Jeśli to czytasz, prawdopodobnie nie jesteś osobą odpowiedzialną za pisanie treści dla witryn WordPress. Możesz nie być w stanie dyktować, ile treści jest napisane dla witryny lub rzeczywistych słów używanych przez pisarzy, ale możesz Dopracować, jak jest zorganizowana i przedstawiona.

Korekta postów na blogu pod kątem stylu jest równie ważna jak sama treść. Podczas gdy powinieneś oczekiwać wysokiej jakości wiadomości od swoich pisarzy, nie powinieneś zawsze powierzać im estetyki.

Gdy treść jest dobrze przemyślana i dobrze sformułowana, odwiedzający będą chcieli ją przeczytać. Jeśli jednak treść w Twojej witrynie została stworzona z nadmiernie długimi akapitami, brakującym tekstem nagłówka lub obrazkami, które odciągają uwagę od tego wszystkiego, możesz być ciężko znaleźć odwiedzających, którzy będą chcieli ją przeczytać.

Gęste pisanie jest bardzo onieśmielające dla gościa, który ma mało czasu i cierpliwości. Dlatego formatowanie treści i układ mają duże znaczenie, jeśli masz nadzieję przekonwertować odwiedzających za pomocą swoich treści. W tym poście przyjrzę się czynnikom formatowania treści 9, których możesz użyć, aby znacznie wpłynąć na współczynniki konwersji w witrynie WordPress.

9 czynniki formatowania treści, które wpływają na konwersje

Źle sformatowana strona może łatwo odstraszyć odwiedzających, którzy nie mają czasu ani cierpliwości, aby przeczytać pełny akapit po akapicie. Ponieważ współczynnik odrzuceń może wzrosnąć, gdy odwiedzający debatują, czy warto spojrzeć w przeszłość, Wyszukiwarki zauważą, a Twoja strona zostanie ukarana w naturze.

Pomyśl o treści z dużą ilością opisowych nagłówków, krótszych akapitów i zabawnych, odpowiednich obrazów rozrzuconych po całym tekście. Dobrze sformatowana strona jest bardziej przyjazna dla odwiedzających, co z kolei motywuje ich do pozostania na stronie i twojej stronie na dłużej–zachowanie, które Wyszukiwarki uwielbiają widzieć.

Jeśli wcześniej nie spędziłeś dużo czasu na stylizacji treści w witrynie WordPress lub po prostu jesteś ciekawy, jak wygląda dobre i złe formatowanie, sprawdź to:

To jest blog Shepa Hykena:

A to jest blog Neila Patela:

Gdybyś dostał dwa i poprosił o przeczytanie tylko jednego, co byłabyś bardziej skłonna do przeczytania? Prawdopodobnie ten z dużą ilością białej przestrzeni, dobrze dobranymi obrazami i czystym tekstem, prawda?

To nie jedyny powód, dla którego treści takie jak Neil Patel wygrałyby z tymi w stylu Shep Hyken. oto czynniki 9, o których musisz pomyśleć podczas strukturyzowania układu i stosowania formatowania do treści witryny WordPress:

1. Długość tytułu lub nagłówka

Zacznijmy od góry strony: tytuł lub nagłówek. W większości przypadków cała zawartość witryny–w tym obraz bohatera strony głównej, posty na blogu, strony studium przypadku, infografiki, filmy i tak dalej-będą wymagały nagłówka. Idealna długość dla której faktycznie sprowadza się do albo 6 słów lub 55 znaków.

Jeśli nie masz ochoty liczyć każdej strony lub tytułu postu w swojej witrynie, możesz użyć narzędzia Coschule Headline Analyzer, aby to zrobić za Ciebie.

2. Długość zdania i akapitu

Jedną z rzeczy, o które nie powinieneś się martwić, jest długość treści na stronie. Znajdziesz tu wiele zasad dotyczących idealnej długości strony, jednak eksperci odkryli, że różni się ona dla każdego. Zamiast tego powinieneś skupić się na mniejszych jednostkach, które składają się na stronę. Innymi słowy, przyjrzyj się dokładnie swojej strukturze zdań i akapitów.

Jako ogólną zasadę dla zdania, nie skupiaj się na liczbie słów, per se. Zamiast tego zwróć szczególną uwagę na to, ile linii zajmują. Jeśli zdanie przekroczyło dwie linijki, należy je rozbić.

Kolejną kwestią, o której warto wspomnieć, jest długość linii. Upewnij się, że witryna jest skonfigurowana do przechowywania odpowiedniej ilości treści w każdej linii. Naukowcy odkryli, że czytelnicy wolą krótsze linie, więc twoje linie powinny idealnie zawierać nie więcej niż 50 do 75 znaków.

Zgodnie z ogólną zasadą dla <akapitów, nie martw się o to, ile słów jest w nim. Zamiast tego staraj się, aby każdy akapit znajdował się między dwoma a pięcioma linijkami. Jak widać w powyższym przykładzie Neila Patela, często używa akapitów dwuliniowych. W przypadku pisania nie sprzedażowego i marketingowego bardziej sensowne jest jednak podążanie za tradycyjną strukturą akapitu zawierającą cztery lub pięć linii.

Oto przykład z TechCrunch, który robi dobrą robotę z akapitami, chociaż ma tendencję do biegania trochę długo ze zdaniami:

Oczywiście, nie bądź tak sztywny w kwestii długości zdania lub akapitu, że każdy z nich staje się jednolity w konstrukcji. Nie chodzi tu o trzymanie się ścisłego wzoru (poza długością linii), więc nie krępuj się mieszać.

Być może jeden akapit jest pojedynczym zdaniem, a następny akapit będzie miał trzy dłuższe zdania. Zachowaj to interesujące,ale pamiętaj o wysiłku, o który prosisz odwiedzających podczas czytania.

3. Struktura Nagłówka

W powyższym przykładzie Shep Hyken zauważysz, że nagłówki sekcji dla tego posta były obecne (tak jakby). Były one po prostu niezwykle trudne do znalezienia, ponieważ pisarz użył również pogrubienia dla podkreślenia w tekście akapitu, a tym samym stworzył przytłaczającą ilość pogrubionego tekstu w ogóle.

Oto ten sam wpis na blogu, tylko tym razem podświetliłem utracone możliwości, w których powinien był użyć znaczników nagłówka HTML (żółty byłby H2 i pomarańczowy H3):

Oto ten sam post, przerobiony z odpowiednimi znacznikami nagłówka:

To czyta się o wiele ładniej, prawda?

Aby wykonać tego typu stylizację, upewnij się, że każda strona treści jest podzielona na logiczne i powiązane fragmenty oraz że każda z tych części otrzymuje swój własny podtytuł. Służy to dwóm celom. Spowoduje to rozbicie dużych ilości tekstu w celu poprawy czytelności. Tworzy również hierarchiczny system, który umożliwia odwiedzającym przeglądanie nagłówków i sprawdzanie, czy “historia” jest Tym, który chcą poświęcić czas na przeczytanie.

4. Listy punktowane lub numerowane

Innym sposobem na przełamanie czynnika zastraszania wielu treści jest użycie list punktowanych lub numerowanych. Jeśli czujesz się komfortowo, dokonując tego rodzaju zmian na własną rękę, po prostu poszukaj części treści, w których listy są napisane w formacie zdań.

Na przykład:

Lubię jeździć na plażę, ponieważ daje mi to szansę nadrobić podcasty, zadzwonić do mamy, aby zobaczyć, jak sobie radzi, i zafundować mojemu psu fajną przejażdżkę samochodem.

Można zapisać jako:

Lubię jeździć na plażę, ponieważ daje mi to szansę na:

Nadrobić zaległości w podcastach.
Zadzwoń do mojej mamy, żeby sprawdzić, co u niej.
Podaruj mojemu psu fajną przejażdżkę samochodem.

To dokładnie ta sama wiadomość, ale jest coś bardziej atrakcyjnego w czytaniu listy punktowanej-prawie tak, jakby ją przyspieszała.

5. Spis treści

W przypadku zbyt długich stron, które zawierają informacje, odwiedzający mogą nie potrzebować czytać wszystkich na raz – jak podręcznik szkoleniowy lub inny przewodnik techniczny–użyj spisu treści. Dzięki temu mogą wybierać najbardziej odpowiednie dla nich sekcje, bez konieczności przewijania strony, aby je znaleźć.

Kodeks WordPress jest dobrym przykładem witryny, która poprawnie wykorzystuje to narzędzie do formatowania treści:

6. Wyrównanie Tekstu

Ogólnie rzecz biorąc, będziesz chciał, aby cały tekst na twojej stronie był wyrównany do lewej.
Prawe wyrównanie tworzy zbyt wiele pracy dla czytelnika, ponieważ ich oko nie ma przewidywalnego miejsca po lewej stronie, aby przenieść oczy z powrotem po ukończeniu linii.

Wyrównanie środkowe może być w porządku dla bardzo małych fragmentów tekstu (takich jak nagłówki), chociaż cierpi na ten sam problem, co prawidłowe wyrównanie.

Wyrównanie justowane może wydawać się bardziej profesjonalne, ponieważ pozwala uniknąć postrzępionej prawej strony tekstu wyrównanego do lewej. Jednak treść uzasadniona ma tendencję do tworzenia zbyt wielu luk-Zwykle również niekonsekwentnych-między słowami. Ambrose Designs ładnie demonstruje ten punkt:

Tworzy bardziej jednolity wygląd na krawędziach tekstu, ale tworzy wiele nieprawidłowości w treści.

7. Rozmiary i odstępy typograficzne

Było wiele badań nad nauką o typografii i tym, jak nasze oczy na nią reagują. Nie trzeba dodawać, że istnieje wiele zasad, których należy przestrzegać, jeśli chcesz mieć pewność, że Twoje treści są w pełni czytelne.
Oto główne zasady, o których należy pamiętać:

  • Użyj czcionki serif lub sans serif dla głównej zawartości.
  • Co najmniej twoja twarz czcionki powinna wynosić 16 punktów.
  • Odstępy między słowami i literami nigdy nie powinny prowadzić do więcej niż 15 słów w tej samej linii.
  • Unikaj używania tekstu pisanego wielkimi literami, gdy jest to możliwe, ponieważ zajmuje około jednej trzeciej-więcej fizycznej przestrzeni niż tekst pisany małymi literami, co powoduje wolniejsze czytanie.

8. Przerwy Wizualne

Chociaż możesz poprawić czytelność tekstu za pomocą nagłówków, punktów i krótszych ciągów zdań, możesz również dać czytelnikom przerwę, nasycając swoje treści obrazami. Bądź ostrożny. Według Kissmetrics, musisz być tak samo uważny na temat układu, formatowania i umieszczania obrazów, jak na treści pisanej.
WPMU DEV ma kilka dobrych przykładów, jak dołączyć odpowiednie obrazy do treści:

Zasadniczo pomyśl o wizualizacjach swojej witryny WordPress jako rozszerzeniu słów napisanych obok nich. Nie powinny one skręcać w rynny lub tworzyć niezręcznych przerw w czytaniu. Ta zasada dotyczy każdego rodzaju wizualizacji, których używasz na stronie:

  • Zdjęcia
  • Filmy
  • Gify
  • Infografiki
  • Pokazy slajdów
  • Ciągnie cytaty lub Kliknij, aby Tweety
  • Tabele
  • Reklamy

9. Układ Ogólny

Teraz, gdy lepiej rozumiesz więcej minut czynników, które zwiększają czytelność, a z kolei konwersje w Twojej witrynie WordPress,możesz spojrzeć na większy obraz: układ. Chociaż nie ma jednej wypróbowanej formuły na to, jak strona powinna być ułożona, badania wykazały, że niektóre układy są bardziej skuteczne niż inne.

Najpierw zastanów się, w jaki sposób użycie paska bocznego obok treści może pomóc lub zaszkodzić procesowi konwersji. Oczywiście wyniki są różne dla każdego, chociaż istnieje podstawowa logika: używaj paska bocznego, gdy jest to absolutnie potrzebne. Blog jest jednym z takich miejsc. Poza tym, to zależy od Ciebie.

Po drugie, pomyśl o swoich wezwaniach do działania i formularzach kontaktowych. Miejsce, w którym umieścisz te ostateczne kroki konwersji w treści lub wokół niej, może wpłynąć na to, jak dobrze one faktycznie konwertują.

I oczywiście musisz pomyśleć o tym, jak układasz i stylizujesz treści na potrzeby urządzeń mobilnych. Większość powyższych wytycznych dotyczy środowiska pulpitu, ponieważ był to standard przez długi czas. Aby uzyskać informacje na temat stylizacji treści mobilnych, przeczytaj przewodnik Rachel McCollin, jak sprawić, by każda responsywna witryna WordPress była mobilna-pierwsza-gotowa.

Inną wskazówką, o której należy pamiętać, jeśli chodzi o ogólny układ, jest utrzymanie spójności w całej witrynie. Ustanawiając ustalony rytm w Twoich treściach, będzie to bardziej zachęcające dla czytelników, ponieważ wiedzą, czego się spodziewać. Innymi słowy, zamiast spędzać czas na próbach dostosowania do nowego formatu strony, mogą po prostu skupić się na tym, co mówi treść.

Wrapping Up

Ogólnie rzecz biorąc, jeśli chodzi o układ treści i formatowanie, najlepiej błądzić po stronie prostoty i logiki. Może się to wydawać nudnym wyborem, ale im bardziej intuicyjne jest doświadczenie, tym bardziej prawdopodobne jest, że odwiedzający przeczytają treść. I to jest najważniejsze. Możesz olśnić ich oszałamiającym projektem stron internetowych i zaimponować im genialnym zwrotem, ale stylizowanie treści na stronie nie jest czasem na kreatywność.

Do ciebie: czy są jakieś strony internetowe lub blogi, których treść przeczytasz niezależnie od tego, jak jest sformatowana lub ułożona?

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…