W artykule:
Kiedy myślisz o wszystkich elementach w swojej witrynie, które przyczyniają się do strategii content-first, czy wewnętrzne wyszukiwanie witryny przychodzi ci na myśl? Prawdopodobnie nie. W końcu paski wyszukiwania są po to, aby poprawić wrażenia użytkowników, którzy próbują znaleźć to, czego potrzebują, poruszając się po twojej witrynie. Jak może to mieć jakikolwiek wpływ na Twoje treści?
W przypadku niektórych stron internetowych wyszukiwanie wewnętrzne nie ma sensu. Jeśli strony internetowe mają mniej niż dziesięć stron lub mają tylko pojedynczy nacisk (na przykład pojedyncza usługa), nie ma sensu zaśmiecać projektu jeszcze jednym elementem, aby odwrócić uwagę odwiedzających od osiągnięcia celu.
W przypadku innych stron internetowych konieczne jest jednak wyszukiwanie wewnętrzne. Jeśli Twoja witryna ma większy rozmiar lub sprzedaje dziesiątki, setki, a nawet tysiące produktów, Ten artykuł jest dla ciebie. Bez wewnętrznego elementu wyszukiwania w witrynie logistyka nawigacji w witrynie może z łatwością zamienić się w koszmar dla odwiedzających. Dlatego chcę omówić, jak uzyskać wewnętrzny pasek wyszukiwania witryny w swojej witrynie, a następnie pokazać, jak i dlaczego odgrywa ważną rolę w strategii internetowej content-first.
Analiza Wewnętrznych Wyników Wyszukiwania Witryny WordPress
Wewnętrzny pasek wyszukiwania to nie tylko zapewnienie odwiedzającym wygodniejszego sposobu poruszania się po twojej witrynie. Myśl o sobie, jak o umysłach stojących za Google. Wiesz, że nie tylko się cofają, pozwalając miliardom ludzi wędrować po sieci bez niczego dla nich. Jak myślisz, skąd biorą się te wszystkie zmiany w ich algorytmach wyszukiwania?
Dzięki wewnętrznemu wyszukiwaniu skonfigurowanemu dla Twojej witryny WordPress nadszedł czas, aby dobrze wykorzystać to potężne narzędzie. Oprócz dowiedzenia się więcej o tym, co robią z tym Twoi odwiedzający (ponieważ WordPress Ci nie powie), zyskasz lepszy wgląd w to, co możesz zrobić ze swoimi treściami, aby poprawić ich wrażenia na miejscu.
Google Analytics to narzędzie, które pomoże Ci to osiągnąć:
1. Zaloguj się do Google Analytics
2. Kliknij na Admin na dole paska bocznego.

3. W trzeciej kolumnie kliknij na Ustawienia Widoku.

4. Przewiń na dół tej strony, a znajdziesz opcję włączenia Śledzenie Wyszukiwania W Witrynie.

Aby uzyskać informacje na temat aktualizacji parametrów wyszukiwania i kategorii, zapoznaj się z przewodnikiem Google.
5. Następnie możesz znaleźć wewnętrzną analizę wyszukiwania witryny pod Zachowanie > Wyszukiwanie W Witrynie Zakładka z powrotem w Google Analytics.
W tej zakładce znajdziesz cały szereg informacji, w tym:
Przegląd
Informacje na tej stronie prezentują ogólny przegląd informacji o zaangażowaniu odwiedzających:
- Procent odwiedzających, którzy korzystali z wyszukiwarki
- Liczba przeglądanych stron po wyszukiwaniu
- Liczba odwiedzających, którzy wyszli po wyszukiwaniu
- Czas spędzony na miejscu po przeszukaniu
- Strony, których wyszukiwanie zostało przeprowadzone z
Użycie
Nie ma wiele na tej stronie oprócz informacji o tym, ile osób odwiedziło Twoją witrynę bez przeprowadzenia wyszukiwania. Ale nawet przy ograniczonych tutaj informacjach możesz ustawić różne cele konwersji, aby określić, czy wyszukiwanie w witrynie utrudnia lub pomaga w procesie konwersji.
Warunki Wyszukiwania
Chcesz wiedzieć, z jakich wyszukiwań użytkownicy korzystają najczęściej? Chcesz wiedzieć, które z tych terminów faktycznie powodują ruch naprzód i konwersje w Twojej witrynie? To jest zakładka na to.
Szukaj Stron
Ta karta jest przeznaczona, gdy chcesz zagłębić się w szczegóły stron i postów Twojej witryny. Możesz dowiedzieć się, które witryny najczęściej prowadzą odwiedzających do wyszukiwania, co z kolei może wiele powiedzieć o zawartości Twojej witryny. Czy to mylące? Czy ludzie gubią się i nie znajdują tego, czego chcą? A może inspiruje ich to do dalszych poszukiwań? Opowiem o tym później.
Co zrobić z tymi wynikami, aby wesprzeć strategię content-First
Ok, teraz nadszedł czas, aby powiązać to wszystko z Twoją strategią content-first.
Ostatecznie celem aktywacji wyszukiwania w witrynie i badania wyników z analityki jest lepsze zrozumienie, co dzieje się w umysłach odwiedzających. Następnie możesz dostosować treść na podstawie zapytań i wyników wyszukiwania.
Oto, co możesz zrobić, gdy masz dobry zestaw danych (co najmniej około miesiąca) do pracy z wyszukiwarką wewnętrzną i Google Analytics.
#1. Sprawdź to sam
Zanim przejdziesz do któregokolwiek z poniższych pytań lub sugestii, polecam najpierw przetestować wewnętrzne wyszukiwanie swojej witryny. Jeśli widzisz negatywne lub absolutnie żadne wyniki w analityce z wyszukiwania, nie trać czasu na szukanie podstawowych problemów, jeśli nie wypróbowałeś tego. Nigdy nie wiadomo; problem może nie leżeć w treści. Możliwe, że pasek wyszukiwania nie działa poprawnie.
#2. Odwiedź Ponownie Swoją Nawigację
Jeśli odwiedzający szukają czegoś, co ma poświęconą całą stronę lub sekcję, ale częściej znajdują w wyszukiwaniu zamiast w nawigacji, może to być znak, że coś jest nie tak z menu. Naprawdę, jeśli jest wystarczająco dużo osób szukających tej konkretnej strony, nie ma sensu zmuszać ich do wyszukiwania, aby następnie przesiać przez kilka niepowiązanych wyników. Popularne strony należą do pierwszej i środkowej części nawigacji.
#3. Odwiedź ponownie swoje SEO
Jeśli odkryjesz, że wewnętrzne wyniki wyszukiwania kierują ludzi do stron, którymi nie są zainteresowani (na co wskazują wysokie współczynniki odrzuceń i krótkie czasy na stronie), może wystąpić problem z Twoim SEO. Gdy strony i posty nie są odpowiednio zoptymalizowane, możesz wysyłać niewłaściwe sygnały do osób, które znajdują Twoją witrynę za pośrednictwem zewnętrznych wyszukiwarek lub poleceń. Wewnętrzna wydajność wyników wyszukiwania to tylko jeden element układanki danych, który Ci to powie.
#4. Odwiedź Ponownie Swoje Słowa Kluczowe
Załóżmy, że prowadzisz internetowy sklep odzieżowy, ale sprzedaż po prostu nie jest tym, czym chcesz, aby była. Zapoznaj się z wewnętrznymi wynikami wyszukiwania. Jeśli odwiedzający najczęściej szukają terminu „ubranka dla niemowląt”, ale napisałeś wszystko wokół” śpioszki dla niemowląt „lub” odzież dla niemowląt”, może to tłumaczyć brak pozytywnych wyników wyszukiwania i konwersji. Ta jest dość Łatwa poprawka:po prostu zmień słowa kluczowe, aby dostosować je do słów preferowanych przez odwiedzających.
#5. Odwiedź Ponownie Swoje Treści
Istnieją inne powody, dla których odwiedzający mogą od razu wyszukiwać, a następnie odbijać się od twojej witryny—i może to być spowodowane Twoimi treściami. W przeciwieństwie do powyższych kwestii SEO, które można potwierdzić na podstawie innych wskaźników wydajności w Google Analytics, ten może być trudniejszy do wykrycia, chyba że masz narzędzie do mapowania cieplnego lub regularnie sondujesz odwiedzających na temat ich doświadczenia na miejscu.
Niemniej jednak nadal jest to punkt wart przeglądu, aby upewnić się, że problematyczne obszary w Twoich treściach nie są powodem negatywnych reakcji odwiedzających po wyszukiwaniu. Podczas ponownego przeglądania treści pomyśl o następujących kwestiach:
- Czy jesteś konsekwentny w sposobie prezentacji swoich treści?
- Czy Twoje treści są zaśmiecone błędami ortograficznymi i słabą gramatyką?
- Czy głos, który napisałeś, brzmi profesjonalnie i odzwierciedla firmę, usługi lub produkty, które oferujesz?
- Czy Twoje treści są zbyt długie?
- Czy nie tworzysz treści wokół odpowiednich rodzajów tematów?
Oczywiście, jeśli ludzie pojawiają się i ich natychmiastową reakcją jest odbijanie się, z przodu jest coś, co nie pasuje do nich. Jeśli jednak pojawią się na stronie, ale zejdą na nią kilka minut, może to być dobra wskazówka, że w treści jest coś, co je wyłącza.
Odwiedź Ponownie Swoje Tagi
Jak widać z wielu zalecanych powyżej wtyczek WordPress, możliwość podziału treści na szereg filtrów może prowadzić do wygodniejszego wyszukiwania dla odwiedzających. Jeśli jednak zauważysz, że niektóre filtry lub Kategorie nie są używane lub są używane ze słabymi wynikami, może być coś nie tak z Twoim systemem klasyfikacji.
Zobacz, jak Twoje treści są oznaczone i skategoryzowane. Następnie porównaj go z rodzajami wyszukiwanych terminów i filtrów, których faktycznie używają użytkownicy. Nie ma potrzeby komplikować wszystkiego. Po prostu użyj filtrów, które mają największy sens i które najlepiej odzwierciedlają, w jaki sposób można naturalnie rozbić zawartość.
Wrapping Up
Gdy masz pomysł, ile chcesz kontrolować za pomocą wewnętrznego wyszukiwania witryny lub ile chcesz pozwolić odwiedzającym na to, znajdź odpowiednie podejście do uzyskania go w swojej witrynie. Ale pamiętaj, że to nie jest sprawa Jednorazowa. Ważne jest również, aby mieć oko na analizy.
Wyszukiwanie witryny może wydawać się nieistotnym szczegółem, ale zapewniam cię, że tak nie jest. Negatywne przeszukiwanie witryny może kosztować tyle samo konwersji, ile zarabia, więc miej oko na to, jak użytkownicy na to reagują. Gdy już wiesz, że to działa i poprawia ich wrażenia, możesz zacząć pracować nad używaniem tych obelg w wyszukiwaniu, aby lepiej udoskonalić swoje treści.
Tagi: