W artykule:
Czy chcesz zapisać swoje posty na blogu WordPress na swoim komputerze?
Zwykle możesz wykonać kopię zapasową WordPress i zapisać ją na swoim komputerze. Jednak te kopie zapasowe nie są czytelne ani łatwe do udostępnienia bez ponownej instalacji WordPressa.
W tym artykule pokażemy, jak łatwo zapisać kopię zawartości bloga, którą możesz przeczytać, udostępnić, a nawet przekonwertować na e-booka.
Po co zapisywać posty na blogu na komputerze
Istnieje kilka powodów, dla których warto zapisywać posty na blogu na komputerze.
Najczęstszym powodem jest utworzenie kopii zapasowej bloga, abyś mógł go później przywrócić. Możesz przenieść go do nowej witryny WordPress lub po prostu zabezpieczyć ją jako środek ostrożności.
Możesz też zamknąć i usunąć swoją witrynę WordPress, ale chcesz zachować zawartość bloga w czytelnym formacie. Zamiast zapisywać je jako pliki kopii zapasowej, możesz zapisać wszystkie swoje posty na blogu jako PDF lub eBook, dzięki czemu możesz łatwo czytać lub udostępniać swoje artykuły.
Innym częstym powodem jest przejście z innej platformy blogowej na WordPress. Aby to zrobić, musisz zapisać swoje posty na blogu, a następnie zaimportować je do WordPress.
Istnieje wiele sposobów zapisywania i pobierania postów na blogu. W zależności od potrzeb możesz wybrać metodę, która najbardziej Ci odpowiada.
- Tworzenie kopii zapasowej całego bloga
- Tworzenie pliku PDF lub ebooka postów na blogu
- Drukowanie książki z postów na blogu
- Zapisywanie bloga w celu migracji
- Zapisywanie swoich WordPress.com wpisy na blogu
Tworzenie kopii zapasowej bloga
Ta metoda jest zalecana, jeśli chcesz tylko wykonać kopię zapasową swoich postów na blogu w celu bezpiecznego przechowywania.
Pozwala przywrócić posty na blogu na dowolnej innej stronie WordPress. Nie zapisuje jednak postów na blogu w czytelnym lub udostępnionym formacie.
WordPress ma wbudowaną funkcję eksportowania postów na blogu. Po prostu przejdź do Narzędzia ” Eksport. strona wewnątrz obszaru administracyjnego WordPress. Tutaj możesz pobrać całą witrynę lub tylko posty na blogu.
Następnie możesz kliknąć na Pobierz Plik Eksportu przycisk i WordPress pobierze wszystkie Twoje posty na blogu w formacie XML. Ten plik może być użyty do przywrócenia witryny lub migracji do innej domeny lub innego hosta internetowego.
Możesz także pobrać całą bibliotekę multimediów i osobno zapisywać zdjęcia i filmy.
Jeśli jednak chcesz zachować kopię zapasową całej witryny WordPress, narzędzie eksportu nie jest idealną metodą. Nie zapisuje żadnych innych danych witryny, ustawień, motywu WordPress ani wtyczek.
W tym celu musisz użyć odpowiedniej wtyczki do tworzenia kopii zapasowych WordPress. Te wtyczki pozwalają na wykonanie pełnej kopii zapasowej witryny WordPress, którą można następnie zapisać na komputerze lub przesłać do pamięci masowej w chmurze, takiej jak Dysk Google lub Dropbox.
Można je również skonfigurować, dzięki czemu automatycznie wykonują kopie zapasowe w regularnych odstępach czasu i zapisują je zdalnie.
Zalecamy korzystanie z UpdraftPlus, który jest łatwy w użyciu i obsługuje wiele opcji przechowywania w chmurze. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik na temat konfigurowania kopii zapasowych WordPress przy użyciu UpdraftPlus.
Tworzenie PDF lub ebooka bloga
Problem z wtyczkami do tworzenia kopii zapasowych WordPress lub domyślną metodą eksportu polega na tym, że posty na blogu nie będą czytelne poza WordPress.
Dlatego wielu użytkowników woli zapisywać posty na blogu jako PDF, ponieważ ułatwia czytanie, udostępnianie lub publikowanie postu na blogu jako ebooka.
Rzućmy okiem na to, jak łatwo zapisać posty na blogu jako PDF na komputerze.
Jeśli chcesz zapisać tylko jeden wpis na blogu, najprostszym sposobem jest otwarcie go w przeglądarce i użycie skrótu klawiaturowego CTRL + P (Dla Windows) lub CMD + P (dla Mac). Spowoduje to otwarcie przeglądarki ustawienia drukowania okno.
Możesz teraz zmienić miejsce docelowe na „Zapisz jako PDF” i kliknąć przycisk „Zapisz”, aby pobrać go na komputer.
Teraz, jeśli chcesz zapisać wszystkie swoje posty na blogu jako PDF na raz, najprostszym sposobem na to jest użycie wtyczki WordPress.
Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę Drukuj mój Blog. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji musisz odwiedzić Drukuj Mój Blog ” Drukuj Teraz strona do konfiguracji ustawień. W tym miejscu możesz wydrukować fizyczną kopię, zapisać plik PDF, utworzyć e-booka lub zapisać go w formacie HTML.
Możesz wybrać Cyfrowy PDF aby utworzyć i zapisać czytelny plik PDF na komputerze. Alternatywnie możesz wybrać eBook jeśli chcesz stworzyć cyfrową książkę, którą możesz opublikować online.
Następnie kliknij, aby rozwinąć menu „Pokaż więcej opcji drukowania”, aby dostosować kopię bloga.
W większości przypadków ustawienia domyślne są wystarczająco dobre. Ale możesz je przejrzeć, aby upewnić się, że kopia bloga jest dokładnie tym, czego potrzebujesz.
Z rozwijanego menu możesz zastosować kilka filtrów. Na przykład możesz zapisać tylko posty lub tylko strony swojej witryny WordPress.
Możesz także wybrać kolejność wyświetlania postów, niezależnie od tego, czy chcesz Najpierw najstarsze, czy najnowsze posty.
Inną opcją jest filtrowanie postów według ich statusu. Możesz pobrać tylko opublikowane posty lub dołączyć wersje robocze i usunięte posty znajdujące się w folderze kosza.
Możesz także filtrować swoje posty według kategorii, tagów, autorów i dat. Jest to przydatne, jeśli chcesz pobrać tylko określone kategorie dla projektu lub jeśli chcesz dokument każdego artykułu napisanego przez jednego autora.
Wtyczka pozwala również wybrać nagłówek i treść postu, które chcesz wyświetlić w zapisanej kopii. Domyślnie wybrana jest data i Marka wtyczki, ale możesz ją odznaczyć, jeśli nie chcesz, aby te informacje pojawiały się w pliku PDF.
Możesz zastosować te filtry do każdego postu i wybrać informacje, które chcesz wyświetlić dla każdego postu, takie jak data publikacji, komentarze, adres URL i autor.
Na koniec możesz określić układ strony. Print my Blog zasadniczo tworzy jeden plik PDF dla całej zawartości bloga. Możesz wybrać, aby każdy nowy post zaczynał się na nowej stronie, aby zapewnić właściwą separację.
Możesz także dostosować rozmiar czcionki, rozmiar obrazu i wybrać, czy chcesz dołączyć hiperłącza.
Gdy będziesz zadowolony z ustawień, kliknij przycisk „przygotuj stronę wydruku”, aby kontynuować. Aby wydrukować e-booka, musisz użyć rozszerzenia dotepub.
Aby zapisać plik PDF, kliknij przycisk „Drukuj do PDF”, aby zapisać plik.
Spowoduje to wyświetlenie ustawień drukowania przeglądarki. Wybierz Zapisz jako PDF opcja, a następnie kliknij przycisk Zapisz, aby zapisać plik PDF na komputerze.
Uwaga: Funkcja Zapisz do PDF działa najlepiej w przeglądarkach Google Chrome i Microsoft Edge.
Jeśli utworzyłeś e-booka, nasz przewodnik, Jak dodać pobrany e-book do witryny WordPress, może okazać się pomocny.
Drukowanie postów na blogu jako książki
Możesz także przekształcić swój blog w fizyczną książkę do dystrybucji wśród znajomych lub na wydarzeniu. Możesz również zrobić sklep internetowy, aby sprzedać go ze swojej strony internetowej.
Blog2Print przekształca twój blog na WordPress, Tumblr, Typepad i Blogger w profesjonalnie związane książki.
Pozwalają również zamienić kanał na Instagramie w książkę!
Blog2Print automatycznie formatuje Twoje treści. Możesz wybrać zawartość, którą chcesz dołączyć, dostosować okładkę książki, dodać zdjęcia i dodatkowy tekst, aby książka wyglądała bardziej jak opublikowana książka, a nie seria postów na blogu.
Inną platformą, której możesz użyć, jest Into Real Pages. Mają cztery formaty, z których możesz wybierać, a także wspaniałe motywy 8. Możesz zaprojektować własną okładkę i dodać dodatkowy tekst i zdjęcia. Oferują również dobre oferty na drukowanie zbiorcze.
Zapisywanie postów na blogu w celu migracji Platform
Wielu ludzi chce zapisać swoje posty na blogu, aby mogli przenieść się do nich gdzie indziej. Teraz istnieją dwa typowe typy migracji blogów.
- Przeniesienie bloga WordPress do innego bloga WordPress. Dzieje się tak, gdy użytkownik zmienia swoją firmę hostingową WordPress lub nazwę domeny i musi przenieść pliki WordPress do nowej lokalizacji.
- Przejście z platformy innej firmy na WordPress. Wielu ludzi zaczyna od innych platform blogowych, a później chce przenieść swoje blogi na WordPress.
Porozmawiamy o obu przypadkach użytkowników i pokażemy, jak prawidłowo zapisać posty na blogu i przenieść je.
1. Migracja bloga WordPress
Aby przejść do nowej domeny, innego hosta lub innej topowej platformy blogowej, musisz utworzyć kopię swojego bloga. Ta kopia może być następnie wykorzystana do migracji.
Możesz użyć wtyczki migracji, która automatycznie tworzy kopię zapasową dla Ciebie i pozwala przenieść się do nowej domeny lub nowego hosta.
Istnieje wiele wtyczek migracyjnych do wyboru, z których Duplicator Pro jest jednym z najlepszych na rynku.
Jeśli chcesz przenieść swoją witrynę z jednej domeny do drugiej, ale martwisz się utratą zawartości bloga, zobacz nasz przewodnik, jak przenieść WordPress do nowej domeny. Ten przewodnik zapewnia również, że nie stracisz żadnych wysiłków SEO.
Jeśli blogujesz na subdomenie i chcesz połączyć ją z domeną główną, Proces jest dość prosty. Ale musisz postępować zgodnie z nim krok po kroku, aby upewnić się, że nie napotkasz błędów. Zobacz nasz przewodnik na temat przenoszenia subdomeny do domeny głównej w WordPress.
Możesz także przenosić się między hostami a serwerami, ale istnieje ryzyko przestoju. Nasz przewodnik, Jak przenieść WordPress na nowy host lub serwer, pokazuje, jak przełączyć się bez utraty Treści lub przestojów.
2. Migracja bloga innej firmy do WordPress
Wielu użytkowników chce zapisać swoje posty na blogu, aby mogli przenieść całą swoją zawartość do WordPress.
Istnieją dwa rodzaje blogów WordPress. WordPress.com który jest usługą hostingową i WordPress.org który jest również nazywany self-hosted WordPress. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik na temat różnicy między WordPress.com vs Wordress.org ze szczegółowymi zaletami i wadami.
Będziesz potrzebował WordPress.org ponieważ daje natychmiastowy dostęp do wszystkich funkcji WordPress po wyjęciu z pudełka.
Aby rozpocząć, potrzebujesz nazwy domeny i konta hostingowego WordPress. Nazwa domeny to adres Twojej strony internetowej (np. wpbeginner.com), a konto hostingowe to miejsce, w którym przechowywane są wszystkie pliki witryny.
Zalecamy korzystanie z Bluehost. Są jedną z najlepszych firm hostingowych na świecie i oficjalnie zalecanym dostawcą hostingu WordPress.
Oferują użytkownikom WPBeginner, Hojny rabat na hosting z bezpłatną nazwą domeny i certyfikatem SSL.
→ Kliknij tutaj, aby skorzystać z tej ekskluzywnej oferty Bluehost ←
Po zarejestrowaniu konta hostingowego możesz śledzić nasz samouczek krok po kroku, jak rozpocząć blog WordPress, aby uzyskać pełną konfigurację.
Po skonfigurowaniu dotrzesz do pulpitu administratora WordPress.
WordPress zasila ponad 38% wszystkich stron internetowych w Internecie. Dlatego wielu użytkowników chce zmienić platformy blogowe i korzystać z WordPress.
Możesz łatwo zaimportować swoje posty na blogu z innych platform blogowych do swojego bloga WordPress. W zależności od platformy, z której się przenosisz, możesz postępować zgodnie z instrukcjami krok po kroku z poniższych przewodników.
- Przenoszenie bloga z WordPress.com na WordPress.org
- Przenoszenie bloga z blogera na WordPress
- Przeniesienie strony internetowej z Weebly na WordPress
- Przenoszenie strony internetowej z Wix na WordPress
- Przenoszenie strony z Joomla na WordPress
- Przenoszenie strony internetowej z Squarespace na WordPress
- Przenieś artykuły z Medium na WordPress
- Przenoszenie postów na blogu z Tumblr na WordPress
- Przenoszenie bloga z LiveJournal na WordPress
- Przejście z GoDaddy Website Builder do WordPress
Zapisywanie Swoich WordPress.com Wpisy Na Blogu
Jeśli używasz WordPress.com, wtedy można jeszcze zapisać swoje WordPress.com wpisy na blogu do komputera. Możesz również przejść do WordPress.org możesz też użyć pobranego pliku jako kopii zapasowej, którą możesz przywrócić w dowolnym momencie.
Najpierw musisz zalogować się na swoim blogu, a następnie przejść do Narzędzia „Eksport” Eksport wszystkich. WordPress.com następnie utworzy plik XML, a przeglądarka pobierze go na komputer.
Ten plik używa tego samego formatu co WordPress.org, co oznacza, że możesz go łatwo użyć do przeniesienia bloga z WordPress.com do a WordPress.org blog.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci nauczyć się zapisywać posty na blogu na komputerze. Możesz również zobaczyć nasz przewodnik, jak zwiększyć ruch na blogu o 406%, a ponad 30 sprawdzone sposoby zarabiania na blogach za pomocą WordPress.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.