W artykule:
Jako programiści WordPress zawsze szukasz nowych sposobów na poprawę przepływu pracy, a także wyników projektu. Wiemy już, że testy A / B mogą w tym pomóc.
Problem z wieloma narzędziami do testowania A/B polega jednak na tym, że zwykle kosztują dużo pieniędzy i nie zawsze integrują się tak bezproblemowo z naszymi witrynami WordPress lub analityką zaplecza, jak byśmy chcieli. Ale wiesz co? Nadchodzi Google z nowym rozwiązaniem, które to wszystko zmieni. (Niespodzianka, niespodzianka!)
Odpowiedź Google na testy A / B nazywa się Google Optimize. Jeśli jeszcze wiele o tym nie słyszałeś, prawdopodobnie dlatego, że narzędzie właśnie opuściło betę w zeszłym roku. Nie oznacza to, że jest za wcześnie na przyjęcie; w rzeczywistości niektórzy z moich kolegów zaczęli już używać tego narzędzia do testowania A/B na swoich stronach internetowych i nie mogą przestać się tym zachwycać.
Google Optimize jest darmowy i oferuje świetne wprowadzenie do wspaniałego świata testów A / B. Google Optimize 360 to wersja premium tego narzędzia i pomoże przenieść możliwości testowania i personalizacji witryny na nowy poziom-kiedy będziesz gotowy.
Czy powinniśmy zbadać wszystko, co to nowe narzędzie Google ma do zaoferowania? Chyba tak.
Co To jest Google Optimize?
Google Optimize to narzędzie do testowania A / B, które integruje się bezpośrednio z Twoim kontem Google Analytics. Naprawdę, to była tylko kwestia czasu, zanim Google zrobił skok w tej przestrzeni-i jest to fantastycznie wygodne i potężne narzędzie do testowania A / B, aby uruchomić.
Oto niektóre z powodów, dla których uważam, że programiści WordPress muszą teraz wejść na pokład z Optimize:
- Jest za darmo. (Przynajmniej dopóki nie będziesz gotowy do skalowania do 360.)
- Integruje się z analityką, dzięki czemu możesz tworzyć testy A/B na podstawie faktycznych dowodów na podstawie wydajności witryny, a nie tylko zgadywania.
- Jest to szybka konfiguracja, ponieważ wymaga tylko dodania jednej linii kodu do Google Analytics. Strona internetowa Motley Fool używa Optimize od jakiegoś czasu i okazało się, że je uratowało dni we wdrażaniu testów A/B (od dwóch do trzech dni do zaledwie dziesięciu minut!)
- Wyniki są szybkie do zauważenia. W tym samym studium przypadku na temat doświadczenia pstrokatego głupca z optymalizacją zauważyli zwiększony współczynnik konwersji o 26% na stronie zamówienia biuletynu.
- Testy A / B mogą być tak proste, jak zmiana koloru przycisku lub czegoś bardziej zaawansowanego, co jest związane z różnicami geograficznymi lub behawioralnymi.
- Konfiguracja testów A / B może być całkowicie spersonalizowana. Jeśli wolisz pracować z wizualnym interfejsem edycji, możesz użyć WYSIWYG optimize. Jeśli wolisz tworzyć wariacje testowe a / B za pomocą kodu, możesz to zrobić za pomocą edycji HTML, CSS i JavaScript.
- Optimize zawiera diagnostykę w czasie rzeczywistym w edytorze wizualnym, dzięki czemu można zobaczyć potencjalne problemy z testami przed ich uruchomieniem.
- Dostępne są funkcje testowania mobilnego A/B.
- Optimize 360 oferuje głębsze nurkowanie danych i personalizację w oparciu o personę klienta i inną zaawansowaną segmentację.
Już wiesz, że stracisz bez Google Analytics. Same spostrzeżenia na temat zachowań odwiedzających wystarczą, aby dać ci wyobrażenie o tym, co działa dobrze w Twojej witrynie WordPress, a co nie. Ale teraz jest narzędzie do testowania A / B, które działa ręka w rękę z analityką? Głupio byłoby chociaż nie spróbować.
Jak skonfigurować i używać Google Optimize w swojej witrynie WordPress
Rozpoczęcie korzystania z Google Optimize jest łatwe, jeśli masz już konto Google Analytics. Pierwsze skonfigurowanie testu A / B W Optimize? Tak samo proste! Przejdźmy przez schody.
Krok # 1: Skonfiguruj Swoje Konto
Najpierw upewnij się, że jesteś zalogowany na konto Google powiązane z Twoją analityką.
Następnie przejdź do Witryny Google Optimize i wybierz żądaną opcję. Jeśli używasz Optimize po raz pierwszy, skorzystaj z bezpłatnego narzędzia, dopóki nie będziesz zadowolony z narzędzia i gotowy do skalowania do wersji premium 360.
Kliknij Rozpocznij na następnej stronie. Następnie zostaną wyświetlone dwie kolejne strony konfiguracji-jedna dla preferencji powiadomień e-mail i jedna dla ustawień danych konta. Wypełnij swoje odpowiedzi, a następnie kontynuuj.
Krok # 2: Połącz Swoje Analizy
Chociaż Następna strona daje możliwość rozpoczęcia nowego eksperymentu (lub testu), najpierw chcesz połączyć swoją “właściwość”, aby móc skorzystać z analityki w celu optymalizacji połączenia.
Aby to zrobić, kliknij Właściwość Łącza.
Jeśli jesteś zalogowany przy użyciu właściwego konta Google, powinieneś zobaczyć swoją witrynę na liście właściwości Google Analytics. Jeśli nie, Otwórz listę rozwijaną i wybierz właściwą (lub wróć i zaloguj się do Google z poprawnym adresem e-mail). Zaznacz pole wyboru Wszystkie Dane Strony Internetowej a potem uderz w Link guzik.
Krok # 3: Link Witryny
Zanim wrócisz do głównego ekranu optymalizacji, zobaczysz wyskakujące okienko z prośbą o dodanie fragmentu optymalizacji do swojej witryny. Na razie możesz pominąć ten krok, ale nie będziesz mógł uruchomić żadnych testów, dopóki Optimize nie będzie miał bezpośredniego dostępu do uruchamiania eksperymentów. Więc śmiało i kliknij na Pobierz Fragment.
Otrzymasz dwa fragmenty kodu: fragment optymalizacji “wtyczki” i zaktualizowany kod śledzenia Analytics. To będzie wyglądać tak:
Będziesz musiał użyć tylko jednego lub drugiego. Jeśli chcesz znaleźć kod śledzenia Analytics, możesz go całkowicie zastąpić nowym lub możesz zamienić pojedynczy kod wtyczki. Gdy już zdecydujesz, jak chcesz sobie z tym poradzić, przejdź do WordPress i zaktualizuj kod śledzenia na wszystkich stronach, na których chcesz przeprowadzić testy (jeśli nie na wszystkich).
Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
Krok # 4: Dodaj stronę ukrywanie fragmentu
Na następnej stronie Google sugeruje, aby użytkownicy dodali do kodu stronę ukrywającą fragment, bezpośrednio przed kodem śledzenia Analytics. To będzie wyglądać tak:
Ma to na celu zapewnienie, że nie ma problemów z migotaniem strony lub powolnym ładowaniem treści, gdy wersje testowe są serwowane odwiedzającym.
Krok # 5: Pobierz rozszerzenie Chrome
Jeśli chcesz korzystać z wizualnego interfejsu edycji Google Optimize, musisz zainstalować rozszerzenie Chrome.
Krok # 6: Skonfiguruj eksperyment
Po skonfigurowaniu wszystkiego w Analytics, Optimize i WordPress nadszedł czas, aby skonfigurować pierwszy test A / B.
Kliknij na Utwórz Eksperyment.
Następnie wprowadź szczegóły swojego eksperymentu. Kliknij na Utwórz kiedy skończysz.
Na następnym ekranie musisz skonfigurować wszystkie szczegóły testu.
Google wymaga, aby wszystkie szczegóły zostały przechwycone przed uruchomieniem testu. Obejmuje to:
- Nazwy wariantów. Powinien być jeden oryginał (którego nie można zmienić), a następnie tyle wariantów tego samego elementu, ile chcesz. Uwaga: może się to różnić w zależności od typu testu A/B wybranego na poprzednim ekranie.
- W każdym wariancie musisz wybrać procent odwiedzających, którym chcesz pokazać alternatywny projekt. Domyślnie będzie to równy udział wszystkich wariantów.
- Wprowadź główny cel swojego eksperymentu. Jeśli masz już cele utworzone w Analytics, możesz wybrać jeden z nich lub możesz wybrać Widok strony, Czas trwania sesji lub odbicia.
- Wpisz swój opis i hipotezę w zakładce cele.
- W obszarze targetowanie możesz zmienić ilość i procent odwiedzających, którym chcesz obsłużyć test.
- Jeśli chcesz, aby określone działanie wywołało test A/B, możesz ustawić to w polu “kiedy” i zdefiniować nową regułę. Nawet jeśli nie ma żadnych specjalnych akcji, musisz przynajmniej zdefiniować dopasowanie adresu URL pod dodatkowymi warunkami. Ale tak naprawdę, zanim zdecydujesz się zachować to tak proste, poświęć trochę czasu na sprawdzenie wszystkich różnych parametrów warunków, którymi możesz się bawić. Geo, technologia, pliki cookie, zmienne JavaScript i inne są gotowe do użycia.
Po zebraniu wszystkich szczegółów testu kliknij na Zapisz guzik.
Krok # 7: Dostosuj warianty
Po zapisaniu testu możesz wejść i dostosować swoje warianty. Po prostu kliknij dowolny wariant, który chcesz zdefiniować, a zostaniesz przeniesiony do edytora wizualnego front-end w Twojej witrynie.
Wzdłuż witryny w tym trybie wizualnym znajduje się górny pasek, który informuje o tym, w którym teście jesteś, nad którym wariantem pracujesz i z jakiego urządzenia przeglądasz te zmiany.
Mniejszy pasek poniżej poinformuje cię, który element masz zamiar edytować w tym wariancie-i możesz to zrobić bezpośrednio w edytorze wizualnym lub w CSS (kliknij ikonę < > po prawej stronie).
W edytorze wizualnym kliknij element, który planujesz zmienić. Po prawej stronie ekranu pojawi się okno edycji elementu. Ustaw zmiany dla tego elementu w polu. Po zakończeniu kliknij przycisk Zapisz w prawym górnym rogu.
Aby zdefiniować inne warianty w teście, nie musisz wracać do pulpitu optymalizacji, po prostu kliknij pole wariantu na górze-środku paska u góry.
Kiedy będziesz gotowy do uruchomienia testu, naciśnij przycisk strzałki wstecz na górnym pasku i wróć do Google Optimize.
Krok # 8: Podgląd wariantu
Przed rozpoczęciem eksperymentu przejrzyj każdy wariant jeszcze raz, aby sprawdzić, czy wszystko wygląda tak, jak chcesz. W sekcji warianty kliknij ikonę pulpitu, a następnie wybierz urządzenie, na którym chcesz wyświetlić podgląd zmian: Internet, tablet lub telefon komórkowy.
Krok # 9: Uruchom eksperyment
Gdy będziesz zadowolony ze swojego testu A / B, możesz wyjąć eksperyment z trybu Draft i uruchomić go. Przejdź do szarego paska projektu na górze strony eksperymentu i kliknij Rozpocznij Eksperyment. Po uruchomieniu testu będziesz mógł wprowadzić datę zakończenia testu na pasku bocznym harmonogramu, aby nie działał on w nieskończoność.
Wrapping Up
Podobnie jak w przypadku każdego testu A/B, który uruchamiasz na swojej stronie, będziesz chciał monitorować raportowanie przez pierwsze kilka dni, aby upewnić się, że test działa poprawnie; innymi słowy, że wszystkie warianty są rzeczywiście serwowane odwiedzającym. Po upewnieniu się, że wszystko się zmienia, możesz po pewnym czasie przejść do zakładki raportowanie w Google Optimize, aby ocenić wyniki i podjąć decyzję, którą odmianę witryny chcesz zachować.
A jeśli czujesz, że to zbyt proste, to dlatego, że tak jest! Musisz kochać, jak proste Google sprawia, że proces testowania, analizy i optymalizacji witryny.
Tagi: