawić komentarze wyłączone na dobre. Oto dlaczego:

  • Moderacja komentarzy pochłaniała zbyt dużo czasu.
  • Im więcej słyszał od swoich czytelników, tym bardziej czuł się skłonny do pisania na tematy, które pomogły wyjaśnić ich pytania lub zamieszanie, które jego zdaniem skompromitowały jego kreatywność.
  • Odkrył, że tylko 5% odwiedzających jego bloga było odpowiedzialnych za wszystkie komentarze. Kiedy głębiej zagłębił się w to, kim są ci ludzie, odkrył, że tylko około jedna czwarta z nich to obserwatorzy, którzy docenili blog i chcieli prowadzić uczciwy dyskurs.

Blog Pata Flynna, inteligentny blog o dochodach pasywnych, ma około 80,000 odwiedzających miesięcznie. Każdy jego post otrzymuje co najmniej 50 komentarzy. Argumentował, aby zachować komentarze, ponieważ:

  • Komentarze tworzą bardziej zaokrąglony argument.
  • Uważa, że czytelnicy mają prawo być wysłuchani.
  • Uważa również, że odpowiadanie czytelnikom daje wiarę idei, że na drugim końcu bloga znajduje się prawdziwa, opiekuńcza osoba.
  • Uczy się wiele o tym, co interesuje jego czytelników, a z kolei wykorzystuje ich opinie i spostrzeżenia, aby pisać lepsze treści w przyszłości.
  • Komentarze to świetny sposób na zebranie dowodu społecznego na swojej stronie.

Ustalenia NPR

Oprócz tego, co Everett Bogue zauważył O swoim czytelnictwie, NPR znalazł podobny podział czytelników na swoich blogach.

  • W ciągu jednego miesiąca NPR odwiedziło ich blog około 33 milionów osób.
  • W tym samym czasie pozostawiono 491 000 komentarzy.
  • Tylko 19 400 osób było odpowiedzialnych za pozostawienie tych komentarzy, co oznaczało, że .06% czytelników zostawiło komentarze.

W końcu NPR zdecydowało się porzucić system komentowania, który często przekraczał budżet (musieli płacić więcej, ponieważ liczba komentarzy rosła). Ponieważ było jasne, że tylko niewielka część czytelników zostawia komentarze, postanowili zamknąć komentowanie i skierować czytelników do znacznie tańszych w zarządzaniu platform społecznościowych.

Co się stało z witrynami, które wyłączyły Komentarze?

W przeszłości było wiele znanych blogów, które wyłączały komentarze. Niektórzy ostatecznie wycofali się z tej decyzji i włączyli ją z powrotem. Są inni, którzy pozostają bez komentarzy i wydają się całkowicie zadowoleni z tej decyzji. A potem jest kilku, którzy są gdzieś pomiędzy, z systemem komentowania na miejscu, ale bardziej rygorystycznym moderacją, aby mieć oko na to, co czytelnicy mogą umieścić na stronie.

Oto kilka przykładów:

Copyblogger

W 2014 Copyblogger ogłosił, że zamierza usunąć komentarze ze swojego bloga. Zrobili to z wielu powodów, choć wydaje się, że głównym problemem było to, ile czasu zajęło im zarządzanie nimi i reagowanie na nie.

Komentarze Copyblogger

W 2016 roku zmienili kurs i postanowili przywrócić komentarze. Uważali, że otrzymywanie bezpośrednich informacji zwrotnych na stronie i prowadzenie tych rozmów z Czytelnikami jest ważne. Jednak, aby obejść kwestię czasu poświęcanego na zarządzanie komentarzami, wprowadzili siedmiodniowy limit czasu na to, jak długo każda tablica pozostanie otwarta.

Michael Hyatt

Wirtualny mentor Michael Hyatt wyciągnął komentarze ze swojej strony wiele lat temu. Główną motywacją tego ruchu było pozbycie się Narzędzia komentującego Disqus, które nagle zaczęło zarabiać na platformie. Wierzył, że jest to nachalne doświadczenie z czytelnikami i chciał z tym skończyć. Uważał również, że media społecznościowe są lepszym polem walki o komentarze.

Michael Hyatt komentuje

Po odkryciu spadku ruchu w 2015 roku, Michael Hyatt zdecydował, że komentowanie odegrało rolę w spadku wydajności. W rezultacie przyniósł komentarze. Zwrócił uwagę na wiele powodów tego posunięcia, w tym chęć zachęcania do dialogu, tworzenia poczucia wspólnoty i centralizacji wszystkich komentarzy czytelników w jednym miejscu.

Gawker Media

Kilka lat temu stabilne właściwości internetowe Gawker Media stanęły w obliczu ataku treści graficznych przesyłanych w ich kanałach komentarzy. Tymczasowym rozwiązaniem problemu nie było usunięcie systemu komentowania. Zamiast tego postanowili wyłączyć wszystkie obrazy i treści wideo przesyłane w komentarzach.

Gawker Media comments
Komentarze Gawker Media.

Gdy mieli problem pod kontrolą, wprowadzili długoterminową poprawkę: oczekujący system komentowania. Wierzyli, że w ten sposób mogą bezpiecznie prowadzić bogate w media rozmowy z czytelnikami i zapewnić, że doświadczenie nie zostanie skażone przez trolle, które chcą przesyłać szkodliwe treści.

Chicago Tribune

Na Chicago Tribune to kolejna publikacja online, która postanowiła nie rezygnować z komentowania w obliczu trolli, które próbowały wykorzystać swoją stronę jako miejsce do wypluwania mowy nienawiści i prób poruszenia [email protected] # $ up. Oto oficjalny powód, dla którego Dali:

“Mówią, że nieprzyjazna atmosfera nie tylko powstrzymuje ich od komentowania, ale może powstrzymać ich od spędzania czasu na czytaniu naszych historii. Wierzymy, że platforma komentowania dla naszych subskrybentów—naszych najbardziej lojalnych i prawdopodobnie najczęstszych czytelników-stworzy dobrze oświetlone środowisko do solidnych dyskusji na temat wiadomości i problemów dnia.”

Komentarze Chicago Tribune

Wiele osób było niezadowolonych z Trybunawybór pozwalał tylko na komentarze od płacących abonentów; jednak decyzja pozwoliła gazecie utrzymać dyskusję społeczną bez konieczności poddawania ich nieistotnemu i szkodliwemu dyskursowi.

Blog Marketing Academy

David Risley, człowiek odpowiedzialny za Blog Marketing Academy, wyłączył komentarze w 2016 i jeszcze nie cofnął tej decyzji. W swoim doświadczeniu komentarze na blogu:

  • Nie miały wpływu na SEO, chyba że były w nich używane ukierunkowane słowa kluczowe.
  • Nie wpłynął na postrzeganą jakość jego strony internetowej lub przychodów jego firmy.
  • Były głównie spamem i nie chciał spędzać czasu na pieleniu przez nie.
  • Zajął cenne nieruchomości na dole każdego stanowiska.

Zamiast tego zdecydował się na prowadzenie dyskusji z publicznością, która dotyczyła treści jego bloga w mediach społecznościowych. Zbudował prywatną społeczność na Facebooku, która jest szczególnie aktywna w angażowaniu się z nim w owocne dyskusje.

Serwisy Informacyjne

Ogólnie rzecz biorąc, internetowe blogi informacyjne to te, które naprawdę musiały zmagać się z tym pomysłem, czy komentarze są warte zachowania. Wszystkie wyżej wymienione kwestie weszły w ścisłą dyskusję i są tym, co ostatecznie skłoniło publikacje takie jak Reuters, the Week i Popular Science do całkowitego zamknięcia systemów komentowania.

Wrapping Up

Być może masz czas, aby monitorować i odpowiadać na każdy komentarz, który przychodzi. Może masz już wszystko pod kontrolą, używając oczekującego systemu komentowania, który trzyma trolle na dystans. I może okaże się, że istnieje wiele wartości—zarówno dla czytelników, jak i dla SEO witryny—aby zachować komentarze.

Jak zawsze decyzja o wyłączeniu komentarzy na swoim blogu WordPress jest czymś, co musisz zrobić samodzielnie. Nie ma dwóch takich samych stron internetowych, więc to, co działało dla Neila Patela lub Popularnonauki, może nie działać na Twoim blogu. Chodzi o ocenę rzeczywistej wartości włączenia lub wykluczenia komentarzy na swoim blogu, a następnie opracowanie rozwiązania, które jest odpowiednie dla Ciebie.

Do ciebie: czy są jakieś blogi, na których aktywnie uczestniczysz, zostawiając komentarze? Czy uważasz, że sekcja komentarzy wnosi wartość dodaną do Twojego doświadczenia w ich czytaniu?

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…