W artykule:
- Tworzenie nowego posta w WordPress za pomocą domyślnego edytora
- Dodawanie bloków tytułu i treści
- Dodawanie Obrazów, Filmów I Innych Mediów
- Dodawanie kategorii i tagów
- Dodawanie Wyróżnionego Obrazu
- Dodawanie Fragmentów (Streszczenie Artykułu)
- Zmiana adresu URL postu lub Permalink
- Zmiana Autora
- Włącz / Wyłącz Komentarze
- Opcje Dodane przez wtyczki WordPress
- Opcje Publikacji
- Edytuj Opcje Ekranu
- Inne Opcje Ekranu Edycji Postu
- Tworzenie nowego posta w WordPress za pomocą klasycznego edytora
- Pola tytułu i treści
- Dodawanie zdjęć i multimediów
- Opcje Publikacji
- Dodawanie kategorii i tagów
- Wyróżniony Obrazek (Post Thumbnails)
- Opcje Ekranu
- Fragmenty
- Wyślij Trackbacks
- Pola Niestandardowe
- Dyskusja
- Ślimak
- Autor
- Wskazówki bonusowe do tworzenia lepszych postów na blogu
Czy próbujesz utworzyć nowy post w WordPress? Czy chcesz dowiedzieć się o wszystkich funkcjach postów WordPress, które widzisz na ekranie?
Podczas gdy niektórzy mogą myśleć, że dodanie nowego posta WordPress jest dość oczywiste, wielu początkujących uważa interfejs za nieco przytłaczający.
Nie wspominając o tym, że czasami nawet bardziej doświadczeni użytkownicy są zaskoczeni znalezieniem ukrytych klejnotów na ekranie edycji postów.
W tym przewodniku dla początkujących przeprowadzimy Cię przez wszystkie funkcje na ekranie Dodaj nowy post i jak możesz je wykorzystać do tworzenia lepszych treści.
Podzieliliśmy ten przewodnik na trzy sekcje, aby pomóc ci łatwo znaleźć to, czego szukasz:
- Tworzenie nowego posta w WordPress za pomocą domyślnego edytora (zalecane)
- Tworzenie nowego posta w WordPress za pomocą klasycznego edytora
- Wskazówki bonusowe do tworzenia lepszych postów na blogu
Gotowi, zaczynajmy.
Tworzenie nowego posta w WordPress za pomocą domyślnego edytora
W grudniu 2018 WordPress wprowadził nowy nowoczesny edytor oparty na blokach, znany również jako Gutenberg. Jest czysty i prosty, ale nie pozwól, aby wygląd cię oszukał.
Za czystym interfejsem kryje się mnóstwo potężnych funkcji starannie schowanych. Wyjaśnimy je wszystkie i pomożemy Ci odblokować jego prawdziwy potencjał.
Dodawanie bloków tytułu i treści
Edytor bloków WordPress jest wyposażony w czysty interfejs pisania. Na górze wpisujesz tytuł swojego posta.
Aby dodać zawartość, musisz dodać blok. Na ekranie znajduje się wiele przycisków Dodaj blok, które można kliknąć, aby wybrać i dodać blok.
Jeśli nie chcesz używać myszy do klikania przycisku, możesz użyć skrótu klawiaturowego, wpisując /, aby wyszukać i dodać blok.
Wszystkie elementy zawartości są zawinięte w blok. WordPress zawiera bloki dla wszystkich popularnych elementów treści, w tym akapitów, kolumn, obrazów, galerii, osadzeń, skrótów, widżetów i innych.
Niektóre wtyczki WordPress mogą również dodawać własne bloki, aby dodać inne funkcje, takie jak formularze kontaktowe, SEO itp. (więcej na ten temat w dalszej części artykułu).
Dodawanie Obrazów, Filmów I Innych Mediów
Możesz dodać obrazy, po prostu dodając blok obrazu, a następnie przesłać lub wybrać obraz, który chcesz dodać.
Jeśli chcesz tekst i obraz obok siebie, możesz użyć bloku “Media i tekst”. Ten blok pomaga owinąć tekst wokół obrazu w WordPress.
Edytor WordPress jest również wyposażony w blok galerii, za pomocą którego można wyświetlać obrazy w wierszach i kolumnach z układem siatki.
Po prostu Dodaj blok galerii, a następnie prześlij lub wybierz obrazy z biblioteki multimediów WordPress.
Chociaż blok galerii jest potężny, możesz potrzebować innych zaawansowanych funkcji galerii, takich jak albumy, sortowanie obrazów itp. W takim przypadku zalecamy użycie jednej z tych wtyczek galerii WordPress.
Chcesz osadzić film w swoich treściach? Nie ma sprawy.
Domyślny edytor WordPress zawiera bloki osadzania dla wszystkich popularnych dostawców.
Możesz także po prostu skopiować i wkleić adres URL wideo do bloku akapitu, a WordPress automatycznie przekonwertuje go na blok osadzania wideo.
Podczas korzystania z bloku wideo do przesyłania filmów bezpośrednio do witryny, zalecamy, aby tego nie robić, ponieważ spowolni to Twoją witrynę, a nawet może spowodować awarię serwera hostingowego WordPress.
Zamiast tego zalecamy przesyłanie filmów w serwisie takim jak YouTube lub Vimeo, a następnie osadzanie ich w postach WordPress.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik, dlaczego nigdy nie należy przesyłać filmów do witryny WordPress.
Dodawanie kategorii i tagów
WordPress pozwala sortować posty na kategorie i tagi. Te taksonomie pomagają organizować treści w sekcje i tematy.
Pomagają również w SEO i ułatwiają użytkownikom znalezienie treści, których szukają.
Pola meta kategorii i tagów znajdują się w prawej kolumnie pod ustawieniami dokumentu.
Dodawanie Wyróżnionego Obrazu
Wyróżniony obraz (znany również jako miniatura postu) jest głównym obrazem artykułu, który reprezentuje treść. Są one wyraźnie wyświetlane na twojej stronie na pojedynczych postach, stronach archiwum bloga, a także na stronie głównej wiadomości, czasopism i blogów.
Prawie wszystkie motywy WordPress obsługują funkcjonalność polecanego obrazu. W prawej kolumnie pod ustawieniami dokumentu znajdziesz opcję dodania polecanego obrazu do swojego postu.
Po prostu kliknij przycisk “Ustaw polecany obraz”, a następnie wybierz lub prześlij obraz, który chcesz wykorzystać jako polecany obraz.
Ważne jest, aby nie mylić polecanych obrazów z okładkami, co jest nową funkcją. Zobacz nasz artykuł na okładce obrazu vs wyróżniony obraz więcej szczegółów.
Dodawanie Fragmentów (Streszczenie Artykułu)
Fragmenty są podsumowaniem posta lub artykułu na blogu. Większość motywów WordPress może automatycznie wygenerować fragment z pierwszych kilku linii Twojego postu.
Jednak ten automatyczny fragment nie zawsze może być sensowny lub chwytliwy. W takim przypadku możesz ręcznie dodać fragment.
Możesz to zrobić, dodając go w polu fragment znajdującym się w kolumnie Ustawienia dokumentu po prawej stronie.
Zmiana adresu URL postu lub Permalink
Domyślnie WordPress używa przyjaznych dla SEO adresów URL dla Twoich postów na blogu. Automatycznie używa tytułu Twojego posta jako linku bezpośredniego.
Jednak niektórzy użytkownicy mogą chcieć zmienić go na bardziej SEO i przyjazny dla użytkownika. Można to zrobić na dwa sposoby.
Możesz kliknąć tytuł postu, a zobaczysz opcję zmiany linku permalink nad polem tytuł. Alternatywnie można go zmienić z zakładki Permalink w kolumnie Ustawienia dokumentu.
Zmiana Autora
Jeśli prowadzisz witrynę WordPress z wieloma autorami, możesz również zmienić autora postu i przypisać go do innego autora w swojej witrynie.
Opcja zmiany autora znajduje się w zakładce “Status i widoczność” w prawej kolumnie.
Włącz / Wyłącz Komentarze
WordPress jest wyposażony we wbudowany system komentowania, który pozwala użytkownikom zostawiać komentarze na Twoim poście. Komentarze do poszczególnych postów można wyłączyć na karcie dyskusja w zakładce dokument.
Zobaczysz również opcję zezwalania na pingbacki i trackbacki. Pozwalają one Tobie i innym blogom powiadamiać się nawzajem, gdy linkują do artykułu.
Jednak jest on najczęściej używany do spamu, dlatego zalecamy całkowite wyłączenie pingbacków i trackbacków.
Opcje Dodane przez wtyczki WordPress
Najpopularniejsze wtyczki WordPress dodadzą również własne opcje do ekranu edycji postów. Niektóre będą dostępne jako bloki, a inne będą dostępne jako pola meta.
Na przykład WPForms, najlepsza wtyczka formularza kontaktowego WordPress dodaje blok do wstawiania formularzy kontaktowych w postach i stronach.
Innym świetnym przykładem byłoby wszystko w jednym SEO. Dodają pole meta pod edytorem ustawień SEO i kolejne w górnym pasku narzędzi.
Opcje Publikacji
Domyślny ekran edycji WordPress jest podzielony na dwie kolumny. Lewa kolumna to miejsce pisania treści, a prawa kolumna zawiera wszystkie ustawienia postów, w tym opcje publikowania.
Rzućmy okiem na opcje publikowania w prawej kolumnie.
1. Zapisz szkic link pozwala szybko zapisać zmiany wprowadzone do postu WordPress. Edytor automatycznie zapisze Twoje zmiany podczas pisania.
2. Przycisk Podgląd otworzy podgląd na żywo Twojego postu lub strony w nowej karcie przeglądarki.
3. Po zakończeniu edycji postu możesz kliknąć przycisk Publikuj, aby opublikować post.
4. WordPress daje Ci kilka opcji kontrolowania widoczności Twojego posta. Domyślną opcją jest “publiczna”, ale kliknięcie na nią pokaże opcje, aby post był prywatny lub chroniony hasłem.
5. WordPress pozwala również kontrolować, kiedy post jest publikowany. Domyślną opcją jest natychmiastowe opublikowanie, ale możesz także zaplanować publikację postów później, a nawet wybrać datę przeszłą.
6. Zaznaczenie pola obok “trzymaj się strony głównej” spowoduje, że post będzie lepki lub wyróżniony. To sprawia, że konkretny post pojawia się na szczycie innych postów. Dowiedz się więcej o sticky postach i o tym, co możesz z nimi zrobić.
7. Opcja oczekującej recenzji doda Niestandardowy status obok Twojego postu jako “oczekująca recenzja”. Ta funkcja jest szczególnie przydatna na blogach wielu autorów, gdzie współpracownicy mogą po prostu zapisywać posty i ich nie publikować.
8. Jeśli chcesz usunąć post, możesz kliknąć przycisk “Przenieś do kosza”. WordPress wyśle post do kosza. Usunięte posty pozostaną w folderze kosza do 30 dni. Następnie zostaną one trwale usunięte.
Edytuj Opcje Ekranu
WordPress umożliwia wyświetlanie i ukrywanie paneli na ekranie edycji. Możesz to zrobić, klikając menu z trzema kropkami w prawym górnym rogu ekranu, a następnie klikając przycisk “Opcje”.
Spowoduje to wyświetlenie okienka, w którym możesz zaznaczyć lub odznaczyć panele.
Inne Opcje Ekranu Edycji Postu
Istnieje wiele innych opcji na ekranie edycji postu. Większość z nich jest związana z wyglądem ekranu edycji postów i samego edytora.
Zbadajmy je.
Po kliknięciu ikony menu z trzema kropkami w prawym górnym rogu ekranu zobaczysz opcje przenoszenia paska narzędzi bloków na górę, tryb spotlight, tryb pełnoekranowy, przełączanie między edytorem wizualnym lub edytorem kodu, zarządzanie blokami wielokrotnego użytku i skróty klawiaturowe.
Obok zobaczysz przycisk z ikoną koła zębatego. Kliknięcie na niego pokaże/ukryje odpowiednią kolumnę ustawień dokumentu i zablokuje.
W lewym górnym rogu ekranu znajduje się jeszcze kilka przycisków. Po pierwsze, z prawej strony zobaczysz przycisk Blokuj nawigację, który pozwala szybko przejść do bloku w swoim poście.
Następnie zobaczysz ikonę informacji. Kliknięcie na niego pokaże statystyki postów, takie jak liczba słów, akapitów, nagłówków i bloków.
Następnie masz przyciski Cofnij i ponów, które umożliwiają cofnięcie zmian wprowadzonych do postów przed ich zapisaniem lub opublikowaniem.
Na koniec masz przycisk Dodaj blok, który pozwala wstawiać bloki do edytora postów.
Domyślny edytor WordPress jest dość potężny.
Zachęcamy do samodzielnego odkrywania go podczas pisania postów na blogu i zwracania uwagi na indywidualne ustawienia bloków. Każdy blok ma inne ustawienia, a odkryjesz tam wiele fajnych sztuczek.
Tworzenie nowego posta w WordPress za pomocą klasycznego edytora
Jeśli nadal używasz starego klasycznego edytora WordPress, Ta sekcja jest dla ciebie.
Klasyczny edytor będzie obsługiwany do końca 2021 roku i zdecydowanie zalecamy wszystkim użytkownikom stworzenie planu przejścia na nowy edytor WordPress.
Pola tytułu i treści
W klasycznym edytorze pola tytułu i treści są najbardziej zauważalnymi obszarami na ekranie Dodaj nowy Post (zobacz zrzut ekranu poniżej).
Twój może wyglądać nieco inaczej w zależności od tego, czy używasz edytora wizualnego, czy tekstowego.
Możesz przełączać się między edytorem wizualnym i tekstowym podczas pisania postu, ale nie zalecamy przełączania, ponieważ może to zepsuć formatowanie postu.
Visual Editor to przyjazny dla początkujących edytor tekstu z przyciskami formatowania i ładnym układem wizualnym dla obszaru treści. Z drugiej strony, edytor tekstu jest zwykłym edytorem tekstu, w którym można zobaczyć HTML lub napisać własny.
Pierwszy obszar tekstowy na górze to miejsce, w którym dodajesz tytuł postu. Jeśli korzystasz z przyjaznej dla SEO struktury URL, WordPress automatycznie wygeneruje adres URL postu na podstawie Twojego tytułu. Możesz edytować adres URL, klikając przycisk Edytuj.
Obszar treści to miejsce, w którym napiszesz swój post. Możesz użyć opcji formatowania z paska narzędzi lub użyć jednego z wielu dostępnych skrótów klawiaturowych, które przyspieszą proces pisania.
Jeśli używasz edytora wizualnego, możesz zapoznać się z tymi wskazówkami 14 dotyczącymi opanowania edytora wizualnego WordPress.
W obszarze stopki edytora treści WordPress pokaże ci liczbę słów dla Twojego postu. Jeśli chcesz uzyskać jeszcze bardziej szczegółowe statystyki liczby słów, sprawdź nasz samouczek, Jak uzyskać statystyki liczby słów w WordPress za pomocą Word Stats.
Jak piszesz, WordPress automatycznie zapisze wersję roboczą Twojego postu. Ten autozapis jest tymczasowo przechowywany w bazie danych WordPress.
Gdy tylko zapiszesz swoją wersję roboczą lub napiszesz więcej treści, WordPress oczyści tymczasową wersję roboczą autozapisu i zastąpi ją nową. Ten proces zapewnia, że nie utracisz treści z powodu połączenia internetowego lub awarii sprzętu. Zobacz nasz przewodnik, jak cofnąć zmiany w WordPressie za pomocą wersji post.
Edytor postów pokazuje bieżący stan wersji roboczej i automatycznego zapisywania w stopce obok liczby słów.
Dodawanie zdjęć i multimediów
Pomiędzy polami tytuł i zawartość znajduje się duży przycisk Dodaj Media. Musisz go kliknąć, gdy chcesz przesłać obraz lub dowolny inny nośnik do swojego posta WordPress. Spowoduje to uruchomienie programu media uploader w wyskakującym oknie.
Wystarczy kliknąć przycisk Wybierz pliki, aby przesłać obrazy lub inne multimedia do witryny WordPress. Możesz także tworzyć galerie obrazów i listy odtwarzania audio z przesłanych plików.
WordPress zawiera kilka podstawowych narzędzi do edycji obrazu. Zobacz nasz samouczek, Jak edytować, odwracać, obracać i kadrować obrazy w WordPress.
Opcje Publikacji
Ekran edycji postów WordPress jest podzielony na dwie kolumny. Kolumna po lewej stronie zawiera tytuł postu i Edytor treści. Po prawej stronie masz różne pola meta, aby skonfigurować ustawienia post.
Górne pole meta w tej kolumnie jest oznaczone jako Publikuj. To tutaj zarządzane są wszystkie opcje publikowania Twoich postów.
1. Przycisk Zapisz wersję roboczą przechowuje wersję roboczą postu lub strony, nad którą pracujesz. WordPress również automatycznie zapisuje Twoje posty podczas ich pisania.
2. Przycisk Podgląd pokazuje podgląd na żywo Twojego postu. Możesz go użyć, aby zobaczyć, jak twój post będzie wyglądał po opublikowaniu.
3. Status pozwala ustawić status dla Twojego posta. WordPress automatycznie obsługuje status postu dla projektów i opublikowanych postów. O ile nie używasz wtyczki do dodawania niestandardowych statusów, nie musisz się martwić o tę opcję.
4. Kliknij łącze Edytuj obok widoczności, aby je rozwinąć. Pierwsza opcja w widoczności pozwoli Ci sprawić, że twój post będzie lepki na pierwszej stronie. Sticky posty w WordPress są jak polecane treści, które są wyświetlane na szczycie wszystkich innych postów.
5. Następna opcja pozwala zabezpieczyć hasłem post w WordPress.
6. Trzecia opcja w widoczności jest oznaczona jako prywatna. Dzięki temu możesz prywatnie opublikować post w swojej witrynie WordPress. Prywatne posty będą widoczne dla użytkowników, którzy mają uprawnienia do edycji w Twojej witrynie.
7. Kliknij link Edytuj obok Publikuj, a WordPress wyświetli opcje czasu i daty. Możesz użyć tej opcji, aby zaplanować posty lub utworzyć datowany post w WordPress.
8. Przenieś do kosza pozwala usunąć post WordPress. Usunięte posty znajdują się w koszu i możesz je przywrócić, jeśli zajdzie taka potrzeba, do 30 dni.
9. Wreszcie, przycisk Publikuj sprawia, że twój post WordPress jest publiczny. Pamiętaj, że jeśli zaplanowałeś post, pojawi się on w Twojej witrynie w zaplanowanej dacie i godzinie.
Dodawanie kategorii i tagów
Możesz sortować swoje posty w kategoriach i tagach. Pola meta kategorii i tagów zwykle pojawiają się w prawej kolumnie poniżej pola publish meta.
Kategorie i tagi pomagają organizować treści w sensownym i łatwym do przeglądania formacie.
Nie tylko pomaga użytkownikom łatwo znaleźć treści, ale także zwiększa SEO witryny. Zobacz nasz przewodnik na temat różnicy między kategoriami i tagami oraz jak ich używać do sortowania treści.
Wyróżniony Obrazek (Post Thumbnails)
Większość motywów WordPress obsługuje polecane obrazy lub publikuj miniatury artykułów. Zwykle jest to ostatnie pole w prawej kolumnie na ekranie edycji postu.
Po prostu kliknij Ustaw polecany link obrazu, a pojawi się wyskakujące okienko Media uploader. Możesz wybrać obraz z poprzednich przesłanych lub przesłać nowy obraz z komputera. Aby uzyskać bardziej szczegółowe instrukcje, zobacz nasz przewodnik na temat dodawania wyróżnionych obrazów lub miniatur postów w WordPress.
Opcje Ekranu
Niektóre opcje na ekranie edycji postu są domyślnie ukryte, aby zapewnić czystsze i prostsze edytowanie. Opcje te nie są powszechnie używane przez początkujących. Jednak mogą być one potrzebne później.
Po prostu kliknij przycisk Opcje ekranu w prawym górnym rogu strony. Spowoduje to wyświetlenie menu z polami wyboru obok nazw opcji.
Jak widać niektóre z opcji będą już sprawdzane. W przypadku pozostałych możesz je wyświetlić, klikając pole wyboru obok nazwy opcji, a pojawi się ona na stronie edycji postu.
Przyjrzyjmy się niektórym z tych opcji i tym, co robią.
Fragmenty
Zaznaczenie tego pola powoduje dodanie pola meta pod edytorem treści. Możesz użyć tego pola, aby dodać krótkie podsumowanie lub fragment postu.
Idealnie powinieneś wyświetlić podsumowanie lub fragment swoich postów na pierwszej stronie i w archiwach witryny. Pełna treść powinna być wyświetlana tylko na pojedynczej stronie posta. Dowiedz się więcej na ten temat w naszym przewodniku pełny post vs podsumowanie (fragment) na stronach archiwum WordPress.
Wyślij Trackbacks
Wyślij Trackbacks opcja pozwala powiadomić innych właścicieli blogów, że zostały połączone z ich treścią. Zapoznaj się z naszym przewodnikiem na temat trackbacków i pingbacków w WordPress, aby dowiedzieć się więcej.
Jeśli inny właściciel bloga działa WordPress, nie musisz wysyłać im trackbacków. Twoja witryna WordPress automatycznie wyśle im ping po opublikowaniu postu.
Funkcja Trackback jest nadużywana przez spamerów tak bardzo, że wielu właścicieli witryn po prostu je wyłącza. Mamy artykuł na temat radzenia sobie ze spamem trackback w WordPress.
Pola Niestandardowe
Ta opcja wyświetli interfejs użytkownika dla niestandardowych pól pod edytorem postów. Możesz go użyć do ręcznego wprowadzania niestandardowych informacji w swoich postach. Zobacz nasz WordPress custom fields 101 przewodnik dla początkujących, aby dowiedzieć się więcej.
Dyskusja
Chociaż komentarze są świetnym sposobem na zaangażowanie odbiorców, czasami możesz nie chcieć komentować określonego posta lub strony.
Opcja dyskusja wyświetla pole meta poniżej edytora postów, aby włączyć / wyłączyć komentarze i pingbacki dla Twojego postu.
Ponieważ strony mają być jak strony statyczne, większość użytkowników chce wyłączyć komentarze na ich temat. Możesz to zrobić, edytując każdą stronę lub możesz zobaczyć ten samouczek, aby wyłączyć/wyłączyć komentarze na stronach WordPress.
Gdy Twoja witryna WordPress zyska reputację, zaczniesz otrzymywać wzrost spamu z komentarzami. Zamiast wyłączać komentarze, możesz wypróbować te wskazówki i narzędzia do zwalczania spamu komentarza w WordPress.
Ślimak
Slug jest czystszym tytułem, który może być używany w adresach URL.
http://example.com/2015/07/this-is-post-slug
WordPress automatycznie generuje ślimak postu i wyświetla go jako adres URL postu tuż pod tytułem postu. Możesz edytować plik URL, klikając link Edytuj pod tytułem postu.
Możesz także włączyć opcję Ślimak z opcji ekranu i edytować tam swój ślimak post.
Autor
WordPress automatycznie przypisze Cię jako autora postu podczas tworzenia postu. Czasami jednak możesz chcieć pokazać innego użytkownika w swojej witrynie WordPress jako autora. Włączenie pola wyboru autor pozwala to zrobić z ekranu edycji postu.
Wskazówki bonusowe do tworzenia lepszych postów na blogu
Powodem, dla którego WordPress jest najpopularniejszą platformą blogowania, jest fakt, że zawiera świetny zestaw narzędzi zaraz po wyjęciu z pudełka, aby pomóc ci tworzyć nowe treści.
Istnieje jednak wiele innych narzędzi i wskazówek, których możesz użyć do poprawy zawartości bloga.
Pierwszą wskazówką, którą oferujemy wszystkim, którzy dopiero rozpoczynają blog, jest konsekwencja. Upewnij się, że regularnie publikujesz posty na blogu. Możesz zaplanować kalendarz redakcyjny, a następnie go trzymać.
Zalecamy rozpoczęcie od 1 do 2 postów tygodniowo, a następnie stopniowe zwiększanie tempa.
Często nowi użytkownicy borykają się ze znalezieniem pomysłów na posty na swoim blogu. Oto ogromna lista pomysłów na blogu, których możesz użyć, aby zacząć.
Musisz także nauczyć się promować swoje posty i śledzić rzeczy. Nasz zespół wybrał najlepsze narzędzia content marketingowe, które pomogą Ci rozwijać bloga.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak dodać nowy post w WordPress jak profesjonalista. Możesz również zobaczyć nasz niezbędny przewodnik SEO WordPress dla początkujących, aby uzyskać większy ruch w wyszukiwarce na swojej stronie.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.