W artykule:
Wyszukiwarki internetowe, takie jak Google czy Bing, starają się wyciągnąć coraz więcej semantycznych treści z witryn, które indeksują każdego dnia. Specjalne znaczniki, takie jak mikrodane i mikroformaty, zostały stworzone, aby pomóc wyszukiwarkom zrozumieć znaczenie twoich treści. Wyszukiwarki wykorzystują te dane do dostarczania dodatkowych informacji na stronie wyników wyszukiwania. Pokazano, że posiadanie fragmentów rozbudowanych w wyszukiwaniu poprawia współczynnik klikalności. W tym artykule pokażemy, jak łatwo dodać bogate informacje kontaktowe w witrynie WordPress, aby mogły być wyświetlane jako fragmenty bogate w wynikach wyszukiwania.
Czym są urywki rich dla kontaktu?
Być może widziałeś już te bogate fragmenty, nawet o tym nie wiedząc. Dodaje odpowiednie dane kontaktowe, takie jak adres, miasto, numer telefonu itp.poniżej opisu, gdy strona pojawi się na stronie wyników wyszukiwania. Oto przykład:
A co mnie to obchodzi?
Dobre pytanie. Fragmenty rozszerzone mogą być bardzo pomocne w pokazaniu, że Twoje treści są odpowiednie dla zapytania wyszukiwania użytkownika. Może zwiększyć CTR (Click Through Rate) Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Jest to również świetny sposób, aby wyróżnić się na tle konkurencji na wybranych słowach kluczowych. Często lokalne małe firmy są za krzywą, więc jeśli jesteś jednym z doświadczonych właścicieli małych firm, Upewnij się, że wdrożysz tę technikę w swojej witrynie.
Jak dodać bogate informacje kontaktowe w WordPress
Przyjrzymy się dwóm metodom wstawiania bogatych informacji kontaktowych w witrynie WordPress. Jeden będzie wymagał wtyczki, a drugi będzie twardo zakodowaną metodą.
Metoda 1: Z Wtyczką Rich Contact Widget
Najprostszym sposobem jest użycie wtyczki Rich Contact Widget. Po zainstalowaniu i aktywacji wtyczki przejdź do podmenu wygląd ” Widgety. Będziesz mógł dodać bogaty widżet kontaktu w jednym z obszarów widżetów Twojego motywu. Wypełnij wszystkie swoje dane kontaktowe i pozwól tej wtyczce zadbać o wymagane znaczniki dla fragmentów rozszerzonych.
Dodatkowo możesz wyświetlić mapę graficzną swojej lokalizacji i podać link do pobrania karty vCard zawierającej Twoje dane kontaktowe. Są to tylko opcje dla odwiedzających witrynę i mogą być dezaktywowane w konfiguracji widgetu.
Metoda 2: zakodowane w Twoim motywie
Ta metoda wymaga edycji plików motywów WordPress, w których mają być wyświetlane informacje kontaktowe. Poniższy przykład pokaże Ci, jak dodać mikrodane i mikroformaty, ale możesz użyć tylko jednego z nich (mikrodane są zalecane przez Google).
<ul class="vcard" itemscope itemtype="http://schema.org/Corporation"> <li class="fn org" itemprop="nazwa"><strong>Nazwa Twojej firmy</strong> < /li> < li itemprop="description">Twoja aktywność < / li> <ul class="adr" itemprop="address" itemscope itemtype="http://schema.org/PostalAddress"> < li class="street-address" itemprop="streetAddress">Twój adres < / li> <li><span class="locality" itemprop="adreslokalność">miasto</span> <span class = "region" itemprop = "adresregion" >Stan</span > <span class = "postal-code" itemprop = "postalCode" > Kod Pocztowy< / span > < / li> < li class="country-name" itemprop="addressCountry">kraj < / li> < / ul> < li class="tel" itemprop="telefon">Twój numer telefonu< / li> < li class = "email" itemprop="email"><a href="<?PHP antispambot ("youremail@example.com')? >">youremail@example.com</a>< / li > < / ul>
Microdata używa atrybutów klasy do oznaczania danych, podczas gdy microdata używa atrybutów itemtype i itemprop. Szczegółowe informacje dotyczące znaczników mikrodanych znajdują się na stronie schema.org strona internetowa, to samo dla mikroformatów ze znacznikami hCard.
Możesz również zobaczyć, że istnieje funkcja o nazwie antispambot() używana w tym kodzie. Jest to specyficzna funkcja WordPress chroniąca Twój adres e-mail przed botami spamowymi indeksującymi sieć. Funkcja mało znana, ale bardzo przydatna.
Testowanie ustrukturyzowanych danych na twojej stronie internetowej
Po skorzystaniu z jednej z powyższych metod wyszukiwarki będą mogły uzyskać bogate fragmenty danych z twojej witryny. Możesz go przetestować na tej stronie przez Google. Wprowadź adres url, który chcesz wyświetlić, a wszystkie wyodrębnione dane strukturalne zostaną wyświetlone.
I gotowe, wyszukiwarki będą teraz mogły pobierać bogate dane informacyjne z twojej witryny, a po chwili powinny wyświetlać się na stronach wyników wyszukiwania. Zachęcamy do komentowania wszelkich sugestii lub pytań.