W artykule:
Jednym z najważniejszych kroków w optymalizacji witryny WordPress pod kątem SEO jest dodanie jej do Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools).
Google Search Console oferuje specjalne narzędzia dla webmasterów, które pomagają właścicielom witryn monitorować i utrzymywać ich obecność w wyszukiwarkach i rankingach.
W tym przewodniku pokażemy, jak łatwo dodać i zweryfikować witrynę WordPress w Google Search Console, znanej również jako narzędzia dla webmasterów.
Co To jest Google Search Console?
Google Search Console to bezpłatne narzędzie oferowane przez Google, które pomaga właścicielom witryn monitorować ich obecność w wynikach wyszukiwania Google.
Pomaga śledzić rankingi wyszukiwania, a także informować na bieżąco o błędach witryny, problemach z bezpieczeństwem i problemach z indeksowaniem, które mogą mieć wpływ na wydajność wyszukiwania w witrynie.
Jeśli poważnie myślisz o WordPress SEO, musisz dodać go do narzędzi dla webmasterów Google Od pierwszego dnia.
W związku z tym przyjrzyjmy się, jak łatwo dodać swoją witrynę do Google Search Console.
Dodawanie witryny WordPress do Google Search Console
Najpierw musisz odwiedzić stronę Google Search Console i kliknąć przycisk “Rozpocznij teraz”.
Następnie musisz zalogować się za pomocą konta Google / Gmail.
Po zalogowaniu zostaniesz poproszony o podanie adresu URL swojej witryny.
Istnieją dwie metody weryfikacji witryny: nazwa domeny lub prefiks adresu URL. Zalecamy metodę prefiksu URL, ponieważ jest bardziej elastyczna.
Należy pamiętać, że Google uważa HTTP i HTTPS za dwa różne protokoły. Rozważa również https://www.example.com oraz https://example.com jako dwie różne strony internetowe.
Musisz wprowadzić poprawny adres URL witryny używany przez WordPress.
Jeśli nie jesteś pewien, istnieje łatwy sposób na znalezienie dokładnego adresu URL, który musisz wprowadzić. Po prostu zaloguj się do obszaru administracyjnego WordPress i przejdź do Ustawienia ” Ogólne strona.
Tam zobaczysz adres URL swojej witryny w polu adresu witryny.
Po wprowadzeniu poprawnego adresu witryny w kreatorze konfiguracji narzędzi dla webmasterów Google kliknij przycisk “Kontynuuj”, aby przejść do następnego kroku.
Teraz zostaniesz poproszony o zweryfikowanie własności Twojej witryny. Istnieje kilka sposobów, aby to zrobić, ale pokażemy metodę znaczników HTML, ponieważ jest ona najłatwiejsza.
Kliknij znacznik HTML, aby go rozwinąć, a następnie skopiuj kod wewnątrz niego.
Teraz musisz dodać ten meta tag weryfikacji witryny Google w WordPress, aby Google mógł sprawdzić, czy jesteś właścicielem witryny.
Większość samouczków WordPress poprowadzi cię po prostu do edycji nagłówka.plik php w Twoim szablonie WordPress i dodaj kod tuż nad < body>
tag.
Jednak nie zalecamy tej metody, ponieważ jeśli zaktualizujesz lub zmienisz swój motyw, znacznik HTML zniknie.
Google okresowo sprawdza, czy znacznik HTML jest dostępny, a jeśli nie może znaleźć znacznika weryfikacyjnego, zablokuje dostęp Użytkownika do danych witryny w search console.
Oto jak upewnić się, że Google zawsze może zweryfikować własność witryny.
Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę all in One SEO. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji przejdź do Wszystko w jednym SEO “Ustawienia Ogólne” narzędzia dla webmasterów strona i kliknij na “Google Search Console”.
Następnie wklej kod skopiowany z Google Search Console do pola “kod weryfikacyjny Google”.
Nie zapomnij kliknąć przycisku “Zapisz zmiany”, aby zapisać zmiany.
Możesz teraz wrócić do ustawień Google Search Console i kliknąć przycisk “zweryfikuj”.
Google Search Console będzie teraz szukać znacznika HTML w kodzie Twojej witryny i wyświetli komunikat o sukcesie.
Uwaga: Jeśli nie widzisz komunikatu o sukcesie, musisz wyczyścić pamięć podręczną WordPress. Zapewni to, że Google może pobrać najnowszą wersję Twojej witryny.
To wszystko. Pomyślnie dodałeś swoją stronę do Google Search Console (narzędzia dla webmasterów). Możesz teraz kliknąć link “Przejdź do Właściwości”, aby odwiedzić pulpit nawigacyjny Google Search Console.
Tutaj możesz zobaczyć raporty wydajności witryny i pokrycie indeksu.
Zanim to zrobisz, powiedzmy Google trochę więcej o Twojej witrynie. Pomoże to Google indeksować Twoją witrynę nieco bardziej efektywnie.
Dodaj mapę witryny XML do Google Search Console
Mapa witryny XML to plik, który wyświetla całą zawartość witryny w formacie XML, dzięki czemu wyszukiwarki takie jak Google mogą łatwo wykrywać i indeksować treści.
Dobrą wiadomością jest to, że jeśli zainstalowałeś wtyczkę All in One SEO w powyższych krokach, automatycznie dodałeś już mapę witryny XML do swojej witryny.
Aby zobaczyć mapę witryny, przejdź do Wszystko w jednym SEO ” Sitemaps. Stąd możesz zobaczyć, że Mapa strony jest automatycznie włączona dla ciebie.
Następnie musisz uzyskać link mapy witryny XML. Po prostu kliknij przycisk “Otwórz mapę witryny”, a zobaczysz link do mapy witryny XML.
Stąd możesz po prostu skopiować adres URL z paska adresu przeglądarki.
Alternatywnie możesz bezpośrednio uzyskać dostęp do mapy witryny XML, dodając sitemap_index.xml
na końcu adresu Twojej strony internetowej. Na przykład:
https://www.example.com/sitemap_index.xml
Teraz, gdy masz gotową mapę witryny XML, pomóżmy Google szybko ją znaleźć.
Wystarczy przełączyć się na pulpit nawigacyjny Google Search Console i kliknąć menu mapy witryn w lewej kolumnie.
Następnie należy dodać ostatnią część adresu URL mapy witryny w sekcji “Dodaj nową mapę witryny” i kliknąć przycisk Wyślij.
Google doda teraz adres URL mapy witryny do Google Search Console.
To wszystko, pomyślnie dodałeś swoją stronę do Google Search Console.
Następnym krokiem jest nauczenie się, jak korzystać ze skarbnicy informacji w Google search console, aby rozwijać swój biznes. Mamy kompletny przewodnik Google Search Console dla początkujących, który pokazuje, jak w pełni wykorzystać dane Google Search Console.
Google Search Console i WordPress-Często zadawane pytania
Pomogliśmy tysiącom czytelników dodać i zweryfikować swoją witrynę w Google search console, widzieliśmy prawie każde pytanie, które możesz wymyślić. Oto odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
1. Jak mogę przesłać plik weryfikacji HTML Google do mojego bloga WordPress?
Google Search Console pozwala na kilka różnych sposobów weryfikacji własności witryny. W tym artykule omówiliśmy najprostszą metodę, jaką jest użycie meta tagu weryfikacji witryny Google. Jednak niektórzy właściciele witryn wolą przesyłać plik HTML, aby zweryfikować własność witryny.
Aby przesłać plik weryfikacji HTML Google search console do WordPress, musisz zalogować się do swojego WordPress Hosting cPanel lub połączyć się z kontem hostingowym za pomocą FTP.
Następnie musisz przesłać plik weryfikacji HTML do folderu / public_html / swojej witryny. Jest to katalog główny, w którym zobaczysz inne foldery WordPress ,takie jak/ wp-admin/,/ wp-content / itp.
2. Czy powinienem używać wtyczki weryfikacji witryny Google dla WordPress?
Istnieje wiele wtyczek WordPress, które zostały zaprojektowane specjalnie, aby pomóc ci w weryfikacji witryny Google. Jednak nie musisz ich używać, ponieważ prawdopodobnie będziesz musiał zweryfikować własność innych narzędzi i platform dla webmasterów, takich jak Bing, Yandex, Pinterest itp.
Znacznie lepiej jest użyć wtyczki all in One SEO, ponieważ pozwala dodać weryfikację witryny dla wszystkich platform (w jednej wtyczce). Nie wspominając o tym, że ma również mnóstwo innych funkcji WordPress SEO, które pomogą Ci lepiej pozycjonować i uzyskać większy ruch.
3. Jak mogę zostać zaawansowanym użytkownikiem Google Search Console?
Google search console zawiera wiele przydatnych informacji, które można wykorzystać do rozwoju firmy. Stworzyliśmy najlepszy przewodnik Google Search Console, którego możesz użyć, aby stać się zaawansowanym użytkownikiem.
4. Mam problemy, czy mogę skontaktować się z numerem telefonu Google Search console?
Nie, Nie ma numeru telefonu Google search console, z którym można się skontaktować. Jeśli masz problemy z Google search console, możesz skorzystać z ich Centrum pomocy online. W przypadku konkretnych pytań dotyczących WordPressa zawsze możesz dołączyć do naszej bezpłatnej Grupy Pomocy WordPress, aby zadać swoje pytania.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak łatwo dodać swoją witrynę WordPress do Google Search Console. Możesz również zobaczyć nasz przewodnik, jak uzyskać większy ruch na swojej stronie internetowej i nasze porównanie najlepszych usług e-mail marketingu dla małych firm.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.